ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ TOY ΕΠΑΜ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΦΙΑ

crimescene_07ds

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ

Μετά τη θύελλα αντιδράσεων που προκάλεσε η κλήση της εφορίας για την πληρωμή στο τέλος του μήνα της 1ης δόσης του περίφημου ΕΝΦΙΑ, δηλαδή του φόρου που επιβλήθηκε από την μνημονιακή κυβέρνηση σε κάθε εμπράγματο δικαίωμα επί της ελληνικής γης, όπου και ο τελευταίος πολίτης αντιλήφθηκε την σκοπιμότητα αυτής της ληστρικής σε βάρος της περιουσίας των πολιτών φορολόγησης, το κατοχικό καθεστώς έκανε ένα βήμα πίσω.

Οι βουλευτές και οι υπουργοί του αναγκάστηκαν να παραδεχθούν «λάθη» στον υπολογισμό του φόρου και τελικά παρατάθηκε η προθεσμία καταβολής της 1ης δόσης κατά ένα μήνα, προκειμένου να διορθωθούν αυτά τα «λάθη», με την πασίγνωστη πλέον μέθοδο της «εντολής» Σαμαρά, που ανακοίνωσε περιχαρής ο έτερος των συμβαλλομένων και συναγωνιζόμενος σε εθελοδουλία και δωσιλογισμό τον πρώτο, Βενιζέλος.

Στην πραγματικότητα, το καθεστώς πέτυχε αρχικά τον στόχο του. Αφού και με αυτή ακόμα την «υποχώρηση» και την αναγνώριση «λαθών» στον υπολογισμό του ληστρικού φόρου, κατόρθωσε να μεταφέρει -βοηθούντων και των γνωστών ΜΜΕ- τη συζήτηση για τη νομιμότητα και τη σκοπιμότητα της επιβολής της εξοντωτικής αυτής φορολόγησης, στο πεδίο των υποτιθέμενων λαθών που χρήζουν διόρθωσης, ή των όποιων ελαφρύνσεων τελικά θα αποφασιστούν, για να «χρυσωθεί το χάπι».

Για το Ενιαίο Παλλαϊκό Μέτωπο το θέμα είναι απολύτως ξεκάθαρο. Δεν πρόκειται για την ανάγκη διόρθωσης των όποιων λαθών, υπαρκτών, ή μη, ούτε για το ύψος του φόρου που καλούνται να καταβάλουν οι πολίτες, ούτε ακόμα αν αυτός εξοφληθεί σε τρεις, πέντε, ή περισσότερες δόσεις. Ο φόρος αυτός είναι ληστρικός, παράνομος και καταχρηστικός στη σύλληψή του και αποβλέπει στη σταδιακή εκποίηση της ιδιωτικής περιουσίας των Ελλήνων πολιτών και κυρίως των πλέον αδυνάτων, καθώς και των ταχύτατα φτωχοποιούμενων «μεσαίων» στρωμάτων του πληθυσμού, που διαθέτουν -μετά το Δημόσιο- το μεγαλύτερο μέρος των εμπραγμάτων δικαιωμάτων ιδιοκτησίας επί του ελληνικού εδάφους.

Είχαμε έγκαιρα προειδοποιήσει, ήδη από το 2011: Η πολιτική της βάρβαρης εσωτερικής υποτίμησης ένα και μόνο σκοπό είχε, την απαξία κάθε περιουσιακού στοιχείου, είτε δημόσιου, είτε ιδιωτικού και τη σταδιακή εκποίησή του με κάθε πρόσφορο μέσο. Τη δημόσια περιουσία ανέλαβε το ΤΑΙΠΕΔ. Την ιδιωτική περιουσία οι τράπεζες και η εφορία. Και ο ΕΝΦΙΑ είναι το εργαλείο για την επίτευξη του τελικού στόχου εκκαθάρισης από κάθε διεκδίκηση και εμπράγματο δικαίωμα που υφίσταται επί ελληνικού εδάφους και η παράδοση καθαρού του «οικοπέδου» στους «γύπες» των διεθνών αγορών και στα εγχώρια «κοράκια», που προσδοκούν σε ό,τι απομείνει από τη λεία.

Για το λόγο αυτόν, το Ε.ΠΑ.Μ. καλεί τους πολίτες να μην παρασυρθούν και πέσουν στη παγίδα. Ο μόνος δρόμος είναι να αρνηθούν να πληρώσουν αυτόν τον φόρο, αλλά και κάθε φόρο από εδώ και πέρα.

Η πιο δίκαιη πράξη, η πιο έντιμη στάση, η πιο ταξική, αλλά και συνάμα πατριωτική ενέργεια, που οι συνθήκες των καιρών επιβάλλουν σε όλους, είναι η άρνηση πληρωμής του ΕΝΦΙΑ και όχι μόνον αυτού.

Το Ε.ΠΑ.Μ. καλεί κάθε συλλογικότητα, κάθε σωματείο καταναλωτών, κάθε ένωση πολιτών να προσφύγουν μαζικά κατά της νομιμότητας και της συνταγματικότητας του νόμου.

