Κοινοβουλευτική διακυβέρνηση/ Σύμπραξη ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ/Δηλώσεις μελών

– Νίκος Βούτσης

24/08/2015 Αν δεν εκλεγούμε θα καταψηφίσουμε μέτρα του Μνημονίου

24/02/2016 Για τους προπηλακισμούς στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ φταίνε τα κανάλια 

26/05/2016 Στα όρια της συνταγματικότητας η διάταξη της αύξησης του ΦΠΑ στα νησιά

– Κοτζιάς:

Εαν καταρρεύσει η Ελλάδα, η Ευρώπη θα γεμίσει τζιχαντιστές

– Χριστοδουλοπούλου

14/04/2015: Δεν υπάρχουν μετανάστες στο κέντρο. Απλά το πρωί λιάζονται

– Γεροβασίλη

04/09/2015: Θα συνεργαστούμε με όποιον θεωρεί καταστροφικό το Μνημόνιο 

26/03/2015, (δημοσιογράφος: πως θα εξασφαλίσει η χώρα χρήματα για να καλύψει τις ανάγκες της για το 2015;) “Να μην κάνουμε μελλοντολογία

– Φίλης

03/11/2015: Αναγνωρίζουμε τον πόνο των Ποντίων, αλλά δεν πρόκειται για γενοκτονία  

24/06/2015 (για αύξηση ΦΠΑ) Δηλαδή, πόσα μακαρόνια τρώει ο κόσμος, για να βγάλουμε την αύξηση 10% στις δαπάνες του; 

26/08/2015 Η σύμβαση δεν μπορεί να υλοποιηθεί ως έχει, ήταν ελιγμός για να μην συντριβεί η χώρα 

(αδελφός Φίλης: Βγάλτε τις Καραμπίνες αν έρθουν να σας πάρουν τα σπίτια…)

– Αποστόλου

01.12.2015 Φέρνω τροπολογία αλλά δεν θα την εφαρμόσω – Καταλαβαίνετε .…

– Γ. Δημαράς

21/05/2016 Θρηνώ για την Αριστερά αλλά… υπερψηφίζω.

– Σεβαστάκης

21/10/2015 Δεν αφορά τους ψηφοφόρους του ΣΥΡΙΖΑ ο ΦΠΑ στην εκπαίδευση

– Καραγιαννίδης

04/01/2013 Έχω δύο αντιασφυξιογόνες μάσκες, δυο ρόπαλα στα οποία είναι πάνω οι σημαίες του ΣΥΡΙΖΑ και τον τσελεμεντέ του αναρχικού

17/12/2015 Απεχθάνομαι τους πολύτεκνους, τους γράφω στα παλιά μου τα παπούτσια

– Μπαλαούρας

29/01/2016 Οργανώσεις όπως η 17Ν είχαν ένα ιδεώδες υπέρ του ανθρώπου

– Θεοπεφτάτου

19/05/2016 δύσκολα συμβαίνει και να πίνεις πολύ και να καπνίζεις πολύ και να πηγαίνεις να πίνεις πολλούς καφέδες. Δηλαδή πρέπει να συμπίπτουν πάρα πολλά πράγματα για να επιβαρυνθεί σοβαρά ένα νοικοκυριό. Και γι’ αυτό μοιράστηκε έτσι (το πακέτο)

– Ελένη Αυλωνίτου

27/04/2016 Κοιτάξτε, παίζονται παιχνίδια. Το ΔΝΤ, το οποίο το σώσαμε. Η Ελλάδα το έσωσε, ήταν χρεοκοπημένο και μπαίνοντας στο ελληνικό πρόγραμμα, να πω ότι δεν έχει δώσει ούτε ένα ευρώ από το 2013.

– Δρίτσας

10/04/2016 Η πώληση του λιμανιού γίνεται για να ικανοποιηθούν οι δανειστές, όχι για την ανάπτυξη του λιμένα. 

19/05/2016 Δεν πολιτεύτηκα εναντίον της COSCO 

13241205_592571857578906_8407730220110923614_n

– Συρμαλένιος

20|05|2016 Διαφωνώ με τα μέτρα αλλά θα ψηφίσω για να μην κάνω το χατίρι της αντιπολίτευσης

– Καμμένος

16/03/2016 …οι θέσεις που έχει πάρει μέχρι τώρα (ο Κ.Μητσοτάκης) είναι “ναι” στο σχέδιο Ανάν, είναι “ναι” στο να βρούμε σύνθετο όνομα για την Μακεδονία.

10/03/2015 Αν η Ευρώπη χτυπήσει την Ελλάδα, θα στείλουμε τους μετανάστες Βερολίνο

ΦΠΑ στα νησιά δεν αλλάζει όσο υπάρχω”  και αφού ψήφισε δυο επανωτές αυξήσεις.. “Εγκληματική και αντισυνταγματική η αύξηση ΦΠΑ στα νησιά.”

Δεν θα πληρώσω τον ΕΝΦΙΑ και θα προσφύγω στη δικαιοσύνη. Είναι μία φορολογία που δεν στέκει πουθενά, ούτε σε Ελληνικά, αλλά ούτε και σε Ευρωπαϊκά Δικαστήρια. Είναι μία φορολογία που οδηγεί στην δήμευση της περιουσίας των Ελλήνων. Είναι ένας νόμος καθαρά Αντισυνταγματικός, βάσει της παράγρ. 1 του Άρθρου 78 του Συντάγματος και παραβιάζει το Άρθρο 4 παράγραφο 1 του Συντάγματος

– Φωτίου

Με το τίποτα όπως είναι τα γεμιστά χορταίνει ολόκληρη οικογένεια. Έτσι θα τα καταφέρουμε.” Μέχρι και μαρμελάδα θα φτιάξουμε για την ανθρωπιστική κρίση

– Κατρούγκαλος

04/06/2012 …όλοι οι μνημονιακοί νόμοι μπορεί να καταργηθούν με νέο νόμο, με απλή πλειοψηφία, χωρίς να απαιτείται προηγούμενη καταγγελία καμιάς σύμβασης.

2014 Η διαγραφή του χρέους είναι, προφανώς, θέμα πολιτικής απόφασης.

03/03/2016 Και εγώ κομμουνιστής είμαι… , Μου λένε φίλοι μου ότι στην Εκάλη υπάρχουν αυτή τη στιγμή άνθρωποι που ζουν σε σπίτια 300 τετραγωνικών και μένουν στην κουζίνα γιατί δεν έχουν χρήματα για να ζεστάνουν το υπόλοιπο

10/05/2016 (για τον κόφτη) Αντί να μειώσουμε συντάξεις, μπορούμε να αυξήσουμε τη φορολογία και να προχωρήσουμε στην αύξηση των εισφορών. Όταν σου λείπουν χρήματα, μπορείς είτε να μειώσεις τη δαπάνη είτε να αυξήσεις τη φορολογία.

28/05/2016 Τα μνημόνια ψηφίζονται μόνο από χουντικά καθεστώτα τύπου Πινοσέτ

– Κουρουμπλής

Καλά κάνουν και διαδηλώνουν οι επιστήμονες, θα χάσουν και κάνα κιλό

– Μπαλτάς

15/03/2016 Η εικόνα που δίνει η Ειδομένη είναι τιμητική για την Ελλάδα.30/7/2015 Συνθηκολογήσαμε, αλλά κερδίσαμε διότι άνοιξε ένα ρήγμα στην ευρωζώνη

– Καρακώστα

18 Μαΐ 2016 Φοροφυγάδες οι 100.000 χαμηλοσυνταξιούχοι που τους κόβεται το ΕΚΑΣ., 20 Μαΐου 2016: Καταφέραμε… να κοπεί σταδιακά το ΕΚΑΣ .

– Α.Τσίπρας

Ποια σύνορα; Έχει σύνορα η θάλασσα και δεν το ξέραμε;

Η μόνη ρεαλιστική και σωτήρια εναλλακτική πρόταση είναι η κατάργηση με ένα νόμο και σε ένα άρθρο, όλων των μέτρων λιτότητας.

Όχι το χαράτσι δεν το πλήρωσα, σε ένα ακίνητο που έχω γονική παροχή..Και δεν το πλήρωσα, γιατί το’χα δηλώσει (ότι δεν θα το πληρώσω)

Είμαστε με το 99% του λαού Oι φοροφυγάδες, οι λαθρέμποροι & όσοι ξεφεύγουν με το φορολογικό κόλπο των εταιρειών offshore, θα πληρώσουν το λογαριασμό.

Διαβάστε τ κατάλογο ελεύθερης προτίμησης τ 26 φορολογικών παραδείσων π ψήφισαν για δημιουργία offshore απο Υπουργούς

CjsNo-9WUAAI57c

– Δραγασάκης

30/08/2015 Πιστεύαμε πως αν απειλούσαμε με έξοδο, οι Ευρωπαίοι θα τρόμαζαν. Αποδείχθηκε λάθος εκτίμηση. Πριν από 3 χρόνια μπορεί αυτό να ίσχυε, αλλά στο μεταξύ κι εκείνοι πήραν τα μέτρα τους. Προς έκπληξή μας ο κ. Σόιμπλε, πρότεινε αν θέλαμε να βγούμε από το ευρώ, να μας βοηθήσει κιόλας

– Μουζάλας

28/02/2016 Δεν είναι τραγικό το να κηρυχθεί η χώρα σε έκτακτη ανάγκη γιατί αυτό μπορεί να σου λύσει τα χέρια σε… προσλήψεις 15/03/2016 εθελοντές και αλληλέγγυοι προς τους πρόσφυγες οργάνωσαν το πέρασμά τους στη Μακεδονία.

