Ν. 4320/2015 για την ανθρωπιστική κρίση, Ν. 4321/2015 για τις 100 δώσεις, χρηστικές οδηγίες και άλλα

DOC.20150110_.1218723_.31150_ph1_

Τακτοποίηση οφειλών προς το δημόσιο με δυο διαδοχικούς νόμους

Ο πρώτος νόμος καθορίζει την Eκούσια Καταβολή Ληξιπρόσθεσμων Οφειλών εκτός Ρύθμισης (προθεσμία 27 Μαρτίου 2015) και ο δεύτερος την διαδικασία ρύθμισης ληξιπρόθεσμων οφειλών σε έως και 100 μηνιαίες δόσεις.

1. Ο νόμος 4320/2015 “Ρυθμίσεις για τη λήψη άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, την οργάνωση της Κυβέρνησης και των Κυβερνητικών οργάνων και λοιπές διατάξεις.”, ψηφίστηκε από την βουλή το βράδυ της Πέμπτης 19 Μαρτίου 2015, αυθημερόν δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ 29 Α/2015 και η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων, εξέδωσε την πολυγραφημένη υπουργική εγκύκλιος (ΠΟΛ) 1061/2015 “Κοινοποίηση διατάξεων του άρθρου 34 του ν. 4320/2015 (ΦΕΚ 29 Α 19/3/2015)” και Δελτίο Τύπου για την ΕΚΟΥΣΙΑ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΧΡΕΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ ΑΠΟ 20 ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ 2015 που έχει ως εξής:

 

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ
ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Αθήνα, 19 Μαρτίου 2015

ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΧΡΕΩΝ ΣΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΩΡΙΣ ΕΠΙΒΑΡΥΝΣΕΙΣ ΑΠΟ 20 ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ 27 ΜΑΡΤΙΟΥ 2015

Από 20 έως και 27 Μαρτίου 2015 είναι δυνατή η καταβολή οποιουδήποτε βασικού ποσού οφειλής (μη ρυθμισμένου) με απαλλαγή προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής που αναλογούν σε αυτό.
Ο πολίτης δύναται να επιλέξει οποιοδήποτε χρέος και να πληρώσει μέρος ή το σύνολο της βασικής οφειλής (μόνο το ανεξόφλητο υπόλοιπο του αρχικά βεβαιωμένου ποσού) χωρίς επιβαρύνσεις.
Η καταβολή διενεργείται με τη χρήση της ταυτότητας οφειλής (Τ.Ο.) στις Τράπεζες και στα ΕΛ.ΤΑ. Κατ’ εξαίρεση είναι δυνατή η καταβολή και στις Δ.Ο.Υ.
Οι πολίτες και οι επιχειρήσεις μπορούν να πληροφορούνται την ταυτότητα οφειλής (Τ.Ο.) μέσω της εφαρμογής «προσωποποιημένης πληροφόρησης» ή εναλλακτικά μέσω εκτύπωσης «συγκεντρωτικής εικόνας οφειλών εκτός ρύθμισης», η οποία θα αναρτηθεί στις 20 Μαρτίου στο TAXISnet. Επίσης μπορούν να πληροφορούνται την ταυτότητα οφειλής από τις Δ.Ο.Υ. και τα Γ.Ε.Φ.
Εάν οι πολίτες επιθυμούν να εξοφλήσουν ρυθμισμένες οφειλές πρέπει να υποβάλουν αίτηση «απώλειας ρύθμισης» στη Δ.Ο.Υ. και στη συνέχεια να εξοφλήσουν την υπολειπόμενη βασική οφειλή με απαλλαγή του συνόλου των προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής. Στην περίπτωση αυτή η ρύθμιση χάνεται και δεν χρησιμοποιείται πλέον από τον πολίτη η ταυτότητα ρυθμισμένης οφειλής (Τ.Ρ.Ο.), αλλά η ταυτότητα οφειλής (Τ.Ο.) που αντιστοιχεί στο κάθε χρέος που θα καταβάλει.
Η καταβολή διενεργείται με την ταυτότητα οφειλής (Τ.Ο.), η οποία χαρακτηρίζει κάθε οφειλή και την ακολουθεί μέχρι την εξόφλησή της, συνεπώς για κάθε οφειλή χωριστά πρέπει να χρησιμοποιείται η μοναδική ταυτότητά της. Ο πολίτης είναι σημαντικό να γνωρίζει ότι για όσα χρέη επιθυμεί να πληρώσει, τόσες ταυτότητες οφειλής (Τ.Ο.) οφείλει να προσκομίζει στις Τράπεζες ή ΕΛ.ΤΑ., δηλώνοντας ταυτόχρονα και το ποσό που επιθυμεί να καταβάλει ανά ταυτότητα οφειλής (Τ.Ο.).
Τέλος, η Γενική Γραμματέας Δημοσίων Εσόδων, Κατερίνα Σαββαΐδου ευχαριστεί ιδιαίτερα τα στελέχη της Διεύθυνσης Εισπράξεων και της Διεύθυνσης Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης της Γ.Γ.Δ.Ε. για την τεράστια προσπάθεια που κατέβαλαν ώστε να ξεκινήσει άμεσα η εφαρμογή της ρύθμισης καταβολής των χρεών στο Δημόσιο χωρίς επιβαρύνσεις.

