Μετά την ελπίδα λέει η Γεροβασίλη ότι έρχεται η ανάπτυξη και θα μοιράσουν δίκαια τον πλούτο

Screenshot_15_58

25.5.2016 / ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ WEB

Θριαμβευτική ανακοίνωση Γεροβασίλη: Έρχεται η ανάπτυξη, θα μοιράσουμε δίκαια τον πλούτο

Ως μία «σημαντική μέρα για την Ελλάδα» χαρακτηρίζει τη σημερινή η κυβερνητική εκπρόσωπος, Όλγα Γεροβασίλη.

«Η αξιολόγηση του ελληνικού προγράμματος ολοκληρώθηκε με επιτυχία στο χθεσινό Eurogroup και θα υπάρξει εκταμίευση συνολικού ύψους 10,3 δισ. ευρώ σε δύο τμήματα. Από αυτά, 3,5 δισ. ευρώ θα αποδοθούν το επόμενο διάστημα στην πραγματική οικονομία, παρέχοντας πολύτιμη ρευστότητα», αναφέρει σε σχετική ανακοίνωση, σημειώνοντας ότι η συμφωνία «δεν αφορά μόνο την αξιολόγηση και τα διαρθρωτικά μέτρα αλλά και το χρέος». 

«Για πρώτη φορά καταγράφεται ένας σαφής και δεσμευτικός οδικός χάρτης για την ελάφρυνση του χρέους», με «συγκεκριμένους στόχους και δέσμες παρεμβάσεων, σε βραχυπρόθεσμο, μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο πλαίσιο», «και μάλιστα νωρίτερα από ό,τι προβλεπόταν στη συμφωνία του περασμένου καλοκαιριού», αναφέρει η κυβερνητική εκπρόσωπος.

Η Όλγα Γεροβασίλη υποστηρίζει ότι με τη συμφωνία «εξασφαλίστηκε για μακρύ χρονικό διάστημα η χρηματοδότηση της οικονομίας, με πολύ ευνοϊκούς όρους, διαψεύδοντας όσους επένδυσαν στην αποτυχία της χώρας, για μικροπολιτικό όφελος, ενώ «ο φαύλος κύκλος της αβεβαιότητας και της ύφεσης κλείνει και δημιουργούνται οι προϋποθέσεις εξόδου της χώρας στις αγορές».

Σύμφωνα με την κυβερνητική εκπρόσωπο ο σχεδιασμός αφορά πλέον την «επόμενη ημέρα» της ανάπτυξης, τα οικονομικά οφέλη της οποίας – σύμφωνα πάντα με τη σχετική ανακοίνωση – θα διανεμηθούν δίκαια.

«Η χώρα μπαίνει σε φάση οικονομικής σταθερότητας, τονώνεται η επενδυτική εμπιστοσύνη και η ελληνική οικονομία επιστρέφει σε θετικούς ρυθμούς.

»Η κυβέρνηση ήδη έχει κάνει τα επόμενα βήματα για την αναπτυξιακή προοπτική και αξιοποιεί αποτελεσματικά όλα τα χρηματοδοτικά εργαλεία.

»Η ανάπτυξη όμως δεν έχει νόημα χωρίς κοινωνική δικαιοσύνη και συνοχή.

Έχουμε ήδη αποδείξει ότι πρωταρχικό μας μέλημα ήταν και είναι η δίκαιη κατανομή των βαρών στους Έλληνες πολίτες. Το ίδιο προοδευτικό κοινωνικό πρόσημο ισχύει και για την επόμενη ημέρα, της οικονομικής ανάκαμψης.»

«Η εποχή που επιβαρύνονταν οι πολλοί για να απολαμβάνουν οι λίγοι έχει παρέλθει οριστικά», καταλήγει η ανακοίνωση της κυβερνητικής εκπροσώπου.

1 Σχόλιο

Angel41 λεπτά πριν

Here is another example of the infamous Josef Goebbels type of propaganda! His infamous paradigm was: “Say the same lie to the people over and over again and people will believe it!” It is time to realize that austerity is going to bring recession and the nazis back to power in Europe!
Απάντηση•Κοινοποίηση ›

http://www.topontiki.gr/article/171245/thriamveytiki-anakoinosi-gerovasili-erhetai-i-anaptyxi-tha-moirasoyme-dikaia-ton

 

Πόσες ακόμα φορές ήρθε η ανάπτυξη ;; ΑΜΕΤΡΗΤΕΣ !

assets_large_t_193761_53984335_176

ΥΠΟΙΚ13

ΥΠΟΙΚ14

ΠΡΟΒΟ11

ΠΡΟΒΟ12

ΠΡΟΒΟ131

ΠΡΟΒΟ14

ΟΛΙ11

ΟΛΙ121

ΟΛΙ13

ΟΛΙ14

ΚΟΜΙΣΙΟΝ11

ΚΟΜΙΣΙΟΝ121

ΚΟΜΙΣΙΟΝ13

ΔΝΤ11

ΔΝΤ121

ΟΟΣΑ12

ΟΟΣΑ13

8

Αλλά μια που έφυγε ο φόβος, και ήρθαν η ελπίδα, η δικαιοσύνη, η αλληλεγγύη και η αξιοπρέπεια, ΓΙΑΤΙ ΝΑ ΜΗΝ ΕΡΘΕΙ ΚΑΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ ;;;; 

Το πλήρες κείμενο της ομιλίας του Αλέξη Τσίπρα στην Κόρινθο με σύνθημα: “Φεύγει ο φόβος, έρχονται η ελπίδα, η δικαιοσύνη, η αλληλεγγύη, η αξιοπρέπεια” μπορείτε να το διαβάσετε ΕΔΩ 

με υλικό από luben.tvavgi.gr

 

ΣΧΕΤΙΚΑ

 

13 comments on “Μετά την ελπίδα λέει η Γεροβασίλη ότι έρχεται η ανάπτυξη και θα μοιράσουν δίκαια τον πλούτο

  1. 15.05.2016

    Από τα πανηγύρια ώς το πλιάτσικο, πόση είναι η απόσταση;

    του Ρούντι Ρινάλντι

    Δημοσίευση: Φύλλο 311 – 14/5/2016

    Θλιβερές διαπιστώσεις για την κυβερνητική χρεοκοπία

    Διαπίστωση πρώτη: Όταν ακούμε πανηγυρισμούς από κυβερνήσεις και πολιτικούς του συστήματος, κρατάμε μικρό καλάθι. Κάποτε υπήρχαν πιο ισχυρά θέματα που συνοδεύονταν από θριαμβικές ιαχές όπως η είσοδος στο ευρώ (Σημίτης) οι Ολυμπιακοί Aγώνες του 2004 (σύσσωμος ο πολιτικός κόσμος). Στη μνημονιακή εποχή πανηγυρίζεται η δόση, η «διαπραγμάτευση» (20 Φλεβάρη 2015), η «αξιολόγηση» (που ακόμα δεν έχει κλείσει) η δήλωση κάποιου παράγοντα που την ερμηνεύουμε όπως θέλουμε. Η κυβέρνηση και ο Τσίπρας (με τον συνέταιρο Καμμένο) πανηγυρίζουν την περίπου «έξοδο από τα μνημόνια». Γιατί, έτσι τα σκίζουν αυτοί.

