2010 – 2013: Το ΑΕΠ συρρικνώθηκε κατά 40 δισ. ευρώ, το χρέος εκτινάχτηκε στα 318,7 δισ. ευρώ

assets_LARGE_t_942_43731868_type12128

Τα νούμερα μιλούν από μόνα τους για τo success story των δραματικών απωλειών. Το ΑΕΠ της Ελλάδας την περίοδο 2010 – 2013 συρρικνώθηκε κατά 40 δισ. ευρώ, ενώ η απομύζηση του Δημοσίου στο όνομα της «σωτηρίας» εκτίναξε το χρέος στα 318,7 δισ. ευρώ (175,1% του ΑΕΠ) στο τέλος του περσινού έτους.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που κοινοποίησε η Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) στη Eurostat, στο πλαίσιο της πρώτης κοινοποίησης Διαδικασίας Υπερβολικού Ελλείμματος του 2014, το ΑΕΠ διαμορφώθηκε στο τέλος του 2013 στα 182,05 δισ. ευρώ, από 193,34 δισ. ευρώ το 2012, από 208,53 δισ. ευρώ το 2011 και από 222,15 δισ. ευρώ στο τέλος του 2010.

Το δημόσιο χρέος αυξήθηκε στα 318,7 δισ. ευρώ (175,1% του ΑΕΠ) στο τέλος του 2013, από 303,9 δισ. ευρώ (157,2% του ΑΕΠ) το 2012, από 355,1 δισ. ευρώ (170,3% του ΑΕΠ) το 2011 (σ.σ. μεταξύ 2011 και 2012 πραγματοποιήθηκε το PSI) και από 329,5 δισ. ευρώ (148,3% του ΑΕΠ) στο τέλος του 2010. Το 74,2% του χρέους της χώρας ήταν σε μακροπρόθεσμα δάνεια το 2013.

Η ΕΛΣΤΑΤ κατέγραψε πέρυσι «άσπρη τρύπα», τόσο στους ΟΤΑ (ύψους 770 εκατ. ευρώ από πλεόνασμα 693 εκατ. ευρώ το 2012), όσο και στα ασφαλιστικά ταμεία (ύψους 4,7 δισ. ευρώ από έλλειμμα 2,25 δισ. ευρώ το 2012).

Το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης διαμορφώθηκε στο τέλος του 2013 στο 2,1% του ΑΕΠ (χωρίς την επίπτωση από τη στήριξη των τραπεζών) ή στο 12,7% του ΑΕΠ (συμπεριλαμβανομένης της επίπτωσης από τη στήριξη των τραπεζών).

Αναθεωρήσεις ελλειμμάτων από την ΕΛΣΤΑΤ

Η ΕΛΣΤΑΤ σημειώνει ότι προχώρησε σε αναθεώρηση για το έλλειμμα του 2010 (λόγω, κυρίως, των αναθεωρήσεων των ποσών των φόρων και των πληρωτέων υποχρεώσεων των υπουργείων), του 2011 (λόγω, κυρίως της αναθεώρησης των πληρωτέων υποχρεώσεων των ασφαλιστικών ταμείων) και του 2012 (λόγω, κυρίως, της αλλαγής της αξίας των ομολόγων του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας- που δόθηκαν από το ΤΧΣ στις συστημικές τράπεζες στο πλαίσιο της ανακεφαλαιοποίησής τους- ως έσοδο τόκων).

Αναθεωρήθηκε, επίσης, το χρέος του 2012 ως ποσοστό του ΑΕΠ, λόγω, κυρίως, της αναθεώρησης του ΑΕΠ το ίδιο έτος.

