Σωρρηδόν φέρνει η κυβέρνηση «άσχετες», προχειρογραμμένες και «ύποπτες» τροπολογίες

Χρήστος Μπόκας 30/03/2017

Σε κύρωση για τις σχέσεις ΕΕ-Μογγολίας φέρνουν αλλαγές στον υπαλληλικό κώδικα – Οι φορολογούμενοι και όχι ο εργολάβος θα πληρώνουν τυχόν ζημίες σε αυτοκινητόδρομο

«Βιομηχανία» ρουσφετολογικών ρυθμίσεων ή πρωτοφανής νομοθετική προχειρότητα; Παρά τις κυβερνητικές και κοινοβουλευτικές δεσμεύσεις για πλήρη σεβασμό των κανόνων διαφανούς νομοθέτησης οι υπουργοί συνεχίζουν με αμείωτο ρυθμό να «βομβαρδίζουν» την Βουλή με τροπολογίες της τελευταίας στιγμής. Στο «παρά πέντε» της ψήφισης νομοσχεδίων ή στα «μαύρα μεσάνυχτα» περνούν σχεδόν «εν κρυπτώ» ακόμα και από τους δικούς τους βουλευτές, διατάξεις «αμφιβόλου ποιότητας» ή σε αρκετές περιπτώσεις για την εξυπηρέτηση «φίλων», «κολλητών» και «ημέτερων».

Πρακτική που στοχεύει στον αιφνιδιασμό της εθνικής αντιπροσωπείας και της αντιπολίτευσης καθώς στις περισσότερες των περιπτώσεων ισχύει το ρητό «ουδέν λάθος αναγνωρίζεται μετά την αποχώρηση από το ταμείο».

Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ενσωμάτωση ευρωπαϊκής οδηγίας που ψηφίστηκε χθες από την Ολομέλεια προστέθηκαν συνολικά 18 τροπολογίες (16 υπουργικές – 2 βουλευτικές) με άσχετο αντικείμενο και ελλιπή τεκμηρίωση κοστολόγησης καθώς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αναφέρει σε ορισμένες περιπτώσεις πως δεν παρασχέθηκαν τα απαραίτητα στοιχεία από τα αρμόδια υπουργεία. Μεταξύ άλλων, οι ρυθμίσεις προβλέπουν την μείωση των τελών ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού των περιφερειακών αεροδρομίων, την δυνατότητα σύναψης ειδικών συμφωνιών «συμπαραγωγής και συνδιαφήμισης του ΕΟΤ, που δεν μπορούν εκ της φύσης και της ιδιαιτερότητάς τους να αποτελούν αντικείμενο διαγωνιστικών διαδικασιών», την καταβολή επιδόματος στον Συντονιστή της ΕΕΔΑ κ.α.

Ρουσφέτι σε εργολάβους

Επίσης, τροπολογία που κατατέθηκε στο παρά πέντε της ψήφισης του νομοσχεδίου μετακυλύει από τις εταιρείες διαχείρισης στους φορολογούμενους την ζημιογόνο χρήση του οδικού άξονα «Τρίπολη – Κόρινθος – Καλαμάτα»! Ειδικότερα, προβλέπει πως η λειτουργία του έργου το οποίο διαχειρίζεται η κοινοπραξία «Μορέας», θα επιδοτείται από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, το οποίο θα καλύπτει με χρήματα των ελλήνων φορολογούμενων τις ζημιές, εφόσον ο δρόμος δεν βγάζει τα έξοδά του ή δεν έχει κέρδος με βάση τον όγκο διελεύσεων των οχημάτων.