    Διαπίστωση δεύτερη: Κολυμπάμε μέσα στο ψέμα που έχει γίνει επικοινωνιακός «θεσμός». Μάλιστα, το θράσος μεγαλώνει όταν το ψέμα, η κοροϊδία του λαού, οι κωλοτούμπες, συνοδεύονται από πανηγυρισμούς (που ξεφτίζουν γρήγορα) και το άσπρο βαφτίζεται μαύρο κατά περίσταση. Ο κυνισμός της κυπριακής παροιμίας «είπα ξείπα, την παρόλα μου τη χέζω» αγγίζει την κορύφωση: αφού ο κόσμος τα ‘χει τούμπανο, οι κυβερνητικοί περνούν στην επίθεση. «Δεν υπάρχει μεγαλύτερο ψέμα από το ότι λέμε ψέματα, ποτέ δεν είπαμε ψέματα. Αυταπάτες είχαμε, ψέματα δεν είπαμε». Η βιασύνη να μετακινηθούν από τη θέση του κατηγορούμενου στη θέση του κατήγορου, δεν είναι παρά η συνομολόγηση της ενοχής τους, παρ’όλο που την απεκδύονται με θόρυβο. Ο Ανδρέας Παπανδρέου έλεγε -προφανώς ψευδόμενος- ότι οι Βάσεις φεύγουν (ενώ αυτές έμεναν) τύλιγε όμως το ψέμα σε ένα κοινωνικό συμβόλαιο με στρώματα και τάξεις της ελληνικής κοινωνίας. Σήμερα, το ψέμα, πάνω στα ερείπια και το κουφάρι της κοινωνίας, δημιουργεί θυμό και οργή, ακόμα κι όταν δεν βρίσκουν τρόπο να εκφραστούν.

    Διαπίστωση τρίτη: Η παρέα που κυβερνά είναι ικανή για όλα. Δεν έχει φραγμούς και ενδοιασμούς. Είναι βουλιμική για εξουσία. Δεν είναι μόνον ο κυνισμός της. Είναι η απόλυτη αδιαφορία για τον τόπο, την κοινωνία, τους κινδύνους που ελλοχεύουν, το μέλλον. Δεν ισχύει το «οι άλλοι είναι χειρότεροι». Η ομάδα είναι ό,τι χειρότερο γιατί: περνά όλα τα μνημονιακά μέτρα που θέλει το Διευθυντήριο -ενώ οι άλλοι δεν μπορούσαν- που μετατρέπουν την Ελλάδα σε Μπανανία της περιοχής, είναι βουτηγμένη στο ασύστολο ψέμα και τρίτον έχει μια εγγενή διαχειριστική ανικανότητα (ας είναι καλά οι ΠΑΣΟΚοι που έχουν ψηφίσει ένα, δύο και τρία μνημόνια μέχρι τώρα: Κουρουπλής, Μάρδας, Σπίρτζης, Φάμελος, Παραστρατίδης, Κατσέλη). Μόνον επικοινωνιακά έχει να επιδείξει έργο, κι αυτό γιατί ο λαός είναι κουρασμένος, δεν προβάλλει στον ορίζοντα εύκολα μια εναλλακτική πρόταση και ο παλιός πολιτικός κόσμος έχει χάσει κι αυτός την αξιοπιστία που είχε.

    Διαπίστωση τέταρτη: Η μεταπολίτευση κλείνει με ένα γκραν φινάλε. Η τελική της φάση, η μνημονιακή περίοδος ολοκληρώνεται με φαντασμαγορία: Είναι η Αριστερά που κυβερνά σχεδόν μόνη της (με τη συνδρομή των ΑΝΕΛ) και αντί, όπως επαγγελόταν, να σταματήσει την καταστροφή, τη συνεχίζει, κομπάζοντας ότι λυτρώνει τον τόπο από τα δεσμά. Μια αμαρτωλή Αριστερά, που αφού στήριξε τη λύση Καραμανλή το 1974, αφού έγινε ουρά του ΠΑΣΟΚ και του Α. Παπανδρέου για χρόνια, αφού θεώρησε ως σοσιαλισμό τα καθεστώτα του «υπαρκτού», αφού χαιρέτησε το διαφημιστή πίτσας Γκορμπατσόφ (τον άνθρωπο που έβγαλε εκτός νόμου το ίδιο του το κόμμα) σαν ανανεωτή του σοσιαλισμού, αφού συγκυβέρνηση μαζί με την Ν.Δ. το δίχρονο ‘89-‘91, αφού στελέχωσε το σημιτικό στρατόπεδο και πήρε μέρος στις σταυροφορίες του (ευρώ, Βαλκάνια, Ολυμπιάδα) τώρα, ως κυβερνώσα Αριστερά, πρέπει να εκτελέσει τα συμβόλαια που έχει αποδεχθεί. Δεν μπορεί να σταματήσει στη μέση τη «δουλειά». Business as always.

    Διαπίστωση Πέμπτη: Όταν ακούμε τη λέξη χρεοκοπία, αυτή δεν αφορά μόνο το οικονομικό πεδίο. Η χρεοκοπία της Αριστεράς ως εναλλακτικής πρότασης είναι βαθιά, θα σημαδέψει καθοριστικά – πολιτικά και ιδεολογικά – το «μετά» που έρχεται. Η στρουθοκάμηλος δεν προστατεύεται από τους κινδύνους όταν κρύβει το (μικρό) κεφάλι της στη γη…

    Πανηγυρίζουν για το πλιάτσικο!