– Τόσκας

17/02/2016 Δεν στέλνουμε πρόσφυγες στη Θέρμη επειδή είναι ακριβή περιοχή

Είναι ήπιο μέσο καταστολής τα δακρυγόνα

– Μάρδας

27/03/2016 Θα αναζητήσουμε επενδύσεις σε πρόσφυγες και μετανάστες

13/04/2016 Δεν υπάρχει πρόβλημα με τα capital controls στην οικονομία. Ακόμα και οι τουρίστες τα έχουν ξεχάσει.

– Παπαχριστόπουλος

5 Μαΐ 2016 (για τη διαρροή στα WikiLeaks) το ζήτημα για την υποκλοπή των διαλόγων Τόμσεν-Βελκουλέσκου κίνησε η Ελληνική κυβέρνηση, Το ‘Forget it Γιάνης΄ έχει λήξει για αυτή τη κυβέρνησή, … “για τα εξτρά μέτρα που πράγματι ζητάει επίμονα το Δ.Ν.Τ. και ο κ. Σόιμπλε. Έχει σε όλους τους τόνους πει αυτή η κυβέρνηση ότι εμείς αυτό το πράγμα δεν το δεχόμαστε.” και λίγο μετά … “έχουμε ήδη δεσμευτεί για αυτά που ζητάνε.”

17/05/2016 Στη χώρα τώρα βρέχει δισεκατομμύρια

– Σκουρλέτης

23/02/2016 Σορτάρισε τις μετοχές του ο CEO της ElDorado Gold

Για τά ευρήματα της αστυνομίας στο Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, μεταξύ των οποίων αντιασφυξιογόνες μάσκες και ξύλινα κοντάρια: είναι αντικείμενα καθημερινής χρήσης

– Κυρίτσης

26 Μαίου 2016 Επιβαρύνουμε όσους ψήφισαν «ναι» στο δημοψήφισμα

28 Μαΐου 2016 Η εφορία μπορεί να βρει ποιοι ψήφισαν «ναι»

– Βαγενά

26/05/2016 Αντέξαμε 400 χρόνια σκλαβιάς, δεν θα αντέξουμε 99 χρόνια αποκρατικοποιήσεων;

– Τσακαλώτος

09/11/2015 Είμαστε θύματα της… επιτυχίας μας

(προς δημοσιογράφους) Γράψτε καλά για να αρθούν τα capital controls 26/05/2016

– Χριστόφορος Βερναρδάκης

16/02/2016 Η αυτονομία των ΜΜΕ αποτελεί απειλή για την Δημοκρατία

– Νίκος Παπάς (Το παιδί του Γρυλλάκη) στο BBC: Η μείωση του αριθμού των ιδιωτικών τηλεοπτικών καναλιών ποικίλης ύλης και πανελλαδικής εμβέλειας αποτελεί τη μόνη οικονομικά βιώσιμη επιλογή για τα τηλεοπτικά μέσα ενημέρωσης.

21/01/2015: Είναι δέσμευση μας ότι ο ΕΝΦΙΑ του ’15 δεν θα εισπραχθεί. Για τους πρόσφυγες που λιάζονται στον ήλιο: «Υπήρχαν άνθρωποι που απολάμβαναν τον ήλιο κάποια στιγμή μέσα στη μέρα. Ποιο είναι το πρόβλημα; Ειλικρινά αναρωτιέμαι ποιο είναι το πρόβλημα με αυτή τη δήλωση».

– Πολάκης

Εγώ εδώ και έναν χρόνο διατηρώ διπλό ταμείο. Ένα μαύρο και ένα άσπρο.

Στο χώρο αυτό ερχόμουν ως συνδικαλιστής σε καθεστώς κινητοποιήσεων. Θυμάμαι ότι έχω παίξει αρκετό ξύλο στην πόρτα του υπουργείου” Αργότερα, αφού ανακάλυψε τον ιό «χιβ», αναφερόμενος σε δημοσιογράφο με τον οποίο είχε εμπλακεί για το θέμα , δήλωσε ότι Εκείνη την ώρα κανονικά έπρεπε να σηκωθώ απάνω και να πάει τρία μέτρα κάτω από τη γη, τρία μέτρα! 14/04/2016

 

Και δυο δηλώσεις ευρωβουλευτών:

– Δ. Παπαδημούλης 15 Απρ 2013: “Η νίκη του Μαδούρο στην Βενεζουέλα είναι μήνυμα ελπίδας και αλλαγής. Οι οπαδοί του δεξιού Καπρίλες μιλούν πάλι για νοθεία. Περαστικά.”

– Χρυσόγονος 29|05|2015: Αν οι αρχές «μπούκαραν» στα σπίτια θα συγκέντρωναν 45-50 δισ. από τα λεφτά των Ελλήνων

 

ΣΧΕΤΙΚΑ

 

Advertisements

20 comments on “Κοινοβουλευτική διακυβέρνηση/ Σύμπραξη ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ/Δηλώσεις μελών

  1. Pingback: Βαθύ Κόκκινο | Σύμπραξη ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ/Δηλώσεις μελών

  2. Απόστολος Βεσυρόπουλος: “Αντί για κατάργηση, αύξηση του ΕΝΦΙΑ από την Κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ”

    Ο βουλευτής Ημαθίας, κ. Απόστολος Βεσυρόπουλος, κατέθεσε την ακόλουθη ερώτηση στη Βουλή προς τον Υπουργό Οικονομικών :

    ΘΕΜΑ: «Αύξηση των φορολογικών επιβαρύνσεων στον ΕΝΦΙΑ».

    Κύριε Υπουργέ,

    Η κυβέρνηση, η οποία είχε υποσχεθεί προεκλογικά την κατάργηση του ΕΝΦΙΑ, προχωρεί αισίως στην αύξηση του. Οι ισχυρισμοί της κυβέρνησης, ότι μόλις ο ένας στους οχτώ πολίτες, θα δει αύξηση στο εκκαθαριστικό του ΕΝΦΙΑ, δεν ισχύουν και δεν πείθουν κανένα.

    Οι ισχυρισμοί αυτοί, θα καταρρεύσουν μόλις σταλούν τα εκκαθαριστικά στους πολίτες. Είναι βέβαιο, ότι θα υπάρξουν νέες και πρόσθετες επιβαρύνσεις

    Στη διαπίστωση αυτή, συντείνουν τα ακόλουθα:

    Υπάρχει πρόσθετη φορολογική επιβάρυνση για τους ιδιοκτήτες οικοπέδων, αφού αυξήθηκαν οι συντελεστές υπολογισμού του φόρου κατά 25%.

    Λόγω της αύξησης των συντελεστών του συμπληρωματικού φόρου και της μείωσης του αφορολογήτου ορίου στο συμπληρωματικό φόρο, από τις 300.000 ευρώ, στις 200.000 ευρώ, θα υπάρξει πρόσθετη επιβάρυνση για τους ιδιοκτήτες ακίνητης περιουσίας, η αντικειμενική αξία της οποίας υπερβαίνει τις 200.000 ευρώ.

    Για πρώτη φορά θα συμπεριληφθούν στο συμπληρωματικό φόρο και τα αγροτεμάχια.

    Οι ιδιοκτήτες ακίνητης περιουσίας, με αντικειμενική αξία άνω των 400.000 ευρώ, θα δουν στο εκκαθαριστικό του ΕΝΦΙΑ αύξηση φόρου ακόμα και σε ποσοστό 300%.

    Θα υπάρξει πρόσθετη φορολογική επιβάρυνση για τα ιδιοχρησιμοποποιούμενα ακίνητα των επιχειρήσεων, με συντελεστή ένα (1) τοις χιλίοις.

    Αυξάνεται από 2,5 σε 3,5 τους χιλίοις, ο συντελεστής φορολόγησης για τις εταιρείες επενδύσεων, όπως στα Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου και στα Νομικά Πρόσωπα Ιδιωτικού Δικαίου, Μη Κερδοσκοπικού χαρακτήρα, για τα μη ιδιοχρησιμοποιούμενα ακίνητά τους.

    Θα αυξηθεί η επιβάρυνση για τους ιδιοκτήτες των κενών και μη ηλεκτροδοτούμενων ακινήτων, αφού στο νομοσχέδιο, που κατέθεσε και ψήφισε η κυβέρνηση δεν υπάρχει πλέον η μείωση του 20%, που ίσχυε μέχρι πέρυσι.

    Κατόπιν αυτών, είναι βέβαιο, ότι τα ποσά που θα βεβαιωθούν για τον ΕΝΦΙΑ του 2016, θα είναι πολύ υψηλοτέρα από πέρυσι.

    Κατόπιν των ανωτέρω

    Ερωτάται ο Κύριος Υπουργός

    1.Γιατί δεν υπήρχε στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, που συνόδευε το πολυνομοσχέδιο, η σχετική ποσοτικοποίηση για τα επιπλέον έσοδα του ΕΝΦΙΑ 2016.

    2.Πόσο ήταν το ποσό που βεβαιώθηκε και ποιο το ποσό που εισπράχθηκε από τον ΕΝΦΙΑ 2015.

    3.Ποιος είναι ο ακριβής ποσοτικός στόχος που τίθεται για την βεβαίωση και είσπραξη των εσόδων από τον ΕΝΦΙΑ 2016, μετά τις αλλαγές και τις νέες επιβαρύνσεις και με δεδομένο ότι δεν υπάρχει σχετική έκθεση από το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους.

    http://faretra.info/2016/05/31/ap-vesiropoulos-anti-katargisi-afxisi-enfia-kivernisi-siriza/

  3. Ευ. Τσακαλώτος: Πού θα βρει τα λεφτά ο ΣΥΡΙΖΑ

    12.12.2013

    “Δεν υπάρχει χειρότερο ρητό από το ‘να δώσουμε χρόνο στο χρόνο'”, δήλωσε από το τηλεοπτικό στούντιο της “Πρώτης Γραμμής”, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ και επικεφαλής του ΕΚΚΕ Οικονομικών, Ευκλείδης Τσακαλώτος και παρουσίασε ορισμένες από τις πηγές χρηματοδότησης που θα χρησιμοποιήσει ο ΣΥΡΙΖΑ, προκειμένου να υλοποιήσει το κυβερνητικό του πρόγραμμα.

    Ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ, εξήγησε πως η “γραμμή” διαπραγμάτευσης με τους δανειστές θα είναι να κουρευτεί το χρέος και από εκεί κι έπειτα να συμφωνηθούν ρήτρες ανάπτυξης, “για να μπορούμε να πληρώσουμε το κομμάτι του χρέους που δεν θα κουρευτεί”. Συνεπώς, λες “ότι είναι ηλίθιο για εσάς και για εμάς, να μας χρηματοδοτείτε και μετά πάλι να μην μπορούμε να πληρώσουμε το χρέος. Άρα, γιατί δεν μας δίνετε κι αυτό που λέμε ‘ρήτρα ανάπτυξης’;

    Δεύτερον, ο Ευ. Τσακαλώτος υπογράμμισε ότι το να διασφαλίσεις ότι ιο μισθοί δεν θα μειωθούν και συνεπώς να εξασφαλίσει για τους πολίτες ότι “δεν θα είσαι χειρότερα”, αποτελεί επίσης μια πηγή χρηματοδότησης. Εξήγησε ότι αυτή τη στιγμή, μια μερίδα του κόσμου τελεί υπό παντελή οικονομική ένδεια, αλλά μία άλλη μερίδα του κόσμου, ακόμη διατηρεί κάποια αγοραστική δυνατότητα κι ωστόσο δεν καταναλώνει, επειδή φοβάται για το μέλλον. Έτσι, ούτε η αγορά κινείται, ούτε πηγαίνουν χρήματα στις τράπεζες. “Εμένα, στα γκάλοπ, αυτό που με ανησυχεί πιο πολύ απ’ όλα, είναι το ποσοστό των ανθρώπων που λένε ότι τα πράγματα θα πάνε χειρότερα”, δήλωσε χαρακτηριστικά. Πηγή χρηματοδότησης, επεσήμανε, είναι να δημιουργήσεις ένα δίχτυ ασφαλείας, με κάποια ανακούφιση στα λαϊκά στρώματα.

    Τρίτον, πηγή χρηματοδότησης αποτελεί και “η αναδιανομή του φορολογικού συστήματος”. Κανείς δεν πιστεύει ότι η κυβέρνηση έχει κάνει τα πάντα για να πατάξει τη φοροδιαφυγή, υπογράμμισε.

    Τέλος, σημείωσε ότι από εκεί κι έπειτα, υπάρχει πλήθος νέων χρηματοπιστωτικών εργαλείων, όπως τα νέα ομόλογα ειδικού σκοπού, τα οποία μπορούν να τεθούν σε εφαρμογή, προκειμένου μια κυβέρνηση να εξασφαλίσει περαιτέρω χρηματοδότηση για την υλοποίηση του προγράμματός της, με κοινωνική κατεύθυνση.

    http://www.avgi.gr/article/1484134/eu-tsakalotos-pou-tha-brei-ta-lefta-o-suriza

  4. Πρώτη καταχώρηση: 02/02/2016 – 09:00
    Τελευταία δημοσίευση: 02/02/2016 17:00Ο Νίκος Μπογιόπουλος στον eniko

    Εξαπάτηση κατ’ εξακολούθηση

    Στις 18/1/2011 είχε κατατεθεί στη Βουλή επίκαιρη ερώτηση προς τον πρωθυπουργό, η οποία έλεγε τα εξής:

    «Επίκαιρη ερώτηση προς τον κ. Πρωθυπουργό
    Θέμα: «Εξοντωτικές αυξήσεις στις τιμές των εισιτηρίων στα ΜΜΜ και στα διόδια στις εθνικές οδούς»

    Παράλληλα με τις αυξήσεις των τιμών στα είδη πρώτης ανάγκης και στα τιμολόγια των ΔΕΚΟ, η κυβέρνηση έχει δρομολογήσει από 1ης Φεβρουαρίου αύξηση 40% στην τιμή του εισιτηρίου στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς καθώς και υπερβολικές αυξήσεις στις τιμές των διοδίων στις εθνικές οδούς που δεν αντιστοιχούν στην ποιότητα του εθνικού οδικού δικτύου. Την ώρα που οι άνεργοι πλησιάζουν το ένα εκατομμύριο, το εισόδημα των εργαζομένων έχει μειωθεί δραματικά, η κυβέρνηση ακολουθώντας πιστά τις οδηγίες και την ορολογία του Μνημονίου και της Δανειακής Σύμβασης, ονομάζει εξορθολογισμό, εξυγίανση και αναδιάρθρωση την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων, την κατάργηση των συλλογικών συμβάσεων και την έμμεση ιδιωτικοποίηση των δημόσιων συγκοινωνιών.

    Επειδή σε όλες τις αναπτυγμένες χώρες οι δημόσιες μεταφορές επιδοτούνται, επειδή το ελληνικό κράτος επιδοτεί τις ιδιωτικές μεταφορές ενώ αντίθετα χρωστά στις δημόσιες,

    Ερωτάται ο κ. Πρωθυπουργός
    -Τι μέτρα θα λάβει ώστε να αποτραπεί η νέα αύξηση στην τιμή των εισιτηρίων και να αποτραπεί κάθε απόπειρα ιδιωτικοποίησης των αστικών συγκοινωνιών;
    -Προτίθεται να καταγγείλει τις συμβάσεις με κατασκευαστικές εταιρείες στις εθνικές οδούς για την είσπραξη των διοδίων που δεν έχουν τηρήσει τις συμβατικές τους υποχρεώσεις;
    -Γιατί δεν υιοθετεί ένα δημόσιο μοντέλο για τις συγκοινωνίες όπου η μεταφορά δεν θα αντιμετωπίζεται ως εμπόρευμα και δεν θα είναι απαγορευτική η πρόσβαση όλων των πολιτών;».

    Ο τότε «ερωτών Βουλευτής» που απευθυνόταν στον τότε πρωθυπουργό Γ.Παπανδρέου (μας το θύμισε ο ανεξάρτητος βουλευτής κ.Στ.Παπαγούλης) ήταν ο… Αλέξης Τσίπρας.

    Ίσως κάποιος ισχυριστεί πως μπροστά σε όλα τα υπόλοιπα,

    από τα Μνημόνια που θα καταργούνταν σε ένα νόμο με ένα άρθρο που έγιναν τρίτο Μνημόνιο,
    από το δημοψήφισμα που από «όχι» έγινε «ναι»,
    από την επιστροφή της 13ης σύνταξης που έγινε νέες μειώσεις συντάξεων,
    από την προστασία της πρώτης κατοικίας που έγινε δουλεία στις τράπεζες και πλειστηριασμοί,
    ότι το θέμα με την αύξηση της τιμής των εισιτηρίων στα μέσα μαζικής μεταφοράς είναι… «πταίσμα».

    Ανείναι έτσι, όμως, τότε θα πρέπει να μας εξηγήσουν – ειδικά οι κύριοι του ΣΥΡΙΖΑ – γιατί ως αντιπολίτευση διοργάνωναν ακόμα και καμπάνιες ενάντια στις ανατιμήσεις των εισιτηρίων όταν τις επέβαλλαν οι… προηγούμενοι (http://www.avgi.gr/article/4161435/kampania-tou-suriza-enantia-stin-auxisi-ton-eisitirion-tou-oasth). Τότε δεν ήταν «πταίσμα»;…

    Καθόλου «πταίσμα», λοιπόν, δεν είναι ότι δίπλα στη φοροληστεία, στα κάθε λογής αντιλαϊκά μέτρα, στους ΕΝΦΙΑ και στα χαράτσια, έρχονται να προστεθούν και οι αυξήσεις σε εισιτήρια και κάρτες στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς.

    Καθόλου «πταίσμα» δεν είναι μια ακόμα κυβέρνηση (αλλά… «αριστερή» αυτή τη φορά) να αξιοποιεί την ανάγκη της μετακίνησης των λαϊκών στρωμάτων για να κάνει μια ακόμα υπόκλιση στη λογική του κέρδους.

    Καθόλου «πταίσμα» δεν είναι τα φτωχότερα κοινωνικά στρώματα στα οποία απευθύνονται τα εν λόγω μέτρα να υφίστανται ανατιμήσεις στις τιμές των εισιτηρίων όταν τα κράτος μειώνει τη χρηματοδότηση για τις συγκοινωνίες, όταν τα δρομολόγια μειώνονται λόγω της έλλειψης προσωπικού και τεχνικών μέσων, όταν το δίκτυο – εν έτη 2016 – δεν καλύπτει όλη την περιφέρεια Αττικής.

    Στην ίδια όχθη με τους προηγούμενους βρίσκονται κι εκείνοι που σπεύδουν να χαρακτηρίσουν… «λαϊκισμό» να ασχολείται κανείς με τις τιμές των εισιτηρίων. Οι εν λόγω συλλαμβάνονται για μια ακόμα φορά επ’ αυτοφώρω: Ο… αριστοκρατισμός και οι σαχλαμάρες τους περί «λαϊκισμού» αν αποδεικνύουν κάτι είναι την βαθιά τους περιφρόνηση προς τον λαό και τις ανάγκες του.