 

Όλα δημοσιεύθηκαν την Παρασκευή 20 Μαρτίου 2015 όταν εκδόθηκαν και αναλυτικές χρίστηκες οδηγίες για την ΕΚΟΥΣΙΑ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΕΚΤΟΣ ΡΥΘΜΙΣΗ (μέχρι 27 Μαρτίου) και σύμφωνα με τα parapolitika, το Υπουργείο Οικονομικών απέστειλε κατασχετήρια σε τράπεζες για φορολόγηση εκείνων που έχουν ληξιπρόθεσμα από τον ΕΝΦΙΑ και τον φόρο εισοδήματος. Αποτέλεσμα της κίνησης αυτής είναι οι τράπεζες να μπλοκάρουν χιλιάδες λογαριασμούς. Δεν κατάφερα να διασταυρώσω την πληροφορία αλλά γεγονός είναι ότι το Σάββατο 21 Μαρτίου 2015 η Γενική Γραμματεία Δημοσίων Εσόδων ξεκίνησε να αποστέλλει «προσκλητήρια» για συμμετοχή στην έκτακτη ρύθμιση η οποία ξεκίνησε την Παρασκευή και ολοκληρώνεται στις 27 Μαρτίου. Ο στόχος είναι να αποσταλούν ακόμη και ένα εκατομμύριο ειδοποιητήρια.

Ολόκληρο το προειδοποιητικό email που έχουν ήδη παραλάβει ή θα παραλάβουν οι φορολογούμενοι έχει ως εξής:

ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ
ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΕΣΟΔΩΝ

Αποδέκτης: ΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧΧ, Username: ΧΧΧΧΧΧΧΧΧ

ΘΕΜΑ: Eκούσια Καταβολή Ληξιπρόσθεσμων Οφειλών εκτός Ρύθμισης

Σας ενημερώνουμε ότι, σύμφωνα με το άρθρο 34 του ν.4320/19-3-2015 από 20 έως και 27 Μαρτίου 2015 είναι δυνατή η καταβολή οποιουδήποτε ποσού βασικής οφειλής με απαλλαγή προσαυξήσεων, τόκων και προστίμων εκπρόθεσμης καταβολής που αναλογούν σε αυτό. Δίνεται η δυνατότητα επιλογής οποιουδήποτε χρέους εκτός ρύθμισης και πληρωμής μέρους ή του συνόλου της ανεξόφλητης βασικής οφειλής χωρίς επιβαρύνσεις εκπρόθεσμης καταβολής.
Η καταβολη διενεργείται είτε με τη χρήση της ταυτότητας οφειλής (Τ.Ο.) στις Τράπεζες και στα ΕΛ.ΤΑ., είτε στις Δ.Ο.Υ.

Για την άμεση ενημέρωσή σας σχετικά με την αναλυτική εικόνα των οφειλών σας, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε την εφαρμογή “Προσωποποιημένη Πληροφόρηση” και την εκτύπωση για “Εκούσια Καταβολή Ληξιπρόθεσμων Οφειλών εκτός Ρύθμισης” στο σύστημα TAXISnet.

Εάν έχετε ρυθμισμένα χρέη τα οποία επιθυμείτε να εντάξετε στην παραπάνω ευεργετική διάταξη, θα πρέπει να απευθύνεστε πρώτα στη Δ.Ο.Υ.

 

2) Ν. 4321/2015 “Ρυθμίσεις για την επανεκκίνηση της οικονομίας.” (100 δώσεις) 

Ο νόμος 4321/2015 ψηφίστηκε από την βουλή το βράδυ της Παρασκευής 20 Μαρτίου 2015 και το Σάββατο δημοσιεύθηκε στο ΦΕΚ A 32/21-03-2015 και έχει ως εξής:

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΠΡΩΤΟ ΡΥΘΜΙΣΗ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ
ΣΤΗ ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ

Αρθρο 1. Δόσεις και απαλλαγές ρύθμισης
Αρθρο 2. Επιβαρύνσεις εκπρόθεσμης καταβολής κατά την υπαγωγή σε ρύθμιση
Αρθρο 3. Οφειλές που τελούν σε αναστολή ή έχουν υπαχθεί σε ρύθμιση ή διευκόλυνση τμηματικής καταβολής
Αρθρο 4. Μη βεβαιωμένες οφειλές που υπάγονται στη ρύθμιση
Αρθρο 5. Λοιπά στοιχεία της ρύθμισης
Αρθρο 6. Καταληκτική ημερομηνία υπαγωγής σε πρόγραμμα ρύθμισης
Αρθρο 7. Καταβολή πρώτης δόσης
Αρθρο 8. Απώλεια ρύθμισης
Αρθρο 9. Προεξόφληση ρύθμισης
Αρθρο 10. Αλλαγή προγράμματος ρύθμισης
Αρθρο 11. Ευεργετήματα από την υπαγωγή στη ρύθμιση
Αρθρο 12. Δικαιώματα του Δημοσίου
Αρθρο 13. Πίστωση ποσών από παρακράτηση ή αυτεπάγγελτο συμψηφισμό ή πράξεις εκτέλεσης
Αρθρο 14. Παραγραφή οφειλών
Αρθρο 15. Εφάπαξ εξόφληση μέρους της οφειλής με έκπτωση
Αρθρο 16. Αρμοδιότητα χορήγησης ρύθμισης
Αρθρο 17. Καθορισμός ειδικότερων θεμάτων και λεπτομερειών
Αρθρο 18.
Αρθρο 19.
Αρθρο 20. Άλλα συναφή θέματα ποινική δίωξη
Αρθρο 21. Τροποποίηση διατάξεων Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος (κύρωση με το ν. 4172/2013, Α΄ 167)
Αρθρο 22. Τροποποίηση διατάξεων Κώδικα Φ.Π.Α. (κύρωση με το ν. 2859/2000, Α΄ 248)
Αρθρο 23. Παράταση ισχύος Πίνακα Κατάταξης υποψηφίων δόκιμων Δικαστικών Πληρεξουσίων ΝΣΚ
Αρθρο 24. Απορρόφηση της εταιρείας «Παράκτιο Μέτωπο Α.Ε.» από την ΕΤΑΔ ΑΕ
Αρθρο 25. Ολοκλήρωση φορολογικού ελέγχου με φύλλα ελέγχου Σ.Δ.Ο.Ε.
Αρθρο 26. Δικαστικοί συμβιβασμοί για εκκρεμείς φορολογικές διαφορές
Αρθρο 27. Ρυθμίσεις καθορισμού οριογραμμής αιγιαλού στο πλαίσιο της διασφάλισης της δημόσιας περιουσίας

