Τα capital controls είναι μόνο για τους χαζούς (σε ταληράκια)

apof_0

To 61% του ΟΧΙ δίνει μια δυναμική που φτάνει μέχρι τη νέα φέτα. Ο τρόπος που ο νέος επικυρίαρχος θα διαχειριστεί αυτή τη δυναμική όμως, θα καθορίσει σημαντικά και τα αποτελέσματά της. Από τα δείγματα που έχουμε δει 3 χρόνια τώρα (και δυστυχώς επιβεβαιώνονται με το χειρότερο τρόπο εδώ και έξη μήνες), τα πράγματα δεν είναι καθόλου ενθαρρυντικά.
 


Αλλά αυτό το άρθρο δεν έχει στόχο να γκρινιάξει. Έχει στόχο να φέρει στην επιφάνεια μία ακόμα απόδειξη, ότι η κοινωνική δικαιοσύνη είναι στον πάτο των προτεραιοτήτων αυτής της κυβέρνησης. Και χωρίς κοινωνική δικαιοσύνη, είτε στη δραχμή, είτε στη φέτα, είτε στο διάολο πας, στα ίδια σκατά θα κολυμπάς.
 


Η αδυναμία επιβολής κοινωνικής δικαιοσύνης παίρνει πολλά σχήματα για να δικαιολογηθεί. Η δούρου ονομάζει τη συμφωνία με τη siemens συνέχεια του κράτους, η βαλαβάνη συνταγματικό περιορισμό τη μη φορολόγηση των εφοπλιστών, ο σταθάκης και ο σπιρτζής μάλλον θα συμφωνήσουν με τη δούρου όταν προσφέρουν δωράκια στον μπόμπολα (από αυτά που κατάγγελλαν πριν γίνουν κυβέρνση) και στον σύριζα το λένε μη-ρεβανσιστική πολιτική. (Ο λαφαζάνης απλά αφήνει τους φίλους του να κάνουν μερικά δωράκια στον εαυτό τους, αλλά όχι και να παραιτηθούν)
 


Με λίγα λόγια οι αδικίες του παρελθόντος, ΑΝ και ΌΤΑΝ διορθωθούν, θα αφορούν το μέλλον. Το παρελθόν πέρασε και ο γέγονε γέγονε. Αν έβγαλες 50 απιθανοεκτομμύρια κλέβοντας, δεν πειράζει σε τιμώρησε ο λαός με την ψήφο του. Αν νόμιμα και ηθικά αγόρασες μερικές πολυκατοικίες, πάλι δεν πειράζει, η δημοκρατία δεν θα ασχοληθεί μαζί σου. Άρα όποιος έφαγε έφαγε -λέει η αφήγηση- κι όποιος πεινάει θα συνεχίσει να πεινάει (λέω εγώ).
 


Αυτή η υποκρισία όμως έχει και όρια. Το παρακάτω σκανδαλάκι που θα περιγράψω δεν αφορά το κακό και φαύλο παρελθόν. Αφορά την αδικία σήμερα. Και πιθανότατα θα εξαγριώσει πολλές από αυτές που στήνονταν και στήνονται στις ουρές για 60 ευρώ την μέρα από το ΑΤΜ. Όλοι όμως ξέρουμε και φανταζόμαστε ότι τέτοια σκάνδαλα συμβαίνουν. Σχεδόν τα θεωρούμε δεδομένα. Κι όχι άδικα να προσθέσω.
 


Το σκάνδαλο που θα περιγράψω είναι από αυτά για τα οποία η κυβέρνηση θα πέσει από τα σύννεφα. Υπάρχει ήδη αποδιοπομπαίος τράγος και ονομάζεται βαρουφάκης. Ο οποίος είναι ο πιο υπεύθυνος και τον πιάσαμε με τη γίδα στην πλάτη, αλλά αυτό δεν κάνει την κυβέρνηση ανεύθυνη. Όλοι θα δηλώσουν πως που να ήξεραν ότι συμβαίνει κάτι τόσο άδικο στη χώρα μας. Όλοι θα πουν ότι ο κακομοίρης ο σύριζα απλά κυβερνά, πως να ξέρει τι κάνει το “βαθύ κράτος”. Κι όλοι θα είναι εξίσου υποκριτές. Γιατί αυτά τα σύννεφα από τα οποία πέφτουμε είναι τόσα πολλά, που τελικά οι μόνοι αθώοι σε αυτόν τον κόσμο θα πρέπει να είναι ο πρωθυπουργός και οι υπουργοί του. Που να φανταστούν άλλωστε ότι υπάρχουν λαμόγια.

Αλλά εμφανώς προτρέχω. Η πρώτη κυβερνητική απάντηση είναι ότι δεν υπάρχει τίποτα κακό σε μια τεχνοκρατική απόφαση. Αν το σκάνδαλο γίνει ενοχλητικό και διαδοθεί, τότε είναι που θα πέσουν από τα σύνναεφα..