Το Ε.ΠΑ.Μ. καλεί επίσης ανοιχτά όλες τις εξωκοινοβουλευτικές, αλλά και τις κοινοβουλευτικές δυνάμεις της αντιπολίτευσης, να αφουγκραστούν τις ανάγκες των καιρών και όλοι μαζί να εργαστούμε για την οργάνωση ενός παλλαϊκού μετώπου άρνησης πληρωμής και τελικής κατάργησης των ληστρικών φόρων.

Αθήνα 7 Αυγούστου 2014
Η Πολιτική Γραμματεία του Ε.ΠΑ.Μ.

 

ΣΧΟΛΙΟ JFG:

Εκτός όλων των άλλων, το γεγονός ότι η βουλή ψήφισε “λάθος νόμο” και ότι η διόρθωση του θα γίνει με εντολή Σαμαρά, αποδεικνύει για άλλη μια φορά ότι έχουμε πρωθυπουργική μονοκρατορία και όχι κοινοβουλευτική δημοκρατία.Ότι οι νόμοι ψηφίζονται με εντολή Σαμαρά δεν χρειάζεται να το πω πάλι γιατί το ξέρουμε όλοι και το είπε και ο Άδωνις: «Αυτό δεν ήταν σίγουρα ό,τι είχαμε ψηφίσει και αυτό που ήθελε ο πρωθυπουργός»

.
ΣΧΕΤΙΚΑ:

.
– ΝΟΜΟΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 4223 Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων και άλλες διατάξεις. (ΦΕΚ Α’ 287/31-12-2013)

 Αιτιολογική Έκθεση & Λοιπές Συνοδευτικές Εκθέσεις, Συνεδριάσεις Επιτροπής Οικονομικών Υποθέσεων, Έκθεση της Επιστημονικής Υπηρεσίας της Βουλής, Συνεδριάσεις Ολομέλειας κλπ

– ΑΡΕΙΟΣ ΠΑΓΟΣ – ΑΠΟΦΑΣΗ 293/2014 για το ΕΕΤΗΔΕ (ΧΑΡΑΤΣΙ ΤΗΣ ΔΕΗ)

Περίληψη:
Κρίθηκε κατά πλειοψηφία, ότι το προβλεπόμενο από το άρθρο 53 του ν. 4021/11 τέλος και οι ρυθμίσεις προσδιορισμού αυτού με την εκδοθείσα κατ’ εξουσιοδότηση του εν λόγω άρθρου 1211/2011 υπουργική απόφαση του αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών αντίκειται στο Σύνταγμα και στο άρθρο 1 του Πρώτου Πρόσθετου Πρωτοκόλλου της Ευρωπαϊκής Συμβάσεως για την προστασία των δικαιωμάτων του ανθρώπου. Η απόφαση ελήφθη με πλειοψηφία μιας ψήφου και για το λόγο αυτό οι σχετικοί αναιρετικοί λόγοι παραπέμφθηκαν στην Τακτική Ολομέλεια του Αρείου Πάγου
Κρίθηκε και αποφασίσθηκε στην Αθήνα στις 4 Δεκεμβρίου 2013. Δημοσιεύθηκε στην Αθήνα σε δημόσια συνεδρίαση στο ακροατήριό του στις 7 Φεβρουαρίου 2014.

Χάος με τον ΕΝΦΙΑ – Πρώτα θα πληρώσουμε και μετά ο συμψηφισμός. Εκτιμάται ότι η κυβέρνηση τρέχει να κάνει τις απαραίτητες αλλαγές σε εξόφθαλμες περιπτώσεις και να μη χρειαστεί να κάνει γενικό λίφτινγκ στο νόμο, γεγονός που θα έπρεπε αφενός να σταματήσει η διαδικασία καταβολής των δόσεων και αφετέρου θα τίναζε στον αέρα τα έσοδα του προϋπολογισμού. Ριζική αλλαγή του νόμου δεν μπορεί να υπάρξει στην παρούσα φάση παρά μόνο απαραίτητες αλλαγές σε περιπτώσεις που οδήγησαν σε δραματική αύξηση των φόρων. Ωστόσο, δεν αποκλείεται ακόμη κι αν αυτές οι αλλαγές γίνουν μέσα στον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβριο να συνεχιστεί το αλαλούμ καθώς τίθενται τα εξής ερωτήματα: Η συνέχεια εδώ

Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ): Η επιτομή του άδικου φόρου

ΕΝΦΙΑ: ΠΩΣ ΥΠΟΛΟΓΙΖΕΤΑΙ Ο ΝΕΟΣ ΦΟΡΟΣ ΠΟΥ ΑΝΤΙΚΑΤΕΣΤΗΣΕ ΤΟ “ΧΑΡΑΤΣΙ” ΤΗΣ ΔΕΗ

Αντισυνταγματικότητα της φορολόγησης ακινήτων, προσφυγή φορολογούμενου στο ΣτΕ για τον ΦΑΠ

Απαιτώ να φορολογηθούν και τα βρακιά !

Φορολογία 2014 – Ληστεία μετά φόνου σε εξέλιξη (χαρακτηριστικά παραδείγματα υπερφορολόγησης)Το δεύτερο μέρος ΕΔΩ

– εικόνα από eniath.gr :

kideia

7 comments on “ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ TOY ΕΠΑΜ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΦΙΑ

  1. Υπενθυμίζω ότι η φορολογία επιβάλλεται για την κάλυψη των δημοσίων δαπανών για την εξασφάλιση της υγείας των πολιτών, της παιδείας, της ασφάλειας κλπ.