    Όσο για την κυβέρνηση, το θέμα με τις ανατιμήσεις έως και 16% για τις μετακινήσεις με τα ΜΜΜ, είναικι αυτό ενδεικτικό ότι δεν υπάρχει τίποτα, «μικρό» ή μεγάλο, στο οποίο ο κ.Τσίπρας και το κόμμα του να μην εξαπάτησαν τον ελληνικό λαό.

    email: mpog@enikos.gr
    http://www.enikos.gr/mpogiopoulos/368000,Exapathsh-kat-exakoloy8hsh.html

  5. Παρασκευή, 9 Ιανουαρίου 2015

    ΣΑΡΩΤΙΚΟΣ Ο ΚΑΜΜΕΝΟΣ ΣΤΟ MEGA: “ΕΙΝΑΙ ΠΛΑΣΜΑΤΙΚΟ ΤΟ ΔΗΜΟΣΙΟ ΧΡΕΟΣ. ΤΑ 10 ΔΙΣ ΠΟΥ ΕΛΕΓΕ Η π. ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΣΑΣ ΣΠΥΡΑΚΗ, ΔΕΝ ΕΝΕΓΡΑΦΗΣΑΝ ΠΟΤΕ ΣΤΟ ΠΡΟΫΠΟΛΟΓΙΣΜΟ”!

    Σαρωτικός για μια ακόμη φορά ο Πάνος Καμμένος, με την εμφάνισή του (αυτή τη φορά) στο MEGA αποστόμωσε τον Πρετεντέρη όταν αυτός…

    έλεγε ότι πρέπει να πληρώσουμε το χρέος μας στους δανειστές γιατί τους χρωστάμε τα δανεικά. Ο Πρόεδρος των ΑΝΕΛ είπε ότι το δημόσιο χρέος της χώρας είναι πλασματικό. Δεν χρωστάμε όσα μας λένε, φέρνοντας ως παράδειγμα τα 10 δις που έλεγε η κα Σπυράκη όταν δημοσιογραφούσε στο MEGA για τα χρήματα που έφερναν με αεροπλάνα από την Ιταλία. Αυτό τα 10 δις δεν γράφτηκαν ποτέ στον Προϋπολογισμό και δεν μας απάντησαν, παρά τις επανειλημμένες ερωτήσεις μας στη Βουλή.
    Ο Πάνος Καμμένος επανέλαβε ότι η χώρα μας σε καμία περίπτωση δεν χρωστάει αυτά που ισχυρίζονται οι δανειστές και ότι το χρέος είναι πολύ μικρότερο. Το χρέος έχει διογκωθεί παράνομα.

    http://indobserver.blogspot.gr/2015/01/mega-10.html

  6. Στα 5.900 Το Νέο Αφορολόγητο

    12 Μάρτιος, 2017

    Τα βασικά κεφάλαια που έκλεισαν είναι το νέο αφορολόγητο και η δέσμη με τα αντίμετρα, με τα οποία ασχολείται η πλειοψηφία του κυριακάτικου Τύπου.

    Σύμφωνα με το Έθνος της Κυριακής, στο μέτωπο του αφορολόγητο, οι παρεμβάσεις έχουν κλειδώσει στο 1% του ΑΕΠ και πρόκειται να τρέξουν το 2019.

    Αυτό σημαίνει ότι ο μέσος όρος θα διαμορφωθεί στα 5.900 (από 8.636 ευρώ που είναι σήμερα) ωστόσο θα υπάρχουν διακυμάνσεις ανάλογα με την οικογενειακή κατάσταση. Ειδικότερα:

    θα ξεκινά από τα 5.600 για τον άγαμο
    και θα αυξάνεται σταδιακά πάνω από τα 5.900 για τις οικογένειες με παιδιά.
    Και η εφημερίδα Τα Νέα μιλά για αφορολόγητο στα 5.900 με πρώτο συντελεστή 22%, που αποτελεί πρόταση των δανειστών, που σημαίνει ότι θα πληρώνουν φόρο εισοδήματος ακόμη και οι μισθοί των 500 ευρώ. Όπως σημειώνουν τα Νέα, ο συντελεστής στο πρώτο κλιμάκιο εισοδήματος σχεδιάζεται να παραμείνει στο 22%, προκειμένου να βγουν τα νούμερα και η διεύρυνση της φορολογικής βάσης να αποδώσει 1,8 δισ. ευρώ. Ο συνδυασμός υψηλού πρώτου συντελεστή και χαμηλού αφορολογήτου οδηγεί σε επιβαρύνσεις από 220 έως και 602 ευρώ για φορολογουμένους με εισοδήματα έως και 10.000 ευρώ.

    Ο επτάλογος των αντίμετρων

    Όσο για τα αντίμετρα (τις φοροελαφρύνσεις που έχουν υποσχεθεί για κάθε νέα αύξηση της φορολόγησης) σύμφωνα με πληροφορίες που μεταδίδει το Έθνος αφορούν στα εξής θέματα:

    ένα μεγάλο αναπτυξιακό πακέτο,
    μείωση της φορολογίας των επιχειρήσεων,
    μείωση της φορολογίας φυσικών προσώπων,
    μείωση των ασφαλιστικών εισφορών, σε συνδυασμό με μέτρα για τη στήριξη των συνταξιούχων,
    δράσεις κοινωνικής πολιτικής,
    προγράμματα απασχόλησης,
    μείωση του ΕΝΦΙΑ για τους μικροϊδιοκτήτες.
    Ανοικτό παραμένει το θέμα των συντάξεων, με το οικονομικό επιτελείο να καταθέτει κοστολογημένες προτάσεις. Το Ταμείο εμμένει σε μέτρα 1% του ΑΕΠ και ζητά «ξαφνικό θάνατο» στις συντάξεις, δηλαδή περικοπή της προσωπικής διαφοράς μια και έξω.

    http://analitis.gr/sta-5-900-neo-aforologito/

  7. Σωρρηδόν φέρνει η κυβέρνηση Τσίπρα «άσχετες», προχειρογραμμένες και «ύποπτες» τροπολογίες

    Χρήστος Μπόκας 30/03/2017

    Σε κύρωση για τις σχέσεις ΕΕ-Μογγολίας φέρνουν αλλαγές στον υπαλληλικό κώδικα – Οι φορολογούμενοι και όχι ο εργολάβος θα πληρώνουν τυχόν ζημίες σε αυτοκινητόδρομο

    «Βιομηχανία» ρουσφετολογικών ρυθμίσεων ή πρωτοφανής νομοθετική προχειρότητα; Παρά τις κυβερνητικές και κοινοβουλευτικές δεσμεύσεις για πλήρη σεβασμό των κανόνων διαφανούς νομοθέτησης οι υπουργοί συνεχίζουν με αμείωτο ρυθμό να «βομβαρδίζουν» την Βουλή με τροπολογίες της τελευταίας στιγμής. Στο «παρά πέντε» της ψήφισης νομοσχεδίων ή στα «μαύρα μεσάνυχτα» περνούν σχεδόν «εν κρυπτώ» ακόμα και από τους δικούς τους βουλευτές, διατάξεις «αμφιβόλου ποιότητας» ή σε αρκετές περιπτώσεις για την εξυπηρέτηση «φίλων», «κολλητών» και «ημέτερων».

    Πρακτική που στοχεύει στον αιφνιδιασμό της εθνικής αντιπροσωπείας και της αντιπολίτευσης καθώς στις περισσότερες των περιπτώσεων ισχύει το ρητό «ουδέν λάθος αναγνωρίζεται μετά την αποχώρηση από το ταμείο».

    Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ενσωμάτωση ευρωπαϊκής οδηγίας που ψηφίστηκε χθες από την Ολομέλεια προστέθηκαν συνολικά 18 τροπολογίες (16 υπουργικές – 2 βουλευτικές) με άσχετο αντικείμενο και ελλιπή τεκμηρίωση κοστολόγησης καθώς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αναφέρει σε ορισμένες περιπτώσεις πως δεν παρασχέθηκαν τα απαραίτητα στοιχεία από τα αρμόδια υπουργεία. Μεταξύ άλλων, οι ρυθμίσεις προβλέπουν την μείωση των τελών ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού των περιφερειακών αεροδρομίων, την δυνατότητα σύναψης ειδικών συμφωνιών «συμπαραγωγής και συνδιαφήμισης του ΕΟΤ, που δεν μπορούν εκ της φύσης και της ιδιαιτερότητάς τους να αποτελούν αντικείμενο διαγωνιστικών διαδικασιών», την καταβολή επιδόματος στον Συντονιστή της ΕΕΔΑ κ.α.

    Ρουσφέτι σε εργολάβους

    Επίσης, τροπολογία που κατατέθηκε στο παρά πέντε της ψήφισης του νομοσχεδίου μετακυλύει από τις εταιρείες διαχείρισης στους φορολογούμενους την ζημιογόνο χρήση του οδικού άξονα «Τρίπολη – Κόρινθος – Καλαμάτα»! Ειδικότερα, προβλέπει πως η λειτουργία του έργου το οποίο διαχειρίζεται η κοινοπραξία «Μορέας», θα επιδοτείται από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, το οποίο θα καλύπτει με χρήματα των ελλήνων φορολογούμενων τις ζημιές, εφόσον ο δρόμος δεν βγάζει τα έξοδά του ή δεν έχει κέρδος με βάση τον όγκο διελεύσεων των οχημάτων.

    Το θέμα προκάλεσε την σφοδρή αντίδραση των κομμάτων της αντιπολίτευσης με τον κ. Νίκο Δένδια (ΝΔ) να μιλά για «ρουσφέτι» στους εργολάβους. Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Χρήστος Μαντάς υποστήριξε ότι η κυβέρνηση εφαρμόζει τον ισχύοντα νόμο προκαλώντας ωστόσο απορίες καθώς αν υπάρχει νόμος για ποιο λόγο χρειάζεται η τροπολογία, ενώ ο κ. Γιώργος Αμυράς (Ποτάμι) ανταπάντησε: «Τι έγινε κ. Μαντά; Εσείς ως ΣΥΡΙΖΑ είχατε καταγγείλει στη σύμβαση παραχώρησης αυτή τη διάταξη ως χαριστική. Λέγατε φτιάχνουν τους δρόμους για να κερδίζει ο κάθε Μπόμπολας, κι όταν θα χάνουν λεφτά το δημόσιο κι οι φορολογούμενοι θα τσοντάρουν στον κ. Μπόμπολα κ. Μαντά;».

