Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ): Η επιτομή του άδικου φόρου

Καραγρηγορίου Βαγγέλης
Λογιστής – Φοροτεχνικός
Υποψήφιος με την Συνεργασία Αριστερών Οικονομολόγων στο Ο.Ε.Ε. (ΣΤΑ) Περιφέρεια Αττικής

Ενώ η Συγκυβέρνηση πολυδιαφήμιζε εδώ και μήνες την αντικατάσταση του Χαρατσιού (ΕΕΤΑ) και του ΦΑΠ με έναν νέο δίκαιο φόρο, εν τέλει, και μετά από τον καταιγισμό προσχεδίων που είδαν το φως της δημοσιότητας, επιβάλλει τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας ακινήτων (ΕΝΦΙΑ), ο οποίος συμπυκνώνει δύο φόρους στην συσκευασία του ενός.

Στην πραγματικότητα ο νέος φόρος μονιμοποιεί και επεκτείνει το χαράτσι, δηλαδή ένα φόρο που σύμφωνα με τις δικές τους αναφορές είχε επιβληθεί έκτακτα για να καλύψει ανάγκες εν καιρώ κρίσης. Επιπλέον μονιμοποιεί και τον ΦΑΠ με στόχευση κυρίως την μεσαία περιουσία και κραυγαλέες φοροελαφρύνσεις για την πολύ μεγάλη περιουσία.

Ας δούμε όμως κάποια σημεία που κατά την άποψη μου στοιχειοθετούν τον άδικο και αναποτελεσματικό χαρακτήρα του νέο φόρου.

– Ο ΕΝΦΙΑ παγιώνει την υπερφορολόγηση της μικρής και μεσαίας ιδιοκτησίας, αφού οι φόροι που θα εισπράττονται εφεξής από τα ακίνητα θα είναι 6,5 φορές μεγαλύτεροι από τα προ κρίσης επίπεδα, και μάλιστα με εξωπραγματικές αντικειμενικές αξίες του 2007.

Εισπράξεις κρατικού προϋπολογισμού από φόρους στην περιουσία

2009 2010 2011 2012 2013 (εκτ.) 2014 (προβλ.)
526 487 1172 2857 2784 3937

– Δεν προβλέπεται αφορολόγητο και δεν προστατεύεται η πρώτη κατοικία και η μικρή ιδιοκτησία. Ο βασικός φόρος του ΕΝΦΙΑ (δηλαδή ο 1ος φόρος που θα προσομοιάζει με το χαράτσι) θα επιβάλλεται από το πρώτο τ.μ. ανά ακίνητο, σε όλα τα ηλεκτροδοτούμενα και μη ακίνητα, σε οικόπεδα και αγροτεμάχια. Η κλίμακα του κύριου φόρου για τα κτίρια και τα αγροτεμάχια έχει αρνητική προοδευτικότητα, επιβαρύνοντας αναλογικά περισσότερο τα ακίνητα σε περιοχές με μικρότερη τιμή ζώνης. 

 

– Δεν προστατεύονται αυτοί που αντικειμενικά δεν μπορούν να πληρώσουν. Η Συγκυβέρνηση εμπαίζει τις αδύναμες κοινωνικές ομάδες, υποσχόμενη δήθεν εξαιρέσεις από το φόρο, ενώ στην πραγματικότητα οι εξαιρέσεις θα αφορούν ελάχιστους, αφού τα εισοδηματικά κριτήρια που θεσπίζει ως προϋπόθεση είναι απαγορευτικά (9.000 Ευρώ συνολικό οικογενειακό εισόδημα, πραγματικό ή τεκμαρτό για άγαμο & 1.000 για κάθε προστατευόμενο τέκνο) Επίσης στο τελικό σχέδιο νόμου, συνεχίζει να υπάρχει η εντελώς σουρεαλιστική και απαράδεκτη προϋπόθεση να μην έχει κάνεις ληξιπρόθεσμα χρέη προς το δημόσιο και τα ασφαλιστικά ταμεία, ώστε να δικαιούται την εξαίρεση ή την έκπτωση ως φτωχός ή ανήμπορος!