    Μονό που ο Έλληνας πληρώνει πανάκριβα
    – για κρατική παιδεία, αλλά η κρατική παιδεία είναι ανεπαρκής με αποτέλεσμα να πρέπει να πληρώσει και φροντιστήρια.
    – για κρατική υγεία, ενώ όταν αρρωστήσει πρέπει να πληρώσει πάλι τον δημόσιο υπάλληλο “γιατρό” με φακελάκι προκειμένου να μη τον αφήσει να ξεψυχήσει σε κάποιο διάδρομο.
    – καύσιμα και τέλη κυκλοφορίας, ενώ όταν πρέπει να χρησιμοποιήσει κάποιο δρόμο πρέπει να ξαναπληρώσει πανάκριβα διόδια σε δρόμο που ουσιαστικά του ανήκει .
    – ασφαλιστικές εισφορές χωρίς όμως να απολαμβάνει αξιοπρεπείς συντάξεις ή κοινωνική πρόνοια κλπ, κλπ , κλπ.

    Και η ερώτηση τότε είναι γιατί να πληρώνει φόρους ο Έλληνας ;;
    Έπειτα, μια που τώρα τελευταία η κυβέρνηση υπό την απειλή της κατάσχεσης της όποιας περιουσίας και της φυλάκισης, επιβάλει εν γνώση της άμεσους φόρους που ξεπερνούν το ίδιο το εισόδημα, είναι ξεκάθαρο ότι αυτό που θέλει δεν είναι τα χρήματά μας.

    Δείτε σχετικά “Δυτικοί φόροι και ανατολίτικο κράτος δεν πάνε μαζί”:

    https://justiceforgreece.wordpress.com/2014/07/28/δυτικοί-φόροι-και-ανατολίτικο-κράτος/

  2. EUROPEAN COURT OF HUMAN RIGHTS

    SECOND SECTION

    CASE OF R.Sz. v. HUNGARY

    (Application no. 41838/11)

    JUDGMENT

    STRASBOURG

    2 July 2013

    FINAL

    04/11/2013

    …..

    In the case Michel Bourgès-Maunoury, Marie-Louise Heintz v Direction des services fiscaux d’Eure-et-Loir concerning the compatibility with European Union primary law of a national provision on the procedure for calculating a wealth tax, Advocate General Cruz Villalón reiterated that the principle that rules governing tax law and the exercise of fiscal power must not have confiscatory effects is a “well-known and widely-recognised idea” (Case C‑558/10, Michel Bourgès-Maunoury, Marie-Louise Heintz v Direction des services fiscaux d’Eure-et-Loir 12 Dec 2011, OJ C-46, 12, Opinion of AG Villalón).

    IV. COMPARATIVE LAW

    Germany – Federal Constitutional Court

    19. In a judgment of 22 June 1995, the Federal Constitutional Court held that, according to Article 14 of the Basic Law, the use of property served the purpose of private gain and the public good. In that sense, property tax, combined with other taxes, might take no more than 50% of the income from property (Halbteilungsgrundsatz). The overall tax burden should moreover not run counter to the principle of equality demanding the division of burden depending on the contributing capacity (BVerfG, 2 BvL 37/91, 22.6.1995).

    In its subsequent decision of 18 January 2006 (BVerfG, 2 BvR 2194/99, 18.01.2006), the Federal Constitutional Court found that even though tax load fell within the ambit of Article 14 of the Basic Law, that is, the protection of property, the overall burden through business and personal income tax, in the particular circumstances, did not infringe the complainant’s right to property. In the instant case the overall tax burden in business and personal income tax combined amounted to 57.58%. The Federal Constitutional Court noted in this regard that it was permissible to charge high income with higher tax burden, as long as the taxable person, after deduction of the relevant tax, disposed of a remaining income representing his private performance.

    France – Conseil constitutionnel

    20. In decision no. 2007-555 DC (16 August 2007; Act pertaining to work, employment and purchasing power), the Conseil constitutionnel held as follows[7]:
    “24o The requirement deriving from Article 13 of the declaration of 1789 would not be complied with if taxation were to be of a confiscatory nature or subjected a certain category of taxpayers to an excessive burden in comparison with their ability to pay taxes. The principle of the capping of the proportion of a tax household’s income allocated to paying direct taxes, far from infringing the principle of equality before public burden sharing, is intended to avoid a patent infringement of this same principle;”

    Switzerland – Federal Supreme Court

    21. The Federal Supreme Court held that a taxation scheme that is confiscatory in its effects and not limited in time would infringe the essence of the right to property (Decisions of the Federal Supreme Court, BGE 106 Ia 342, 349; BGE 128 II 112, 126). To date, the Federal Supreme Court has not found that any taxation scheme was confiscatory.

    Decision no. BGE 128 II 112, 126 contains the following passage:
    “10 bb) … In taxation matters, however, it [the guarantee of property, as set out in Article 26 of the Federal Constitution] does not go beyond the prohibition of confiscatory taxation. Therefore, a tax to be levied may not damage the very essence of private property. It is the task of the legislative branch to preserve the substance of the taxpayer’s assets and to allow him the chance to create new ones. In fact, a tax rate expressed in percentages is not the only decisive criterion in order to determine whether a taxation scheme has a confiscatory effect. It is necessary to examine the burden of the imposition for a rather long period and by not taking into account extraordinary circumstances. In order to accomplish this, all specific facts must be taken into consideration: the length and the gravity of the interference as well as the accumulation with other taxes or charges and the possibility to shift the tax to another person …”.