Πηγή: ΑΠΕ – ΜΠΕ

http://www.enet.gr/?i=news.el.article&id=425850

εικόνα από 

http://www.imerisia.gr/article.asp?catid=26516&subid=2&pubid=113256509

 

ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ 

Σύμφωνα με τον Οργανισμό Διαχείρισης Δημοσίου Χρέους και το  Γενικό Λογιστήριο του Κράτους, το χρέος της Κεντρικής Διοίκησης  στις 31.12.2013 ανερχόταν σε €321,5 δις και όχι σε 318,7 δισ. ευρώ. Για να έχετε καλύτερη εικόνα, σημειώστε τα δεδομένα του 2009 : χρέος της Κεντρικής Διοίκησης 298 δις ευρω, ΑΕΠ 231,642 σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ και πάνω από 300 δις σύμφωνα με την Ζωή Γεωργαντά (δείτε εδώ

 

 

ΣΧΕΤΙΚΑ:

ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!! Η ελληνική κυβέρνηση μόλις αύξησε κατά περίπου 3,5 δις, το χρέος της.

Η αποκωδικοποίηση της ελληνικής κρίσης χρέους

Do you still believe that the Greek government wants to save Greece?

Do you still believe that the Greek government wants to save Greece? (2)

Το πραγματικό έλλειμμα του 2009 ήταν… 3,9% ένα από τα χαμηλότερα στην ΕΕ

Eurostat’s crafty ways of collaboration with governmental officials to swell Greece’s public deficit and debt

Η απάντηση της EUROSTAT στο αίτημα Παπακωνσταντίνου για “μαγείρεμα” του Ελληνικού χρέους (ζητούσε να μπει στο χρέος των ετών 2005 – 2008 το swap του 2001)   ΚΑΙ  Η Αθέμιτη Διόγκωση του Ελλείμματος 2009 με 9,7 δισ ευρώ επιπλέον από Νοσοκομειακά, SWAP Goldman Sachs (2001), και δήθεν Αλληλεγγύη

8 comments on “2010 – 2013: Το ΑΕΠ συρρικνώθηκε κατά 40 δισ. ευρώ, το χρέος εκτινάχτηκε στα 318,7 δισ. ευρώ

  1. Και ήδη τώρα στο χρέος θα πρέπει να προστεθούν άλλα 3,5 δισ. ευρώ, επειδή “βγήκαμε στις αγορές” , προς 6% και όχι προς 4.95 όπως ισχυρίζονται οι αρμόδιοι, οι οποίοι κακώς δεν υπολογίζουν τον αντιπληθωρισμό, που έχει εγκατασταθεί στην Ελλάδα.

    • Αν έχετε την καλοσύνη, τεκμηριώστε το 6% για να το προσθέσουμε στην σχετική με τον καινούργιο δανεισμό ανάρτηση ( εδώ ΤΕΡΑΣΤΙΑ ΕΠΙΤΥΧΙΑ !!! Η ελληνική κυβέρνηση μόλις αύξησε κατά περίπου 3,5 δις, το χρέος της. https://justiceforgreece.wordpress.com/2014/04/10/τεραστια-επιτυχια-η-ελληνική-κυβέρνη/) ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ.

      • Η ελληνική οικονομία μαζί με άλλες 4 της Ευρώπης εισήλθε σε φάση
        αντιπληθωρισμού, που είναι το αντίστροφο του πληθωρισμού, αλλά θεωρείται
        πολύ πιο επικίνδυνη κατάσταση, γιατί συνήθως έχει διάρκεια, νεκρώνει την
        οικονομία, αυξάνει την ανεργία. Όταν, λοιπόν, σε μια τέτοια οικονομία, το
        επιτόκιο που ανακοινώνεται είναι ας πούμε 5%, πρέπει σ’αυτό να προστεθεί και
        ο ρυθμός πτώσης του γενικού επιπέδου των τιμών, ας πούμε 1.5%, οπότε το
        πραγματικό επιτόκιο γίνεται 6.5% και είναι η περίπτωσή μας.