ΣΥΝΟΛΙΚΟ ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΕΙΣΟΔΗΜΑ ΑΝΕΡΓΟΥ ΒΑΣΕΙ ΤΕΚΜΗΡΙΩΝ 2013

1ο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ

5000

ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ 50 ΤΜ

2000

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 1000cc 7ετιας

2800

ΣΥΝΟΛΟ

9800

2ο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ

5000

ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ 80 ΤΜ

3200

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 1000cc 12ετιας

2000

ΣΥΝΟΛΟ

10200

3ο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ

5000

ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ 95 ΤΜ

4175

ΧΩΡΙΣ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ  
ΣΥΝΟΛΟ

9175

4ο ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑ

ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΤΕΚΜΗΡΙΟ ΔΙΑΒΙΩΣΗΣ

5000

ΔΙΑΜΕΡΙΣΜΑ 70 ΤΜ

3200

ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ 1400cc 6ετιας

3640

ΣΥΝΟΛΟ

11840

– Φοροελαφρύνεται σκανδαλωδώς η πολύ μεγάλη ακίνητη περιουσία, αφού στην κλίμακα του συμπληρωματικού φόρου, δεν περιλαμβάνεται η ανώτερη κλίμακα 2% του ΦΑΠ για περιουσίες άνω των 5.000.000 Ευρώ, που ίσχυε μέχρι σήμερα.

ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΟΣ ΦΟΡΟΣ ΑΚΙΝΗΤΩΝ

 

2014

 

Κλιμάκια €

Φορολογικός Συντελεστής

Φόρος Κλιμακίου

Σύνολο

 
 

Ακίνητης Περιουσίας

Φόρου

 

0,01-300.000

0%

0

300.000

0

 

300.000,01-400.000

0,10%

100

400.000

100

 

400.000,01-500.000

0,20%

200

500.000

300

 

500.000,01-600.000

0,30%

300

600.000

600

 

600.000,01-700.000

0,60%

600

700.000

1.200

 

700.000,01-800.000

0,70%

700

800.000

1.900

 

800.000,01-900.000

0,80%

800

900.000

2.700

 

900.000,01-1.000.000

0,90%

900

1.000.000

3.600

 

Υπερβάλλον

1%

       
           

ΦΑΠ 2013

 

Κλιμάκια €

Φορολογικός Συντελεστής

Φόρος Κλιμακίου

Σύνολο

 
 

Ακίνητης Περιουσίας

Φόρου

 

200.000

0%

0

200.000

0

 

300.000

0,20%

600

500.000

600

 

100.000

0,30%

300

600.000

900

 

100.000

0,60%

600

700.000

1.500

 

100.000

0,90%

900

800.000

2.400

 

4.200.000

1%

42.000

5.000.000

44.400

 

Υπερβάλλον

2%

       

Έτσι κάτοχος ακίνητης περιουσίας 10.000.000 € θα πληρώσει συμπληρωματικό φόρο 93.600 € ενώ το 2013 πλήρωνε ΦΑΠ 144.400 €. Δηλαδή με τον νέο φόρο θα πληρώσει 50.800 € (ή 35%) λιγότερα!!!

– Επιβαρύνονται σημαντικά οι μονοκατοικίες, αφού πέρα από το κτίριο, θα επιβάλλεται επιπλέον φόρος και στο οικόπεδο ή στο αγροτεμάχιο που βρίσκεται το ακίνητο. Οι επιβαρύνσεις, ιδιαίτερα στην επαρχία θα είναι υπέρογκες, αφού οι μονοκατοικίες είναι ο κανόνας, ιδιαίτερα στα χωριά.