 


Τέτοια σκάνδαλα είμαι σίγουρη πως υπάρχουν δεκάδες τριγύρω μας. Και δυστυχώς συχνά ειλικρινείς άνθρωποι τα καλύπτουν υπό το πρόσχημα πως θα κάνουν κακό σε μια κυβέρνηση που τη θεωρούν το μικρότερο κακό. Αλλά σιωπώντας συμβάλουν στο ίδιο μεγάλο κακό το οποίο προσπαθούν να αποφύγουν.
 
 

Ε πες μας επιτέλους, μας έπρηξες!

Λοιπόν σε απλά και γρήγορα λόγια, αυτό που θα περιγράψω παρακάτω, επέτρεψε σε ορισμένους ανθρώπους να παρακάμψουν τους περιορισμούς στις κινήσεις κεφαλαίων που μπήκαν από δευτέρα. Και άρα μπόρεσαν να στείλουν χρήματα στο εξωτερικό χωρίς να κουνήσουν το δακτυλάκι τους (νόμιμα και ηθικά πάντα). Για να μη χαίρεστε το παράθυρο αυτό έμεινε ανοικτό μόνο για 2 μέρες. Ίσα ίσα να μεταφέρουν χρήματα οι φίλοι και οι γνώστες (δεν το έμαθαν και πολλοί καθώς δεν δημοσιεύθηκε πουθενά). Θα το περιγράψω με όσο πιο απλά λόγια μπορώ.

Το όλο ζήτημα αφορά την απόφαση 21 / ΕΞ / 2015 της επιτροπής έγκρισης τραπεζικών συναλλαγών, του γενικού λογιστηρίου του κράτους με ημερομηνία 30/06/2015 (από την απόφαση έσβησα μόνο τα ονόματα και τα στοιχεία επικοινωνίας που ανήκουν σε φυσικά πρόσωπα)

Η απόφαση αυτή έχει 3 σκέλη. Από τα 3 το δεύτερο είναι εντελώς φωτογραφικό και αφορά πιθανότατα ελάχιστους ή και έναν. Το πρώτο και το τρίτο όμως ήταν ένα τεράστιο παράθυρο ευκαιρίας, να στείλεις χρήματα στο εξωτερικό, μέσα στις μέρες του περιορισμού της κίνησης κεφαλαίων, φτάνει να ήξερες την απόφαση. Ακούγονται αλαμπουρνέζικα αλλά σας υπόσχομαι ότι σε λίγο θα καταλάβετε τι σημαίνουν. Ας ξεκινήσουμε από το 3 που είναι ο πιο απλός των μηχανισμών.
 
 


Cosa Nostra

Οι λογαριασμοί nostro-vostro, είναι στην ουσία τραπεζικοί λογαριασμοί που κρατάνε οι τράπεζες σε άλλες τράπεζες. Πχ η εθνική έχει έναν λογαριασμό στη eurobank στο όνομα της εθνικής τράπεζας.

Παλιά λοιπόν -πριν το σύστημα ΔΙΑΣ- αν ήθελες να μεταφέρεις χρήματα από την eurobank στην εθνική, έπρεπε να κάνεις ανάληψη από τη μία τράπεζα, να πάρεις μια τραπεζική επιταγή και να τα καταθέσεις στην άλλη. Αυτός ήταν ο επίσημος τρόπος. Υπήρχε όμως κι ένας ανεπίσημος. Αυτός ήταν οι λογαριασμοί nostro-vostro. Αν ήξερες τον λογαριασμό που διατηρούσε η εθνική τράπεζα στη eurobank, τότε έκανες μια μεταφορά χρημάτων από το προσωπικό σου λογαριασμό στη eurobank στο λογαριασμό της εθνικής τράπεζας (πάλι στη eurobank). Έπαιρνες την απόδειξη της κατάθεσης και πήγαινες στη εθνική τράπεζα και τους έλεγες σας έβαλα 100.000 ευρώ στο λογαριασμό σας στην eurobank, πιστώστε μου τώρα τον λογαριασμό μου στη εθνική με το αντίστοιχο ποσό.

Αυτός ο τρόπος ήταν πολύ πιο γρήγορος και δεν είχε τα λεγόμενα valeur με λίγα λόγια δεν χρειαζόταν μερικές μέρες για να γίνει η μεταφορά.

Όμως τέτοιους λογαριασμούς έχουν και οι ξένες τράπεζες στην ελλάδα. Η απόφαση 3 της επιτροπής συναλλαγών λοιπόν, επέτρεπε να εκκαθαριστούν αυτές οι πράξεις παρά το γεγονός ότι είχαν επιβληθεί περιορισμοί. Με λίγα λόγια αν ήξερες εσύ τον λογαριασμό που διατηρούσε η BNP Paribas στην εθνική τράπεζα, μπορούσες να μεταφέρεις εκεί 1εκ ευρώ (διότι ήταν συναλλαγή από έναν λογαριασμό της εθνικής σε έναν άλλο τίποτα κακό), και μετά να στείλεις το αποδεικτικό στην BNP Paribas του παρισίου και να ζητήσεις να σου καταθέσουν το αντίστοιχο ποσό στο λογαριασμό σου εκεί.