    Decision of the Federal Supreme Court no. 2P.139/2004 contains the following passage:

    “4.2 The Federal Supreme Court has held that it is not compatible with Article 26 of the Federal Constitution if an annuity for life, inherited by bequest, of initially CHF 2200 per month is – regardless of the ability to pay other taxes of the person in receipt of the pension –taxed at 55 % in total, in terms of inheritance and income taxes as well as other expenses, which (taking into account of the tax sum due for over CHF 200,000) were necessary for their financing (Decision P.1704/1984, published in: ASA 56 p. 439 et seq.). In that specific case the specific circumstances were relevant because the heir could not secure her own existence after paying the taxes for the annuity for life.”

    http://hudoc.echr.coe.int/sites/eng/pages/search.aspx?i=001-121958#{“itemid”:[“001-121958”]}

  3. ΚΑΙ ΔΕΥΤΕΡΗ ΓΚΑΦΑ ΜΕ ΤΟ ΕΝΦΙΑ ! ΓΛΙΤΩΣΑΤΕ ΤΗ α’ΔΟΣΗ ; ΔΥΟ ΔΟΣΕΙΣ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ !

    του Αυγερινού Χατζηχρυσού

    Εχουμε γράψει επανελλημένα στα blogs ότι ο Πρωθυπουργός και ο Αντιπρόεδρος είναι απλά ύπατοι αρμοστές.

    Οπως σε κάθε μπανανία που (δεν) σέβεται τον εαυτό της, απλά υλοποιούν τις Ντιρεκτίβες των αφεντικών τους (και δεν εννοώ τους ψηφοφόρους).

    Τα νομοσχέδια έρχονται έτοιμα, οι βουλευτές απλά τα προωθούν επικοινωνιακά, τα μεταφράζουν και τέλος τα ψηφίζουν.

    Το ίδιο έγινε και με το ΕΝΦΙΑ.

    Μετά την γκάφα λόγω της ανεπάρκειας του πολιτικού προσωπικού να κάνει μια απλή εκκαθάριση του χαρατσιου ΕΝΦΙΑ, κάνουν και μια δεύτερη.

    Οπως δήλωσε η κ.κ.Βουλτεψη θα μετατεθεί η πρώτη δόση τον Σεπτεμβρίο, ενώ υποσχέθηκαν ότι θα αυξηθούν οι δόσεις στις 7 μέχρι τον Φεβρουάριο.

    Αλλά από τον Σεπτέμβρη μέχρι το Φεβρουάριο είναι 6 οι μήνες !

    Αρα όσοι χάρηκαν με την μη πληρωμή της πρώτης δόσης, ΘΑ ΤΗΝ ΠΛΗΡΩΣΟΥΝ ΔΙΠΛΗ ΤΟΝ ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟ !

    Αυγερινός Χατζηχρυσός

    ΥΓ- κ.κ.Βούλτεψη καλό το μαλλί.

    http://aygerinos.wordpress.com/2014/08/07/gsis-enfia/

  4. Στέφανος Μάνος: Η κυβέρνηση δεν έχει καταλάβει τι συμβαίνει με τον ΕΝΦΙΑ

    Του Στέφανου Μάνου [via fb]: Αν κρίνω από όσα διαβάζω, η κυβέρνηση ετοιμάζεται να “διορθώσει” τα λάθη του ΕΝΦΙΑ και να αποστείλει νέα εκκαθαριστικά το Σεπτέμβριο. Όλα δείχνουν ότι η κυβέρνηση και το Υπουργείο Οικονομικών δεν έχουν καταλάβει τι συμβαίνει με τον ΕΝΦΙΑ και τον συμπληρωματικό φόρο. Το μόνο που ίσως υποψιάζονται είναι ότι χάνουν ψήφους…

    Στο κύριο άρθρο της εφημερίδας ΕΣΤΙΑ της 9/8 παρατίθεται το ακόλουθο συγκλονιστικό στοιχείο: Το 2008, η συνολική αξία του συνόλου των ακινήτων εκτιμήθηκε σε 1 τρις ευρώ. Εκτιμάται ότι σήμερα η αξία αυτή έχει μειωθεί στα επίπεδα των 350-400 δις ευρώ. Η κύρια αιτία της ραγδαίας πτώσης της αξίας, είναι η εγκληματικά ασυνάρτητη φορολογία των ακινήτων που καταστρέφει την αξία τους.

    Η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ για να εισπράξει το 2014, με τον ΕΝΦΙΑ, περί τα 3 δις ευρώ προκάλεσε μέχρι σήμερα την καταστροφή περιουσίας αξίας 600-650 δις ευρώ. Το εθνικό εισόδημα 3 και πλέον ετών! Θύματα όλοι σχεδόν οι πολίτες, που έχασαν τη δουλειά τους, είδαν τα εισοδήματά τους να μειώνονται και να εξατμίζεται η περιουσία τους. Θύμα και το ίδιο το κράτος που δεν μπορεί να πουλήσει τη δική του ακίνητη περιουσία. Διότι ποιος θα αγοράσει ακίνητα (αν δεν δοθούν σε εξευτελιστική τιμή);

    http://epikairo.gr/index.php/politiki/item/8518-stefanos-manos-i-kyvernisi-den-exei-katalavei-ti-symvainei-me-ton-enfia#sthash.k6Zxgqzz.dpuf

  5. ΤΥΧΑΙΟ ;;; ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ !

    Ο ΕΝΦΙΑ έχει «παγώσει» και τις επιστροφές φόρου

    Να σημειωθεί ότι έχουν ήδη «παγώσει» οι επιστροφές φόρου μέχρι να ολοκληρωθεί η πληρωμή του Ενιαίου Φόρου Ιδιοκτησίας Ακινήτων. Σχετική εγκύκλιος έχει ήδη σταλεί στις εφορίες και τονίζει ότι οι πολίτες που δικαιούνται επιστροφή φόρου για να τη λάβουν, θα πρέπει να είναι φορολογικά ενήμεροι. Με δεδομένο όμως το μπάχαλο γύρω από τον ΕΝΦΙΑ κάτι τέτοιο σημαίνει ότι οι περισσότεροι από τους φορολογουμένους που περίμεναν να λάβουν την επιστροφή φόρου, δεν είναι φορολογικά ενήμεροι. Συνεπώς για όσο διάστημα εκκρεμεί η πληρωμή του ΕΝΦΙΑ, δεν μπορεί να δοθεί ενημερότητα, άρα δεν μπορεί επίσης και να πιστωθεί η επιστροφή του φόρου στους δικαιούχους.

    Βέβαια, το αξιοπερίεργο είναι ότι πάρα πολλές περιπτώσεις επιστροφών φόρου είχαν βεβαιωθεί πολύ πριν ξεκινήσει η αποστολή των εκκαθαριστικών του ΕΝΦΙΑ, αλλά και πάλι δεν έγινε η απαραίτητη πίστωση των οφειλομένων προς τους δικαιούχους. Υπήρξαν περιπτώσεις ιδιοκτητών που ζητήθηκε έως και να γίνει συμψηφισμός με τον φόρο για την ακίνητη περιουσία, κάτι που επίσης η Εφορία δεν δέχεται. Αντίθετα, ζητάει ή την εφάπαξ καταβολή του ποσού ή την αποπληρωμή σε δόσεις και μετά θα λάβουν οι δικαιούχοι την επιστροφή φόρου που τους αναλογεί. Ορισμένοι ιδιοκτήτες ακινήτων έσπευσαν στις εφορίες για να εξοφλήσουν εφάπαξ τον ΕΝΦΙΑ, έτσι ώστε να υπάρξει η απαραίτητη απεμπλοκή και να καταφέρουν να καρπωθούν την επιστροφή φόρου, σε εύλογο χρονικό διάστημα. Εκεί όμως διαπιστώθηκε ότι ο νόμος δεν προβλέπει την παραμικρή έκπτωση για τυχόν περιπτώσεις εφάπαξ καταβολής του φόρου.

    Συνεπώς, τώρα στο υπουργείο Οικονομικών επεξεργάζονται το ενδεχόμενο να ετοιμαστεί άλλη μια τροπολογία που θα δίνει το δικαίωμα κάποιας έκπτωσης σε όσους θελήσουν να αποπληρώσουν τον ΕΝΦΙΑ εφάπαξ, χωρίς να περιμένουν τη μηνιαία καταβολή των δόσεων. Εως τότε, όσοι επιλέξουν να αποδώσουν εφάπαξ τον φόρο ακίνητης περιουσίας στο Δημόσιο, θα περιμένουν να καρπωθούν την έκπτωση στο μέλλον, σε κάποιον άλλο φόρο με τη λογική του συμψηφισμού.

    http://www.efsyn.gr/?p=223773

    και

    http://www.newsbomb.gr/chrhma/story/481438/stop-stis-epistrofes-mehri-na-plirothei-o-enfia

  6. ΕΝΦΙΑ: Ένας παράνομος φόρος που δεν πρέπει επ’ ουδενί να πληρωθεί (όπως και οι υπόλοιποι)

    του Όθωνα Κουμαρέλλα*

    Θα ήταν κοινοτυπία να επαναληφθεί κι εδώ, ότι ο νέος «φόρος» ακινήτων, ο επονομαζόμενος ΕΝΦΙΑ, ήλθε στη συνέχεια και για να καταστήσει μόνιμο και πιο ολοκληρωμένο το περίφημο χαράτσι της ΔΕΗ. Δηλαδή το ΕΕΤΗΔΕ που επεβλήθη το 2011 μέσω της ΔΕΗ, υποτίθεται ως προσωρινό και έκτακτο μέτρο. Αυτό ακριβώς που μετονομάσθηκε κατόπιν σε ΕΕΤΑ, προκειμένου να παρακαμφθούν οι δικαστικές αποφάσεις που τόνιζαν τόσο την παροδικότητα του μέτρου, όσο και την πολύπλευρη αντισυνταγματικότητά του. Ωστόσο η «κεραμίδα» που έπεσε, κατακαλόκαιρο, στο κεφάλι των περισσοτέρων είναι τέτοια, που είναι αδύνατο να αγνοηθεί το παλιό εκείνο γνωμικό που θέλει την επανάληψη ως μητέρα της γνώσης.