ΠΑΡΑΔΕΙΓΜΑΤΑ ΜΟΝΟΚΑΤΟΙΚΙΩΝ ΕΝΤΟΣ ΣΧΕΔΙΟΥ

ΚΟΝΙΤΣΑ ΜΟΝΟΚΑΤΟΙΚΙΑ 25ΕΤΙΑΣ 80 τμ ΕΝΤΟΣ ΟΙΚΙΣΜΟΥ ΣΕ ΟΙΚΟΠΕΔΟ 500 τμ ΤΙΜΗ ΖΩΝΗΣ 600

ΕΝΦΙΑ ΑΚΙΝΗΤΟ

ΕΝΦΙΑ ΟΙΚΟΠΕΔΟ

ΣΥΝΟΛΟ ΕΝΦΙΑ

ΕΕΤΑ ΧΑΡΑΤΣΙ 2013

ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ

ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΕΡΣΙ

230

200

430

285

145

50,88%

ΠΟΡΤΟ ΡΑΦΤΗ ΕΞΟΧΙΚΟ 25ΕΤΙΑΣ 120 τμ ΣΕ ΟΙΚΟΠΕΔΟ 1 στρ. ΤΙΜΗ ΖΩΝΗΣ 4150

ΕΝΦΙΑ ΑΚΙΝΗΤΟ

ΕΝΦΙΑ ΟΙΚΟΠΕΔΟ

ΣΥΝΟΛΟ ΕΝΦΙΑ

ΕΕΤΑ ΧΑΡΑΤΣΙ 2013

ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ

ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΕΡΣΙ

1385

2280

3665

1500

2165

144,33%

ΕΑ ΜΑΚΡΗ ΕΞΟΧΙΚΟ 25ΕΤΙΑΣ 100 τμ ΣΕ ΟΙΚΟΠΕΔΟ 400 τμ ΤΙΜΗ ΖΩΝΗΣ 1400

ΕΝΦΙΑ ΑΚΙΝΗΤΟ

ΕΝΦΙΑ ΟΙΚΟΠΕΔΟ

ΣΥΝΟΛΟ ΕΝΦΙΑ

ΕΕΤΑ ΧΑΡΑΤΣΙ 2013

ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ

ΠΟΣΟΣΤΙΑΙΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ ΣΕ ΣΧΕΣΗ ΜΕ ΠΕΡΣΙ

385

256

641

446

195

43,72%

– Η Κυβέρνηση δεν λέει αλήθεια όταν ισχυρίζεται ότι το τελικό σχέδιο επιβάλλει γενικώς μικρότερες επιβαρύνσεις στα αγροτεμάχια σε σχέση με το αρχικό σχέδιο. Ενώ μείωσε τον φόρο βάσης στο 1€/στρέμμα, διπλασίασε τον συντελεστή για τις μονοετείς καλλιέργειες που ίσχυε στο προσχέδιο εξομοιώνοντας τες με τις δεντροκαλλιέργειες (π.χ. σιτάρι βαμβάκι δηλαδή την κατηγορία αγροτεμαχίων που είναι η πλειοψηφία ο φόρος βάσης ξεκινάει από τα 2€/στρεμ.), με συνέπεια εν τέλει να προκύπτουν σημαντικές επιβαρύνσεις για την πλειονότητα των αγροτεμαχίων σε σχέση με το προσχέδιο. 

ΑΓΡΟΤΕΜΑΧΙΟ ΣΤΗΝ ΚΑΛΑΜΠΑΚΑ ΤΡΙΚΑΛΩΝ 50 στρ.

 
 

ΝΕΟΣ ΕΝΦΙΑ

ΑΡΧΙΚΟ ΣΧΕΔΙΟ (ΕΝΦΑ)

ΔΙΑΦΟΡΑ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΗ

 

121

90

31

 

– Ο νέος φόρος ακινήτων θα συσσωρεύσει νέα ληξιπρόθεσμα χρέη στα ήδη υπερχρεωμένα νοικοκυριά, αφού σύμφωνα με τα στοιχεία που παραθέτει το ίδιο το Υπουργείο Οικονομικών, θα βεβαιωθούν 3,24 δις € για να εισπραχτούν 2,65 δις € περίπου. Συνεπώς θα δημιουργηθούν 600 εκατ. € νέα ληξιπρόθεσμα χρέη, με 2 στους 10 φορολογούμενους να μην μπορούν να πληρώσουν. Τα χρέη αυτά σε συνδυασμό, με τη έλλειψη ρευστότητας των νοικοκυριών και την πλήρη καταβαράθρωση της αγοράς ακινήτων με τις αγοραπωλησίες να έχουν ουσιαστικά παγώσει, οδηγούν με μαθηματική ακρίβεια σε πολλές περιπτώσεις στη δήμευση ακινήτων.

– Τέλος, ο ΕΝΦΙΑ είναι ένας φόρος χωρίς καμία ανταποδοτικότητα, σε αντίθεση με ότι συμβαίνει στις περισσότερες Ευρωπαϊκές χώρες όπου, ο φόρος ακίνητης περιουσίας ή περιουσίας εν γένει, κατευθύνεται σε συγκεκριμένες ανταποδοτικές δαπάνες, και κυρίως αποτελεί πόρο της τοπικής αυτοδιοίκησης.

http://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/16567   [13.12.2013]

ΣΧΕΤΙΚΑ:

Αντισυνταγματικότητα της φορολόγησης ακινήτων, προσφυγή φορολογούμενου στο ΣτΕ για τον ΦΑΠ

2 comments on “Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ): Η επιτομή του άδικου φόρου