        _____

        • Βρήκα τα επίσημα στοιχεία. Σύμφωνα με την ΕΛΣΤΑΤ ο αντιπληθωρισμός του Μαρτίου ήταν 1,3

          Συγκεκριμένα :

          Δείκτης Τιμών Καταναλωτή (Πληθωρισμός)
          Μαρτ. 14/Μαρτ. 13 = -1,3

          Εναρμονισμένος Δείκτης Τιμών Καταναλωτή
          Μαρτ. 14/Μαρτ. 13 = -1,5

          Συνεπώς, το πραγματικό επιτόκιο του πενταετούς είναι 4.95% + 1.3%=6,25% ενώ το τελευταίο πραγματικό επιτόκιο του δεκαετούς ομολόγου του 2010 ήταν 6.1% – 3% (πληθωρισμός 2009-10) = 3%

          Το σχετικό δελτίο τύπου της ΕΛΣΤΑΤ :

          Πειραιάς, 10 Απριλίου 2014

          Η εξέλιξη του ∆είκτη Τιμών Καταναλωτή, με έτος αναφοράς 2009=100,0 του μηνός Μαρτίου 2014, έχει ως εξής:

          Από τη σύγκριση του Γενικού ∆είκτη Τιμών Καταναλωτή (Γ∆ΤΚ) του μηνός Μαρτίου 2014, προς τον αντίστοιχο ∆είκτη του Μαρτίου 2013 προκύπτει μείωση 1,3%, έναντι μείωσης 0,2%, που σημειώθηκε κατά την ίδια σύγκριση του έτους 2013 προς το 2012 (Πίνακας 2).

          Ο Γενικός ∆είκτης κατά το μήνα Μάρτιο 2014 σε σύγκριση με τον Φεβρουάριο 2014, παρουσίασε αύξηση 2,3%, έναντι αύξησης 2,5%, που σημειώθηκε κατά την αντίστοιχη σύγκριση του προηγούμενου έτους (Πίνακας 1).
          Ο μέσος ∆είκτης του δωδεκαμήνου Απριλίου 2013 – Μαρτίου 2014 σε σύγκριση προς τον ίδιο ∆είκτη του δωδεκαμήνου Απριλίου 2012 – Μαρτίου 2013 παρουσίασε μείωση 1,3%, έναντι αύξησης 1,0%, που σημειώθηκε κατά το αντίστοιχο προηγούμενο δωδεκάμηνο (Πίνακας 3).

          Η συνέχεια εδώ

          http://www.statistics.gr/portal/page/portal/ESYE/BUCKET/A0515/PressReleases/A0515_DKT87_DT_MM_03_2014_01_F_GR.pdf

          ΣΥΜΦΩΝΑ ΜΕ ΤΗΝ EUROSTAT ΗΤΑΝ 1,5 ΚΑΙ ΟΧΙ 1,3

          http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_PUBLIC/2-16042014-AP/EN/2-16042014-AP-EN.PDF

  2. Ο αντιπληθωρισμός εμφανίστηκε τον Μάρτιο του 2013

    Πέμπτη, 8 Αυγούστου 2013

    Η εμφάνιση του αντιπληθωρισμού στην ελληνική οικονομία.

    Του Κώστα Μελά

    Σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ η ελληνική οικονομία βρίσκεται για πέμπτο συνεχή μήνα, το 2013, σε κατάσταση αντιπληθωρισμού . Προσοχή πρόκειται για αντιπληθωρισμό (deflation) , δηλαδή για μείωση των τιμών και όχι για αποπληθωρισμό (disinflation) δηλαδή για φθίνοντα ρυθμό πληθωρισμού. Στην πρώτη περίπτωση οι τιμές μειώνονται ενώ στη δεύτερη αυξάνονται αλλά με μικρότερο ρυθμό σε σχέση με ένα χρονικό επίπεδο το οποίο θεωρείται επίπεδο βάσης.