    Θα ήταν χρήσιμο βέβαια να κάνουμε ταυτόχρονα μια ανακεφαλαίωση όλης της «σωτήριας» φορολόγησης που επιβλήθηκε επί δικαίων και αδίκων από το πραξικόπημα του Μαΐου του 2010 μέχρι σήμερα, παράλληλα με την καταβαράθρωση των εισοδημάτων, την τεράστια ανεργία και την εξαθλίωση ολοένα και μεγαλύτερων τμημάτων του πληθυσμού. Μια φορολογία…
    παράλογη, χωρίς την παραμικρή ανταπόδοση. Ας μην μας παρασύρει η εικόνα της ευμάρειας που δείχνουν τα κανάλια στα μπίτς πάρτις της Μυκόνου και αλλού. Αφορά μια μικρή μειοψηφία περίπου του 20% του πληθυσμού, αυτό των κομματικών στρατών, των παραοικονομούντων και των παρασιτούντων, που ξεθάρρεψαν από την κινηματική αδράνεια των δύο τελευταίων χρόνων και πίστεψαν ότι «με εντολή Σαμαρά» (και Μέρκελ) μπορούν να ξεσαλώνουν πίνοντας στην «υγεία» των κορόιδων, που πολύ, μα πολύ νωρίς σκύψαν το κεφάλι και παραδόθηκαν στη μοίρα τους. Θα θύμιζα σε όλους αυτούς το «πίσω έχει η αχλάδα την ουρά», αλλά ας επιστρέψουμε στο θέμα:

    Άμεσοι φόροι:

    α) Μείωση του αριθμού των φορολογικών συντελεστών και κατάργηση των χαμηλότερων απ’ αυτούς, με συνέπεια την ληστρική φορολογική επιβάρυνση κυρίως των χαμηλών εισοδημάτων.
    β) Κατάργηση κάθε αφορολόγητου. Το μέτρο πλήττει κατά κύριο λόγο τους φτωχούς με τα χαμηλά εισοδήματα και τους άνεργους. Όμως και η επιβάρυνση των λεγόμενων «μεσαίων» δεν είναι καθόλου αμελητέα.
    γ) Κατάργηση της έκπτωσης των δαπανών για υγεία αν αυτές δεν ξεπερνούν το 5% του εισοδήματος.
    δ) Επιπλέον βαριά φορολόγηση για όσους φτωχούς δεν μπορούν να προσκομίσουν αποδείξεις (είναι προφανές ότι δεν έχουν αποδείξεις επειδή δεν έχουν ξοδέψει, επειδή είναι φτωχοί).
    ε) Κατάργηση της έκπτωσης των δαπανών για τις στοιχειώδεις ανάγκες μιας μέσης οικογένειας, όπως για τα παιδιά, τα φροντιστήριά τους, τα ενοίκια, τους τόκους των στεγαστικών δανείων πρώτης κατοικίας κτλ.
    στ) Η αυθαίρετη επιβολή των τεκμηρίων διαβίωσης: Εκατοντάδες χιλιάδες πολίτες κατά κανόνα φτωχοί μεροκαματιάρηδες -και συνήθως άνεργοι- άνθρωποι που έχουν κληρονομήσει ένα σπίτι, ή το αγόρασαν με κάποιο δάνειο, που το χρωστούν ακόμα και που κάποτε αγόρασαν με δόσεις (ή τους αγόρασε η οικογένειά τους) ένα αυτοκίνητο, θεωρούνται φοροκλέπτες και ανειλικρινείς όταν δηλώνουν το πραγματικό πενιχρό τους εισόδημα και το «σύστημα» τους χρεώνει ανύπαρκτα εισοδήματα, βάσει των οποίων τους φορολογεί με εξωφρενικούς φόρους.
    ζ) Φορολόγηση εκατοντάδων χιλιάδων ελευθεροεπαγγελματιών με το βαρύ χαράτσι του λεγόμενου «τέλους επιτηδεύματος». Το τέλος αυτό ανέρχεται σήμερα στα 650 ευρώ και επιβάλλεται ανεξαρτήτως εισοδήματος σε όσους έχουν μπλοκάκια. Και καλά για έναν μεγαλογιατρό, ή αρχιλογιστή, ή μεγαλοδικηγόρο, αλλά πόσοι είναι αυτοί σε σχέση με τις εκατοντάδες χιλιάδες που μαραζώνουν από την -μη καταγραφόμενη επίσης- ανεργία και την υποαπασχόληση που μαστίζει όλους τους κλάδους, αλλά και τους εκατοντάδες χιλιάδες επίσης μισθωτούς που αμείβονται με «μπλοκάκι»; Ναι αυτούς τους σύγχρονους δούλους που οι κυβερνήσεις επέβαλαν την αμοιβή με «μπλοκάκι» για να επωφελούνται οι εργοδότες των εργοδοτικών ασφαλιστικών εισφορών, αλλά και με την κατάργηση κάθε εργασιακού δικαιώματος. Φόρος επιτηδεύματος λοιπόν 650 ευρώ, στον τυχερό μισθωτό που έχει ακόμα δουλειά, στον υποαπασχολούμενο, ή και στον άνεργο με το «μπλοκάκι» και το ίδιο ποσό για τον μεγαλογιατρό και τον επιχειρηματία των 500.000 και βάλε ευρώ το χρόνο εισόδημα.
    η) Έκτακτη εισφορά, εισφορά «αλληλεγγύης», νέο ΛΑΦΚΑ για τους συνταξιούχους κτλ.