  1. ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΛΟΓΟΣ • 2 μήνες πριν

    Ανεξαρτητως διατυπωσεως ειτε φορος κατοχης ακινητης
    περιουσιας (φαπ/2010-2013) και ενιαιος φορος ακινητων (ΕΝ.Φ.Ι.Α εφακ-2014-Ν.4223/2013-ΦΕΚ/287 και μετα σε συνδυασμο/η μη με τον ΦΑΠ-Ν.4223/2013)
    ειτε ενιαιος φορος ακινητης ιδιοκτησιας (2014 και μετα) ειτε ενιαιο (δηλαδη
    φορος) τελος ακινητων ψευδεπιγραφα ονομασθει αυτό ισουται με = ΔΗΜΕΥΣΗ=
    ΠΑΡΑΒΙΑΣΗ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ ΤΟΥ ΠΡΩΤΟΥ ΠΡΟΣΘΕΤΟΥ ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ ΤΗΣ ΕΣΔΑ ΚΑΙ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ 17 ΠΑΡ.1,ΠΑΡ.2 ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΟΣ= ΠΑΡΑΒΑΣΗ ΚΑΘΗΚΟΝΤΟΣ,ΑΠΙΙΣΤΙΑ ΚΑΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ-ΚΑΤΑΧΡΗΣΗ ΕΞΟΥΣΙΑΣ. ΟΤΑΝ ΑΠΟΚΑΤΑΣΤΑΘΗ Η ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ
    ΝΟΜΙΜΟΤΗΤΑ ΕΚΕΙΝΟΙ ΠΟΥ ΨΗΦΙΣΑΝ Η/ΚΑΙ ΕΞΑΚΟΛΟΥΘΟΥΝ ΚΑΙ ΨΗΦΙΖΟΥΝ ΚΑΙ ΥΠΟΓΡΑΦΟΥΝ ΤΕΤΟΙΟΥΣ ΕΞ ΟΡΙΣΜΟΥ ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΥΣ ΚΑΙ ΑΡΑ
    ΠΑΡΑΝΟΜΟΥΣ ΝΟΜΟΥΣ-ΦΟΡΟΥΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΣΤΡΕΦΟΥΝ ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΛΑΟ ΘΑ ΛΟΓΟΔΟΤΗΣΟΥΝ ΕΚΕΙ ΠΟΥ ΠΡΕΠΕΙ ΟΤΑΝ ΕΡΘΕΙ Η ΩΡΑ.

    Η επίκληση του δημοσίου συμφέροντος λόγω της κατάστασης των δημοσίων οικονομικών της χώρας δεν μπορεί να δικαιολογήσει την παραβίαση των φορολογικών συνταγματικών αρχών της φοροδοτικής ικανότητας, της φορολογικής
    ισότητας, της νομιμότητας του φόρου και της απαγόρευσης της αναδρομικότητας των
    φορολογικών νόμων.

    – Δεν συντρέχουν λόγοι επείγοντος που να δικαιολογούν την
    ανατροπή βασικών αρχών του πολιτεύματος και του Συντάγματος όπως συνέβη.

    -Η προβολή οποιουδήποτε λόγου προστασίας δημοσίου
    συμφέροντος προβάλλεται καταχρηστικά, καθώς αντισταθμίζει το δήθεν συμφέρον των δανειστών με τη λειτουργία του πολιτεύματος και των ατομικών ελευθεριών.

    προκλητικη καταφορη και θρασυτατη παραβιαση του πρωτου
    αρθρου του πρωτου προσθετου πρωτοκολου της εσδα και του αρθρου 17 παρ.1,παρ.2 του ελληνικου συνταγματος.

    σε ενα πραγματικο κρατος δικαιου και μονο με την αναφορα τετοιων αντισυνταγματικων παρανομων δημευτικων φορολογικων νομων θα ειχαν
    επεμβει αυτεπαγγελτως οι καθ’υλην αρμοδιοι εισαγγελεις καθως επισης και η
    επιστημονικη επιτροπη της βουλης για να τους ακυρωσουν αυτοδικαιως πριν την
    ψηφιση τους.

    αυτο ομως δυστυχως δεν συμβαινει στην ελλαδα.

