“Colpo grosso” της Γερμανίας για την υποδούλωση της Ελλάδας

Οι γερμανικές κυβερνήσεις φροντίζουν να κερδίζει η Γερμανία από κάθε συναλλαγή, συμφωνία ή κίνηση τους Οι ελληνικές κυβερνήσεις το ίδιο κάνουν: φροντίζουν να κερδίζει η Γερμανία από κάθε συναλλαγή, συμφωνια ή κίνηση τους.

Τα παραδείγματα πολλά. Δείτε δυο ενδεικτικά:

Ο ΜΑΚΡΟΧΡΟΝΙΟΣ αγώνας της ΟΚΕ κατά των ΠΟΛΙΤΙΚΩΝ, που υποθάλπτουν την ΔΙΑΦΘΟΡΑ

8 Μαΐου 2017

Συμπαιγνία, που παραπέμπει σε κακοστημένη παράσταση, αποτελεί το σκηνικό που διαμορφώθηκε σε βάρος της χώρας και των πολιτών της, ώστε να οδηγηθούμε στα μνημόνια, στην οικονομική μας ομηρία και στην υποθήκευση συλλήβδην της περιουσίας των Ελλήνων. Από την πλευρά της η Ομάδα Κοινωνικής Εγρήγορσης (ΟΚΕ) έχει υποβάλει, από 17-10-2016 στην Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου Ξένη Δημητρίου λεπτομερή αναφορά, η οποία στη συνέχεια διαβιβάστηκε στην Εισαγγελία Διαφθοράς, όπου για πρώτη φορά αναδεικνύει το ρόλο της Γερμανικής ημικρατικής Τράπεζας KfW, στην οποία έχει ενεχυριαστεί παρανόμως η Δημόσια περιουσία. 

Ως απόρροια αυτής της δόλιας ενέργειας βιώνουμε, από 8-5-2010, συνθήκες άκρας πενίας, κατά παράβαση της Συνθήκης του Σέγκεν και της Ευρωπαϊκής Σύμβασης Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του Ευρωπαϊκού Συμβουλίου και κατά κατάφωρη παραβίαση του Ευρωπαϊκού Συντάγματος του Μάαστριχτ, κατόπιν των έντονων… πιέσεων της Κυβέρνησης Μέρκελ – Σόιμπλε. Στην περίπτωση που εφαρμοζόταν το Κοινοτικό Δίκαιο, θα έπρεπε η κρατική περιουσία να έχει ενεχειριαστεί στην Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και όχι στην ελεγχόμενη από την Κυβέρνηση του Βερολίνου KfW. Επίσης η ΟΚΕ με έγγραφό της, από 9-1-2017, προς τον Υπουργό Δικαιοσύνης Σταύρο Κοντονή, είχε ζητήσει να ισχύσουν οι διαδικασίες, που εφαρμόζονται στα άλλα κράτη – μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης, σύμφωνα με τις οποίες πριν από κάθε κίνηση παραχώρησης κρατικής περιουσίας, θα έπρεπε να έχει προηγηθεί αποτίμησή της, αναλυτικά και για λόγους διαφάνειας, με βάση την αντικειμενική της αξία. Μέχρι στιγμής όμως δεν έχει γίνει τίποτα προς αυτή την κατεύθυνση, κάτι που σημαίνει ότι εκποιούνται τώρα ακίνητα του Δημοσίου, χωρίς κανείς να γνωρίζει ούτε ποια κτήρια ή εκτάσεις παραχωρούνται ούτε την αντικειμενική τους και κατά προέκταση την πραγματική τους αξία.