Κι αυτή η συναλλαγή επιτρεπόταν χωρίς κανένα περιορισμό, χωρίς καμία ειδοποίηση, φτάνει βεβαίως βεβαίως “να μην επηρεάσουν ουσιωδώς τη ρευστότητα”. Με λίγα λόγια έκλεινε το μάτι και έλεγε κορίτσια κάντε τη δουλειά αλλά μην το παραχέσετε κιόλαςΟύτε ουρές, ούτε τίποτα.
 
 


Εδώ παπάς εκεί παπάς, να ο πορτοκαλοχυμός.

Ας πάμε όμως και στην απόφαση 1. Αυτή είναι λίγο πιο περίπλοκη και θέλει λίγη προσοχή. Τι λέει η απόφαση 1? Πως επιτρέπονται οι συναλλαγές σε παράγωγα προϊόντα εξωτερικού και το αντίστοιχο margin. Ακαταλαβίστικο? Δώστε βάση.

Ας δούμε πρώτα πως δουλεύει ένα παράγωγο. Ας πάρουμε για παράδειγμα τον πορτοκαλοχυμό, λίγο εξωτικό προιόν αλλά πολύ γνωστό στους μεγαλύτερους από την ταινία Trading Places.

Όταν λοιπόν αγοράζεις ένα συμβόλαιο πορτοκαλοχυμού για το γενάρη του 2016, στην ουσία υπόσχεσαι να αγοράσεις 15.000 λίβρες (6.800 κιλά περίπου) πορτοκαλοχυμού που θα σου παραδοθούν το γενάρη του 2016. Αυτός ο πορτοκαλοχυμός κοστίζει περίπου 18.000 δολάρια αυτή τη στιγμή. Αλλά καθώς η παράδοση του χυμού είναι το γενάρη, όταν αγοράζεις ένα συμβόλαιο πορτοκαλοχυμού, δεν καλείσαι να πληρώσεις το σύνολο της τιμής από τώρα. Αυτό που πληρώνεις τώρα είναι το λεγόμενο margin, με λίγα λόγια μια μικρή προκαταβολή που στόχο έχει να προστατεύσει τον πωλητή του συμβολαίου σε περίπτωση που γίνει κάποια στραβή. Στην περίπτωση του πορτοκαλοχυμού αυτό το margin είναι 1480 δολάρια.

Στην ουσία μόλις καταλάβατε ένα ικανό μέρος του καζίνο που ονομάζουμε αγορές. Πρακτικά μπορώ να αγοράσω πορτοκαλοχυμό αξίας USD18.000, έχοντας στην τσέπη μόλις 1500 δολάρια. Κι αν πουλήσω το συμβόλαιο πριν τη λήξη του, θα κερδίσω ή θα χάσω από τη διαφορά της τιμής χωρίς να χρειαστεί να πληρώσω ποτέ το σύνολο της αξίας των USD18.000 .

Όμως εδώ προσπαθούμε να περιγράψουμε μια κομπίνα κι όχι να κάνουμε κριτική στον καπιταλισμό. Το βασικό που πρέπει να κρατήσουμε από την περιγραφή, είναι ότι για να αγοράσω ένα συμβόλαιο πορτοκαλοχυμού πρέπει να δώσω προκαταβολή 1500 δολάρια.

Ας υποθέσουμε λοιπόν ότι θέλω να φυγαδεύσω 150.000 ευρώ από την ελλάδα κι ενώ υπάρχουν περιορισμοί στην κίνηση κεφαλαίων. Η απόφαση 1 μας λέει ότι αν αγοράσεις 110 συμβόλαια πορτοκαλοχυμού θα πρέπει να πληρώσεις στον πωλητή ως περιθώριο ασφαλείας margin 1500δολάρια * 110 συμβόλαια = 165.000 δολάρια ΗΠΑ = 150.000 ευρώ. Και ότι αυτά τα χρήματα δεν περιορίζονται από τους ελέγχους κεφαλαίων. Άρα πας και αγοράζεις 110 συμβόλαια πορτοκαλοχυμού και πληρώνεις 150.000 ευρώ για περιθώριο ασφαλείας margin από τον ελληνικό σου λογαριασμό.

Όταν πουλήσεις αυτά τα συμβόλαια (όταν θέλεις), θα πάρεις πίσω το margin σε δολάρια ή σε ευρώ σε όποιον λογαριασμό θέλεις στον κόσμο.

Φυσικά όσοι έκαναν την κομπίνα δεν αγόρασαν πορτοκαλοχυμό, αλλά κάποιο άλλο παράγωγο, λιγότερο εξωτικό. Όμως η ουσία δεν έχει αλλάξει καθόλου.
 
 


Cui Bono?

Φυσικά αυτοί που ήξεραν την απόφαση και την εκμεταλλεύθηκαν καταλλήλως (και οι φίλοι τους). Το ποιοι και πόσοι είναι αυτοί, είναι πολύ εύκολο να το μάθουμε σε 3-4 μέρες αν υπάρχει η αντίστοιχη κυβερνητική βούληση. Κάτι μου λέει πως αυτές τις δύο μέρες υπήρχε ένα εντονότερο ενδιαφέρον για παράγωγα την τρίτη και την τετάρτη. Για καθαρά τεχνοκρατικούς λόγους, αν με εννοείτε.