ΚΕΦΑΛΑΙΟ ΔΕΥΤΕΡΟ ΡΥΘΜΙΣΕΙΣ ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ

Αρθρο 28. Ρύθμιση ασφαλιστικών οφειλών
Αρθρο 29. Επιλογή κατώτερης ασφαλιστικής κατηγορίας στον ΟΑΕΕ
Αρθρο 30. Κατάργηση ποινών για οφειλέτες ατομικής εισφοράς στον ΟΑΕΕ και το ΕΤΑΑ
Αρθρο 31. Αλληλέγγυα ευθύνη
Αρθρο 32. Ανακοπή κατά του πίνακα κατάταξης
Αρθρο 33. Κοινοποίηση ατομικών ειδοποιήσεων
Αρθρο 34. Κατάργηση διάταξης
Αρθρο 35. Έναρξη ισχύος

πηγή taxheaven.gr

 

Τα νομοσχέδια:

Το πρώτο νομοσχέδιο κατατέθηκε στην βουλή στις 03 Μαρτίου 2015, έγιναν 12 σχετικές συνεδριάσεις της Διαρκής Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων, ακολούθησαν δυο συνεδριάσεις της ολομέλειας και η ψηφοφορία. Τα πρακτικά των δυο συνεδριάσεων της ολομέλειας εδώ και εδώ (Α’ Σύνοδος IB’
ΙΣΤ΄και Α’ Σύνοδος ΙΑ’). Στην επίσημη ιστοσελίδα της βουλής (εδώ) μπορείτε να βρείτε όλες τις σχετικές πληροφορίες για το νομοσχέδιο, τις σχετικές εκθέσεις, τις 8 τροπολογίες του κλπ.

Το δεύτερο νομοσχέδιο κατατέθηκε στις 17/03/2015, συζητήθηκε σε δυο επιτροπές στις 19/03/2015 όταν στην ολομέλεια ψηφιζόταν το άλλο νομοσχέδιο, με κατεπείγουσα διαδικασία εισάχθηκε προς συζήτηση και ψήφιση στην ολομέλεια στις 20/03/2015 και δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ στις 21/03/2015. Πάντως, σήμερα 22/03/2015 (9:30), στην σχετική ιστοσελίδα της βουλής (εδώ), η διαδικασία δεν φαίνεται να έχει ολοκληρωθεί, καθώς εμφανίζεται ακόμα ως σχέδιο νόμου με Ημερ/νια Φάσης επεξεργασίας 20/03/2015, χωρίς τα πρακτικά, τις όποιες τροπολογίες κλπ. Το άρθρο 24 αυτού του νομοσχεδίου αφορούσε άσχετο θέμα, και συγκεκριμένα, την παραχώρηση στην Ανώνυμη Εταιρεία ΤΑΙΠΕΔ ενός τελευταίου μάλλον μέρους της Ελλάδας, ήτοι 277 τουριστικά ακίνητα ανά την Ελλάδα (Μαρίνες, Κάμπινγκ, Χιονοδρομικά Κέντρα, Μουσεία, Σπήλαια, Μνημεία, Ιαματικές Πηγές), σημαντικές σε μέγεθος και προοπτικές εκτάσεις προς τουριστική αξιοποίηση, 12 Ολυμπιακά Ακίνητα, δάση, νησιά, αρχαιολογικοί χώροι, συνοριακοί σταθμοί και 71.000 περίπου τίτλους ακινήτων της ιδιωτικής περιουσίας του ελληνικού Δημοσίου (3.427.871 στρέμματα περίπου). αντιδράσεις

 

ΣΧΕΤΙΚΑ:

Ν. 4320/2015 Ρυθμίσεις για τη λήψη άμεσων μέτρων για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης, την οργάνωση της Κυβέρνησης και των Κυβερνητικών οργάνων και λοιπές διατάξεις.

ΠΟΛ. 1061/19-3-2015: Κοινοποίηση διατάξεων του άρθρου 34 του ν. 4320/2015 (ΦΕΚ 29 Α 19/3/2015)

ΕΚΟΥΣΙΑ ΚΑΤΑΒΟΛΗ ΛΗΞΙΠΡΟΘΕΣΜΩΝ ΟΦΕΙΛΩΝ ΕΚΤΟΣ ΡΥΘΜΙΣΗ ( Χρηστικές οδηγίες)

ΦΕΚ 29 Α/2015

Η Βαλαβάνη απειλεί: Οποιος δεν ενταχθεί στη ρύθμιση να περιμένει έφοδο της εφορίας σπίτι του!