    Δεν είναι μακριά η 20ή Φλεβάρη 2015, όταν πάλι η κυβέρνηση το ‘χε ρίξει στα πανηγύρια για την συμφωνία που είχε αποδεχθεί. Τότε είχε υπογράψει μνημόνιο μόνο που δεν δήλωνε ότι είχε γίνει κάτι τέτοιο. Τότε είχε παραδώσει τα κλειδιά της χώρας στην τρόικα, αφού δεν μπορούσε να νομοθετήσει στην Βουλή παρά μόνο με τη σύμφωνη γνώμη της. Το Χίλτον είναι η συνέχεια αυτής της πολιτικής. Ο Κατρούγκαλος πριν φέρει νομοσχέδιο περνά από την σουίτα του 7ου ή 8ου ορόφου και δίνει αναφορά. Ο κάθε Κατρούγκαλος. Μέχρι και η κ. Θεανώ που ίσως πάρει προαγωγή στον ανασχηματισμό…

    Υπόγραψαν ανακοινωθέν με το οποίο δεσμεύονται πως δεν θα υπάρξει κούρεμα του χρέους, θα νομοθετήσουν προαπαιτούμενα για τα κόκκινα δάνεια, τον ΦΠΑ, τις αποκρατικοποιήσεις μέσα σε 15 μέρες ώστε στις 24/5 να κλείσει η αξιολόγηση. Φυσικά θα πρέπει να διευκρινιστούν οι διαδικασίες και οι λεπτομέρειες του «κόφτη».

    Βέβαια, ο Τσίπρας στο κυβερνητικό συμβούλιο υπό τον ήχο χειροκροτημάτων(!) των κλακαδόρων υπουργών τόνισε πως κατέληξαν σε συμφωνία χωρίς πρόσθετα μέτρα, χωρίς την κάβα. Ούτε τρεις μέρες δεν κράτησε το ψέμα. Όλα πρέπει να τα νομοθετήσουν έως τις 24/5…

    Όχι μόνο τα κόκκινα δάνεια αλλά και τα πράσινα -τι φρασεολογία για να μην καταλαβαίνεις- περνάνε σε διεθνή funds και βλέπουμε. Όχι το πακέτο μερικών αποκρατικοποιήσεων αλλά το σύνολο της δημόσιας περιουσίας εκτός από παραλίες και… Υπερταμείο αποκρατικοποιήσεων με σύνθεση που καθορίζουν οι Δανειστές. Ο «κόφτης» είναι άλλη μια περήφανη νίκη της κυβέρνησης… Με αυτόν καλύπτονται τα 3,6 επιπλέον δισ., ενώ δημιουργείται ένας μηχανισμός που δεν ελέγχεται από πουθενά και αυτόματα επιβάλλει μέτρα για να καλυφθούν κενά που υπάρχουν στο πρόγραμμα. Μόνο που τέτοιους μηχανισμούς -αποεθνικοποίησης κάθε πτυχής της οικονομικής και πολιτικής διαδικασίας- θέλει να εγκαταστήσει το Διευθυντήριο της Ε.Ε. σε όλες τις χώρες.

    Πρόκειται για πλιάτσικο. Πλιάτσικο-εξπρές που οι 153 που ψηφίζουν υπέροχα, θα το στηρίξουν με αισιοδοξία. Έλα Μάκη Μπαλαούρα και Νίκο Μανιέ και οι υπόλοιποι της «ταξικής μεροληψίας», ελάτε πρώην αετοί της φοιτητικής ΚΝΕ (Κατρουγκαλοπολάκηδες) κι εσείς παιδιά της ανανέωσης με ανθρώπινο πρόσωπο, σηκώστε τα χεράκια! Τι κατάντια…

    Τι κι αν έλεγε ο Πουλαντζάς πως ο σοσιαλισμός ή θα είναι δημοκρατικός ή δεν θα υπάρχει. Απλά και κυνικά δεν υπάρχει πλέον ζήτημα σοσιαλισμού. Αυτά είναι ιδεοληψίες και μεγάλες αφηγήσεις. Τι κι αν επέμενε ο Γκράμσι πως η αλήθεια είναι επαναστατική. Σάπισε στη φυλακή. Η πολιτική είναι η τέχνη της ψευδολογίας. Εμείς είμαστε «καλλιτέχνες», κυβερνώσα Αριστερά, όχι μαλάκες.

    – See more at: http://www.e-dromos.gr/apo-ta-panhgyria-eos-to-pliatsiko-posh-einai-h-apostash/#sthash.AwI5hsYI.dpuf

  2. 25/5/16
    ΕΠΙΣΗΜΗ ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – Κομισιόν: Με «συμπληρωματικό μνημόνιο» κλείνει η αξιολόγηση