Πέρα από το αίσθημα δικαιοσύνης που φυσικά τσαλαπατάται για μια ακόμα φορά, τα πιο ίσα γουρούνια στράφηκαν ταυτόχρονα κατά των υπολοίπων καταθετών στην ελλάδα. Διότι οι περιορισμοί στις αναλήψεις τέθηκαν προκειμένου να μη στερέψει το μαξιλαράκι του ELA πού τη δευτέρα ήταν υποτίθεται γύρω στο 1δις. Ο λόγος που οι αναλήψεις ήταν 60ευρώ και οι συντάξεις 120ευρώ ήταν ακριβώς αυτό το μαξιλαράκι του ELA.

Κάθε μια που χρησιμοποιούσε αυτά τα δύο παράθυρα για να βγάλει χρήματα στο εξωτερικό, στην ουσία μείωνε αντίστοιχα το μαξιλαράκι του ELA από όλες τις υπόλοιπες. Και πρέπει να παραδεχθούμε ότι υπάρχει μια αλητεία στο να ρίχνεις κροκοδείλια δάκρυα για τα μόλις 60ευρώ την ημέρα, τη στιγμή που ανοίγεις ένα παράθυρο ΝΑ για τα φιλαράκια σου. Ξέρω ξέρω είμαι λαϊκιστής.

Υπεύθυνος είναι αυτός που έδωσε τις εντολές και διόρισε την επιτροπή, δηλαδή και ο βαρουφάκης μεταξύ άλλων. Εύκολα τα πράγματα για την κυβέρνηση, μόλις παραιτήθηκε. Αλλά ας μην ξεγελιόμαστε. Τέτοιου είδους σκάνδαλα έχουν γίνει δεκάδες τους τελευταίους μήνες. Αυτά που παρέθεσα παραπάνω είναι ελάχιστα σε σχέση με αυτά που δεν έχουμε πάρει χαμπάρι και έγιναν στο όνομα του συντάγματος, της συνέχειας της κυβέρνησης, του ρεαλισμού (κυρίως αυτού) και της πολιτικής τιμωρίας των λαμόγιων.

Γιατί αν κάτι μπορούμε να βγάλουμε ως συμπέρασμα από 6 μήνες πρώτη φορά κυβέρνηση αριστεράς, αυτό είναι ότι η πρώτη φορά βρωμάει σχεδόν το ίδιο όπως όλες οι υπόλοιπες.

Και κάθε μία που σωπαίνει (και υπάρχουν πολλές) σε αυτά τα σκάνδαλα, για να μην τραυματίσει την κυβέρνηση, τραυματίζει πολλαπλάσια τα ιδανικά για τα οποία πολεμά.

Ο τσίπρας και ο κάθε τσίπρας θα προσπαθήσουν να κρυφτούν πίσω από ένα πολύ παλιό κόλπο. Τι φταίει ο λουδοβίκος αν στην λυόν οι φορο-εισπράκτορες κλέβουν τον κόσμο? Αν το ήξερε θα τους κρεμούσε, δεν υπαρχει αμφιβολία. Αλλά κι αυτός κλεισμένος είναι και τρέχει να κάνει μια διαπραγμάτευση για το καλό όλων μας, τη στιγμή που κάποιοι τον χτυπάνε πισώπλατα.

Ειλικρινά δεν θέλω να χαλάσω τη γιορτή, αλλά δεν είμαι αυτός που τη χαλάει. H απάντηση της κυβέρνησης (πως το λένε στα δημοσιογραφικα? κυβερνητικοί κύκλοι?) είναι πως δεν υπάρχει κανένα θέμα και ότι αυτή η απόφαση ήταν μια τεχνική απόφαση που αφορούσε μόνο τις τράπεζες και τις εκκαθαρίσεις συναλλαγών. Με λίγα λόγια move on, nothing to see here.

Αν η απάντηση των κυβερνητικών κύκλων σας θυμίζει την απάντησή παρόμοιων κύκλων όταν πρωτο-βγήκε στη φόρα το σκάνδαλο της ΤτΕ, μάλλον πρόκειται για απλή σύμπτωση. Άλλωστε οι τεχνοκράτες, μόνο με τεχνοκρατικά στοιχεία δρούν, έτσι δεν είναι?

Είμαι σίγουροι πως οι περισσότεροι που ψήφισαν ΟΧΙ στο δημοψήφισμα δεν θα είχαν κανένα θέμα με τέτοιες “τεχνοκρατικές” αποφάσεις. Καταλαβαίνουν τις “απαραίτητες θυσίες” που θα γίνουν στους ίδιους την ίδια στιγμή κάποιοι άλλοι θα πίνουν στην υγειά των κορόιδων. Γιατί όπως μαθαίνουμε ξανά και ξανά και από αυτή την κυβέρνηση, η ισότητα στο πεπρωμένο είναι μόνο για τους χαζούς.
 
 

Για την αποκάλυψη του εγγράφου τα kudos ανήκουν αποκλειστικά στον michael και την διασταύρωση του κειμένου έκανε η κουμουνιστική οχιά GS_Wiper. Εγώ ευθύνομαι μόνο για τα ταληράκια, αλλά αναλαμβάνω (σαν τον τσίπρα φαντάζομαι) πλήρως την πολιτική ευθύνη, κι αν ο λαός θέλει να με τιμωρήσει ας το πράξει δια της ψήφου του.
 