    Η συζήτηση ωστόσο επεκτάθηκε και στην γενικότερη πρακτική της κυβέρνησης να «βομβαρδίζει» το κοινοβούλιο με άσχετες και προβληματικές τροπολογίες με αποτέλεσμα η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου να πει πως «η μεγάλη πλειοψηφία αφορά ρυθμίσεις με θετικό κοινωνικό πρόσημο»!

    Παράλληλα, επιχείρησε να δείξει ότι η σημερινή κυβέρνηση δεν «παραβιάζει» τον ρυθμό κατάθεσης τροπολογιών των τελευταίων ετών λέγοντας ότι το 2015 κατατέθηκαν 130 τροπολογίες σε 24 νομοσχέδια, το 2016 ψηφίστηκαν 303 τροπολογίες σε 91 νομοσχέδια όταν το 2014 σε 48 νομοσχέδια κατατέθηκαν 267.

    Προχειρότητα

    Εκτός των παραπάνω, αρκετές τροπολογίες αποκαλύπτουν και την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζουν ορισμένα υπουργεία το νομοθετικό έργο. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλές από τις ρυθμίσεις που καταφθάνουν το τελευταίο διάστημα στην Βουλή έρχονται να διορθώσουν πρόσφατα ψηφισμένους νόμους. Το «ρεκόρ» διορθώσεων κατέχει ο νόμος δια χειρός Γιώργου Καρτρούγκαλου για το νέο ασφαλιστικό σύστημα ενώ ακολουθούν οι νόμοι που εισηγήθηκε το υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

    Προκειμένου δε να κρύψουν την απαράμιλλη προχειρότητα σκαρφίζονται μεθόδους που ξεπερνούν τα όρια της νομοθετικής γραφικότητας. Για παράδειγμα θέτουν ως τίτλο «τροποποίηση διατάξεων» νόμου του 2007 προσθέτοντας στην συνέχεια και με «ψιλά» γράμματα «όπως αντικαταστάθηκαν (σ.σ. οι διατάξεις του 2007) με νόμο του 2016»!.

    Αλλάζει ξανά ο υπαλληλικός κώδικας

    Την συγκεκριμένη «λογική» ακολουθεί και νέα τροπολογία που κατατέθηκε χθες το βράδυ στην Βουλή, σε κύρωση που καθορίζει την εταιρική σχέση Ε.Ε. και της Μογγολίας και αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα. Η νέα 17σέλιδη ρύθμιση με υπόνοιες εξυπηρέτησης και τακτοποίησης «των δικών μας παιδιών» αλλάζει εκ νέου βασικές αρχές του υπαλληλικού κώδικα για την επιλογή προϊσταμένων που ψηφίστηκε το 2016 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

    Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγες εβδομάδες ο κ. Γιάννης Κουτσούκος (Δημ. Συμπαράταξη) με ερώτηση που κατέθεσε προς την κυρία Όλγα Γεροβασίλη κατήγγειλε πως «η κυβέρνηση γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων της, τις προβλέψεις του υπαλληλικού κώδικα για τις διαδικασίες, τα κριτήρια και τα όργανα επιλογής των προϊσταμένων προκειμένου να οικοδομήσει τους κομματικούς της μηχανισμούς στην απέλπιδα προσπάθειά της για παραμονή στην εξουσία»

    Με την νέα τροπολογία, προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι για την επιλογή προϊσταμένων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) επιλέγονται υπάλληλοι με τουλάχιστον 3ετή εμπειρία σε θέματα οικονομικής διαχείρισης ή με 2ετή αν δεν υπάρχουν αντί 5ετούς εμπειρίας που απαιτεί το ισχύον καθεστώς.

    Άλλη παράγραφος καταργεί τις διατάξεις που προέβλεπαν ότι για την επιλογή προϊστάμενου μετράται η προϋπηρεσία των αποσπασμένων υπαλλήλων που διανύθηκε στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία της Ε.Ε. ή σε όργανά της ή σε διεθνείς οργανισμούς, σε Ανεξάρτητες Αρχές ή στο Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης. Πηγές μάλιστα από την αντιπολίτευση αναγνωρίζουν «εκδικητικά» στοιχεία που στοχεύουν και στην παράκαμψη υπαλλήλων που στο παρελθόν είχαν αιρετή θέση (βουλευτές, δήμαρχοι, περιφερειάρχες) καθώς πλέον δεν θα λογίζεται εκείνη η θητεία στον υπολογισμό της προϋπηρεσίας.

    http://www.protothema.gr/politics/article/666893/sorridon-fernei-i-kuvernisi-ashetes-proheirogrammenes-kai-upoptes-tropologies/

  8. Συμφωνία για μέτρα 3,6 δισ. ευρώ στο Eurogroup για να επιστρέψουν οι εκπρόσωποι των δανειστών στην Αθήνα και να ολοκληρωθεί η αξιολόγηση
    http://www.newsbeast.gr/financial/arthro/2649031/simfonia-gia-metra-36-dis-evro-sto-eurogroup

    Μόλις 72 μέρες πριν συμφωνήσει μέτρα 3,6 δις ….

    και λίγο πριν ήθελε ειλικρίνεια

    https://antifimotro.wordpress.com/2017/04/03/pseutes-suriza/

  9. Οι 27 νέοι φόροι που επέβαλαν οι κυβερνήσεις Τσίπρα

    Πέμπτη, 27-Απρ-2017

    Του Σπύρου Δημητρέλη

    Μόνο θυμηδία θα μπορούσε να προκαλέσει η αποστροφή του πρωθυπουργού στην τελευταία συνέντευξή του ότι επί των ημερών των κυβερνήσεών του δεν αυξήθηκε η φορολογία.

    Κι αν αυτό διαψεύδεται καθημερινά από τα νέα δυσβάστακτα φορολογικά βάρη που καλούνται να σηκώσουν οι πολίτες – πολλοί από τους οποίους σηκώνουν τελικά ψηλά τα χέρια και βρίσκονται αντιμέτωποι με κατασχέσεις – διαψεύδεται και από τις χιλιάδες λέξεις φορολογικών διατάξεων που έφερε την τελευταία διετία η κυβέρνηση στη Βουλή προκειμένου να γεμίσει τα κρατικά ταμεία που άδειασαν από το πάγωμα της οικονομικής δραστηριότητας που προκάλεσε η αλλοπρόσαλλη οικονομική πολιτική της κυβέρνησης που είχαν σαν βασική πυξίδα την προστασία των κρατικών δαπανών.

    Πάμε τώρα στους φόρους που επέβαλαν οι κυβερνήσεις Τσίπρα. Πάρτε μια βαθιά ανάσα… :

    – Αύξηση του κανονικού συντελεστή ΦΠΑ από το 23% στο 24%.

    – Μαζική μετάταξη προϊόντων και υπηρεσιών ευρείας κατανάλωσης από το μειωμένο συντελεστή 13% στον κανονικό 24%. Μεταξύ άλλων μετατάχθηκαν σε υψηλότερο συντελεστή η εστίαση, οι μεταφορές και τα μη νωπά τρόφιμα (π.χ. μακαρόνια, ρύζι) και οι διανυκτερεύσεις των ξενοδοχείων.

    – Κατάργηση σε τρεις δόσεις των μειωμένων κατά 30% συντελεστών ΦΠΑ που ίσχυαν στα νησιά του Αιγαίου.

    -Αυξήθηκαν οι συντελεστές της εισφοράς αλληλεγγύης με τον ανώτατο συντελεστή να αυξάνεται από το 2,8% στο 10%.

    – Μειώθηκε η έκπτωση φόρου που οδηγεί σε αφορολόγητο όριο για τους μισθωτούς και συνταξιούχους από τα 2.100 ευρώ στα 1.900 ευρώ.

    – Αυξήθηκαν οι συντελεστές της φορολογικής κλίμακας για όλους τους φορολογούμενους με τον ανώτατο συντελεστή να αυξάνεται από το 42% στο 45%.

    – Καταργήθηκε η αυτοτελής φορολόγησης του εισοδήματος από ελευθέριο επάγγελμα 26% έως 33% και πλέον το εισόδημα αυτό φορολογείται με συντελεστές που φθάνουν ακόμη και το 45%.

    – Αυξήθηκαν οι φορολογικοί συντελεστές για το εισόδημα από ενοίκια. Ο συντελεστής για εισόδημα έως 12.000 αυξήθηκε από το 11% στο 15%, για εισόδημα από 12.000 έως 35.000 αυξήθηκε από το 33% στο 35% και για εισόδημα πάνω από 35.000 αυξήθηκε από το 33% στο 45%.

    – Αυξήθηκε η προκαταβολή φόρου για όλους τους επαγγελματίες και τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις από το 55% στο 100%.

    – Αυξήθηκε ο φορολογικός συντελεστής των επιχειρηματικών κερδών από το 26% στο 29%.

    – Αυξήθηκε ο συντελεστής φορολόγησης των μερισμάτων από το 10% στο 15%.

    – Αυξήθηκε ο συντελεστής του φόρου πολυτελούς διαβίωσης από το 10% στο 13% επί του ετήσιου τεκμηρίου για τα ΙΧ άνω των 2.500 κυβικών, τις πισίνες και τα αεροσκάφη ενώ επιβλήθηκε ο φόρος και στα σκάφη αναψυχής.

    – Καταργήθηκε ο μειωμένος ειδικός φόρος κατανάλωσης (ΕΦΚ) για τα οινοπνευματώδη ποτά στα Δωδεκάνησα.

    – Επιβλήθηκε φόρος 10% στην συνδρομητική τηλεόραση.

    – Επιβλήθηκε φόρος 5% στην σταθερή τηλεφωνία και το ίντερνετ.

    – Αυξήθηκε ο ΕΦΚ στα οινοπνευματώδη ποτά και τα τσιγάρα.