    αυτο που σμβαινει στην ελλαδα ειναι οτι επιτρεπεται να ψηφιζονται τετοιοι αντισυνταγματικοι παρανομοι δημευτικοι φορολογικοι νομοι που
    καταστρεφουν τους νομιμους ιδιοκτητες των ακινητων με το να τους δημευεται η
    ακινητη περιουσια παρανομα και αντισυνταγματικα και παραλληλα να μην μπορουν να αποφυγουν την πληρωμη του 100% αυτων των αντισυνταγματικων φορων δηλαδη να υποχρεωνονται να καταβαλουν το 100% αυτων των αντισυνταγματικων και παρανομων φορων κατοχης επι της αντικειμενικης αξιας (η οποια εξ ορισμου δεν εχει
    φοροδοτικη ικανοτητα καθοσον αποτελει φορολογητεα υλη κενη φορολογικου περιεχομενου
    διοτι δεν υπαρχει επαχθης η/και χαριστικη δικαιοπραξια επι των ακινητων ουτως
    ωστε να καταστει ενεργης σαν φορολογητεα υληκαι είναι ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΩΣ ΑΝΥΠΑΡΚΤΗ ΩΣ ΦΟΡΟΛΟΓΗΤΕΑ ΥΛΗ) της ακινητης περιουσιας και μαλιστα πριν την οριστικη αμετακλητη και τελεσιδικη εκδοση αποφασης σε περιπτωση που νομιμως προσφυγουν στα διοικητικα δικαστηρια (πρωτοδικειο,εφετειο,στε,εδδα-στρασβουργο) και αυτο συμβαινει γιατι εχουν ψηφισθει αντισυνταγματικοι νομοι (βλ.Ν.3842/2010-ΦΕΚ/58, Ν.3943/2011-ΦΕΚ/66,Ν.3900/2010-ΦΕΚ-213, Ν.4152/2013-ΦΕΚ/152) που υποχρεωνουν και επιβαλλουν κατά παραβαση του
    Αρθρου 20 παρ.1, παρ.2 του Συνταγματος και του 6ου Αρθρου του ΠΡ.Πρ.ΠΡΩΤΟΚΟΛΛΟΥ
    της ΕΣΔΑ την καταβολη του 100% του αμφισβητουμενου ως προς την συνταγματικοτητα
    φορου-κατα παραβαση του αρθρου 6 παρ.1 της εσδα και του αρθρου 20 παρ.1 περι
    ευλογου χρονου εκδικασης και περι του αναφαιρετου δικαιωματος για δικαιη δικη.

    οι φορολογικοι νομοι-φορος κατοχης ακινητης περιουσιας
    (φαπ-2010) (ν.3842/2010, αρθρα 27-56) και (φαπ-2011/2012) (ν.3986/2011 αρθρο
    33) και (ν.4152/2013 φεκ-107 υποπαραγραφος α.8.ρυθμισεις φορου ακινητης
    περιουσιας) καθως επισης και ο νεος φορολογικος νομος-ενιαιος φορος κατοχης
    ακινητης περιουσιας-ιδιοκτησιας (Ν.4223/2013-ΦΕΚ/287,
    ΕΝΦΙΑ-2014,2015 κ.ο.κ..) ειναι ΑΝΤΙΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟΙ ΔΗΜΕΥΤΙΚΟΙ ΦΟΡΟΙ ΕΞ ΟΡΙΣΜΟΥ αφου η αντικειμενικη αξια των ακινητων η οι αυξομειωτικοι συντελεστες (συντελεστες οροφου παλαιοτητας προσοψης ημιτελων κτισματων, μοναδιαια αξια οικοπεδου, συντελεστης οικοπεδου αρχικη τιμη εκκινησης οικοπεδου, συντελαστης αξιοποιησης οικοπεδου – ΣΑΟ-κλπ.) που χρησιμοποιουνται απο το υπουργειο οικονομικων για να προσδιoριζουν αυτην δεν δυνανται σε καμια περιπτωση να αποτελεσουν Υπερσυνταγματικως και Συνταγματικως Ανεκτο κριτηριο
    φοροδοτικης ικανοτητας (φοροδοτικη ικανοτητα εχει μονο η συναλλαγη επι των
    ακινητων με την μορφη της επαχθους η/και της χαριστικης δικαιοπραξιας επ’αυτων
    οποτε τοτε και μονον τοτε γινονται αντικειμενο φορου τα ακινητα και οχι επι
    απλης κατοχης των ακινητων γιατι τοτε επι της απλης και μονο κατοχης τα ακινητα
    αποτελουν φορολογητεα υλη κενη φοροδοτικου περιεχομενου οποτε η επιβολη φορου
    επι της απλης και μονο κατοχης-δηλαδη φορος επανω στην αντικειμενικη αξια των
    ακινητων- των ακινητων συνεπαγεται ποσοστικη-εκατοστιαια αφαιρεση-δημευση αυτων
    δηλαδη των ακκινητων οποτε υπαρχει παραβιαση του αρθρου 17. παρ.1,2 του
    συνταγματος που προστατευει την ιδιοκτησια-17.1.η ιδιοκτησια τελει υπο την
    προστασια του κρατους.2.κανενας δεν στερειται την ιδιοκτησια του. μονο το
    εισοδημα το οποιο φορολογειται με τον φορο εισοδηματος και μαλιστα κατα
    παραβαση του αρθρου 4 παρ.5 του συνταγματος το οποιο οριζει οτι οι ελληνες
    πολιτες συνεισφερουν στα δημοσια βαρη αναλογα με τις δυναμεις τους και παρ.1.
    ολοι ειναι σοι απεντι στον νομο-γιατι φορολογειται αι με τον συμπληρωματικο
    φορο για ην εκμισθωση ακινητων 1,5%-3,0% καθως επισης και με την εισφορα
    αλληλεγγυης για τα φυσικα προσωπα ν.3986/2011 αρθρο 29- και με το τελος
    επηδηδευματος αρθρο 31 του ιδιου ν.3986/2011-δηλαδη το ιδιο εισοδημα
    φορολογειται τρεις (3) η/και τεσσερεις (4) φορες μεσα στο ιδιο οικονομικο
    ετος!!!) καθοσον αφαιρουν-στερουν ποσοστο απο την αντικειμενικη αξια της
    ακινητης περιουσιας των νομιμων δικαιουχων αυτης-φυσικων και νομικων
    προσωπων-ανεξαρτητως εμπραγματου δικαιωματος-πληρης κυριοτητα,ψιλη κυριοτητα,επικαρπια-επ’αυτης
    (δηλ.της υφισταμενης ακινητης περιουσιας) δηλ. με απλα λογια αφαιρουν ενα
    “κοματι” απο “τον πυρηνα” της υφισταμενης ακινητης
    περιουσιας η οποια αποτελει απολυτο εμπραγματο δικαιωμα συμφωνα με ολους τους
    κανονες διεθνους δικαιου απο εκεινους που εχουν πληρη νομη κατοχη και κυριοτητα
    επ’αυτης (δηλ. απο τους νομιμους ιδιοκτητες της) και ως εκ τουτου ειναι εξ
    ορισμου αντισυνταγματικοι γιατι οδηγουν με μαθηματικη ακριβεια σε de facto
    καθολικη και εξ ολοκληρου 100% δημευση της υφισταμενης ακινητης
    περιουσιας-ιδιοκτησιας (η οποια δημευση-ειτε καθ’ολοκληριαν,ειτε κατα ποσοστο,ειτε ορισμενου χρονου ,ειτε αοριστου
    χρονου-απαγορευεται απολυτως απο το συνταγμα και απο ολους τους κανονες
    διεθνους δικαιου) και γιατι παραβιαζουν καταφορα, ξεκαθαρα και περαν πασης
    αμφιβολιας:

    1.το πρωτο αρθρο του πρωτου προσθετου πρωτοκολλου της εσδα.

    2.το αρθρο 4 του ελληνικου συνταγματος παρ.1,2,5.

    3 το αρθρο 17 του ελληνικου συνταγματος παρ.1,2.

    σημειωση: ta ανωτερω αρθρα εχουν αντιστοιχα υπερσυνταγματικη
    και υπερνομοθετικη ισχυ αντιστοιχα.

    συνεπως ο μονος νομιμος τροπος για να ανακοπει αυτη η
    ξεφρενη πορεια οσον αφορα την ψηφιση αντισυνταγματικων φορολογικων δημευτικων
    νομων ειναι να γινει προσπαθεια ακυρωσεως αυτων των εξ ορισμου
    αντισυνταγματικων φορολογικων δημευτικων
    νομων-φορων λογω αντισυνταγματικοτητος με την χρηση και την εξαντληση ολων των
    νομικων δυνατοτητων και ολων των ενδικων μεσων σε ολες τις δικαστικες
    βαθμιδες-ελληνικες και διεθνεις-και η νομιμη μαζικη προσφυγη ολων των
    ιδιοκτητων ακινητων στα διοικητικα δικαστηρια (μονομελες διοικητικο
    πρωτοδικειο,διοικητικο εφετειο,

    συμβουλιο της επικρατειας και εαν και εκει δεν υπαρξει
    δικαιωση των

    ιδιοκτητων ακινητων προσφυγη στο ευρωπαικο δικαστηριο
    δικαιωματων του ανθρωπου (εσδα) που εδρευει στο στρασβουργο.

    πρεπει ολοι οι νομιμοι ιδιοκτητες ακινητων να διεκδικησουν
    το αυτονοητο δηλ. να εξακολουθησουν να ειναι ιδιοκτητες στην ιδια τους την
    περιουσια οπως προβλεπει το ελληνικο
    συνταγμα και οι ολοι οι κανονες διεθνους δικαιου.