    Ανακοίνωση για τη συμφωνία στο Eurogroup εξέδωσε η Κομισιόν η οποία κάνει μια πρώτη αποτίμηση αλλά επισημαίνει ότι πρέπει να εκπληρωθούν όλα τα προαπαιτούμενα προκειμένου να εκταμιευτεί η πρώτη δόση της… δόσης.
    «Με την πλήρη εφαρμογή των προαπαιτούμενων που εκκρεμούν και την ολοκλήρωση των εθνικών διαδικασιών, η εκταμίευση της πρώτης δόσης (7,5 δισ. ευρώ) θα πραγματοποιηθεί τον Ιούνιο» αναφέρει η Κομισιόν.
    Ωστόσο, το σημείο που προκαλεί εντύπωση είναι αυτό που αναφέρει ότι:
    «Με ένα συμπληρωματικό μνημόνιο συμφωνίας (supplemental Memorandum of Understanding), το οποίο πρόκειται να εγκριθεί σύντομα από το διοικητικό συμβούλιο του ΕΜΣ, θα συμπληρωθεί το πλαίσιο για την υλοποίηση του προγράμματος» επισημαίνει η Κομισιόν.
    Ουσιαστικά θα πρόκειται για την οριστικοποίηση των εκκρεμοτήτων που πρέπει να άρει η ελληνική κυβέρνηση προκειμένου να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση. Τα «αγκάθια» είναι κάποιες αλλαγές στο ασφαλιστικό, οι ιδιωτικοποιήσεις με πρώτη και καλύτερη την υλοποίηση της συμφωνίας για το Ελληνικό, τα «κόκκινα» δάνεια αλλά και αλλαγές στον εφαρμοστικό νόμο
    Οι παραπάνω δεσμεύσεις, μαζί με τον “κόφτη” δαπανών, τα νέα πακέτα προαπαιτούμενων του Σεπτεμβρίου (για το υπόλοιπο δόσεων 2,8 δισ. ευρώ) και της 2ης αξιολόγησης, αλλά και όλες τις άλλες “προσαρμογές” στο μνημόνιο (πχ εξαίρεση προσφυγικών δαπανών, ρήτρα υπεραπόδοσης κλπ) θα περιέχονται στο «συμπληρωματικό μνημόνιο» όπως αναφέρει και η Κομισιόν.
    Στην ανακοίνωση της Κομισιόν αναφέρεται ότι “η συμφωνία που επιτεύχθηκε στο Eurogroup αποτελεί ένα αποφασιστικό βήμα σε πολλά επίπεδα. Όχι μόνο ανοίγει το δρόμο για την εκταμίευση της δεύτερης δόσης του προγράμματος ΕΜΣ (Ευρωπαϊκός Μηχανισμός Σταθερότητας) που ανέρχεται σε 10,3 δισ. ευρώ αλλά και για μέτρα για την ελάφρυνση του χρέους, που θα εφαρμοστούν σταδιακά. Πάνω απ’ όλα, θα χρησιμεύσει για τη δημιουργία των συνθηκών αποκατάστασης της εμπιστοσύνης, πράγμα το οποίο είναι απαραίτητο για μια βιώσιμη οικονομική ανάκαμψη στην Ελλάδα. Τέλος, η διοίκηση του ΔΝΤ επιβεβαίωσε την πρόθεσή της να συστήσει στο Εκτελεστικό Συμβούλιο του ΔΝΤ να εγκρίνει συμφωνία πριν από το τέλος του έτους με την οποία υποστηρίζεται η εφαρμογή των συμφωνηθέντων δημοσιονομικών και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων στην Ελλάδα”.
    Hμερησία

    • Eurogroup statement on Greece

      25/05/2016 02:07 Press release 277/16 Euro area Economy & finance

      The Eurogroup welcomes that a full staff-level agreement has been reached between Greece and the institutions. Also, the Eurogroup notes with satisfaction that the Greek authorities and the European institutions have reached an agreement on the contingency fiscal mechanism, which is in line with the Eurogroup statement adopted on 9 May in particular as regard the possible adoption of permanent structural measures, including revenue measures, to be agreed with the institutions. It therefore provides further reassurances that Greece will meet the primary surplus targets of the ESM programme (3.5% of GDP in the medium-term), without prejudice to the obligations of Greece under the SGP and the Fiscal Compact.

      The Eurogroup also welcomes the adoption by the Greek parliament of most of the agreed prior actions for the first review, notably the adoption of legislation to deliver fiscal parametric measures amounting to 3% of GDP that should allow to meet the fiscal targets in 2018, to open up the market for the sale of loans and to establish the agreed Greek Privatisation and Investment Fund that should operate in full independence. The Eurogroup mandates the EWG to verify in the next few days the full implementation of the outstanding prior actions on the basis of an assessment by the institutions, in particular the corrections to the legislation on the opening up of the market for the sale of loans, and on the pension reform, as well as the completion of all prior actions related to the government pending actions in the field of privatization.

      Following the full implementation of all prior actions and subject to the completion of national procedures, the ESM governing bodies are expected to endorse the supplemental MoU and approve the disbursement of the second tranche of the ESM programme. The second tranche under the ESM programme amounting to EUR 10.3 bn will be disbursed to Greece in several disbursements, starting with a first disbursement in June (EUR 7.5 bn) to cover debt servicing needs and to allow a clearance of an initial part of arrears as a means to support the real economy. The subsequent disbursements to be used for arrears clearance and further debt servicing needs will be made after the summer. The disbursements for arrears clearance will be subject to a positive reporting by the European Institutions on the clearance of net arrears. The additional disbursement for debt servicing needs will be subject to milestones related to privatization, including the new Privatization and Investment Fund, bank governance, revenue agency and energy sector to be assessed by the European institutions and verified by the EWG and the ESM Board of Directors.

      In line with the 9 May Eurogroup statement, and in view of the forthcoming full implementation of all the prior actions by Greece and completion of the first review, the Eurogroup considered today the sustainability of Greek public debt.

      The Eurogroup agrees to assess debt sustainability with reference to the following benchmark for gross financing needs (GFN): under the baseline scenario, GFN should remain below 15% of GDP during the post programme period for the medium term, and below 20% of GDP thereafter.

      The Eurogroup recalls the medium-term primary surplus target of 3.5% of GDP as of 2018 and underlines the importance of a fiscal trajectory consistent with the fiscal commitments under the EU framework.

      The Eurogroup recalls the following general guiding principles agreed on 9 May for possible additional debt measures: (i) facilitating market access in order to replace over time public financed debt with privately financed debt; (ii) smoothening the repayment profile; (iii) incentivising the country’s adjustment process even after the programme ends; and (iv) flexibility to accommodate uncertain GDP growth and interest rate developments in the future. On 9 May the Eurogroup also reconfirmed that nominal haircuts are excluded, and that all measures taken will be in line with existing EU law and the ESM and EFSF legal frameworks.

      Guided by these principles and on the basis of technical work carried out by the EWG, the Eurogroup agreed today on a package of debt measures which will be phased in progressively, as necessary to meet the agreed benchmark on gross financing needs and will be subject to the pre-defined conditionality of the ESM programme.

      For the short-term, the Eurogroup agrees on a first set of measures which will be implemented after the closure of the first review up to the end of the programme and which includes:

      Smoothening the EFSF repayment profile under the current weighted average maturity
      Use EFSF/ESM diversified funding strategy to reduce interest rate risk without incurring any additional costs for former programme countries
      Waiver of the step-up interest rate margin related to the debt buy-back tranche of the 2nd Greek programme for the year 2017
      The Eurogroup asks the EFSF and ESM management to take these measures forward within their mandate, on the basis of preparatory work by the EWG, and where needed to prepare formal decision making by the relevant EFSF and ESM decision-making bodies. The decision on the smoothening of the EFSF repayment profile and the reduction of interest rate risks should be taken as a matter of priority.

      For the medium term, the Eurogroup expects to implement a possible second set of measures following the successful implementation of the ESM programme. These measures will be implemented if an update of the debt sustainability analysis produced by the institutions at the end of the programme shows they are needed to meet the agreed GFN benchmark, subject to a positive assessment from the institutions and the Eurogroup on programme implementation.