 


Μετά την τεράστια επιτυχεία τους τα capital controls στα σχόλια παραμένουν σε ισχύ. 6 κανονάκια η καθε μία σας, σπαταλείστε τα με σύνεση. Πλιζ γράψτε αν μπορείτε ποιο κανονάκι χρησιμοποιείτε και μην προσπαθείτε να κλέψετε, βάζετε απλά περισσότερη δουλειά σε εμένα. Ο Defctive Genes οταν βρει χρόνο θα κάνει τον κανόνα πιο αυτόματο �� Το πρώτο από τα τρία κουμπάκια πάνω από τα σχόλια σας επιτρέπει να βλέπετε με διαφορετικό χρώμα τα καινούργια σχόλια από την τελευταία σας επίσκεψη 

http://www.techiechan.com/?p=2529

ΣΧΕΤΙΚΑ:

Τα ΦΕΚ της παρατεταμένης τραπεζικής αργίας

ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑ: Αντικείμενο, χρονικό, σχετικά έγγραφα και άλλες χρήσιμες πληροφορίες

Τα αποτελέσματα του ΔΗΜΟΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ, συγκρίσεις και εξελίξεις

5 comments on “Τα capital controls είναι μόνο για τους χαζούς (σε ταληράκια)

  1. Capital control
    From Wikipedia, the free encyclopedia

    Capital controls are residency-based measures such as transaction taxes, other limits, or outright prohibitions that a nation’s government can use to regulate flows from capital markets into and out of the country’s capital account. These measures may be economy-wide, sector-specific (usually the financial sector), or industry specific (for example, “strategic” industries). They may apply to all flows, or may differentiate by type or duration of the flow (debt, equity, direct investment; short-term vs. medium- and long-term).

    Types of capital control include exchange controls that prevent or limit the buying and selling of a national currency at the market rate, caps on the allowed volume for the international sale or purchase of various financial assets, transaction taxes such as the proposed Tobin tax, minimum stay requirements, requirements for mandatory approval, or even limits on the amount of money a private citizen is allowed to remove from the country. There have been several shifts of opinion on whether capital controls are beneficial and in what circumstances they should be used.

    Capital controls were an integral part of the Bretton Woods system which emerged after World War II and lasted until the early 1970s. This period was the first time capital controls had been endorsed by mainstream economics. In the 1970s free market economists became increasingly successful in persuading their colleagues that capital controls were in the main harmful. The US, other western governments, and the international financial institutions (the International Monetary Fund (IMF) and World Bank) began to take an increasingly critical view of capital controls and persuaded many countries to abandon them to facilitate financial globalization.[1]

    The Latin American debt crisis of the early 1980s, the East Asian financial crisis of the late 1990s, the Russian ruble crisis of 1998-99, and the global financial crisis of 2008, however, highlighted the risks associated with the volatility of capital flows, and led many countries—even those with relatively open capital accounts—to make use of capital controls alongside macroeconomic and prudential policies as means to damp the effects of volatile flows on their economies.

    In the aftermath of the global financial crisis, as capital inflows surged to emerging market economies, a group of economists at the IMF outlined the elements of a policy toolkit to manage the macroeconomic and financial-stability risks associated with capital flow volatility, and the role of capital controls within that toolkit.[2] The study, as well as a successor study focusing on financial-stability concerns stemming from capital flow volatility,[3] while not representing an IMF official view, were nevertheless influential in generating debate among policy makers and the international community, and ultimately in bringing about a shift in the institutional position of the IMF.[4][5][6] With the increased use of capital controls in recent years, the IMF has moved to destigmatize the use of capital controls alongside macroeconomic and prudential policies to deal with capital flow volatility. More widespread use of the capital controls instrument, however, raises a host of multilateral coordination issues, as enunciated for example by the G-20, echoing the concerns voiced by John Maynard Keynes and Harry Dexter White more than six decades ago.[7]

    Contents [hide]
    1 History

    2 Capital controls in the EU and EFTA
    2.1 Iceland (2008-)
    2.2 Republic of Cyprus (2013-2015)
    2.3 Greece (2015-)

    ……

    Capital controls in the EU and EFTA[edit]
    There have been three instances of capital controls in the EU and EFTA since 2008 – all of them triggered by banking crises.

    Iceland (2008-)[edit]
    In its 2008 financial crisis, Iceland (which is a member of the European Free Trade Area but not the European Union) imposed capital controls due to the collapse of its banking system. As of 2015, Iceland’s capital controls have still not been lifted – although Iceland’s government said in June 2015 that it planned to lift them. However, since the announced plans include a tax on taking capital out of the country, arguably they still constitute capital controls.