Το θέμα προκάλεσε την σφοδρή αντίδραση των κομμάτων της αντιπολίτευσης με τον κ. Νίκο Δένδια (ΝΔ) να μιλά για «ρουσφέτι» στους εργολάβους. Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Χρήστος Μαντάς υποστήριξε ότι η κυβέρνηση εφαρμόζει τον ισχύοντα νόμο προκαλώντας ωστόσο απορίες καθώς αν υπάρχει νόμος για ποιο λόγο χρειάζεται η τροπολογία, ενώ ο κ. Γιώργος Αμυράς (Ποτάμι) ανταπάντησε: «Τι έγινε κ. Μαντά; Εσείς ως ΣΥΡΙΖΑ είχατε καταγγείλει στη σύμβαση παραχώρησης αυτή τη διάταξη ως χαριστική. Λέγατε φτιάχνουν τους δρόμους για να κερδίζει ο κάθε Μπόμπολας, κι όταν θα χάνουν λεφτά το δημόσιο κι οι φορολογούμενοι θα τσοντάρουν στον κ. Μπόμπολα κ. Μαντά;».

Η συζήτηση ωστόσο επεκτάθηκε και στην γενικότερη πρακτική της κυβέρνησης να «βομβαρδίζει» το κοινοβούλιο με άσχετες και προβληματικές τροπολογίες με αποτέλεσμα η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου να πει πως «η μεγάλη πλειοψηφία αφορά ρυθμίσεις με θετικό κοινωνικό πρόσημο»!

Παράλληλα, επιχείρησε να δείξει ότι η σημερινή κυβέρνηση δεν «παραβιάζει» τον ρυθμό κατάθεσης τροπολογιών των τελευταίων ετών λέγοντας ότι το 2015 κατατέθηκαν 130 τροπολογίες σε 24 νομοσχέδια, το 2016 ψηφίστηκαν 303 τροπολογίες σε 91 νομοσχέδια όταν το 2014 σε 48 νομοσχέδια κατατέθηκαν 267.

Προχειρότητα

Εκτός των παραπάνω, αρκετές τροπολογίες αποκαλύπτουν και την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζουν ορισμένα υπουργεία το νομοθετικό έργο. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλές από τις ρυθμίσεις που καταφθάνουν το τελευταίο διάστημα στην Βουλή έρχονται να διορθώσουν πρόσφατα ψηφισμένους νόμους. Το «ρεκόρ» διορθώσεων κατέχει ο νόμος δια χειρός Γιώργου Καρτρούγκαλου για το νέο ασφαλιστικό σύστημα ενώ ακολουθούν οι νόμοι που εισηγήθηκε το υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

Προκειμένου δε να κρύψουν την απαράμιλλη προχειρότητα σκαρφίζονται μεθόδους που ξεπερνούν τα όρια της νομοθετικής γραφικότητας. Για παράδειγμα θέτουν ως τίτλο «τροποποίηση διατάξεων» νόμου του 2007 προσθέτοντας στην συνέχεια και με «ψιλά» γράμματα «όπως αντικαταστάθηκαν (σ.σ. οι διατάξεις του 2007) με νόμο του 2016»!.

Αλλάζει ξανά ο υπαλληλικός κώδικας

Την συγκεκριμένη «λογική» ακολουθεί και νέα τροπολογία που κατατέθηκε χθες το βράδυ στην Βουλή, σε κύρωση που καθορίζει την εταιρική σχέση Ε.Ε. και της Μογγολίας και αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα. Η νέα 17σέλιδη ρύθμιση με υπόνοιες εξυπηρέτησης και τακτοποίησης «των δικών μας παιδιών» αλλάζει εκ νέου βασικές αρχές του υπαλληλικού κώδικα για την επιλογή προϊσταμένων που ψηφίστηκε το 2016 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγες εβδομάδες ο κ. Γιάννης Κουτσούκος (Δημ. Συμπαράταξη) με ερώτηση που κατέθεσε προς την κυρία Όλγα Γεροβασίλη κατήγγειλε πως «η κυβέρνηση γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων της, τις προβλέψεις του υπαλληλικού κώδικα για τις διαδικασίες, τα κριτήρια και τα όργανα επιλογής των προϊσταμένων προκειμένου να οικοδομήσει τους κομματικούς της μηχανισμούς στην απέλπιδα προσπάθειά της για παραμονή στην εξουσία»

Με την νέα τροπολογία, προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι για την επιλογή προϊσταμένων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) επιλέγονται υπάλληλοι με τουλάχιστον 3ετή εμπειρία σε θέματα οικονομικής διαχείρισης ή με 2ετή αν δεν υπάρχουν αντί 5ετούς εμπειρίας που απαιτεί το ισχύον καθεστώς.