    – Αυξήθηκε ο φόρος στη μπύρα.

    – Επιβλήθηκε ΕΦΚ στο κρασί.

    – Επιβλήθηκε ειδικός φόρος κατανάλωσης 1 ευρώ ανά 10 ml υγρού ηλεκτρονικού τσιγάρου.

    – Αυξήθηκε κατά 3 λεπτά ανά λίτρο ο φόρος στην αμόλυβδη, κατά 8 λεπτά στο ντίζελ κίνησης, κατά 10 λεπτά στο υγραέριο κίνησης και κατά 5 λεπτά ανά λίτρο στο πετρέλαιο θέρμανσης.

    – Έχει ψηφιστεί για εφαρμογή από το 2018 ειδικό τέλος διανυκτέρευσης για όλα τα τουριστικά καταλύματα

    -Επιβλήθηκε φόρος στις βραχυχρόνιες μισθώσεις κατοικιών (π.χ. airbnb).

    – Επιβλήθηκε φόρος στον καφέ 3 ευρώ ανά κιλό για τον καβουρδισμένο, 2 ευρώ για τον μη καβουρδισμένο, 4 ευρώ για τον στιγμιαίο και τα συμπυκνώματα καφέ κ.α. Η επιβολή του φόρου εκτιμάται ότι αύξησε τη λιανική τιμή του προϊόντων έως και 10%.

    – Αυξήθηκαν οι συντελεστές του συμπληρωματικού ΕΝΦΙΑ από 0,1 έως 1% που είναι σήμερα σε έως και 1,15% αλλά ο φόρος αρχίζει να επιβάλλεται από χαμηλότερη αξία καθώς μειώνεται το αφορολόγητο από τις 300.000 στις 200.000 ευρώ.

    – Αυξήθηκαν οι συντελεστές για τον υπολογισμό του ΕΝΦΙΑ στα οικόπεδα.

    – Αυξήθηκε από 5 τοις χιλίοις σε 5,5 τοις χιλίοις ο συμπληρωματικός ΕΝΦΙΑ για τα νομικά πρόσωπα.

    – Αυξήθηκε το φορολογούμενο εισόδημα ως παροχή σε είδος για την παροχή εταιρικών ΙΧ από τις επιχειρήσεις στους εργαζομένους τους. Το εισόδημα υπολογίζεται σε ποσοστό 80% αντί για 30% που ίσχυε επί του κόστους συντήρησης που εγγράφουν ως δαπάνη οι επιχειρήσεις στα βιβλία τους.

    http://www.capital.gr/tax/3207541/oi-27-neoi-foroi-tou-suriza

  10. Thursday, April 13, 2017

    Γιάννης Κουτσομύτης: Όλη η ξεφτίλα των Συριζανελ συμπυκνωμένη στο πρόσωπο ενός βουλευτή
    Νίκος Μανιός, βουλευτής Σύριζα.

    Όλη η ξεφτίλα των Συριζανελ συμπυκνωμένη σε δυο δηλώσεις με απόσταση ενάμιση μήνα.

    Και έχουν και το θράσος να επιτίθενται στο “παλιό πολιτικό σύστημα”.

    Αυτός ειδικά ο γελοίος έκανε και τον επαναστάτη στα νιάτα του.

    Σε 100 χρόνια από σήμερα στο Ιστορικό Μουσείο Αθηνών θα υπάρχει αυτή η φωτό με λεζάντα: “Πολιτικό επίπεδο της ελληνικής Αριστεράς, αρχές του 21ου αιώνα”.

    http://koutsomitis.blogspot.gr/2017/04/blog-post_63.html

  11. 6 Ιανουαρίου 2016

    Τα ψέματα και οι γελοιότητες του «αριστερού» Κατρούγκαλου!

    Το ασφαλιστικό, είναι ένα μείζον εθνικό πρόβλημα σωρευμένο επί 10ετίες, που διαχρονικά και διακομματικά καμιά κυβέρνηση δεν θέλησε (δεν τόλμησε…) να το αντιμετωπίσει με ρεαλισμό και γενναιότητα, με αίσθημα ευθύνης απέναντι στις επερχόμενες γενιές.
    Η κάθε μία, πέταγε την καυτή πατάτα στην επόμενη, αναλογιζόμενη το πολιτικό κόστος της τόσο αναγκαίας για την επιβίωση του ασφαλιστικού συστήματος εκσυγχρονιστικής αναδιάρθρωσής του. Ακόμη και η χούντα, διέγνωσε (πριν 40τόσα χρόνια!) την αναπόφευκτα επερχόμενη κατάρρευση, αλλά ούτε αυτή, που δεν είχε να υπολογίσει πολιτικό “κόστος”, τόλμησε ν’ αγγίξει το πρόβλημα.
    Και μιλάμε για προηγούμενα “καλά χρόνια”, με ανεκτή ανεργία, με ταμεία υγιή και πλεονασματικά, με αναλογία εργαζόμενων/συνταξιούχων στο 6,5/1. (σήμερα, η αναλογία είναι…1,2/!, (με πτωτική τάση-για να ξέρουμε που βρισκόμαστε).Αλλά τα πρόδρομα σημάδια της μέσο-μακροπρόθεσμα επερχόμενης κρίσης, σαφή και απειλητικά. Κανείς δεν αποφάσισε να κάνει τις αναγκαίες μεταρρυθμίσεις, και όσοι το τόλμησαν (αρκετά χρόνια αργότερα, λίγο πριν φύγει ο 20ος αιώνας…) το έκαναν με… εμβαλωματική λογική, να κερδηθεί κάποιος χρόνος, να μην σκάσει η κατάρρευση στα δικά τους χέρια…

    Για τη συνέχεια iefimerida

    ΛΗΣΤΕΥΟΥΜΕ ΤΑ ΠΑΙΔΙΑ ΜΑΣ!

    “Αν δεν μεταρρυθμίσουμε το ασφαλιστικό σε πέντε χρόνια δεν θα μπορούσαμε να δίνουμε συντάξεις” είπε στους δημοσιογράφους ένας γελοίος αμόρφωτος που υποδύεται τον πρωθυπουργό. Κι επειδή όπως ξέρετε έχω μια ιδιαίτερη ευαισθησία στη χρήση της γλώσσας, θα ξεκινήσω σχολιάζοντας την ασυνταξία του υποθετικού λόγου.
    Μπορείς να πεις:
    α) “Αν δεν μεταρρυθμίσουμε το ασφαλιστικό, σε πέντε χρόνια δεν θα μπορούμε να δίνουμε συντάξεις”
    β) “Αν δεν είχαμε μεταρρυθμίσει το ασφαλιστικό, σε πέντε χρόνια δεν θα μπορούσαμε να δίνουμε συντάξεις”
    Αυτό που είπε ο γελοίος δεν μπορείς να το πεις. Δεν υπάρχει στα Ελληνικά. Είναι μήπως διότι όταν μάθαιναν στο Λύκειο Αμπελοκήπων τα είδη του υποθετικού λόγου αυτός έκανε κατάληψη; (Διεκδικώντας, υπενθυμίζω, το δικαίωμα να πηγαίνουν οι μαθητές στο σχολείο όποτε γουστάρουν χωρίς να μετράνε οι απουσίες και χωρίς να ενημερώνονται οι γονείς τους!) Δεν νομίζω.
    Ο υποθετικός λόγος χρησιμοποιείται τόσο συχνά που κι εντελώς αγράμματος να είσαι δεν κάνεις λάθος. Το λάθος έγινε διότι δεν μπορούσε να αρχίσει την πρόταση με υπερσυντελικό χρόνο, καθώς καμμία μεταρρύθμιση δεν έχει γίνει, αλλά δεν του πήγαινε να την τελειώσει με απλό μέλλοντα διότι θα φόβιζε τους ακροατές του.
    Έτσι στη μέση της φράσης το γύρισε και του έφυγε από το έρκος οδόντων αυτό το γκροτέσκο υβρίδιο (με την ετυμολογική του σημασία).
    Το “αμόρφωτος” λοιπόν δεν πάει εκεί. Πάει στο ότι δεν έχει ιδέα από το μέγεθος της καυτής πατάτας που κρατάει και δεν κάθεται να διαβάσει, να μάθει πέντε πράγματα και να μην λέει τέτοιες ουρανομήκεις ηλιθιότητες. Αν δεν μεταρρυθμιστεί το ασφαλιστικό δεν θα μπορεί καμμία κυβέρνηση να πληρώσει συντάξεις όχι σε 5 χρόνια αλλά ούτε σε 5 μήνες.
    Τι σημαίνει όμως μεταρρύθμιση του ασφαλιστικού;

    Σημαίνει ότι σε ένα σύστημα με υπερβολικά νέους συνταξιούχους, που παίρνουν πολύ περισσότερα από όσα δικαιολογούν οι εισφορές τους, που “μπαίνει μέσα” 17-20 δισ. τον χρόνο (ποσά που όλα τα προηγούμενα χρόνια δανειζόμασταν αλλά πλέον τα πληρώνει ο φορολογούμενος) θα πρέπει
    α) κάποιες συντάξεις να κοπούν εντελώς,
    β) όλες οι υπόλοιπες να μειωθούν ώστε να αντιστοιχούν στις ασφαλιστικές εισφορές και
    γ) να αυξηθεί το όριο ηλικίας στα 67 χρόνια εκτός από τα (πραγματικά) βαρέα και ανθυγιεινά επαγγέλματα. (Αλλά ούτε αυτό αρκεί.