      Abolish the step-up interest rate margin related to the debt buy-back tranche of the 2nd Greek programme as of 2018
      Use of 2014 SMP profits from the ESM segregated account and the restoration of the transfer of ANFA and SMP profits to Greece (as of budget year 2017) to the ESM segregated account as an ESM internal buffer to reduce future gross financing needs.
      Liability management – early partial repayment of existing official loans to Greece by utilizing unused resources within the ESM programme to reduce interest rate costs and to extend maturities. Due account will be taken of exceptionally high burden of some Member States.
      If necessary, some targeted EFSF reprofiling (e.g. extension of the weighted average maturities, re-profiling of the EFSF amortization as well as capping and deferral of interest payments) to the extent needed to keep GFN under the agreed benchmark in order to give comfort to the IMF and without incurring any additional costs for former programme countries or to the EFSF.
      For the long-term, the Eurogroup is confident that the implementation of this agreement on the main features for debt measures, together with a successful implementation of the Greek ESM programme and the fulfilment of the primary surplus targets as mentioned above, will bring Greece’s public debt back on a sustainable path over the medium to long run and will facilitate a gradual return to market financing. At the same time, the Eurogroup agrees on a contingency mechanism on debt which would be activated after the ESM programme to ensure debt sustainability in the long run in case a more adverse scenario were to materialize. The Eurogroup would consider the activation of the mechanism provided additional debt measures are needed to meet the GFN benchmark defined above and would be subject to a decision by the Eurogroup confirming that Greece complies with the requirements under the SGP. Such mechanism could entail measures such as a further EFSF reprofiling and capping and deferral of interest payments. Also, the Eurogroup commits to long-term technical assistance to boost Greek growth.

      The Eurogroup recognises that over the exceptionally long time horizon of assessing debt sustainability there can be no forecasts, only assumptions, given the sizable degree of uncertainty over macroeconomic developments.

      Against the background of the forthcoming successful completion of the first review and the agreement on debt relief, the Eurogroup welcomes the intention of the IMF management to recommend to the Fund’s Executive Board to approve a financial arrangement before the end of 2016 that will support the implementation of the agreed fiscal and structural reforms. It is recognised that, consistent with IMF policies, approval of this arrangement will also be based on a new DSA and the assessment of possible debt relief measures mentioned above. The possible debt relief will be delivered at the end of the programme in mid-2018 and the scope will be determined by the Eurogroup on the basis of a revised DSA in cooperation with the European Institutions for purposes of taking into account the European policy framework, subject to full implementation of the programme.

      The Eurogroup stands ready, in line with usual practice, to support the completion of future reviews provided that the policy package considered today, including the contingency mechanism, is implemented as planned. The Eurogroup confirms that programme implementation, as well as policy conditionality and targets, will be reviewed regularly based on input from the institutions.

      http://www.consilium.europa.eu/en/press/press-releases/2016/05/24-eurogroup-statement-greece/

  3. Κινδυνεύει το Δημόσιο να πληρώνει τα distress funds για τα κόκκινα δάνεια
    27 Μαΐου 2016.

    Τον κίνδυνο να βρεθεί το δημόσιο να πληρώνει τα distress funds για δάνεια ΔΕΚΟ, ΟΤΑ ακόμη και ΑΕ εκτός Γενικής Κυβέρνησης εγκυμονεί η ικανοποίηση της απαίτησης των δανειστών για την ένταξη στην αγορά δανείων και των χορηγήσεων συνολικού ύψους 8,2 δισ. ευρώ που έχουν την εγγύηση του δημοσίου.

    Που έχει δώσει την εγγύηση του το ελληνικό δημόσιο; Τις μεγαλύτερες εγγυήσεις ( 6,5 δισ.ευρώ ) στις κρατικές επιχειρήσεις που είναι κατά τεκμήριο προβληματικές. Με βάση του ΓΛΚ μέχρι και 31 Μαρτίου μόνο στον ΟΣΕ το δημόσιο έχει δώσει εγγυήσεις για δάνεια ύψους 4 δισ. ευρώ, στην ΕΑΣ για δάνεια 340 εκ. ευρώ, στο Αττικό Μετρό 2,07 δισ., στην ΕΑΒ για δάνεια 95 εκ. ευρώ και στην ΕΛΒΟ 2,1 εκ. ευρώ.

    Σε διάφορους δημόσιους οργανισμούς έχει δώσει εγγυήσεις για δάνεια συνολικού ύψους 1,1 δισ. ευρώ.Ειδικότερα έχουν δοθεί κρατικές εγγυήσεις στην ΕΤΑΔ για δάνεια 158 εκ. ευρώ στην Εθνική Βιβλιοθήκη για δάνεια 3,5 εκ. ευρώ, στην ΕΑΙΤΥ για δάνεια 520 χιλ. ευρώ, στον ΟΜΜΑ για δάνεια 201 εκ. ευρώ και στον ΟΣΚ- ΚΤΥΠ για δάνεια 544,4 εκ. ευρώ.

    Εγγυήσεις του δημοσίου έχουν εξασφαλίσει ο Δήμος Αθηναίων για δάνεια 48, 4 εκ. ευρώ και ο δήμος Ηρακλείου για δάνεια ύψους 22,27 δισ. ευρώ.

    Ως γνωστόν ο νόμος για την αγορά δανείων προβλέπει ότι στα ειδικά επενδυτικά κεφάλαια που επενδύουν σε κόκκινα δάνεια επιτρέπει στις τράπεζες τις πωλήσεις εκτός των μη εξυπηρετούμενων δανείων και αυτών που εξυπηρετούνται κανονικά. Με αυτό το δεδομένο το σύνολο των δανείων με εγγύηση του δημοσίου είναι πραγματικά φιλέτα αφού είτε ανταποκρίνεται ο άμεσα δανειζόμενος, είτε το distress fund θα έχει για το δάνειο που αγόρασε την εγγύηση του ελληνικού δημοσίου.