    Πίνακας 1.
    Συγκρίσεις Δείκτη Τιμών Καταναλωτή.
    Ετήσιες μεταβολές %

    2013
    1
    0,2

    2
    0,1

    3
    -0,2

    4
    -0,6

    5
    -0,4

    6
    -0,4

    7
    -0,7

    Πηγή:
    ΕΛΣΤΑΤ

    Πρόκειται για αρνητική εξέλιξη η οποία σηματοδοτεί σοβαρούς κινδύνους για την ελληνική οικονομία. Οι οικονομολόγοι , σε μια γενική οπτική, θεωρούν ότι ο αντιπληθωρισμός αποτελεί πρόβλημα στην οικονομία διότι επιβαρύνει τις υφεσιακές καταστάσεις , οδηγεί σε αντιπληθωριστικό φαύλο κύκλο και στις σύγχρονες οικονομίες, οι οποίες λειτουργούν με υψηλό χρέος, αυξάνει την πραγματική αξία του χρέους καθιστώντας δυσκολότερη την αποπληρωμή του. Είναι γνωστό ότι ο αντιπληθωρισμός ανθεί σε οικονομικά περιβάλλοντα «σκληρού νομίσματος».
    Στις σύγχρονες οικονομίες οι οποίες λειτουργούν με υψηλό χρέος με συνέπεια να δημιουργούνται τις περισσότερες φορές πιστωτικές φούσκες στα στοιχεία του ενεργητικού , ο εξαναγκασμός σε απομόχλευση οδηγεί σε μείωση ή και σε πτώση του δανεισμού των νοικοκυριών και των επιχειρήσεων κάτι που οδηγεί σε μείωση της προσφοράς χρήματος ή οποία στη συνέχεια αυξάνει καθώς μειώνεται η ζήτηση αγαθών και υπηρεσιών και βεβαίως η εμπιστοσύνη στην οικονομία. Η μείωση της ζήτησης προκαλεί μείωση και των τιμών. Όλες αυτές οι εξελίξεις μετατρέπονται σε αντιπληθωριστική σπείρα όταν οι τιμές των στοιχείων του ενεργητικού πέφτουν κάτω από το κόστος αναχρηματοδότησης τους (αντικατάστασης) ή η αποπληρωμή των χρεών αντανακλούν τα προηγούμενα επίπεδα χρεών. Οι επιχειρήσεις δεν μπορούν να παράγουν κέρδη όσο χαμηλά και αν θέσουν τις τιμές και συνεπώς οδηγούνται σε πτώχευση. Τα τραπεζικά ιδρύματα βρίσκονται αντιμέτωπα με τη δραματική μείωση των τιμών των στοιχείων του ενεργητικού τους και αν προχωρήσουν σε πωλήσεις απλά πιέζουν περισσότερο τις τιμές λόγω υπερπροσφοράς και χειροτερεύουν την κατάσταση. Η παραγωγή μη αποτελεσματικών δανείων είναι δεδομένη και συμβάλλει αποφασιστικά στη χειροτέρευση της κατάστασης.

    Η παγίδα ρευστότητας αποτελεί κατάσταση η οποία εμφανίζεται σήμερα σε πολλές οικονομίες ως συνέπεια του αντιπληθωρισμού ο οποίος είναι αποτέλεσμα της ασκούμενης οικονομικής πολιτικής της απομόχλευσης.

    Ο αντιπληθωρισμός συνδέεται επίσης με τον κίνδυνο, όταν η προσαρμοσμένη στον κίνδυνο απόδοση των στοιχείων του ενεργητικού γίνεται αρνητική κανείς δεν επιθυμεί να επενδύσει και παρουσιάζεται διακράτηση της ρευστότητας από τα νοικοκυριά, τις επιχειρήσεις και φυσικά το τραπεζικό σύστημα.

    Στην ελληνική οικονομία οι λόγοι που την οδήγησαν στον αντιπληθωρισμό είναι γνωστοί και οφείλονται στην ασκούμενη βίαιη πολιτική της δημοσιονομικής πολιτικής. Όμως αυτό που αξίζει να σημειωθεί είναι ότι οι σημερινοί διαχειριστές της ελληνικής οικονομίας δεν διαθέτουν σχεδόν κανένα από τα μέσα οικονομικής πολιτικής με τα οποία θα μπορούσε να καταπολεμηθεί ο αντιπληθωρισμός και η ύφεση.
    Η νομισματική πολιτική ασκούμενη από την ΕΚΤ με τον πολύ γνωστό και συγκεκριμένο τρόπο παρέχει ρευστότητα ικανή μόνο να διατηρηθεί το τραπεζικό σύστημα σε οριακό επίπεδο επιβίωσης και η οικονομία να προσγειωθεί μέχρι του χαμηλού εκείνου σημείου το οποίο θα προσδιορίζεται από τη δημιουργία πρωτογενών πλεονασμάτων, μέσω δραστικών μειώσεων των δαπανών και αύξησης της φορολογίας, αδιαφορώντας για την κατάσταση οποιασδήποτε άλλης μακροοικονομικής μεταβλητής.