    Republic of Cyprus (2013-2015)[edit]
    Cyprus, a Eurozone member state which is closely linked to Greece, imposed the Eurozone’s first temporary capital controls in 2013 as part of its response to its 2012 banking crisis. These capital controls were lifted in 2015, with the last controls being removed in April 2015.[63]

    Greece (2015-)[edit]
    [icon] This section requires expansion. (July 2015)
    In June 2015, Greece’s Syriza-led coalition government came to the end of its bailout extension period without having come to an agreement on a further extension with its creditors. Ostensibly based on this, the European Central Bank decided not to further increase the level of its Emergency Liquidity Assistance for Greek banks. As a result of this decision, the Greek government was forced to immediately implement controls on bank transfers from Greek banks to foreign banks, and tight limits on cash withdrawals, to avoid an uncontrolled bank run and a complete collapse of the Greek banking system.

    https://en.wikipedia.org/wiki/Capital_control#Greece_.282015-.29

  2. ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ Τομεάρχης Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Βουλευτής Ν. Ηρακλείου – ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
    Προς τους:
    1) Πρωθυπουργό κ. Α. Τσίπρα
    2) Υπουργό Δικαιοσύνης κ. Ν. Παρασκευόπουλο
    3) Υπουργό Οικονομικών κ. Ε. Τσακαλώτο

    ΕΡΩΤΗΣΗ

    Αθήνα, 14-07-2015

    ΘΕΜΑ: Αποδεσμεύθηκαν τραπεζικές καταθέσεις Υπουργού της Κυβέρνησης σας, λίγο πριν το κλέισιμο των τραπεζών;
    Σύμφωνα με χθεσινό δημοσίευμα του site notioanatolika.gr (http://www.notioanatolika.gr/parapol /8675-ypourgos-tis-kyvernisis-mazepse-oles-tis- prothesmiakes-katatheseis-tou-liges-ores-prin-to-kleisimo-ton-trapezon), Υπουργός της Κυβέρνησης, λίγες ώρες πριν το κλείσιμο των τραπεζών, έκανε ανάληψη των προθεσμιακών του καταθέσεων. Ειδικότερα, αναφέρεται ότι «… ο λόγος για ιδιαίτερα προβεβλημένο υπουργό της κυβέρνησης Τσίπρα ο οποίος έδειξε να γνώριζε πολύ καλά τι ακριβώς επρόκειτο να συμβεί δύο εικοσιτετράωρα αργότερα. … το συγκεκριμένο κυβερνητικό στέλεχος – δεν δραστηριοποιείται πολιτικά στη συγκεκριμένη περιοχή – επικοινώνησε το πρωί της Πέμπτης 25 Ιουνίου με τον διευθυντή ενός από τα πέντε υποκαταστήματα της Εθνικής Τράπεζας στην πόλη του Ηρακλείου Κρήτης και απαίτησε να αποδεσμεύσει άμεσα τις προθεσμιακές καταθέσεις που είχε εκεί μαζί με δύο στενά συγγενικά του πρόσωπα. Οι σχετικές διαδικασίες προχώρησαν άμεσα και λίγη ώρα αργότερα υπάλληλος της τράπεζας μετέφερε ένα ποσό που έφθανε τα 200.000 περίπου ευρώ στο σπίτι του ενός από τα δύο συγγενικά πρόσωπα του υπουργού».

    Η ύπαρξη τέτοιων δημοσιευμάτων ή, ακόμη περισσότερο, η ύπαρξη τέτοιων περιστατικών, προκαλεί το δημόσιο αίσθημα και κρίνεται αναγκαία η δημοσιοποίηση όλων των στοιχείων (εάν υπάρχουν) για την αποκατάσταση της αλήθειας. Αποτελει χρέος όλων μας η προστασία του «υγιούς» πολιτικού συστήματος της χώρας, η απονομή της δικαιοσύνης και η απρόσκοπτη λειτουργία της αντικειμενικής και αξιόπιστης ενημέρωσης, και, ως εκ τούτου, παρακαλώ για την άμεση διερεύνηση του θέματος και για την δημοσιοποίηση των ευρημάτων.

    Αθήνα, 14-07-2015
    Είμαι βέβαιος ότι θα πράξετε τα πάντα ώστε να διελευκανθεί το ζήτημα αυτό και να λάμψει η αλήθεια.
    Κατόπιν των ανωτέρω,
    ΕΡΩΤΩΝΤΑΙ Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΙ ΥΠΟΥΡΓΟΙ
    25ης Αυγούστου, 71 202 Ηράκλειο, Τηλ.: 2810 301178, Φαξ: 2810 301179 Κ.Πετράκη 14, 70 400 Μοίρες, Τηλ.: 28920 29133, Φαξ: 28920 29 133 Βουλής 4, 10 562 Αθήνα, Τηλ.: 2103239160, Φαξ: 2103706015 http://www.avgenakis.gr info@avgenakis.gr
    
    ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΛΕΥΤΕΡΗΣ ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ Τομεάρχης Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων Βουλευτής Ν. Ηρακλείου – ΝΕΑ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
    1. Υπάρχει Υπουργός της κυβέρνησής σας που έκανε ανάληψη των προθεσμιακών του καταθέσεων δύο μόλις μέρες πριν κλείσουν οι τράπεζες;
    2. Προτίθεστε να ζητήσετε να δοθεί στη δημοσιότητα η κίνηση των τραπεζικών λογαριασμών των μελών του υπουργικού συμβουλίου αλλά και όλων των βουλευτών, Γενικών Γραμματέων και Διοικητών Οργανισμών του δημοσίου;
    3. Υπάρχει για εσάς ζήτημα ηθικής τάξης αν μέλος/η της κυβέρνησής σας ή βουλευτές έχουν αποδεσμεύσει τις καταθέσεις τους από τις τράπεζες;
    4. Ζητώ, εκ νέου, να προβείτε στην άμεση διερεύνηση και έλεγχο των τραπεζικών κινήσεων, και λίγες μέρες πριν το κλείσιμο των τραπεζών (…), όλων των εν ενεργεία βουλευτών (και συγγενικών προσώπων Α και Β’ βαθμού που ζουν στο Ηράκλειο), όλων των πολιτικών κομμάτων, που εκλέγονται στο Ηράκλειο ή κατάγονται από το Ηράκλειο και εκλέγονται σε άλλη εκλογική περιφέρεια (άνδρες ή γυναίκες), ακόμη και μελών της Κυβέρνησης που αποτελούν μέλος του οικονομικού επιτελείου.

    Ο ερωτών Βουλευτής
    Λευτέρης Κ. Αυγενάκης Βουλευτής ΝΔ Ηρακλείου


    25ης Αυγούστου, 71 202 Ηράκλειο, Τηλ.: 2810 301178, Φαξ: 2810 301179 Κ.Πετράκη 14, 70 400 Μοίρες, Τηλ.: 28920 29133, Φαξ: 28920 29 133 Βουλής 4, 10 562 Αθήνα, Τηλ.: 2103239160, Φαξ: 2103706015 http://www.avgenakis.gr info@avgenakis.gr

    http://www.notioanatolika.gr/images/July15/avgenakis_erotisi.pdf

  3. 1) Επανέρχεται ο Αυγενάκης για τα 200.000 ευρώ ανάληψη και καρφώνει Βαλαβάνη

    http://www.thetoc.gr/politiki/article/epanerxetai-o-augenakis-gia-ta-200000-eurw-analipsi-kai-karfwnei-balabani

    2) Εγώ σήκωσα τα 200.000 ευρώ ομολογεί η μητέρα της Βαλαβάνη

    «Εγώ πήγα στην τράπεζα και ζήτησα να μου δώσουν τα λεφτά μου… Είναι οι οικονομίες μιας ζωής… Φοβήθηκα και τα πήρα σπίτι».

    http://www.protothema.gr/greece/article/494234/ego-sikosa-ta-200000-euro-omologei-i-mitera-tis-valavani/

  4. Η ΣΚΑΝΔΑΛΩΔΗΣ ΕΠΙΒΟΛΗ ΤΩΝ CAPITAL CONTROLS ΕΦΤΑΣΕ ΣΤΗΝ ΟΛΟΜΕΛΕΙΑ ΤΟΥ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟΥ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟΥ ΚΑΙ ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΜΑΖΙΚΩΝ ΑΠΟΖΗΜΙΩΣΕΩΝ