    1.πρεπει επισης να δωθει εκει που πρεπει το ξεκαθαρο μηνυμα
    και να γινει απολυτως σαφες οτι οι συνεχεις καταφορες και εξοφθαλμα προκλητικες
    παραβιασεις του συνταγματος θα βρισκουν νομικο αναχωμα στα δικαστηρια (ελληνικα
    η διεθνη) τα οποια ειναι και τα μονα που εχουν την δικαιοδοσια-εξουσιοδοτηση
    απο το ελληνικο συνταγμα και τους κανονες διεθνους δικαιου να κρινουν την
    συνταγματικοτητα η οχι ολων των εξοφθαλμα αντισυνταγματικων φορολογικων νομων.

    συνταγμα της ελλαδος:αρθρο 87 ανεξαρτησια των δικαστων.οι δικαστες κατα την ασκηση των καθηκοντων τους υποκεινται μονο στο συνταγμα και τους νομους και σε καμια περιπτωση δεν υποχρεουνται να συμμορφωνονται με διαταξεις που εχουν τεθει κατα καταλυση του συνταγματος.

    αρθρο 93. διακρισεις των δικαστηριων.τα δικαστηρια
    υποχρεουνται να μην εφαρμοζουν νομο που το περιεχομενο του ειναι αντιθετο προς
    το συνταγμα.

    2.πρεπει επισης να δωθει εκει που πρεπει το ξεκαθαρο μηνυμα
    και να γινει απολυτως σαφες οτι η συνταγματικη αυτη υποχρεωση του φορολογικου
    νομοθετη η παραβλεψη του οποιου αποτελει αντικειμενο δικαστικης κρισεως κατα
    τον ελεγχο της συνταγματικοτητας των νομων και αποτελει οριο στην ασκηση της
    νομοθετικης φορολογικης πολιτικης και η εξουσια οσον αφορα στην ψηφιση
    υπογραφη εφαρμογη και επιβολη ολων των
    εξοφθαλμα αντισυνταγματικων φορολογικων κυριως νομων τελειωνει εκει που αρχιζει
    ο υπερτατος νομος του κρατους δικαιου δηλαδη το ελληνικο συνταγμα και κατ’
    επεκταση οι κανονες διεθνους δικαιου.

    (οικουμενικη διακυρηξη των δικαιωματων του ανθρωπου,
    ευρωπαικη συμβαση των δικαιωματων του ανθρωπου).

    3.πρεπει επισης να δωθει εκει που πρεπει το ξεκαθαρο μηνυμα
    και να γινει απολυτως σαφες οτι σε περιπτωση ψιφησεως υπογραφης και επιβολης
    του εξ ορισμου αντισυνταγματικου ενιαιου δημευτικου φορου ακινητων (εφακ) καθως
    επισης και ολων των συναφων με αυτον αντισυνταγματικων φορολογικων δημευτικων
    νομων-φορων τον λογο στην συνεχεια θα εχουν:

    1.τα διοικητικα δικαστηρια-στε-εδδα και

    2.οι επιπτωσεις που θα επηρεασουν αρνητικα οσον αφορα τα
    εκλογικα αποτελεσματα για εκεινους που
    τους συνεταξαν τους ψηφισαν τους υπεγραψαν,τους εφαρμοσαν η τους εφαρμοζουν και
    τους επιβαλλουν αδιαφορωντας παντελως και πληρως και αγνοοντας πληρως το
    συνταγμα και την απολυτη απαγορευση που το ιδιο το συνταγμα τους υποχρεωνει και
    τους επιβαλλει οσον αφορα στην ψιφηση,υπογραφη,και επιβολη αυτων των προκλητικα αντισυνταγματικων φορολογικων δημευτικων νομων-φορων περαν του οτι θα εχουν διαπραξει το αδικημα της παραβασης καθηκοντος, και της καταχρησης εξουσιας για τον λογο οτι κατα την αναληψη της εξουσιας εχουν ορκισθει πιστη και πιστη τηρηση και εφαρμογη στο συνταγμα και οχι παραβιαση και καταλυση του συνταγματος οπως κανουν στην προκειμενη περιπτωση.

    μπήκε ως σχόλιο στη πηγή του δημοσιεύματος = http://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/16567

  2. Δημόσια Διαβούλευση στο σχέδιο νόμου «Ενιαίος Φόρος Ακινήτων και άλλες διατάξεις».
    http://www.opengov.gr/minfin/?p=4076

    30 Οκτωβρίου 2013, 11:28 | Ανδρέας Σ

    Σύμφωνα με το Σύνταγμα αρθ.4 παρ.5 «Οι Έλληνες πολίτες συνεισφέρουν χωρίς διακρίσεις στα δημόσια βάρη, ανάλογα με τις δυνάμεις τους.» Δεν αποδεικνύει φοροδοτική ικανότητα η κατοχή ακινήτου.