Ν. 4321/2015 “Ρυθμίσεις για την επανεκκίνηση της οικονομίας.” (100 δώσεις) 

ΦΕΚ 32 Α/2015

Κωδικοποίηση των διατάξεων των νόμων, όπως αυτές τροποποιούνται μετά τη δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως του νόμου 4321/2015 “Ρυθμίσεις για την επανεκκίνηση της οικονομίας.” από την επιστημονική ομάδα του TaxHeaven

Ν. 2859/2000 Κύρωση Κώδικα Φόρου Προστιθέμενης Αξίας

Αρθρο 33 Παράγραφος 1
Αρθρο 38 Παράγραφος 2
Αρθρο 49 Παράγραφος 4
Αρθρο 50 Παράγραφος 6

Ν. 3296/2004 Φορολογία εισοδήματος φυσικών και νομικών προσώπων, φορολογικοί έλεγχοι και άλλες διατάξεις.
Αρθρο 30 Παράγραφος 2, Παράγραφος 9

Ν.1882/1990 Μέτρα για την περιστολή της φοροδιαφυγής, διαρρυθμίσεις στην άμεση και έμμεση φορολογία και άλλες διατάξεις. [Ποινικό αδίκημα μη καταβολής χρεών προς το Δημόσιο και τρίτους – Αποδεικτικό ενημερότητας για χρέη και φορολογικές υποχρεώσεις προς το Δημόσιο – Συμφωνητικά]
Αρθρο 25 Παράγραφος 1

Ν. 3863/2010 NOMOΣ ΥΠ’ ΑΡΙΘ. 3863 Νέο Ασφαλιστικό Σύστημα και συναφείς διατάξεις, ρυθμίσεις στις εργασιακές σχέσεις.
Αρθρο 60 Παράγραφος 3

Ν. 3996/2011 Αναμόρφωση του Σώματος Επιθεωρητών Εργασίας, ρυθμίσεις θεμάτων Κοινωνικής Ασφάλισης και άλλες διατάξεις.
Αρθρο 63 Παράγραφος 9

Ν. 4172/2013 Φορολογία εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν. 4046/2012, του ν. 4093/2012 και του ν. 4127/2013 και άλλες διατάξεις
Αρθρο 23 Παράγραφος 1
Αρθρο 34 Παράγραφος 1

Ν. 4174/2013  Φορολογικές διαδικασίες και άλλες διατάξεις
Αρθρο 57 Παράγραφος 1

 

Advertisements

4 comments on “Ν. 4320/2015 για την ανθρωπιστική κρίση, Ν. 4321/2015 για τις 100 δώσεις, χρηστικές οδηγίες και άλλα

  1. Τρεις τρόπους για να ρυθμίσουν τα χρέη τους στην Εφορία και τα ασφαλιστικά Ταμεία έχουν 4.100.000 οφειλέτες, φορολογούμενοι και επιχειρήσεις.

    Η πρώτη είναι η ρύθμιση-εξπρές, που «κλείνει» στις 27 Μαρτίου. Αφορά κυρίως μεγάλους οφειλέτες, οι οποίοι μπορούν να πληρώσουν το αρχικό χρέος με μηδενικές προσαυξήσεις και μπορούν να την αξιοποιήσουν όλες οι επιχειρήσεις. Το χρέος μπορεί να πληρωθεί ολόκληρο ή μέρος αυτού.

    Στα χρέη που υπάγονται στη ρύθμιση περιλαμβάνονται τα ληξιπρόθεσμα χρέη που αφορούν τον φόρο εισοδήματος, τον ΕΝΦΙΑ, τον ΦΠΑ, τις γονικές παροχές, τις κληρονομιές κ.τ.λ., όπως αναφέρει το «Βήμα» σε σχετικό δημοσίευμα. Οποιος μπει σε αυτή τη ρύθμιση έως τις 27 Μαρτίου, μπορεί να κερδίσει τη διαγραφή ως και του 100% των προσαυξήσεων εφόσον εξοφλήσει το σύνολο της αρχικής οφειλής ή το τμήμα που μπορεί.

    Μάλιστα το καινούργιο της συγκεκριμένης ρύθμισης είναι ότι ο φορολογούμενος θα επιλέγει το χρέος που θέλει να εξοφλήσει (π.χ., ΕΝΦΙΑ, εισόδημα ΦΠΑ κ.τ.λ.) βάσει της ταυτότητας οφειλής για να τύχει της αντίστοιχης διαγραφή των προσαυξήσεων.

    Τη δυνατότητα να ρυθμίσουν τα χρέη τους με δόσεις δίνει το υπουργείο Οικονομικών που «καίγεται» για έσοδα σε όλους όσοι δεν μπορούν να πληρώσουν το σύνολο ή μέρος του χρέους ως τις 27 Απριλίου.

    Η τρίτη επιλογή έχει καταληκτική προθεσμία ένταξης την 26η Μαΐου. Με τη ρύθμιση αυτή κάθε οφειλέτης αλλά κυρίως όσοι έχουν περιορισμένους πόρους μπορούν να ρυθμίσουν τα χρέη τους ως 100 δόσεις με διαγραφή ως 30% των προσαυξήσεων και αυτόματα να πάρουν φορολογική ενημερότητα.

    Η ελάχιστη δόση είναι τα 20 ευρώ τον μήνα, ενώ χάνουν την ευκαιρία όσοι δεν πληρώσουν δύο συνεχόμενες δόσεις το 2015 ή τρεις συνεχόμενες δόσεις από το 2016. Αξίζει να σημειωθεί ότι για χρέη ως 5.000 ευρώ οι δόσεις θα είναι άτοκες, ενώ για τα μεγαλύτερα ποσά το ετήσιο επιτόκιο είναι 3%.

    Οι αιτήσεις θα υποβληθούν ηλεκτρονικά ως τις 26 Μαΐου, ενώ ο νόμος προβλέπει «παράθυρο» παράτασης για έναν ακόμη μήνα.

    http://www.iefimerida.gr/news/197543/oi-treis-epiloges-gia-ti-rythmisi-ton-ofeilon-sto-dimosio-poioys-aforoyn#ixzz3V6Jdw89x

  2. Έλαβα το συνημμένο, δεν τολμούν πια ούτε όνομα να βάλουν, κανένας δεν το υπογράφει, το υπουργείο (το κτίριο) μού το έστειλε! Είδες όμως τι ευγενικά ζητάνε τα «χρωστούμενα»… (Αυτοί είναι χεσμένοι κι εσύ τους φοβάσαι ανθρωπάκο.)
    Τους έστειλα κι εγώ μια εξίσου ευγενική απάντηση, ενυπόγραφη φυσικά, μιας κι εγώ δεν τους φοβάμαι, γιατί το δίκιο το έχω όλο εγώ:
    Άντε γαμηθείτε ρε προδότες που θέλετε να σας πληρώσω κιόλας. Μου χρωστάτε δεν σας χρωστάω, που θα μου κάνετε και χάρη να μου κάνετε διακανονισμό. Να μου δώσετε τα λεφτά που μου φάγατε γιατί αλλιώς θα σας κάψω το κωλο-υπουργείο σας.