    Στα παραπάνω θα πρέπει να προστεθούν δεκάδες άλλες ρυθμίσεις, όπως οι προκαταβολές φόρου για το επόμενο έτος, δηλαδή για εισοδήματα που ούτε καν γνωρίζουμε αν θα υπάρξουν, αλλά και κρυφές άλλες επιβαρύνσεις που σε συνδυασμό με τις τεράστιες φοροαπαλλαγές των «ημετέρων» μεγαλοεπιχειρηματιών, των εφοπλιστών και άλλων «ευγενών» μπαταχτσήδων καθιστούν το φορολογικό σύστημα ως το πλέον άδικο, αντικοινωνικό και εν τέλει αντιπαραγωγικό σε ολόκληρο τον πλανήτη. Αλλά το κακό δεν σταματάει εδώ:

    Έμμεση φορολογία:

    α) Αύξηση του ΦΠΑ από 18% σε 23% και μεταφορά πολλών ειδών πρώτης ανάγκης από το χαμηλό φορολογικό συντελεστή στον υψηλότερο. Ο, υποτίθεται, χαμηλός συντελεστής ΦΠΑ -για πολύ λίγα προϊόντα πια-διαμορφώθηκε στο 13%.
    β) Τουλάχιστον διπλασιασμός της φορολογίας στα τσιγάρα, τα ποτά και τα καύσιμα. Θυμίζουμε ότι σε «μια νύκτα» εκτινάχθηκε η τιμή της βενζίνης από τα 80 λεπτά το λίτρο στο 1,50 ευρώ. Βεβαίως το συνηθίσαμε κι αυτό, όπως τόσα άλλα….
    γ) Η εξίσωση του φόρου πετρελαίου θέρμανσης με το φόρο του πετρελαίου κίνησης, με την θρασύτατη δικαιολογία της δήθεν «καταπολέμησης» της φοροδιαφυγής στο πετρέλαιο κίνησης. Έτσι, εκατοντάδες χιλιάδες άνθρωποι δεν έχουν (χωρίς ρεύμα και πετρέλαιο) άλλους υγιεινούς και ασφαλείς εναλλακτικούς τρόπους θέρμανσης. Πολλοί πέθαναν. Κανείς δεν τους κατέγραψε. Πολύ περισσότερο δεν καταγράφονται οι λόγοι. Η μείωση του πληθυσμού όμως είναι γεγονός σε συνδυασμό με την κατάρρευση κάθε δομής υγείας για τους πολλούς και τους φτωχότερους. Δεν είναι όμως μόνο το πόσοι πέθαναν, ή θα πεθάνουν: Το επίπεδο διαβίωσης και η υγεία εκατοντάδων χιλιάδων ανθρώπων που δεν έχουν ρεύμα και πετρέλαιο στο σπίτι τους έχει ανεπανόρθωτα υποχωρήσει σε συνθήκες «τρίτου κόσμου». Ταυτόχρονα η αιθαλομίχλη έχει καταστεί μόνιμο φαινόμενο τους χειμώνες στις μεγάλες πόλεις. Ευτυχώς που οι δύο τελευταίοι χειμώνες ήσαν αρκετά ήπιοι. Αυτός όμως που έρχεται; Πόσες «παράπλευρες» απώλειες θα καταγράψουμε για το success story των Σαμαρά – Βενιζέλου και των εγχώριων και ξένων πατρώνων τους;

    Ακίνητα:

    Και εδώ ερχόμαστε στο επίμαχο που κινδυνεύει να ταράξει αυγουστιάτικα τα «μπάνια του λαού» και η «εντολή Σαμαρά» δεν φαίνεται να θεραπεύει το πρόβλημα. Ας πάρουμε όμως τα πράγματα από την αρχή.

    Έγκαιρα είχαμε προειδοποιήσει, ότι η πολιτική της λεγόμενης εσωτερικής υποτίμησης είχε σαν τελικό σκοπό και στόχο τη ρευστοποίηση και την εκποίηση στις χαμηλότερες δυνατές τιμές, ακόμα και δωρεάν, κάθε περιουσιακού στοιχείου στον χώρο της πάλαι ποτέ ελληνικής επικράτειας. Οι διεθνείς γύπες και τα εγχώρια κοράκια για το μόνο που ενδιαφέρονται είναι το «οικόπεδο» καθαρό από κάθε δέσμευση, ή εμπράγματο δικαίωμα. Και επειδή ισχύει πάντα στο real estate τα «υπερκείμενα» να ανήκουν στα «υποκείμενα» και αντιστρόφως, η ρευστοποίηση κάθε περιουσιακού στοιχείου, τόσο δημόσιου, όσο και κυρίως ιδιωτικού είναι εκ των «ων ουκ άνευ» για την επιτυχή ολοκλήρωση της «δουλειάς».