Αποτέλεσμα αυτής της τακτικής είναι να αποστερούνται τα Δημόσια Ταμεία μας, έσοδα αρκετών δισεκατομμυρίων ευρώ και η Κυβέρνηση να καταφεύγει σε επιβολή νέων φόρων, περαιτέρω περικοπών συντάξεων, κοινωνικών επιδομάτων και λοιπών κοινωνικών παροχών, που θα αποτρέπονταν αν τα έσοδα από τις αποκρατικοποιήσεις ήσαν σύμφωνα με την πραγματική αξία των παραχωρούμενων ακινήτων. Αυτό βέβαια προϋπέθετε την προσαρμογή της Ελλάδας στα Διεθνή Λογιστικά Χρηματοοικονομικά Πρότυπα και στις Οδηγίες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, όπως έχουμε ζητήσει από 21-6-2016 και από τον Αναπληρωτή Υπουργό Δικαιοσύνης,  Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Δημήτρη Παπαγγελόπουλο, αφού προηγουμένως είχαμε ενημερώσει όλη την Δικαστική Ιεραρχία, χωρίς μέχρι στιγμής να έχει γνωστοποιηθεί κάποια σχετική απόφαση. Η Ομάδα μας σε όλα αυτά τα σχετικά έγγραφα επαναλαμβάνει στερεότυπα την ευνόητη τοποθέτησή της, ότι η μακρόχρονη ενασχόλησή της, με αυτού του είδους τα ζητήματα, τής έχει προσφέρει μια σημαντικότατη «διδαχή», όσον αφορά τη συνεχή προσπάθεια, την οποία καταβάλουν τα κυκλώματα αθέμιτου πλουτισμού, ώστε να κατεβάζουν την τιμή των προς εκπλειστηρίαση αντικειμένων και κατά συνέπεια, να μένουν στα χέρια των ενδιαφερομένων, υψηλά χρηματικά ποσά, προς διανομή σε τρίτους. 

Παράλληλα έχει επισημάνει ότι δεν εξετάστηκαν, καθόλου, προσφορές, όπως της εταιρείας των Ευάγγελου και Δημητρίου Γούτου, που είχε υποβάλει, από 26-2-2014,δημόσια πρόταση, για το πρώην αεροδρομίου του “Ελληνικού”, με ελάχιστο τίμημα 21,8 δις ευρώ, υπολογίζοντας, μάλιστα, την αντικειμενική αξία του «Ελληνικού», στα 11,8 δις ευρώ και η προσφορά τους απερρίφθη, δίχως καμιά αιτιολογία, για να παραχωρηθεί τελικά η έκταση στα 915.000.000 € (!), χωρίς να έχει προηγηθεί ανοιχτή διεθνής διαγωνιστική διαδικασία. Για το θέμα αυτό, ο Επικεφαλής της ΟΚΕ Βασίλης Αναστασόπουλος κατέθεσε, από τις 3-2-2017, υπόμνημα προς την Εισαγγελέα Διαφθοράς, κατόπιν υπόδειξης του Εποπτεύοντα την Αρχή Αντιεισαγγελέα του Αρείου Πάγου Δημήτρη Παπαγεωργίου το οποίο συνοδευόταν με σχετικά έγγραφα, που πιστοποιούσαν ότι το συνολικό ύψος της επένδυσης, των συγκεκριμένων επιχειρηματιών, άγγιζε το ιλιγγιώδες ποσό, των 82,6 δισεκατομμυρίων ευρώ. Επίσης, σύμφωνα με αυτά, ότι η επένδυση των 82,6 δις είχε ασφαλιστεί από την Κυβέρνηση των ΗΠΑ, γεγονός, το οποίο έχει περιέλθει εις γνώσιν της Ελληνικής Κυβέρνησης, από 1-6-2016 και αποτελεί, απ’ όσο είμαστε σε θέση να γνωρίζουμε, ενεργητικό του Ελληνικού προϋπολογισμού, δηλαδή, είναι περιουσία του Ελληνικού κράτους. Όπως γίνεται αντιληπτό, το συγκεκριμένο ποσό και μόνο, θα μπορούσε να έχει υπερκαλύψει το σύνολο των απαιτήσεων των δανειστών μας και να έχει γίνει, έτσι, ένα σημαντικό βήμα, για την έξοδό μας από τα μνημόνια. Όλα αυτά ενισχύουν την άποψη, ότι την ώρα που θα έπρεπε να γίνονται κινήσεις προς τη σωστή κατεύθυνση που θα έβγαζαν την Ελλάδα από τη σημερινή οικονομική στενωπό, στην οποία έχει εγκλωβιστεί, ακολουθούνται πολιτικές, που επιβραβεύουν την διαφθορά και τις μεθόδους καταλήστευσης του Δημοσίου χρήματος, τις οποίες μπορούν να ανατρέψουν μόνο αλλαγές στον πολιτικό χάρτη της χώρας, πράγμα που αποτελεί και το διαχρονικό “στοίχημα” της ΟΚΕ.