    Στο τελευταίο πολυνομοσχέδιο που ψηφίστηκε την περασμένη Κυριακή τα δάνεια που εγγυάται ή έχει εγγυηθεί το ελληνικό δημόσιο εξαιρούνται των πωλήσεων σε funds. Δεν τίθεται, ωστόσο, κάποια προθεσμία όσον αφορά στην εξαίρεση, όπως γίνεται σε άλλες κατηγορίες δανείων (π.χ. αυτά που συνδέονται με την πρώτη κατοικία). Με άλλα λόγια, προβλέπεται προστασία για τα δάνεια που έχουν δοθεί με εγγυήσεις του ελληνικού δημοσίου για την ώρα, αλλά παραμένει άγνωστη και αντικείμενο διαπραγμάτευσης η διάρκεια αυτής.

    Ο αρμόδιος υπουργός ανάπτυξης κ. Γιώργος Σταθάκης τόνισε χθες ότι η ελληνική πλευρά επιμένει στην μη ένταξη ειδικά των κόκκινων δανείων αυτής της κατηγορίας γιατί κάτι τέτοιο θα μπορούσε να δημιουργήσει δημοσιονομικό πρόβλημα αφού η κάθε εταιρία με εγγυημένο κόκκινο θα μπορούσε να περιμένει να το πληρώσει ο εγγυητής, δηλαδή το δημόσιο . Για τον λόγο αυτό η ελληνική πλευρά επιμένει ότι αν τελικά ενταχθούν και τα δάνεια στην αγορά δανείων τότε θα πρέπει να αρθεί η εγγύηση του δημοσίου ώστε να έρθουν σε ίδια μοίρα με τα υπόλοιπα δάνεια .

    Ως εναλλακτική πρότειναν την άμεση ρύθμιση όσων δανείων έχουν κρατική εγγύηση ώστε να γίνουν από «κόκκινα» , «πράσινα». Στο ενδεχόμενο αυτό οι δανειστές είχαν να πουν ότι η όποια αναδιάρθρωση των δανείων με εγγυήσεις του δημοσίου μεταφράζεται σε περαιτέρω επιμήκυνση της συνολικής διάρκειας αυτών των δανείων και κατ’ επέκταση αύξηση της εγγυητικής ευθύνης του ελληνικού δημοσίου, γεγονός που απαγορεύεται από το πρόγραμμα οικονομικής στήριξης της χώρας..
    Πηγη enikonomia.gr

    http://www.spirospero.gr/index.php/oikonomia/186486-kindyneyei-to-dimosio-na-plironei-ta-distress-funds-gia-ta-kokkina-daneia

  4. ΣΧΕΤΙΚΑ

    Συμφωνώ με τον Τσακαλώτο: Δεν είναι αποτελεσματικό μέτρο η έκπτωση του ΦΠΑ στα νησιά

    https://justiceforgreece.wordpress.com/2016/05/27/συμφωνώ-με-τον-τσακαλώτο-δεν-είναι-απο/

    ΚΑΙ

  5. EΡΧΕΤΑΙ Η ΑΝΑΠΤΥΞΗ

    3.000 Κύπριοι και Βούλγαροι δικηγόροι και λογιστές στην Αθήνα ανοίγουν εταιρίες σε Ελληνες που εγκαταλείπουν την χώρα!

    Η ώρα της μεγάλης φυγής από το κολαστήριο των φόρων και της κατάθλιψης
    17 ΜΑΙΟΥ 2016 22:05

    Αυτό που συμβαίνει τους τελευταίους δύο μήνες σε κεντρικά ξενοδοχεία της Αθήνας δεν έχει προηγούμενο. Καταδεικνύει επίσης την ασχετοσύνη των κυβερνώντων οι οποίοι έκαναν Νόμο του κράτους το Ασφαλιστικό-λεηλασία του Κατρούγκαλου. Τουλάχιστο 3.000 Κύπριοι και Βούλγαροι δικηγόροι και λογιστές πηγαινοέρχονται στην Αθήνα ενώ ένας εξίσου εντυπωσιακός αριθμός έχει καταλύσει σε μεγάλες πολλές της Ελλάδας.

    Τα ραντεβού που κάνουν με Ελληνες δικηγόρους, ιδιοκτήτες μικρομεσαίων επιχειρήσεων, γιατρούς και κάθε είδους ελεύθερους επαγγελματίες δεν τους αφήνουν χρόνο ούτε να αποτελειώσουν τον καφέ τους.

    http://kourdistoportocali.com/news-desk/kp-843/

  6. ΓΙΑΤΙ ΓΕΛΑΝΕ ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΜΕ ΤΗΝ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ ΤΩΝ “ΕΛΛΗΝΩΝ” ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ ?
    JOHN OFEON·ΤΕΤΆΡΤΗ, 25 ΜΑΪ́ΟΥ 2016
    Για να καταλάβετε τι πραγματικά συμφωνήθηκε χθες , παραθέτω σε μετάφραση το τελικό τμήμα του πρωτότυπου ανακοινωθέντος του Eurogroup:
    “…. Το Eurogroup αναγνωρίζει ότι για ένα εξαιρετικά μεγάλο χρονικό ορίζοντα δεν μπορεί να υπάρχουν προβλέψεις για την αξιολόγηση της βιωσιμότητας του χρέους, αλλά μόνο υποθέσεις, με δεδομένο τον αρκετά μεγάλο βαθμό αβεβαιότητας για τις μακροοικονομικές εξελίξεις. (1)
    Στο πλαίσιο της επικείμενης επιτυχούς ολοκλήρωσης της πρώτης αναθεώρησης και της συμφωνίας για την ελάφρυνση του χρέους, το Eurogroup χαιρετίζει την πρόθεση της διοίκησης του ΔΝΤ να εισηγηθεί στο Εκτελεστικό Συμβούλιο του Ταμείου να εγκρίνει μια οικονομική συμφωνία πριν από το τέλος του 2016, που θα υποστηρίζει την εφαρμογή των συμφωνημένων δημοσιονομικών και διαρθρωτικών μεταρρυθμίσεων. (2)
    Αναγνωρίζεται ότι, σύμφωνα με τις πολιτικές του ΔΝΤ, η έγκριση αυτής της ρύθμισης, θα πρέπει επίσης να βασίζεται σε μια νέα αξιολόγηση βιωσιμότητας του χρέους και στην αξιολόγηση των πιθανών μέτρων ελάφρυνσης του χρέους που αναφέρθηκαν παραπάνω.(3)
    Η πιθανή ελάφρυνση του χρέους θα πρέπει να παραδοθεί στο τέλος του προγράμματος στα μέσα του 2018 και η στόχευση της θα καθοριστεί από το Eurogroup με βάση μία αναθεωρημένη αξιολόγηση βιωσιμότητας του χρέους σε συνεργασία με τα ευρωπαϊκά θεσμικά όργανα με σκοπό να ληφθεί υπόψη το ευρωπαϊκό πλαίσιο πολιτικής, υποκείμενο στην προυπόθεση της πλήρους εφαρμογής του προγράμματος. (4)
    Το Eurogroup είναι έτοιμo, σύμφωνα με τη συνήθη πρακτική να υποστηρίξει την ολοκλήρωση των μελλοντικών αναθεωρήσεων , υπό την προϋπόθεση ότι η δέσμη μέτρων πολιτικής ,που εξετάζεται σήμερα, συμπεριλαμβανομένου του μηχανισμού έκτακτης ανάγκης, θα εφαρμοσθεί όπως έχει προγραμματιστεί. (5)
    Το Eurogroup επιβεβαιώνει ότι η εφαρμογή του προγράμματος, καθώς και oι προϋποθέσεις και οι στόχοι της πολιτικής, θα επανεξετάζονται τακτικά από τα θεσμικά όργανα με βάση στοιχεία από τα θεσμικά όργανα .”(6)
    ΠΗΓΗ http://www.consilium.europa.eu/en/p
    Στην παράγραφο (1) με μία γενίκευση απορρίπτονται όλες οι αιτιάσεις του ΔΝΤ για τη βιωσιμότητα του Ελληνικού χρέους.
    Το διάστημα των 3 ετών ως το 2018 κρίνεται εξαιρετικά μεγάλο για το Eurogroup για να γίνονται έγκυρες προβλέψεις, άσχετα αν το παρόν πρόγραμμα θα εξοκείλει το 2019, που θα χρειασθούν 13,68 δις ευρώ για αποπληρωμές χρέους με τα παρόντα στοιχεία…