Άλλη παράγραφος καταργεί τις διατάξεις που προέβλεπαν ότι για την επιλογή προϊστάμενου μετράται η προϋπηρεσία των αποσπασμένων υπαλλήλων που διανύθηκε στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία της Ε.Ε. ή σε όργανά της ή σε διεθνείς οργανισμούς, σε Ανεξάρτητες Αρχές ή στο Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης. Πηγές μάλιστα από την αντιπολίτευση αναγνωρίζουν «εκδικητικά» στοιχεία που στοχεύουν και στην παράκαμψη υπαλλήλων που στο παρελθόν είχαν αιρετή θέση (βουλευτές, δήμαρχοι, περιφερειάρχες) καθώς πλέον δεν θα λογίζεται εκείνη η θητεία στον υπολογισμό της προϋπηρεσίας.

http://www.protothema.gr/politics/article/666893/sorridon-fernei-i-kuvernisi-ashetes-proheirogrammenes-kai-upoptes-tropologies/

Advertisements

3 comments on “Σωρρηδόν φέρνει η κυβέρνηση «άσχετες», προχειρογραμμένες και «ύποπτες» τροπολογίες

    • ΑΠΟΦΑΣΗ ΣΠΙΡΤΖΗ! Πακτωλός εκατομμυρίων (απ’ το δημόσιο) για τη χασούρα του Μπόμπολα

      3/29/2017 07:36:00 μ.μ.

      Κυβερνητική τροπολογία που κατατέθηκε στη Βουλή σήμερα Τετάρτη (ημέρα που ανακοινώθηκε ημιεπίσημα και η συμφωνία με τους δανειστές για τις νέες περικοπές στις συντάξεις και αύξηση στη φορολογία) προβλέπει ότι θα αποζημιώνεται πλέον από το δημόσιο ο όμιλος Μπόμπολα για την ζημιογόνο λειτουργία του οδικού άξονα Τρίπολη-Κόρινθος-Καλαμάτα!

      Η λειτουργία του έργου, το οποίο διαχειρίζεται η κοινοπραξία Μορέας, θα επιδοτείται από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, το οποίο θα καλύπτει με χρήματα των ελλήνων φορολογούμενων τις ζημιές, εφόσον ο δρόμος δεν βγάζει τα έξοδά του ή δεν έχει κέρδος με βάση τον όγκο διελεύσεων των οχημάτων.

      Η απόφαση είναι του υπουργού Μεταφορών Χρ. Σπίρτζη ενώ την συνυπογράφουν και οι άλλοι συναρμόδιοι υπουργοί.

      Όπως αναφέρεται στη σχετική τροπολογία, «παρέχεται η δυνατότητα κάλυψης από το εθνικό σκέλος του ΠΔΕ του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών, της προβλεπόμενης στη σύμβαση παραχώρησης του έργου «Μελέτη-Κατασκευή- Χρηματοδότηση- Λειτουργία-Συντήρηση και Εκμετάλλευση του έργου “Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα και Κλάδος Λέυκτρο- Σπάρτη (ν.3559/2007)”, δαπάνης η οποία προκαλείται από την υποχρέωση του Δημοσίου για την επιδότηση λειτουργίας και την πρόσθετη επιδότηση λειτουργίας του παραχωρησιούχου, που καταβάλλεται κατά τα ειδικότερα οριζόμενα».

      Η κυβέρνηση με τη συγκεκριμένη τροπολογία ενεργοποιεί ρήτρα της σύμβασης παραχώρησης του έργου (από την εποχή Σουφλιά επί ΝΔ!) με την οποία διασφαλίζει την κερδοφορία της κοινοπραξίας Άκτωρ-J&P Άβαξ -Intracom Συμμετοχών εφόσον τα έσοδα της πέφτουν κάτω από ένα συγκεκριμένο όριο.