    Το σύστημά μας δεν είναι ανταποδοτικό, ώστε να παίρνεις σύνταξη από τον προσωπικό σου ασφαλιστικό “κουμπαρά”. Είναι το κλεπτοκρατικό “αναδιανεμητικό” δηλαδή η μια γενιά πληρώνει την προηγούμενη. Ο άνεργος λοιπόν ή ο εργαζόμενος των 500 ευρώ δεν μπορεί να πληρώνει συντάξεις 1500 ευρώ. Είναι τόσο απλό.
    Άρα ΟΥΤΕ ο αναλογιστικός προσδιορισμός λύνει το πρόβλημα, διότι οι κουμπαράδες ΟΛΩΝ μας είναι άδειοι. Τους άδειασαν οι 50άρηδες του Δημοσίου και των ΔΕΚΟ, οι 45άρηδες ένστολοι, οι 35άρες μητέρες ανηλίκου, οι αγρότες, οι επαναπατρισθέντες ομογενείς, οι αλλοδαπές που ερωτεύτηκαν και παντρεύτηκαν παππούδες, οι μαϊμουδοανάπηροι, οι άγαμες θυγατέρες και οι ληστές των επικουρικών. Άρα η λύση θα είναι ούτως ή άλλως άδικη για τους σημερινούς ασφαλισμένους.)
    Τι δεν είναι μεταρρύθμιση; Η διατήρηση των συντάξεων στα σημερινά επίπεδα με την επιβολή νέας φορολογίας στην ήδη ημιθανή λόγω ακατάσχετης φορολογικής αιμορραγίας ιδιωτική οικονομία. Η ληστεία των παιδιών και των εγγονιών μας. Η καταδίκη των επόμενων γενεών σε μόνιμο μαρασμό καθώς θα κληθούν να ξεπληρώσουν τα χρέη που συσσωρεύσαμε σπαταλώντας τους δικούς μας πόρους και επιπλέον 1 τρισεκατομμύριο ευρώ που πήραμε από την ΕΟΚ και την Ε.Ε. από το ’81 και μετά υπό μορφή επιδοτήσεων και δανείων!
    Την ίδια λοιπόν στιγμή που ο γελοίος που υποδύεται τον πρωθυπουργό υπεραμύνεται της ανάγκης για μεταρρύθμιση, την ίδια στιγμή, ξαναλέω, δηλώνει ότι δεν θα μειωθούν οι συντάξεις, ούτε θα αυξηθούν τα όρια ηλικίας. Και πώς θα το πετύχει αυτό; Θα δώσει πολιτική μάχη!!!
    Δεν είναι μόνο ηλίθιοι. Είναι βαθειά ανήθικοι. Οδήγησαν, και οι προηγούμενες κυβερνήσεις και αυτοί, ένα ολόκληρο έθνος στο απεχθέστερο έγκλημα: τον εξανδραποδισμό των νέων. Κόμματα, εργατικές ενώσεις, συνδικαλιστές, δημοσιογράφοι, έχουν ενωθεί σε μία χυδαία συμμαχία, απαιτώντας να συνεχιστεί η υπονόμευση των επόμενων γενεών, η καταδίκη τους σε ισόβια δουλεία για να συνεχίσει η γενιά του Πολυτεχνείου και οι περί αυτήν πολυτεχνίτες του πελατειακού λαϊκισμού, το φαγοπότι με χρήματα που δεν δικαιούνται, με παροχές που δεν αντιστοιχούν σε καμμία ασφαλιστική εισφορά.

    Και η δικαιολογία που επικαλούνται; “Με αυτά τα λεφτά συντηρώ τα παιδιά μου!” Μα αυτά τα λεφτά τα κλέβεις από τα παδιά σου! Ο λόγος που τα παιδιά σου δεν έχουν δουλειά, δεν πρόκειται να βρουν δουλειά και δεν βλέπουν μέλλον, είναι η συντριπτική, ως κάταγμα, φορολογία, για να πάρεις εσύ αυτά τα λεφτά από όσα παιδιά δουλεύουν ακόμα, μέχρι να μείνουν και αυτά άνεργα.
    Έθνος αμοραλιστών, έθνος ληστών, έθνος κανιβάλων. Πώς καταντήσαμε έτσι, Θεέ μου;
    Thanos Tzimeros

    http://infognomonpolitics.blogspot.gr/2016/01/blog-post_98.html

  12. THE GUARDIAN, Monday 21 May 2012 15.52 BST

    Alexis Tsipras interview: ‘Greece is in danger of a humanitarian crisis’

    The leader of Syriza, the party spearheading the anti-austerity backlash, says Greece is descending into ‘social hell’

    Alexis Tsipras: ‘we can’t insist on a programme that has proved catastrophic and ineffective.’ Photograph: Yorgos Karahalis/Reuters

    The Greek radical left leader, Alexis Tsipras, is making his international debut, holding talks with European leftists and government officials in Paris before moving on to Berlin. He spoke at length before his departure to Helena Smith, our correspondent in Athens.

    This is the interview in full.

    Helena Smith: The European parliament president, Martin Schulz, emerged from talks with you here in Greece saying you are not as dangerous as you might seem, Mr Tsipras. Is this true?

    Business Today: sign up for a morning shot of financial news
    Read more
    Alexis Tsipras: We had a substantive and a rather constructive talk, and I think the first thing that is necessary is to start a real dialogue. Because, you know, if you don’t talk, you can’t find a solution.

    HS: And this hasn’t happened to date?

    AT: So far, I believe there hasn’t been any real discussion, just as there was no political negotiation in Europe before the memorandum [of bailout conditions] on the terms and ways of confronting Greece’s fiscal problem. The memorandum was a political decision that was taken without consulting the Greek people, and it has proved catastrophic. The decision to place the country under [the supervision of] the IMF was taken by Mr Papandreou [the former prime minister] without any prior consultation and in full absence of any real political attempt to make any demands of the European Union.

    And we’ve got to the point where it has been proved disastrous. After two packages of financial support that were accompanied by very harsh measures, recession remains at monumental levels, unemployment has soared, social cohesion has collapsed, and Greece is in danger of a humanitarian crisis. And on top of this, we’re not seeing results. Neither is the debt being reduced effectively, nor is the deficit; and nor is recession subsiding. Consequently, we can’t insist on a programme that has proved catastrophic and ineffective.

    HS: You have spoken of the memorandum as a path that will lead to hell. How far off is this hell?

    AT: We have never been in such a bad place. After two and a half years of catastrophe, the Greek people are on their knees; the social state has crumbled; one in two youngsters is out of work; there are people leaving en masse; the climate psychologically is one of pessimism, depression, mass suicides. We cannot accept that this is the future of a European country. And precisely because we recognise the problem is European, and it will spread to the rest of Europe, we are sounding the alarm bell and are appealing to the people of Europe to support us in an effort to stop this descent into what can only be called social hell.

    HS: I was told by one of your assistants that you were born on the same day as Hugo Chávez. Do you have a good relationship with him?

    AT: That is true, but he must have been born a few years before me. I have never met him but I have communicated with him because as a municipal councillor of Athens in the past. I travelled to Venezuela as part of a Greek monitoring mission overseeing elections there before I became president of the Left coalition [Syriza’s main party] in 2008. And since then I have met with its foreign minister, and we have a good relationship with the Venezuelan ambassador.

    HS: Is Chávez one of your heroes?

    AT: I don’t believe there are heroes or saviours in politics. I don’t feel like a saviour: salvation can only be found by people en masse when they understand they have power in their hands. I totally disagree with the notion of a nation looking for heroes and saviours, especially a nation that needs a saviour. Whenever I am in contact with people who tell me of their woes and say “Save us”, I always say that we are the only people who can save ourselves, altogether, when we realise the power that we have in our hands. It is a mistake to put salvation in the hands of individuals.

    Right now, I represent a political party that works collectively, and which represents the struggle and anguish of a great part of the Greek people. Someone else could easily represent it. Since I am in this position, I will try to do my best but I know that my power is not dependent on my own capabilities or strengths but on the trust and strength that people will give us through their vote.

    HS: Are you worried? In the event of Syriza emerging as the first party and you are put in the position of governing the country, would you be afraid?

    AT: I would be afraid if this didn’t happen and Greece continued on a path of catastrophe and unhappiness where our children, and my own children, live in a country that has been destroyed, one in which they basically can’t live and are forced to move abroad. That is my worry. All these years, we allowed the people who governed us to destroy this country. And we have to stop them.

    HS: You were born on 28 July 1974. You are from a generation that never experienced dictatorship, but democracy. Was the country you were born in the one you, and your parents, hoped for?

    AT: I was born four days after the return of democracy. It was a definitive moment for Greek society, a moment of progress when it threw off a seven-year yoke [with the collapse of military rule]. I grew up at a time when there were huge hopes in Greek democracy and the political system.

    I was very young but I do remember the period of “allagi” [change] after 1980, when Pasok took power. My parents at that time voted Pasok; a lot of people who came from the left did in 1981. But I also remember the expectations that had been created and the contribution of the left and particularly Harilaos Florakis [the late leader of the long outlawed KKE communist party] and Leonidas Kyrkos [the late leader of the communist party of the Interior] to the cultural and political renaissance that was happening in Greece.

    But things changed in the 80s and very quickly visions of democracy and social equality were replaced by scandal, vested interests, a miserable public sector, [and] a state that lacked meritocracy, where to find work you had to go around MPs offices in the hope that they would find you a job. It was a system that did not give opportunities to young people.

    HS: Did you feel this personally?

    AT: I lived, and live, in this country, and in that sense of course I felt all of these things. But I am lucky that I managed to study at a very important university [Athens’s Polytechnic] and to do postgraduate studies there. And I believe, despite the difficulties in Greek political and social life, that there are certain good things, such as our universities. But in recent years, the political system led us to an impasse.

    New Democracy and Pasok, the two parties that were in charge of the fate of the country all these years, and took it into the eurozone, worked on the basis of easy profit on the stock exchange, easy loans and the false consumer needs of the Greek people. They didn’t leave anything behind, any infastructure, when for over a decade, between 1996 and 2008, Greece had a record of positive growth – rates that before the [2004] Athens Olympic Games were at 7% or 8%. Where did it go? It went into the pockets of certain corrupt and wealthy [individuals] and banks, to those who were paid kickbacks for defence procurements and constructions for the Olympic Games. It didn’t go into building a better social state. We didn’t build better schools or better hospitals, and now Greek people are in a much worse place to confront the crisis than, say, the French, the Spanish and other Europeans.