    Η ασκούμενη δημοσιονομική πολιτική είναι απολύτως συσταλτική και επομένως είναι εκτός παιχνιδιού.

    Απομένουν μόνο οι επενδύσεις, οι οποίες όπως δείχνουν τα στοιχεία, ούτε από το χώρο των ιδιωτικοποιήσεων δεν μπορούν συγκυριακά να προσφέρουν την πρώτη ύλη για την πολυπόθητη επανεκκίνηση της οικονομίας . Έχει μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε την πορεία των επενδύσεων παγίου κεφαλαίου μέχρι το τέλος του 2013 και αν η συνεισφορά τους στο ΑΕΠ θα συνάδει με τις προβλέψεις της Τρόικας.

    Σύμφωνα με τις προβλέψεις του ΔΝΤ, της ΕΕ αλλά και του ελληνικού Υπουργείου Οικονομικών για το έτος 2014 ο αντιπληθωρισμός θα συνεχισθεί (-0,8%) ενώ παράλληλα η μεγέθυνση του ΑΕΠ θα περάσει σε θετικά επίπεδα (+0,6%). Παρότι στην ιστορία ανιχνεύονται περιπτώσεις μη (αρνητικής) συσχέτισης μεταξύ αντιπληθωρισμού και ύφεσης , εντούτοις είναι πολύ δύσκολο σε μια χώρα, όπως στην περίπτωσή μας η Ελλάδα , να περάσει σε θετικούς ρυθμούς μεγέθυνσης της οικονομίας σε συνθήκες αντιπληθωρισμού.

    Πάντως είναι εντυπωσιακό το ότι η κυβέρνηση δεν σχολιάζει το γεγονός της ύπαρξης του αντιπληθωρισμού και χειρότερα ακόμη δεν φαίνεται να την προβληματίζει σε αντίθεση με ότι συμβαίνει σε παγκόσμιο επίπεδο.

    http://www.kostasmelas.gr/2013/08/blog-post_8.html
    http://www.newmoney.gr/blog/19840/i-emfanisi-toy-antiplithorismoy-stin-elliniki-oikonomia

  3. Πειραιάς, 14 Απριλίου 2014

    ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

    Δημοσιονομικά στοιχεία για την περίοδο 2010‐2013

    H Ελληνική Στατιστική Αρχή (ΕΛΣΤΑΤ) ανακοινώνει τα δημοσιονομικά στοιχεία των ετών 2010‐2013, τα οποία καταρτίστηκαν στο πλαίσιο της πρώτης κοινοποίησης Διαδικασίας Υπερβολικού Ελλείμματος (ΔΥΕ) του 2014 και υποβλήθηκαν σε εκπλήρωση των υποχρεώσεων της Χώρας στη Eurostat κατ’ εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού (EC) 479/2009, όπως τροποποιηθείς ισχύει.
    Το έλλειμμα της Γενικής Κυβέρνησης για το έτος 2013, όπως υπολογίζεται στα πλαίσια της ΔΥΕ, ανήλθε στα 23,1 δις ευρώ (12,7 % επί του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος), ενώ το ενοποιημένο χρέος της Γενικής Κυβέρνησης σε ονομαστικές τιμές στο τέλος του 2013 ανήλθε στα 318,7 δις ευρώ, (175,1 % επί του Ακαθάριστου Εγχώριου Προϊόντος).