    Στεφανία Λυγερού

  3. ΛΕΦΤΑ ΥΠΑΡΧΟΥΝ (φυσικά, όχι για σένα)

    Η υψηλή προστασία της «αριστερής» κυβέρνησης στην avant guarde του κεφαλαίου και το κυνηγητό των πληβείων.

    «Οποιος δεν μπει σε ρύθμιση,να περιμένει έφοδο της Εφορίας στο σπίτι του».

    Νάντια Βαλαβάνη, Αναπλ.Υπ. Οικ κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝ.ΕΛΛ.

    Η «αριστερή» κυβέρνηση που μας προέκυψε μετά τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου, χρησιμοποιεί ως επικοινωνιακό τέχνασμα, την «ασφυξία ρευστότητας», παράλληλα με τις απειλές στα λαϊκά στρώμματα, ότι όποιος οφείλει στο Δημόσιο (αυτή τη στιγμή είναι περίπου 4.000.000 ΑΦΜ με ύψος ληξιπροθέσμων να προσεγγίζει τα 80 δις. Ευρώ), θα υπομείνει τις συνέπειες της «αριστερής κυβέρνησης».

    Κατ΄ουσίαν, η κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, απειλεί με κυρώσεις, όσους δεν μπορούν να πληρώσουν τις οφειλές τους, βάσει της φορολογικής νομοθεσίας των ετών 2010-2015, που η ίδια πριν 40 ημέρες κατηγορούσε ως «μνημονιακή», «φοροληστρική», «εξοντωτική».

    Τώρα όμως, το ίδιο κόμμα, όχι μόνο εναγκαλίζεται την φορολογική στρατηγική των «μνημονιακών» κυβερνήσεων Παπανδρέου – Παπαδήμου – Σαμαρά/Βενιζέλου, αλλά και απειλεί, όσους δεν συμμορφωθούν με κυρώσεις.

    Ας δούμε, όμως τελικώς, πού βρίσκεται ο αφορολόγητος πλούτος, ποιους προστατεύει η κυβέρνηση και για ποιους λογους επιδίδεται στο κυνήγι των, ακόμα και ψηφοφόρων της, που πίστεψαν την 25η Ιανουαρίου, ότι αυτή ίσως η κυβερνηση, μπορεί να λειτουργήσει, ως ένα βαθμό προς όφελός τους.

    ΦΟΡΟΚΥΝΗΓΗΤΟ ΣΤΟΥΣ ΗΔΗ ΕΞΑΘΛΙΩΜΕΝΟΥΣ

    Η κυβέρνηση διατηρεί όλο το νομικό φορολογικό οπλοστάσιο των κυβερνήσεων 2010-2015 και βάσει αυτού, αποφασίζει να κινηθεί στην είσπραξη ληξιπροθέσμων φόρων, που επεβλήθησαν την προηγούμενη πενταετία.

    Σε ποιους όμως επιδράμει η κυβέρνηση;

    Σύμφωνα με μελέτη του γερμανικού Ιδρύματος Hans Bockler του Μαρτίου 2015, όπου αναλύθηκαν στοιχεία από 260.000 ελληνικά νοικοκυριά, προέκυψαν τα παρακάτω συμπεράσματα:

    «Iδιαίτερα επιβαρυμένα παρουσιάζονται, σύμφωνα με την έρευνα, τα μεσαία και χαμηλά εισοδήματα, τα οποία αναγκάστηκαν να σηκώσουν το μεγαλύτερο φορολογικό βάρος κατά την περίοδο της κρίσης. Ειδικότερα, τα χαμηλότερα στρώματα αναγκάστηκαν να υποστούν φορολογικές επιβαρύνσεις που αυξήθηκαν έως και 337% σε σχέση με το παρελθόν. Αντίθετα, τα ανώτερα οικονομικά στρώματα υπέστησαν περαιτέρω επιβαρύνσεις της τάξεως μόλις του 9%. Σε απόλυτους αριθμούς, αν και η φορολογική επιβάρυνση στα μη προνομιούχα νοικοκυριά αυξήθηκε μόνο κατά κάποιες εκατοντάδες ευρώ, εντούτοις συνοδεύτηκε από τις μαζικές μειώσεις σε μισθούς αλλά και την αύξηση της ανεργίας.

    Η έρευνα πηγαίνει όμως και ένα βήμα παραπέρα, υπογραμμίζοντας ότι οι περικοπές που επιβλήθηκαν ήταν πολύ πιο εκτεταμένες από ό,τι χρειαζόταν στην πραγματικότητα για την τόνωση της ανταγωνιστικότητας της ελληνικής οικονομίας σε διεθνές επίπεδο.

    Η έρευνα αναφέρει επίσης ότι το 2012 ένα στα τρία ελληνικά νοικοκυριά έπρεπε να αντεπεξέλθει στις οικονομικές του υποχρεώσεις με ετήσιο εισόδημα περί τα 7.000 ευρώ. Εντύπωση, τέλος, προκαλεί το γεγονός ότι τα μη προνομιούχα νοικοκυριά έχασαν μέσα στην κρίση το 86% του συνολικού τους εισοδήματος, ενώ οι πιο εύπορες οικογένειες μόλις το 16% με 20%.»