    https://justiceforgreece.files.wordpress.com/2016/05/13310568_1022264091199718_7299058162600568310_n.jpg?w=276&h=300

    ΧΡΟΝΟΔΙΑΓΡΑΜΜΑ ΠΛΗΡΩΜΩΝ ΩΣ ΤΟ 2042

    Φέτος ζητήθηκε η ψήφιση τόσων πολλών και επώδυνων μέτρων για να καταβληθούν ως το φθινόπωρο μόλις 10,3 δις ευρώ σε “πολλές” δόσεις και κάποιοι στο Eurogroup ισχυρίζονται ότι ως το εκλογικό έτος 2019 θα μπορέσουν να πληρωθούν 35,14 δις ευρώ…
    Στην παράγραφο 2 συνεχίζεται η κωμωδία. Χαιρετίζεται η πρόθεση της διοίκησης του ΔΝΤ να προτείνει στο εκτελεστικό του συμβούλιο να εγκρίνει μία συμφωνία ως το τέλος του 2016, για να ολοκληρωθούν οι συμφωνημένες δημοσιονομικές και διαρθρωτικές μεταρρυθμίσεις.
    Η πρόταση δεν είναι σε καμμία περίπτωση δέσμευση για χορήγηση δανείων ή δόσεων του προηγούμενου προγράμματος, που για το ΔΝΤ έχει ήδη λήξει.
    ‘Εμμεσα παραδέχονται ότι το ΔΝΤ δεν συμμερίζεται πλέον τα συμφωνημένα στα πρώτα προγράμματα, για να χρειάζεται νέα έγκριση για νέο πρόγραμμα.
    Στην παράγραφο 3 αναγνωρίζουν ότι για να λάβουν απόφαση στο ΔΝΤ χρειάζονται μία νέα αξιολόγηση βιωσιμότητας του χρέους και μέτρα διαγραφής του, τα οποία όμως σκέφτονται οι ίδιοι να υιοθετήσουν στα μέσα του 2018 υπό προυποθέσεις και όχι στο τέλος του 2016.
    ‘Αρα πρακτικά η συμμετοχή του ΔΝΤ σε νέο πρόγραμμα ως τα τέλη του 2016 καθίσταται αδύνατη.
    Προς τι γίνεται ο χαιρετισμός?
    Για τα μάτια του κόσμου ή από αβρότητα προς τον κο Τόμσεν, που απλά παρίσταται στο Eurogroup χωρίς εξουσιοδότηση για οποιαδήποτε μελλοντική δέσμευση?
    Στην παράγραφο 4 , η διαγραφή του χρέους χαρακτηρίζεται πιθανή στα μέσα του 2018 με την προυπόθεση ότι θα έχει εφαρμοσθεί πλήρως το παρόν πρόγραμμα, αλλά και ότι θα προβλέπεται ως τότε διαγραφή από το ευρωπαικό πλαίσιο πολιτικής .
    Κοινώς , μετά τις γερμανικές εκλογές και αν η τότε γερμανική κυβέρνηση και οι υπόλοιποι εταίροι το συμφωνήσουν…
    Υπάρχει όμως κυβερνήτης , που θα πρότεινε στο κοινοβούλιο του μία παρόμοια διαγραφή υπέρ της Ελλάδας?
    Mάλλον όχι…
    Η παράγραφος 5 είναι αυτονόητη. Αυτό έλειπε να μην υποστήριζαν τις μελλοντικές αναθεωρήσεις, αν τα μέτρα που οι ίδιοι απαίτησαν και τους προσφέρθηκαν τηρούνται στο ακέραιο.
    Στο σημείο αυτό αναφέρονται βέβαια στον κόφτη δαπανών, που αν και τους προσφέρθηκε δεν είναι σίγουρο ότι θα λειτουργήσει στο μέλλον.
    Η αντίληψη τους για τον κόφτη είναι ότι οι περικοπές θα έχουν μόνιμο χαρακτήρα και θα αντιστοιχούν έμμεσα σε μία επιβαλλόμενη μεταρρύθμιση από τις εκάστοτε εξελίξεις, πχ μία μόνιμη περικοπή συντάξεων κατά ορισμένο ποσοστό , για να υπάρξει διαρκές μηδενικό έλλειμμα σε κάποιο ασφαλιστικό ταμείο.
    Η αφέλεια τους είναι παροιμιώδης, αν κρίνουμε ότι επί 6 χρόνια όλες οι ελληνικές κυβερνήσεις δεσμεύονται συνεχώς για πράγματα, που τελικά ποτέ δεν κάνουν, αλλά αναβάλλουν συνεχώς.
    Στην 6 παράγραφο μας προειδοποιούν ότι θα ελέγχουν συνεχώς την εξέλιξη των πραγμάτων με βάση τις πληροφορίες, που θα λαμβάνουν από τους θεσμούς.
    Στο σημείο αυτό αποκαλύπτεται ο μελλοντικός πραγματικός ρόλος του ΔΝΤ στο πρόγραμμα.
    Θα δίνει συμβουλές και στοιχεία, αλλά όχι λεφτά…
    Θα μπορούσα να σας είχα δώσει μεταφρασμένο όλο το κείμενο του ανακοινωθέντος , αλλά θα σας κούραζα χωρίς λόγο.
    Αυτό που θα πρέπει να γνωρίζετε είναι ότι οι Ευρωπαίοι θα δίνουν από τώρα μόνο τα χρήματα, που απαιτούνται για να πληρωθούν οι δόσεις για να μην οδηγηθούμε σε αναγκαστική χρεοκοπία.