    Ο Ελληνικός λαός τους τελευταίους δώδεκα μήνες ζει την απόλυτη τρομοκρατία, εκβιασμό και την επιβολή καταστάσεων πανικού δημιουργώντας ανείπωτη βλάβη τόσο στις λειτουργίες του δημοκρατικού πολιτεύματος όσο και στην οικονομική κατάσταση της χώρας.Ο Ελληνικός λαός οδηγήθηκε σε ένα δημοψήφισμα με τις τράπεζες κλειστές κατόπιν αποφάσεως και εισηγήσεως του διοικητού της τραπέζης της Ελλάδος κυρίου Στουρνάρα. Η Αιτιολογία αυτής της αποφάσεως εδόθη με το πρόσχημα της μαζικής φυγής κεφαλαίων από το τραπεζικό σύστημα λόγω της δημιουργίας ψυχολογίας στον Ελληνικό λαό πως οδηγούμαστε σε ρήξη και άτακτη χρεοκοπία.
    Το μέγα όμως ερώτημα που γεννάται είναι εάν πραγματικά υφίσταντο το πρόβλημα της ρευστότητας το οποίο επικαλέστηκε ο κύριος Στουρνάρας και οδήγησε την κυβέρνηση στην άρων άρων πράξη νομοθετικού περιεχομένου και στο κλείσιμο των τραπεζών.
    Πρώτον και σημαντικότερο που πρέπει να ληφθεί υποψιν είναι εάν η εν λόγω απόφαση είναι σύννομη με τις βασικές αρχές των Ευρωπαϊκών συνθηκών και των κανόνων λειτουργίας της αγοράς αλλά και του τραπεζικού συστήματος εντός της ζώνης του Ευρώ.
    Η χώρα μας εντάχθηκε στην ΕΕ και στην ζώνη του ευρώ υπογράφοντας της συνθήκη της Λισσαβώνας στην οποία στο άρθρο 63 αναφέρει ρητά την παράμετρο της μη απαγόρευσης οποιουδήποτε κράτους η ευρωπαϊκού θεσμού στον περιορισμό διακίνησης κεφαλαίων εντός αυτής . Ήτοι σημαίνει πως η απόφαση του κυρίου στουρνάρα είναι θεμελιώδεις παραβίαση της συνθήκης της Λισσαβώνας και των κανόνων που ορίζει η ΕΕ.
    Το οξύμωρο της υποθέσεως είναι το γεγονός πως αυτοί που επικαλούνται την παραμονή της χώρας στην ΕΕ παραβιάζουν βασικές αρχές λειτουργίας της.
    Εκείνο όμως που έχει μεγάλη αξία να διερευνηθεί και να αναλυθεί είναι εάν πραγματικά υπήρχε ουσιαστικό πρόβλημα ρευστότητας στο Ελληνικό τραπεζικό σύστημα. Οι λογιστικές καταστάσεις της ΤτΕ είναι αποκαλυπτικές του μεγέθους της απάτης και του σκανδάλου που υφίσταται η χώρα με την απόφαση του κυρίου Στουρνάρα και την συνενοχή της κυβέρνησης αλλά και της αντιπολίτευσης που δεν το καταγγέλλει.
    Είναι χαρακτηριστικό να δει κάποιος το ποσό που έχει διαθέσει η ΤτΕ προς τις συστημικές τράπεζες στις 30/6 αλλά και στις 31/7 και την μεταβολή που υπήρξε όλο το επίμαχο διάστημα της υποτιθέμενης περιόδου πανικού φυγής καταθέσεων και της συνεχούς χρηματοδότησης μέσω του έκτακτου μηχανισμού ELA. Τα νούμερα είναι αποκαλυπτικά μια και αποτυπώνουν πως όχι μόνο δεν αυξήθηκε η χρηματοδότηση αλλά υπήρξε και μείωση περί του ποσού του 1,5 δις που αυτό σημαίνει πως δεν υπήρξε ουσιαστικά κανένα πρόβλημα ρευστότητας του τραπεζικού συστήματος.
    Σύμφωνα με δημοσιεύματα και ανακοινώσεις της ίδιας της τραπέζης της Ελλάδος από το Ελληνικό τραπεζικό σύστημα την περίοδο ιαν-ιουλ έχουν φύγει περί των 45 δις ευρώ και η χρηματοδότηση μέσω του μηχανισμού έκτακτης χρηματοδότησης ELA ήταν περί των 90 δις ευρώ ήτοι σημαίνει πως οι τράπεζες διαθέτουν το ποσό των 45 δις ευρώ ως διαθέσιμα άρα δεν υφίσταται η οποιαδήποτε επιβολή capital controls.
    To τραγικότερο όλων όμως είναι η συγκάλυψη από το πολιτικό προσωπικό της χώρας των μεθοδεύσεων του κυρίου στουρνάρα μια και αυτός είναι ο υπαίτιος της συγκεκριμένης αποφάσεως και αυτό γιατί ο κανονισμός της ΕΚΤ είναι ξεκάθαρος για το ποιος αποφασίζει την έκτακτη χρηματοδότηση προς τις τράπεζες;
    Και οι πολιτικές μαριονέτες του τόπου αλλά και τα ελεγχόμενα ΜΜΕ μας μιλούσανε για αποφάσεις του διοικητού τη ΕΚΤ κυρίου Draghi ως τον βασικό υπαίτιο της μη χορήγησης ρευστότητας μέσα στα πλαίσια διαπραγμάτευσης με την τρόικα.
    Με αφορμή τις παραπάνω αποκαλύψεις και τα σχετικά έγγραφα ως Ευρωπαίος πολίτης προσέφυγα στα αρμόδια Ευρωπαϊκά όργανα και στο Ευρωπαϊκό δικαστήριο. Η Αρμόδια ευρωπαϊκή επιτροπή αναφορών έκανε δεκτή την αναφορά μου και με σχετικό δελτίο τύπου που εξέδωσε το κοινοποιεί στην ολομέλεια του Ευρωπαϊκού κοινοβουλίου. Ητοι σημαίνει πως η σκανδαλώδης επιβολή των capital controls ελέγχεται από το ευρωπαϊκό κοινοβούλιο για την νομιμότητα της και σύμφωνα με την εν λόγω επιστολή καλεί τους Ελληνες πολίτες που έχουν έννομο συμφέρον να προσφύγουν στα Ελληνικά δικαστήρια κατά του Ελληνικού δημοσίου της Τραπέζης της Ελλάδος και της ΕΚΤ προκειμένου να διεκδικήσουν την οποιαδήποτε αποζημίωση από ζημιά που υπέστησαν λόγω της επιβολής του εν λόγω περιορισμού κίνησης κεφαλαίων.
    Κατόπιν όλων αυτών καλούμε τον Ελληνικό λαό να προσφύγει ατομικά ή μαζικά στα Ελληνικά δικαστήρια εις βάρος της Τραπέζης της Ελλάδος και να διεκδικήσει την οποιαδήποτε αποζημίωση, να αποκαλύψει τις παράνομες μεθοδεύσεις του κεντρικού τραπεζίτη και την συγκάλυψη ολόκληρου του πολιτικού προσωπικού της χώρας.

    Ηρθε η ώρα των μεγάλων αποφάσεων

    ΔΕΙΤΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΣΧΕΤΙΚΗ ΑΝΑΦΟΡΑ

    https://bankstersae.blogspot.gr/2016/07/capital-controls.html

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s