    Από την έρευνα προκύπτει,ότι οι φτωχοί απώλεσαν συνολικά το 86%!!! Του συνολικού εισοδήματος τους μέσω φορολόγησης, ανεργίας, αύξησης δαπανών, μείωσης μισθών ,ενώ τα πλούσια στρώματα απώλεσαν το 1/5 από τις απώλειες των φτωχών τμημάτων του πληθυσμού.

    Έλαβε κάποια φορολογική ελάφρυνση η κυβέρνηση, για αυτά τα στρώματα; ΟΧΙ.

    Απλώς θα τους μοιράσει – κάποτε – το φοβερό ποσό των 200 εκ. ευρώ (αντιμετώπιση «ανθρωπιστικής» κρίσης) και παραλλήλως θα τους ζητά να πληρώσουν τους φόρους της προηγούμενης πενταετίας συν τους δικούς της.

    Έλαβε η κυβέρνηση κάποια νομοθετική φορολογική επιβάρυνση των πλουσίων στρωμμάτων; Επίσης ΟΧΙ.

    Διατηρεί την προτέρα κατάσταση,αλλά σε αυτούς δεν θα μοιράσει και τα 200 εκ….

    Είναι κι αυτό μία επιβάρυνση…

    ΠΟΛΥΕΘΝΙΚΕΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΑΝΩΝΥΜΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ

    Μήπως η κυβέρνηση της «αριστεράς», αποφάσισε να αυξήσει τους φορολογικούς συντελεστές στις ανωτέρω εταιρείες;Φυσικά ΟΧΙ.

    Συχνά επικαλούνται το επιχείρημα» μα αυτές οι εταιρείες έχουν πληγεί από την κρίση»… Ας δούμε λοιπόν, πόσο αυτές οι Εταιρείες έχουν πληγεί από την κρίση.

    Ετήσια αύξηση κατά 102,8% των κερδών EBITDA και μείωση κατά 4,5% του κύκλου εργασιών τους κατέγραψαν το 2013 οι 500 πιο κερδοφόρες επιχειρήσεις στην Ελλάδα σύμφωνα με την έκδοση της ICAP Business Leaders in Greece που βασίζεται στους δημοσιευμένους ισολογισμούς για τη χρήση 2013.

    Όπως σημειώνει η ICAP, μετά από έξι χρόνια βαθιάς ύφεσης, η ελληνική οικονομία βρίσκεται σήμερα σε μια σημαντική καμπή με τις υφεσιακές πιέσεις να εμφανίζουν τάσεις αποκλιμάκωσης. Η βαθιά και παρατεταμένη οικονομική κρίση των τελευταίων ετών έπληξε το σύνολο της οικονομικής δραστηριότητας στην Ελλάδα, η δε κερδοφορία του ιδιωτικού τομέα έχει δεχθεί βαριά πλήγματα, σε όλους τους επιμέρους επιχειρηματικούς κλάδους. Το τρέχον έτος υπήρξαν σημαντικές βελτιώσεις στα δημοσιονομικά μεγέθη, όμως στο μέτωπο της πραγματικής οικονομίας, αν και υπάρχουν κάποιες θετικές εξελίξεις, ωστόσο οι δυσκολίες είναι ακόμη υπαρκτές και έντονες.

    Σε ένα επιχειρηματικό περιβάλλον, τονίζουν οι συντάκτες της έκδοσης, η συμμετοχή των 500 επιχειρήσεων της παρούσας κατάταξης στα συνολικά μεγέθη των ελληνικών επιχειρήσεων το 2013 ήταν εντυπωσιακή. Οι επιχειρήσεις αυτές, αν και μείωσαν τον κύκλο εργασιών τους, ωστόσο βελτίωσαν εντυπωσιακά την κερδοφορία τους.

    Ειδικότερα:

    • Κάλυψαν με τον κύκλο εργασιών τους ποσοστό 50% του συνολικού κύκλου εργασιών όλων των εταιρειών με διαθέσιμους ισολογισμούς

    Εμφάνισαν κέρδη EBITDA της τάξης των €13,2 δισ., πολλαπλάσια των αντίστοιχων κερδών EBITDA του συνόλου των επιχειρήσεων, τα οποία διαμορφώθηκαν τελικά σε €10,2 δισ.,

    Εμφάνισαν συνολικά κέρδη προ φόρου της τάξης των €7,6 δισ. το 2013, ενώ το τελικό καθαρό αποτέλεσμα του συνόλου των εταιρειών ήταν (για τέταρτη χρονιά) ζημιογόνο, με ζημίες της τάξης των €1,3 δισ.

    Αναφορικά με τη σύνθεση της ομάδας των 500 πλέον κερδοφόρων ελληνικών εταιρειών (βάσει κερδών EBITDA του έτους 2013), σημειώνεται ότι 129 εταιρείες της περσινής κατάταξης δεν περιλαμβάνονται στη νέα κατάταξη και αντικαθιστώνται από άλλες επιχειρήσεις. Από τις επιχειρήσεις που «βγήκαν εκτός» κατάταξης το τελευταίο έτος, 23 εταιρείες εμφάνισαν ζημιογόνα αποτελέσματα (αρνητικά κέρδη EBITDA) το 2013, ενώ οι λοιπές είτε είχαν αντίστοιχα κέρδη μικρότερα του κατώτατου ορίου, είτε δεν δημοσίευσαν ισολογισμό ή τέλος κάποιες συγχωνεύθηκαν (11) ή διέκοψαν τη λειτουργία τους (4) το τελευταίο έτος. Τέλος, επισημαίνεται ότι από τις 500 πιο κερδοφόρες εταιρείες του 2013, μόνο 62 εταιρείες είναι εισηγμένες στο Χ.Α.