    Η αναθεώρηση του προγράμματος χαρακτηρίζεται επικείμενη, γιατί απλά δεν έχει τελειώσει ακόμα με επιτυχία.
    Τα πρώτα χρήματα θα δοθούν τον Ιούνιο, αλλά δεν διευκρινίζεται πότε ακριβώς.
    Πριν ή μετά το δημοψήφισμα για ενδεχόμενο Brexit στην Αγγλία στις 23 Ιουνίου?
    Xρήματα για κάλυψη ληξιπρόθεσμων οφειλών του Ελληνικού δημοσίου προβλέπεται να δίνονται μόνο, αν διαχρονικά οι ληξιπρόθεσμες οφειλές του δημοσίου μειώνονται και πάντα σε πολλές και μικρές δόσεις.
    Αυτή η προυπόθεση εξασφαλίζει ότι περίπου 2,8 δις ευρώ από τα 10,3 δις ευρώ της δόσης, ίσως να δοθούν με καθυστέρηση ή να μην δοθούν ποτέ.
    Το Ελληνικό κράτος σήμερα έχει τόσο μεγάλα προβλήματα ρευστότητας, που είναι πολυτέλεια γι’ αυτό να μην αυξάνει διαχρονικά τις οφειλές του προς τους τρίτους και να παραμένει συνεπές στις υποχρεώσεις προς τους πολίτες του.
    Επιπλέον τα κέρδη των Κεντρικών τραπεζών από αγορά ελληνικών ομολόγων σε τιμή μικρότερη από την ονομαστική τους δεν θα επιστρέφουν ως δόση στην Ελλάδα, αλλά θα παρακρατούνται ως μαξιλάρι ασφαλείας στο ESM για την αποπληρωμή δόσεων από το έτος 2017 και έπειτα.
    Οι προθέσεις των δανειστών είναι τόσο προφανείς, που ανακοίνωσαν την απόφαση τους ότι οι ακάθαρτες δανειακές ανάγκες της Ελλάδας ως το 2018 θα πρέπει να είναι κατώτερες του 15% του ΑΕΠ, αλλά μετά το 2018 θα μπορούν να φθάνουν ως και το 20% του ΑΕΠ.
    Oι ακάθαρτες δανειακές ανάγκες ορίζονται σύμφωνα με το ΔΝΤ ως το άθροισμα των ελλειμμάτων του προυπολογισμού και των δανείων, που λήγουν εντός του έτους και ανανεώνονται για το μέλλον.
    Η Ελλάδα το 2018 θα πρέπει να έχει πρωτογενές πλεόνασμα 3,5%, οπότε η “παραχώρηση” των θεσμών μεταφράζεται στη δυνατότητα μας να ανανεώνουμε τον δανεισμό μας ετησίως ως το 2018 ως και 18,5% του ΑΕΠ, δηλαδή κατά 34,22 δις ευρώ ετησίως .
    Από το 2018 και έπειτα μας επιτρέπουν να ανανεώνουμε τον δανεισμό μας έως και 21,5% του ΑΕΠ (με 1,5% πρωτογενές έλλειμμα), δηλαδή 39,77 ευρώ ετησίως.
    Ο σκοπός τους είναι να αποπληρώνουμε κάθε χρόνο μεταξύ 6,5 δις ευρώ (=185*3,5/100) και 5,5 δις ευρώ (=39,77-34,22).
    Συμπερασματικά:
    Η ταλαιπωρία όλων των Ελλήνων γίνεται για να απομυζούν οι Ευρωπαίοι από μας ως και 6,5 δις ευρώ ετησίως.
    Για να εισπραχθούν 6,5 δις ευρώ ετησίως από μία χώρα με ΑΕΠ 185 δις ευρώ χρειάζεται μία αύξηση φόρου μόλις 3,5%.
    Οι διαπραγματευτές-σωτήρες πόσους πρόσθετους φόρους και περικοπές μισθών και συντάξεων επέβαλλαν από το 2010 ως σήμερα?
    Ο κος Στουρνάρας το γνωρίζει από τα φοιτητικά του χρόνια και χαμογελάει.
    Αντίθετα ο κος Τσακαλώτος ακόμα το σκέφτεται.
    Δεν έχει καταλάβει ακόμα γιατί οι Ευρωπαίοι γελάνε μαζί του, όπως και ο συμφοιτητής του…

    Aν τον συναντήσετε ποτέ, παρακαλώ κάποιος επιτέλους να του το εξηγήσει.
    Είναι τόσο απλό και δεν χρειάζεται για να το καταλάβεις να είσαι “τσακάλι”…

    https://www.facebook.com/notes/john-ofeon/γιατι-γελανε-οι-ευρωπαιοι-με-την-διαπραγματευση-των-ελληνων-πολιτικων-/1022103404549120

  7. ΕΛΣΤΑΤ: Στο 1,4% η ύφεση το α’ τρίμηνο 2016 σε ετήσια βάση

    Πτώση 1,4% σημείωσε το ΑΕΠ της χώρας το α΄ τρίμηνο εφέτος σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι, με την ΕΛΣΤΑΤ να μεταβάλλει επί τα χείρω την αρχική εκτίμησή της (μείωση ΑΕΠ κατά 1,3%). Επίσης, αναθεώρησε σε -0,5% τη μείωση σε σχέση με το δ΄ τρίμηνο 2015, από -0,4% κατά την πρώτη εκτίμησή της.

    http://www.tovima.gr/finance/article/?aid=803713

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s