    Τα ακίνητα ήδη φορολογούνται:
    1.Στην απόκτηση ακινήτου ήδη φορολογούμαστε με το φόρο μεταβίβασης ακινήτων και με το πόθεν έσχες(τεκμήριο).
    2.Αν αποφέρει εισόδημα το ακίνητο, τότε φορολογείται στο φόρο εισοδήματος (π.χ.ενοίκια ακινήτων). Άρα, Αντισυνταγματικό το νομοσχέδιο συνεπώς δεν πρέπει να ψηφιστεί
    ο ενιαίος φόρος κατοχής ακινήτων.Ένας λογιστής

    30 Οκτωβρίου 2013, 12:47 | ΚΥΡΙΟΣ ΦΩΤΗΣ

    Αξιότιμοι κύριοι,
    δεν θα πέσω στην παγίδα να εμπλακώ σε συζήτηση σχετικά με τον τρόπο υπολογισμού τού φόρου ή το νομικό υπόβαθρο, την συνταγματικότητα και άλλες λεπτομέρειες. Αν το κάνω θα μεταθέσω την συζήτηση στο πλαίσιο που εξυπηρετεί τον φοροσυλλέκτη, αφού αυτός διαθέτει άπειρα resources σε σχέση με έναν απλό πολίτη που προσεγγίζει το ζήτημα με την απλή λογική. Την απλή λογική που δυστυχώς φαίνεται ότι έχει εκπαραθυρωθεί για να αντικατασταθεί από σοφιστείες και τεχνάσματα τα οποία όμως δεν καταφέρνουν να υλοποιήσουν παρά μόνο ένα τσόφλι που περιβάλλει άτσαλα αυτό που ΓΟΥΣΤΑΡΕΙ (sic) ο νομοθέτης.

    Θέλω λοιπόν να ρωτήσω: Αυτή η Κυβέρνηση μπορεί να δεσμευτεί ότι δεν θα φορολογήσει ποτέ την ιδιότητα τού – απλώς – ζωντανού ανθρώπου???(Εννοείται ότι αν την φορολογήσει ο τρόπος υπολογισμού τού φόρου θα είναι εντελώς δευτερεύον ζήτημα).

    30 Οκτωβρίου 2013, 11:36 | ΧΑΡΗΣ ΚΟΥΛΟΥΚΗΣ

    ΤΟ ΘΡΑΣΟΣ ΣΑΣ ΕΙΝΑΙ ΑΠΥΘΜΕΝΟ ΚΑΙ ΕΞΗΓΩ : ΜΟΝΙΜΟΠΟΙΕΙΤΕ ΕΝΑ ΕΚΤΑΚΤΟ ΦΟΡΟ ,ΒΛΕΠΕ ΧΑΡΑΤΣΙ, ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΤΟ ΑΙΤΙΟΛΟΓΕΙΤΕ ΩΣ ΑΝΑΓΚΑΙΟΤΗΤΑ ΚΑΙ ΧΩΡΙΣ ΝΑ ΛΑΜΒΑΝΕΤΕ ΥΠ’ ΟΨΙΝ ΣΑΣ ΤΗΝ ΦΟΡΟΔΟΤΙΚΗ ΙΚΑΝΟΤΗΤΑ ΤΗΣ ΜΕΓΑΛΗΣ ΠΛΕΙΟΨΗΦΙΑΣ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ, ΠΟΥ ΥΦΙΣΤΑΝΤΑΙ ΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΕΠΙΒΑΡΡΥΝΣΗ. ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΜΙΑ ΕΠΙ ΠΛΕΟΝ ΦΟΡΟΜΠΗΧΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ,ΠΟΥ ΔΕΝ ΑΝΤΕΧΕΙ ΣΕ ΟΠΟΙΑΔΗΠΟΤΕ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΗ ΚΡΙΤΙΚΗ , ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΓΙΑ ΘΡΙΑΜΒΟ ΤΟΥ ΠΑΡΑΛΟΓΟΥ. ΑΛΛΑ ΤΙ ΝΑ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙ ΚΑΝΕΙΣ ΟΤΑΝ ΑΥΤΟΙ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΦΤΑΣΑΝ ΣΤΟ ΣΗΜΕΡΙΝΟ ΑΔΙΕΞΟΔΟ ΕΠΕΛΕΓΗΣΑΝ ΚΑΙ ΝΑ ΜΑΣ ΒΓΑΛΟΥΝ ;
    ΑΡΝΟΥΜΑΙ ΝΑ ΠΡΟΒΩ ΣΕ ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ ΜΑΖΙ ΣΑΣ , ΟΡΓΗ ΕΚΦΡΑΖΩ .

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s