    HS: Are Greeks one step before social explosion?

    AT: Greek people have shown great maturity, huge maturity. Given all the terrible things they have suffered, I am amazed there has not been a social explosion. With dignity Greek people have protested, filling the streets and filling the squares. With dignity they have been teargassed in Syntagma and other squares around the country. With dignity they have gone and voted, and with great dignity they are have resisted all this scaremongering [about Greece exiting the eurozone] and have not gone to banks to withdraw their small deposits, unlike big-time businessmen and the lobbies of ship-owners and industrialists here, who have been, and are, involved in a dirty game of profiteering.

    HS: Are you against the euro or are you against the policies being conducted in the name of the euro?

    AT: Of course we are not against the euro or the idea of a unified Europe or monetary union. We believe that resolution of the problem is not found in friction or in the struggle for competitiveness between different nations. We have to understand that when we have a common currency we owe it to every member state that it has the right of last lender. If California has a huge problem with its debts, Congress and the Fed aren’t going to decide to expel California from the dollar or the US. Instead, the Fed assumes the cost of it being able to borrow cheaply until it the state can borrow again on markets. If we want a strong Europe and a united Europe we’ve got to show our teeth to the markets. When you create an EFSF that resembles a yacht when it is trying to pass off as a cruise ship, markets are not going to be appeased.

    HS: Polls show Syriza is very likely to emerge with the greatest number of votes in the coming election. Have you thought about what you might do in government?

    AT: I have thought about every [scenario], and it will of course be unprecedented in contemporary Greek politics for a party, in the space of a month, to go from less than 5% as the opposition to being in government. But what we have been experiencing in Greece these past two years is also unprecedented. The absurd thing would be if the Greek people didn’t react and allowed destiny to take its course. No one has the right to reduce a proud people to such a state of wretchedness and indignity. What is happening in Greece with the memorandum is assisted suicide.

    You ask if I am afraid? I would be afraid if we continued on this path, a path to social hell. Defeat is the battle that isn’t waged, and when someone fights there is the big chance of winning; and we are fighting this to win. Lost battles are battles that are not fought.

    HS: Is your enemy Germany?

    AT: No, no, not at all. The war that we are experiencing is not between nations and peoples. On the one side, there are workers and a majority of people, and on the other are global capitalists, bankers, profiteers on stock exchanges, the big funds. It’s a war between peoples and capitalism, and Greece is on the frontline of that war. And, as in each war, what happens on the frontline defines the battle. It will be decisive for the war elsewhere. Greece has become a model for the rest of Europe because it was chosen as the experiment for the application of neoliberal shock [policies], and Greek people were the guinea pigs. If the experiment continues, it will be considered successful, and the policies will be applied in other countries. That is why it is so important to stop the experiment. It will not just be a victory for Greece but for all of Europe.

    HS: But isn’t this very risky? Greece is receiving loans on which its economic survival depends.

    AT: But who is surviving? Tell me. Greeks are not. Banks are surviving, but Greeks are not surviving. In reality, we have the salvation of Greece with the destruction of the people of Greece. What, ultimately, is Greece if it is not the people who live in this country? It’s not the mountains and the plains. We can’t say we’re saving a country when its people are being destroyed. The loans are going straight to interest payment and banks. We don’t want to blackmail: we want to persuade our European partners that the way that has been chosen to confront Greece has been totally counterproductive. It is like throwing money at a bottomless pit.

    They gave the first assistance package in 2010, the second in 2012, and in six months we will be forced to discuss a third package, and after that a fourth. They have to be aware that what they are doing is not in the interests of their own people. European taxpayers should know that if they are giving money to Greece, it should have an effect … it should go towards investments and underwriting growth so that the Greek debt problem can be confronted. Because with this recipe, we are not confronting the debt problem, the real problem.

    HS: You are visiting Paris and Berlin as of Monday. Who will you be seeing?

    AT: Of course, I won’t be seeing Merkel. We will have meetings with the French and German left and social democrats and various representatives from the governing parties in France and Germany.

    HS: What message do you want to pass on to representatives of the governments in Germany and France?

    AT: That they understand the historic responsibility that they are under and don’t press ahead with a crime against the Greek people, a crime that is also a huge danger for the people of the rest of Europe. Mrs Merkel has a huge historical responsibility, and she should be conscious that as leader of Europe she cannot obstinately insist on a choice that is leading Europe into danger. I also want to send the message that they have to respect democracy, which is the basis of European law. Greece gave democracy to the rest of the world. With the change of political balances here after the [6 May] vote against the memorandum, we are seeing democracy again. Europe has to understand that when a people makes a democratic decision, it has to be respected. We are at the same crossroads as we were in the 1930s, after 1929. In the US, we had the policy of Roosevelt and the New Deal, a completely different development. In Europe, we had the rise of National Socialism because of the insistence on harsh fiscal policies, and the result was the second world war.

    HS: Does Europe need a Roosevelt?

    AT: Europe needs a New Deal and a Marshall Plan and expansionary monetary policies like those being followed by Obama. It doesn’t need disastrous financial policies

    HS: If you are to negotiate with Europe, will you start on the basis that you no longer accept the memorandum [bailout conditions]?

    AT: It’s not that we, Syriza, don’t want it: the Greek people don’t want it. If you have a sick patient, and you see that the medicine you are giving him makes him worse, then the solution is not to continue the medicine but to change the medicine. It’s only logical.

    HS: But then what happens after you have rejected the memorandum and creditors say: “OK, we are not going to give you the next loan”?

    AT: Then they will be acting unilaterally because we have no desire to make any unilateral move. We want to convince them, to come to some mutual understanding. If they make a unilateral move, one that is the equivalent of blackmailing us, then we will be forced to react.

    HS: Perhaps they will consider rejection of the memorandum, which Greece signed up to, a unilateral move.

    AT: This memorandum is a law of the Greek state, and the state has the right to change its laws when balances change in the parliament … a different plan for fiscal adjustment can be voted in the parliament. The memorandum was a political choice, and those who made that political choice [New Democracy and Pasok] no longer have the majority. To vote a different law in parliament is not a unilateral move. A unilateral move would be to renounce commitments we have signed up to via European treaties and conventions, or if we stopped paying our creditors.

    HS: But how will you pay creditors if you don’t have the money?

    AT: Europeans have to understand that we don’t have any intention of pushing ahead with a unilateral move. We will [only] be forced to act if they act unilaterally and make the first move. If they don’t pay us, if they stop the financing [of loans], then we will not be able to pay creditors. What I am saying is very simple.

    HS: Is Greece in a much stronger position that people think?

    AT: Yes, it is. Keynes said it many years ago. It’s not just the person who borrows but the person who lends who can find himself in a difficult position. If you owe £5,000 to the bank, its your problem; but if you owe £500,000, it’s the bank’s problem. This is a common problem: It’s our problem; it’s Merkel’s problem; it’s a European problem; it’s a world problem. The euro is the second strongest currency in the world, and no one has the right to play games with it on the basis that it is they who are strong and have power.

    HS: Some would say Syriza, and you personally, are playing with fire. What do you have to say to that?

    AT: It is not us who are scaremongering. Pasok and New Democracy are scaremongering, and it is very dangerous for the economy. In order to survive politically, all of them are scaremongering with all this talk that we are leaving the eurozone. As a result, since the beginning of the crisis €75bn has been withdrawn from banks. It’s criminal, what they are doing.

    HS: Are fears overblown, then, that Greece could leave the eurozone?

    AT: From what I know, there is no institutional possibility to eject a country from the eurozone, and they know this very well. Greece could leave the eurozone only if Greeks themselves choose to leave the eurozone. And given that our aim is not the exit of Greece from the eurozone but to remain there as an equal, Greek people have no reason to fear being kicked out. The only thing they have to fear is the continuation of policies of austerity.

    HS: Do you agree on the need for structural reforms?

    AT: Of course, absolutely. We always said there was a need for corrective reforms, and we have always pointed out that Greece’s productive base and economic policy is dysfunctional. First of all, we have to combat tax evasion. It’s not in our genes that we can’t combat it when everywhere else in Europe it is successfully combated. The truth is, no one in this country has ever wanted to

    combat it, and as a result the rich have got away with not paying taxes. Reforms are definitely needed. The political system never pushed ahead with them all these years because the two main parties, Pasok and New Democracy, were mired in corruption.

    HS: What will your priorities be if you get into government?

    AT: Our first priority will be to put a break on this downward spiral by stopping the measures and starting a real dialogue at a European level to find a common solution to the basic problem that should be discussed, which is the debt. It’s not only Greece: Italy, Spain [and] France all have debt problems.

    Our second priority will be to proceed with changes that will remedy the system such as changing the tax system to change the redistribution of wealth. I am not going to say, as [former PM] George Papandreou said, that “money exists”: money does not exist. Without growth, we won’t find money; and without necessary corrective reforms, we can’t boost productivity.

    HS: Syriza is an alliance of 12 different groups ranging from communists to socialists. What would you say you are?

    AT: In this most neoliberal phase of capitalism, in the depths of this crisis, it’s a bit oxymoronic to speak of labels. Syriza believes in social justice, democracy and equality in a society where there is no exploitation of man by man: the basic rights that were fought for from the French revolution and in Greece from the 1821 war of independence. We have a vision of socialism in the 21st century, and we don’t believe in investing in wretchedness. A fair society can be created by taking positive steps. Which is why we believe this downward spiral has to stop.

    https://www.theguardian.com/world/2012/may/21/alexis-tsiparas-greece-interview-syriza

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s