    Στον πίνακα 1 κατωτέρω παρουσιάζονται τα κύρια αποτελέσματα της περιόδου 2010‐2013.

    Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ

    http://www.statistics.gr/portal/page/portal/ESYE/BUCKET/A0701/PressReleases/A0701_SEL03_DT_AN_00_2014_01_P_GR.pdf

  4. EUROSTAT

    64/2014 – 23 April 2014
    Provision of deficit and debt data for 2013 – first notification

    In 2013, the government deficit1 of both the euro area2 (EA18) and the EU282 decreased in absolute terms compared with 2012, while the government debt1 rose in both zones. In the euro area the government deficit to GDP ratio decreased from 3.7% in 2012 to 3.0% in 2013, and in the EU283 from 3.9% to 3.3%. In the euro area the government debt to GDP ratio increased from 90.7% at the end of 2012 to 92.6% at the end of 2013, and in the EU283 from 85.2% to 87.1%.

    In 2013 Luxembourg (+0.1%) registered a government surplus, Germany was close to balance, and the lowest government deficits in percentage of GDP were recorded in Estonia (-0.2%), Denmark (-0.8%), Latvia (-1.0%) and Sweden (-1.1%).

    Ten Member States had deficits higher than 3% of GDP: Slovenia (-14.7%), Greece (-12.7%), Ireland (-7.2%), Spain (-7.1%), the United Kingdom (-5.8%), Cyprus (-5.4%), Croatia and Portugal (both -4.9%), France and Poland (both -4.3%).

    At the end of 2013, the lowest ratios of government debt to GDP were recorded in Estonia (10.0%), Bulgaria (18.9%), Luxembourg (23.1%), Latvia (38.1%), Romania (38.4%), Lithuania (39.4%) and Sweden (40.6%). Sixteen Member States had government debt ratios higher than 60% of GDP, with the highest registered in Greece (175.1%), Italy (132.6%), Portugal (129.0 %), Ireland (123.7%), Cyprus (111.7%) and Belgium (101.5%).

    http://epp.eurostat.ec.europa.eu/cache/ITY_PUBLIC/2-23042014-AP/EN/2-23042014-AP-EN.PDF

  5. Πέμπτη, 20 Σεπτεμβρίου 2012

    Εν ονόματι του Ελληνικού Λαού… ένοχοι επί εσχάτη προδοσία!

    Γράφει ο Δευκαλίων

    Διαβάσαμε σήμερα δηλώσεις του αναπληρωτή υπουργού οικονομικών κ. Χ. Σταϊκούρα…
    Με τις δηλώσεις αυτές ο αναπληρωτής υπουργός οικονομικών ενημερώνει την διεθνή και ελληνική κοινή γνώμη για την πορεία του μνημονιακού προγράμματος. Συγκεκριμένα, από τον Απρίλιο 2010 έως σήμερα έχουν υιοθετηθεί δημοσιονομικά μέτρα ύψους 49 δις ευρώ. Στο παραπάνω ποσό δεν έχουν υπολογισθεί τα 11,5 δις ευρώ των νέων μέτρων που συζητούνται αυτές τις ημέρες. Δηλαδή στην διετία 2010-2012 θα ληφθούν συνολικά μέτρα ύψους 60 δις ευρώ για να φτάσουμε στο ποθητό αποτέλεσμα. Ήτοι έλλειμμα 3% του ΑΕΠ.

    Η ανακοίνωση αυτή με μια πρώτη ανάγνωση μοιάζει εξαιρετικά αθώα. Αν όμως την συσχετίσει κανείς με τα απολογιστικά δημοσιονομικά νούμερα των ετών 2009, 2010 και 2011 τότε θα δει μερικά άτοπα που θα πρέπει να συζητηθούν ακόμα περισσότερο.

    Πόσο ήταν το δημοσιονομικό έλλειμμα το 2009; 15,4 % του ΑΕΠ.

    Πόσο ήταν το επιτρεπτό όριο με το σύμφωνο του Μάαστριχτ; 3% του ΑΕΠ.