      Η συγκεκριμένη επιδότηση δεν μπορεί να δοθεί μέσω ΕΣΠΑ καθώς τα κοινοτικά προγράμματα χρηματοδοτούν μόνο τις φάσεις των μελετών και της κατασκευής των έργων, αλλά όχι το στάδιο της λειτουργίας τους με αποτέλεσμα πλέον το όποιο κόστος προκύψει από τον όγκο διέλευσης οχημάτων, να το επωμίζεται το Δημόσιο. Η συγκεκριμένη απόφαση είναι ακόμη μια από αυτές που ο ΣΥΡΙΖΑ θεωρούσε χαριστικές και είχε εξαγγείλει ότι θα καταργήσει.

      Στην αιτιολογική έκθεση της τροπολογίας και στην έκθεση του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτος δεν αναφέρεται το πιθανό κόστος που θα έχει για τον προϋπολογισμό η συγκεκριμένη επιδότηση προς την Μορέας ΑΕ. Υπολογίζεται πάντως σε αρκετές εκατοντάδες εκατομμύρια…

      http://www.press-gr.com/2017/03/blog-post_7265.html

  1. Η ΔΙΑΦΘΟΡΑ ΤΩΝ «ΑΔΙΑΦΘΟΡΩΝ»

    Ασυλία Αλλιώς δεν υπογράφουν… !!!

    By hellasforce on 28 ΜΑΡΤΊΟΥ 2017

    ΤΡΕΧΟΥΝ ΝΑ… ΣΩΣΟΥΝ ΤΟ ΣΥΣΤΗΜΑ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΚΥΝΗΓΟΥΝ!!!!

    ΔΕΝ ΜΙΛΑΜΕ ΠΛΕΟΝ ΓΙΑ ΚΟΡΟΪΔΙΑ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΑΠΑΤΗ!!!

    Επισπεύδεται η κατάθεση του νομοσχεδίου για την παροχή ασυλίας – ακαταδίωκτου στα τραπεζικά στελέχη που θα διαχειριστούν τη ρύθμιση των «κόκκινων» δανείων (διαγραφή, καταβολή σε μακροχρόνιες δόσεις κ.λπ.) ύστερα από παρέμβαση του προέδρου της Ευρωπαϊκής Κεντρικής Τράπεζας Μάριο Ντρά­γκι προκειμένου να ξεκαθαριστεί το τοπίο των «κόκκινων» δανείων, ώστε να φανεί ποια είναι η καθαρή θέση καθεμίας από τις τέσσερις συστημικές τράπεζες και αν τίθεται θέμα ανακεφαλαιοποίησής τους και σε ποια ποσά.

    Με το ίδιο νομοσχέδιο θα έχουν ασυλία – ακαταδίωκτο και τα στελέχη που κατά οποιονδήποτε τρόπο έχουν τη διαχείριση «δημόσιας, δημοτικής ή κοινοτικής περιουσίας».
    Η ασυλία θα είναι ποινική και αστική.

    Σε περιπτώσεις κακοδιαχείρισης – παράνομων ενεργειών δεν θα έχει δικαίωμα αυτεπάγγελτης παρέμβασης ο Εισαγγελέας. Το νομοσχέδιο προβλέπει ότι «η ποινική δίωξη ασκείται ΜΟΝΟ κατόπιν μηνυτήριας αναφοράς του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης».
    Όσον αφορά τη διαχείριση περιουσίας πιστωτικού ή χρηματοδοτικού ιδρύματος, «η ποινική δίωξη ασκείται ΜΟΝΟ κατόπιν μηνυτήριας αναφοράς της Τράπεζας της Ελλάδος»!

    Το «διά ταύτα»

    Το ένα και μοναδικό άρθρο με τίτλο «Ευθύνη των εκπροσώπων του Δημοσίου και των πιστωτικών ιδρυμάτων» προβλέπει για όλους αυτούς που θα έχουν την αρμοδιότητα της ρύθμισης των «κόκκινων» δανείων:

    «1. Όσοι από τον νόμο ή από δικαιοπραξία έχουν την επιμέλεια ή τη με οποιονδήποτε τρόπο διαχείριση δημόσιας, δημοτικής ή κοινοτικής περιουσίας ή περιουσίας νομικού προσώπου δημοσίου δικαίου (ολική ή μερική ή μόνο για ορισμένη πράξη) δεν υπέχουν ποινική ή αστική ευθύνη για πράξεις ή παραλείψεις τις οποίες τέλεσαν για την εξυπηρέτηση της αναδιάρθρωσης ή διαγραφής χρεών κατά τα οριζόμενα στον Πτωχευτικό Κώδικα ή στον νόμο ΟCW, εφόσον αυτές ήταν σύμφωνες με τις προβλεπόμενες στους ανωτέρω νόμους και τις σχετικές εγκυκλίους διαδικασίες, τα οριζόμενα στους εσωτερικούς κανονισμούς και τα καταστατικά των νομικών προσώπων που εκπροσωπούσαν.

    Για τις πράξεις της προηγούμενης παραγράφου, ποινική δίωξη ασκείται μόνο κατόπιν μηνυτήριας αναφοράς του γενικού επιθεωρητή Δημόσιας Διοίκησης. Στη μηνυτήρια αναφορά θα πρέπει να τεκμηριώνεται ειδικά και εμπεριστα- τωμένα ότι οι ανωτέρω πράξεις τελέστηκαν κατά παράβαση των αναφερόμενων στην προηγούμενη παράγραφο προϋποθέσεων.

    Όσοι από τον νόμο ή από δικαιοπραξία έχουν την επιμέλεια ή με οποιονδήποτε τρόπο διαχείριση περιουσίας πιστωτικού ή χρηματοδοτικού ιδρύματος (ολική ή μερική ή μόνο για ορισμένη πράξη) δεν υπέχουν ποινική και αστική ευθύνη για πράξεις ή παραλείψεις τις οποίες τέλεσαν για την εξυπηρέτηση της αναδιάρθρωσης ή διαγραφής χρεών κατά τα οριζόμενα στον Πτωχευτικό Κώδικα ή στον νόμο ΟCW ή στα άρθρα 2 και 3 Ν. 4354/2015 ή βάσει διμερούς συμφωνίας μεταξύ πιστωτικού ιδρύματος και οφειλέτη, εφόσον αυτές ήταν σύμφωνες με τις προβλεπόμενες στους ανωτέρω νόμους και τις σχετικές εγκυκλίους διαδικασίες, τα οριζόμενα στους εσωτερικούς κανονισμούς και τα καταστατικά των νομικών προσώπων που εκπροσωπούσαν και συντρέχουν σωρευτικά οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

    α) οι πράξεις ή παραλείψεις τελούνται με σκοπό είτε την είσπραξη μέρους τουλάχιστον της απαίτησης είτε, αν πρόκειται για επιχειρηματικά δάνεια, τη συνέχιση της δραστηριότητας επιχείρησης με βάση συμφωνία εξυγίανσης ή σχέδιο αναδιοργάνωσης και διάσωσης αυτής και αποβλέπουν, μέσω αυτής, στην εξασφάλιση είσπραξης τουλάχιστον μέρους της απαίτησης.

    β) δεν έχουν παραβιαστεί οι σχετικές κανονιστικές πράξεις της Τράπεζας της Ελλάδος και

    γ) υφίστανται αποφάσεις των θεσμοθετημένων εγκριτικών επιτροπών ή οργάνων κάθε πιστωτικού και χρηματοδοτικού ιδρύματος που κρίνουν αιτιολογημένα ότι προβλέπεται ανέφικτη η είσπραξη του συνόλου της απαίτησης.

    Για τις πράξεις της προηγούμενης παραγράφου, ποινική δίωξη ασκείται μόνο κατόπιν μηνυτήριας αναφοράς της Τράπεζας της Ελλάδος. Στη μηνυτήρια αναφορά θα πρέπει να τεκμηριώνεται ειδικά και εμπεριστατωμένα ότι οι ανωτέρω πράξεις τελέστηκαν κατά παράβαση των προβλεπόμενων στην προηγούμενη παράγραφο προϋποθέσεων».

    https://hellasforce.com/2017/03/28/αποκαλυψη-νεο-μεγα-σκανδαλο-ασυλία-α/

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s