    Για τη δημόσια περιουσία τα πράγματα είναι λίγο-πολύ γνωστά. Το περίφημο ΤΑΙΠΕΔ ανέλαβε να κάνει τη «βρώμικη» δουλειά.

    Για την ιδιωτική ακίνητη περιουσία όμως τα πράγματα είναι λίγο πιο δύσκολα. Χρειάζονται σταδιακές «χειρουργικού» τύπου παρεμβάσεις, ώστε οι έλληνες κάτοχοι ακίνητης περιουσίας να βρεθούν, χωρίς καν να το καταλάβουν, ξεσπιτωμένοι, χωρίς στον ήλιο μοίρα, έρμαια του κάθε επιτήδειου γκάνγκστερ φοράει γραβάτα και παριστάνει τον μεγαλοτραπεζίτη, ή τον επιχειρηματία (Εξ άλλου πάντα οι μαφιόζοι είχαν ιδιαίτερη ροπή στην υπερπολυτέλεια και την επιδειξιομανία).

    Έτσι, προχωρήσανε στην πρώτη φάση του σχεδίου. Εκατοντάδες χιλιάδες νοικοκυριά, χτυπημένα αλύπητα από την φτωχοποίηση και την ανεργία που προκαλεί η εσωτερική υποτίμηση, αδυνατούσαν πλέον να εκπληρώσουν υποχρεώσεις που δημιούργησαν στο παρελθόν για να αποκτήσουν ιδιόκτητη κατοικία, παίρνοντας στεγαστικά δάνεια. Έτσι μπήκε στην καθημερινή ορολογία ο όρος «κόκκινα» δάνεια και οι εκβιαστικές πρακτικές των τραπεζών, οι καθημερινοί πλειστηριασμοί κτλ.

    Αλλά αυτό βεβαίως δεν στάθηκε αρκετό, αφού σε κάθε έναν που είχε πάρει δάνειο και αδυνατούσε να το αποπληρώνει, αντιστοιχούσε και κάποιος που, είτε δεν είχε δάνειο, είτε είχε προλάβει να το αποπληρώσει, είτε κατάφερνε, ή καταφέρνει ακόμα, να πληρώνει τις δόσεις. Από την άλλη, υπήρξαν αναχώματα στις αρπακτικές διαθέσεις των τραπεζών, όπως ευνοϊκές για τους δανειολήπτες δικαστικές αποφάσεις. Ακόμα και ο νόμος «Κατσέλη», μολονότι έγινε για να «χρυσωθεί το χάπι», λειτούργησε και λειτουργεί εν μέρει προστατευτικά για τις εκτεθειμένες περιουσίες των πολιτών.

    Έτσι, το σχέδιο ανέλαβαν να το ολοκληρώσουν οι τσανακογλείφτες της «ελληνικής» κυβέρνησης και η εφορία.

    Με τον ΦΑΠ (φόρο ακίνητης περιουσίας), που είχε επιβληθεί παλαιότερα, δεν μπορούσε να γίνει «σωστή» δουλειά, αφού περιελάμβανε μεγάλα αφορολόγητα ποσά και ουσιαστικά απάλλασσε την μικροϊδιοκτησία. Έτσι επεβλήθη το χαράτσι της ΔΕΗ. Βλέπετε, η μαφία είτε στη διεθνή, είτε στην εγχώρια εκδοχή της, διαθέτει φαντασία.

    Αφού μάλιστα και τα τρία κόμματα του δωσιλογισμού (ΝΔ, ΠΑΣΟΚ, ΔΗΜΑΡ) «έσκιζαν τα ιμάτιά τους» πριν τις εκλογές του 2012 ότι θα καταργήσουν το χαράτσι, ως άδικο και εν πάσει περιπτώσει έκτακτο μέτρο, για να θολώσουν τα νερά και να υφαρπάξουν την ψήφο των αφελών, αμέσως μετά τις εκλογές, πέταξαν τις υποσχέσεις στο καλάθι των αχρήστων και διατήρησαν τον ληστρικό φόρο μετονομάζοντάς τον σε ΕΕΤΑ.

    Όμως το χαράτσι είτε ως ΕΕΤΗΔΕ, είτε μετέπειτα ως ΕΕΤΑ είχε ένα πρόβλημα. Ως εισπραττόμενο μέσω των λογαριασμών του ηλεκτρικού ρεύματος, έδωσε σε πολλούς την ευκαιρία να μην το πληρώνουν, αφού με δικαστικές αποφάσεις η ΔΕΗ δεν μπορούσε να κόψει το ρεύμα σε αυτούς που πλήρωναν το τμήμα του λογαριασμού που αφορούσε στην ίδια. Επίσης και το κυριότερο, αφορούσε μόνο στους ηλεκτροδοτούμενους χώρους. Δηλαδή έμεναν στο φορολογικό απυρόβλητο, τμήματα ακινήτων ή πολλά ολόκληρα ακίνητα που δεν ηλεκτροδοτούνταν, ενώ εξαιρούνταν επίσης, η γη, οικόπεδα και αγροί. Έτσι εφευρέθηκε ο πρωτοφανής παγκοσμίως ΕΝΦΙΑ.

    περισσότερα εδώ :
    http://seisaxthia-epam.blogspot.gr/2014/08/blog-post_7.html

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s