    Εικόνα βελτίωσης μεταξύ χρήσης 2012 και 2013

    Συγκρίνοντας τα βασικά οικονομικά μεγέθη των 500 εταιρειών της κατάταξης του 2013 σε σχέση με τα αντίστοιχα μεγέθη των ίδιων εταιρειών το 2012, προκύπτει σαφώς εικόνα βελτίωσης. Κατ΄ αρχήν, σημειώνει η ICAP, παρά τις δυσχέρειες και το ασταθές περιβάλλον του προηγουμένου έτους, τα συνολικά κέρδη EBITDA των 500 επιχειρήσεων υπερδιπλασιάστηκαν το 2013 (αύξηση κατά 120,8%). Περαιτέρω, οι συγκεκριμένες εταιρείες εμφάνισαν προ φόρου κέρδη ύψους €7,62 δισ. το 2013, έναντι ζημιών που είχαν καταγράψει το προηγούμενο έτος. Στο σημείο αυτό θα πρέπει να επισημανθεί η πολύ υψηλή συμμετοχή του τραπεζικού τομέα στα συνολικά κέρδη. Ειδικότερα, το 52% των συνολικών κερδών προ φόρου και το 31% των συνολικών κερδών EBITDA των 500 πιο κερδοφόρων επιχειρήσεων προέρχεται από δύο μόνον τράπεζες, την Alpha Bank AE και την Πειραιώς Τράπεζα ΑΕ, οι οποίες από κοινού εμφάνισαν κέρδη EBITDA ύψους € 4,1 δισ. και κέρδη προ φόρου € 3,9 δισ., τα οποία διαμορφώθηκαν σε μεγάλο βαθμό από την ενσωμάτωση του οφέλους που προέκυψε από την αρνητική υπεραξία των εξαγορών τους. Εξαιρουμένων των δύο τραπεζών τα συνολικά κέρδη EBITDA των υπολοίπων επιχειρήσεων διαμορφώνονται σε € 9,2 δισ. το 2013, εμφανίζοντας αύξηση κατά 5,0% σε σχέση με το 2012, ενώ πολύ σημαντική είναι η αύξηση που παρουσιάζεται στα προ φόρου κέρδη (κατά 75,3%).

    Με βάση το τελικό αποτέλεσμα του 2013, από τις 500 εταιρείες το 83% ήταν κερδοφόρες (415), ενώ οι λοιπές ήταν ζημιογόνες. Οι 500 εταιρείες της κατάταξης συνολικά εμφάνισαν σημαντική αύξηση των ιδίων κεφαλαίων τους κατά € 20,5 δισ. το 2013/12, εκ των οποίων τα € 15,4 δισ. (75,1%) προήλθαν από την αύξηση των ιδίων κεφαλαίων των δύο τραπεζών (Alpha Bank AE και Πειραιώς Τράπεζα ΑΕ). Τέλος, μείωση κατά 4,5% καταγράφει ο κύκλος εργασιών τους.

    Πίνακας 1.Μεταβολές Βασικών Μεγεθών των 500 Πλέον Κερδοφόρων Εταιρειών(ποσά σε χιλ. €)
    Μεγέθη Εταιρειών 2013 2012 Μεταβολή %
    Σύνολο κύκλου εργασιών 82.358.860 86.216.384 -4,5
    Σύνολο κερδών EBITDA 13.253.495* 6.002.089 120,8
    Σύνολο κερδών προ φόρων 7.615.639** -772.146 –
    Σύνολο ιδίων κεφαλαίων 63.333.567 42.858.689 47,8
    Σχετικά με την εξέλιξη της κερδοφορίας για το σύνολο των ελληνικών εταιρειών, διαπιστώνεται μεν ότι τα συνολικά κέρδη EBITDA αυξήθηκαν κατά περίπου €9,8 δισ., ωστόσο το τελικό τους καθαρό αποτέλεσμα παρέμεινε ζημιογόνο και το 2013 , με εμφανή όμως μείωση των ζημιών σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Με βάση τα μεγέθη 19.744 εταιρειών για τις οποίες υπήρχαν διαθέσιμοι ισολογισμοί κατά τη σύνταξη του κειμένου, τα συνολικά κέρδη EBITDA ανήλθαν σε €10,2 δισ. περίπου, ενώ το τελικό αποτέλεσμα ήταν ζημιογόνο, με ζημίες ύψους €1,3 δισ. το 2013, έναντι αντίστοιχων ζημιών €14,0 δισ. το 2012.

    Κατανομή εταιρειών και κερδών ανά τομέα

    Σχετικά με τις εταιρείες που συγκροτούν τον κατάλογο των top 500 εταιρειών βάσει EBITDA, επεκράτησε ο τομέας της Βιομηχανίας με συμμετοχή 164 εταιρειών (ποσοστό 32,8%). Ακολουθεί ο τομέας των «Λοιπών Υπηρεσιών» (πλην Τουρισμού, Ασφαλειών και Τραπεζών-Factoring) με 142 επιχειρήσεις (ποσοστό 28,4%), στη συνέχεια δε το Εμπόριο, η συμμετοχή του οποίου όμως ανήλθε το 2013 σε 108 εταιρείες (21,6%).

    Στις επόμενες θέσεις βρίσκονται κατά σειρά οι τομείς του Τουρισμού, των Ασφαλειών και των Τραπεζών-Εταιρειών Factoring.