    Σε απόλυτους αριθμούς το έλλειμμα 2009 ήταν περίπου 36 δις ευρώ, ενώ το επιτρεπτό έλλειμμα έπρεπε να ήταν 7 δις ευρώ. Σε απλά μαθηματικά η Ελλάδα μπήκε στο μνημόνιο γιατί έπρεπε να μειώσει το έλλειμμα κατά 29 δις ευρώ. Δηλαδή εάν η κυβέρνηση την 1 Ιανουαρίου 2010 υιοθετούσε δημοσιονομικά μέτρα ύψους 29 δις ευρώ, το έλλειμμα θα έπεφτε στα επιτρεπτά όρια.

    Πάμε τώρα στο 2010 που έχει αρχίσει να ισχύει και να εφαρμόζεται το μνημόνιο. Το έλλειμμα είναι 10,5% του ΑΕΠ, ήτοι περίπου 24 δις ευρώ ενώ το επιτρεπτό όριο ήταν 6,9 δις ευρώ. Δηλαδή εάν η κυβέρνηση την 1 Ιανουαρίου 2011 υιοθετούσε δημοσιονομικά μέτρα ύψους 17 δις ευρώ το έλλειμμα θα έπεφτε στα επιτρεπτά όρια.

    Βρισκόμαστε στο 2011. Η μνημονιακή πολιτική βρίσκεται στην κορύφωση της. Πόσο είναι το έλλειμμα στο τέλος του 2011; Είναι 9,2% του ΑΕΠ ήτοι 20,7 δις ευρώ ενώ το επιτρεπτό όριο ήταν 6,7 δις ευρώ. Δηλαδή εάν η κυβέρνηση την 1 Ιανουαρίου 2012 υιοθετούσε δημοσιονομικά μέτρα ύψους 14 δις ευρώ το έλλειμμα θα έπεφτε στα επιτρεπτά όρια.

    Προσέξτε… με την υιοθέτηση δημοσιονομικών μέτρων ύψους 29 δις ευρώ την 1 Ιανουαρίου 2010, θα είχαμε αποφύγει το μνημόνιο και βρισκόμαστε εντός των ορίων του συμφώνου του Μάαστριχτ. Με την ίδια λογική, με την υιοθέτηση δημοσιονομικών μέτρων 17 δις ευρώ την 1 Ιανουαρίου 2011, θα είχαμε αποφύγει το μνημόνιο και το έλλειμμα θα ήταν εντός των επιτρεπτών ορίων. Ίδια λογική και για την 1 Ιανουαρίου 2012. Με δημοσιονομικά μέτρα ύψους 14 δις ευρώ θα είχε τελειώσει ο μνημονιακός Γολγοθάς.

    Θα σταθούμε στην 1 Ιανουαρίου 2010. Με την υιοθέτηση δημοσιονομικών μέτρων 29 δις ευρώ θα είχαμε αποφύγει το μνημόνιο και θα το έλλειμμα θα έπεφτε στα επιτρεπτά όρια. Κάτι ανάλογο μπορούμε να πούμε και για την 1 Ιανουαρίου του 2011 και του 2012. Αντ’ αυτού στην διετία 2010-2012 υιοθετήθηκαν δημοσιονομικά μέτρα 60 δις ευρώ και το έλλειμμα παραμένει εκτός επιτρεπτών ορίων.

    Συμπέρασμα; Όλοι αυτοί που με την πολιτική τους καταδίκασαν χωρίς λόγο και αιτία την πατρίδα στον μνημονιακό Γολγοθά και όλοι αυτοί που άφησαν τους ένοχους του μνημονιακού άλγους ατιμώρητους, σε πλήρη και αγαστή συνεργασία ετοιμάζονται αυτές τις ημέρες να δώσουν και άλλο ελληνικό αίμα στην τρόικα.

    Αίμα φτωχών και αποκλεισμένων.

    Εν ονόματι του Ελληνικού Λαού… ένοχοι επί εσχάτη προδοσία!

    http://greki-gr.blogspot.gr/2012/09/blog-post_7670.html

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s