    Όσον αφορά το κύριο κριτήριο της κατάταξης την κερδοφορία, ο τομέας των Τραπεζών-Εταιρειών Factoring με τρεις Τράπεζες και τρεις εταιρείες Factoring πέρασε στην κορυφή, το δε μερίδιό του στα κέρδη EBITDA ανήλθε σε 37,3% το 2013. Ο ίδιος μάλιστα τομέας αναδείχθηκε κορυφαίος όσον αφορά και τη συμμετοχή του στα συνολικά κέρδη προ φόρου, με μερίδιο 63,2%. Επισημαίνεται ότι από κοινού οι δύο τράπεζες Alpha Bank AE και Πειραιώς Τράπεζα ΑΕ κατέλαβαν το 82% τόσο στα κέρδη EBITDA όσο και στα κέρδη προ φόρου του εν λόγω τομέα.

    Πίνακας 2.Τομεακή Κατανομή Εταιρειών – Βασικών Μεγεθών των 500 Πλέον Κερδοφόρων Εταιρειών (2013)
    Τομέας Πλήθος Εταιρειών Κέρδη EBITDA(σε χιλ. €) Κέρδη προ φόρου(σε χιλ. €) Κύκλος Εργασιών (σε χιλ. €)
    Βιομηχανία 164 1.729.417 787.604 20.875.667
    Εμπόριο 108 1.142.242 1.147.677 21.537.798
    Τουρισμός 52 421.726 24.151 1.488.903
    Τράπεζες- Factoring 6 4.948.583* 4.812.749 7.575.618
    Ασφάλειες 28 499.291* 467.632 4.278.237
    Λοιπές Υπηρεσίες 142 4.512.236 375.826 26.602.637
    ΣΥΝΟΛΟ 500 13.253.495 7.615.639 82.358.860
    Top 20 κερδοφόρων εταιρειών

    Παρατηρείται ότι στην πρώτη εικοσάδα (TOP 20) των πλέον κερδοφόρων εταιρειών (βάσει EBITDA) η πλειοψηφία παρέμεινε σταθερή, με τις 16 από τις 20 εταιρείες να εμφανίζονται στην κορυφή τόσο το 2013 όσο και το 2012, σημειώνοντας απλά κάποια εναλλαγή στις θέσεις της κατάταξης. Αναφορικά με τη συμμετοχή των επί μέρους τομέων στη «σύνθεση» της πρώτης εικοσάδας εταιρειών, το 2013 συμμετείχαν 12 εταιρείες του τομέα «Λοιπών Υπηρεσιών», μια της Βιομηχανίας, τρεις Εμπορικές εταιρείες, τρεις Τράπεζες και μία εταιρεία του κλάδου των Ασφαλειών. Κορυφαία κερδοφόρα εταιρεία για το 2013 ανεδείχθη η ALPHA BANK ΑΕ, η οποία κατέλαβε την κορυφή και ακολουθεί στη 2η θέση η ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΤΡΑΠΕΖΑ ΑΕ, τα κέρδη των οποίων αντιπροσωπεύουν οφέλη που προέκυψαν από την αρνητική υπεραξία των εξαγορών τους. Νεοεισερχόμενες εταιρείες στο TOP 20 είναι επίσης η ΑΕΡΟΠΟΡΙΑ ΑΙΓΑΙΟΥ ΑΕ (κλάδος Αεροπορικών Μεταφορών) και η ΚΑΤΑΣΤΗΜΑΤΑ ΑΦΟΡΟΛΟΓΗΤΩΝ ΕΙΔΩΝ ΑΕ (κλάδος Εμπορίου Διαφόρων Ειδών).

    Ακολουθουν και σχετικοί πίνακες.

    Τι παρατηρείται λοιπόν, στην οικονομική δραστηριότητα των 500 ισχυρότερων κεφαλαιακά και μεριδιακά σχετικά με την αγορα, εταιρειών;

    Ότι παρόλο που μείωσαν την παραγωγική τους δραστηριότητα τα έτη 2012-2013, είχανε εκτόξευση κερδοφορίας.

    Πρωταγωνιστές οι τράπεζες φυσικά.

    Η τάση συνεχίστηκε και το έτος 2014 και τιτλοφορούντα στα Μ.Μ.Ε «οι 500 εταιρείες, που νίκησαν την κρίση»…

    Καμία κρίση φυσικά δεν νίκησαν, απλώς η κρίση λειτουργεί προς όφελός τους με το ταξικά προσανατολισμένο Κράτος, ασχέτως κυβερνήσεων, να προστατεύει την κερδοφορία τους.

    ________________________

    Δεν κρίνουμε αναγκαίο βέβαια να επεκταθούμε για ακόμη μία φορά στη «μεγάλη ναυτιλιακή ελληνική οικογένεια», που έχει 59 φοροαπαλλαγές, τα μέλη της πλήρωσαν λιγότερο φόρο εισοδηματος από αυτόν των ναυτεργατών τους, έχουν καθαρά κέρδη με μετριοπαθείς υπολογισμούς 8-9 δις. ευρώ ετησίως και πληρώνουν φόρους της τάξης των 140 εκ. ευρώ.

    Η κα Βαλαβάνη δεν αναφέρθηκε στους εφοπλιστές ούτως ή άλλως…Πώς θα μπορούσε άλλωστε…

    Το ζήτημα είναι, ότι η κρίση είναι συστημική και αφορά την αφαίμαξη και εξόντωση των λαϊκών στρωμάτων, προς διάσωση αυτών, που ονομάζονται είτε μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι, είτε έχοντες, είτε αφεντικά, είτε καπιταλιστές, με τη συνδρομή και προστασία των εκάστωτε κυβερνήσεων είτε αυτές έχουν κεντροαριστερό, αριστερό… δεξιό ή κεντροδεξιό επικοινωνιακό περίβλημα.

    Λεφτά υπάρχουν.

    Πάντα υπήρχαν.

    Αλλά δεν είναι για εσάς.

    http://atexnos.gr/λεφτα-υπαρχουν-φυσικά-όχι-για-σένα/

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s