 

Από το 2014 είχε ΠΑΡΑΔΩΣΕΙ ΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΣΤΗΝ ΜΕΡΚΕΛ, Ο ΤΣΙΠΡΑΣ!Ποιόν “ΔΟΥΛΕΥΟΥΝ” τώρα, Τσίπρας και Σόϊμπλε; Το παιχνίδι είναι στημένο 

3 Ιουνίου 2017 

Η «πρόταση» του ESM, που μπαίνει δήθεν ως όρος του Σόϊμπλε και η οποία προβλέπει την υπογραφή ενός ΝΕΟΥ ΜΝΗΜΟΝΙΟΥ (5ου), πριν η Γερμανία συναινέσει στην επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής του Ελληνικού «χρέους», είναι ακριβώς η ίδια (ακόμη και στις λεπτομέρειες) με αυτή που συμφώνησαν οι Δραγασάκης και Σταθάκης (ΣΥΡΙΖΑ) στο Βερολίνο το καλοκαίρι του 2014 με τον Υφυπουργό Εργασίας Άσμουσσεν (κυβέρνηση Μέρκελ).

Στις 04 Οκτωβρίου 2014 δημοσίευσε η «Νέα Φιλική Εταιρεία» την παρακάτω συμφωνία του ΣΥΡΙΖΑ με τη Γερμανική κυβέρνηση, η οποία, ως προς το περιεχόμενό της, είναι η ίδια ακριβώς με αυτήν που παρουσίασε ο Σόϊμπλε στην «διαπραγμάτευση» ως προαπαιτούμενο που πρέπει να αποδεχτεί η κυβέρνηση Τσίπρα, πριν αυτός δώσει τη συγκατάθεσή του στην «αναδιάρθρωση» του χρέους.

. και ο Τσίπρας κάνει τώρα πως δεν το ‘ξερε!

Πριν καν γίνει πρωθυπουργός, ο Αλέξης Τσίπρας, με μέλη της συμμορίας του, είχε μεταβεί στην Γερμανία και συναντήθηκε με την Μέρκελ.

ΕΚΕΙ ΥΠΕΓΡΑΨΕ ΟΤΙ ΤΟΥ ΖΗΤΗΘΗΚΕ, ΠΡΟΚΕΙΜΕΝΟΥ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ.

Colpo grosso (I) …. Το χρονικό μιας νέας προδοσίας.

ΑΠΟ 4-10-2014 ΕΙΧΕ ΣΥΜΦΩΝΗΣΕΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΓΕΡΜΑΝΟΥΣ Ο ΤΣΙΠΡΑΣ ΤΗΝ ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ!!!!!!!!!!!

Η Ελλάδα και οι Έλληνες θυσιάζονται πάλι στον βωμό της εξουσίας, παραμένοντας δέσμιοι υπό ξένη κατοχή έως τις 30 Οκτωμβρίου του 2072, μόνο και μόνο επειδή το εθνικό συμφέρον αποτελεί εμπόδιο στα σχέδια του Αλέξη Τσίπρα, του ΣΥΡΙΖΑ και των αφεντικών τους!

Το γράφαμε στα ΑΤΤΙΚΑ ΝΕΑ, πριν από τις εκλογές της 25ης Ιανουαρίου 2015.

“Ο ΑΛΕΞΗΣ ΤΣΙΠΡΑΣ, ΕΚΤΕΛΕΙ ΕΝΤΕΤΑΛΜΕΝΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ ΔΟΛΟΦΟΝΙΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΚΑΙ ΘΑ ΑΠΟΤΕΛΕΣΕΙ ΤΟ ΤΕΛΕΥΤΑΙΟ ΚΑΡΦΙ ΣΤΗΝ ΚΑΣΑ ΤΗΣ”.

Στο Βερολίνο απόρησαν όλοι με την «μεταγραφή» του Jörg Asmussen από την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα, όπου είχε συμβόλαιο μέχρι τα τέλη του 2019, στη θέση του υφυπουργού Εργασίας όπου τα ηνία κρατά η υπουργός και άσπονδη «φίλη» του, η Andrea Nahles.

Με λίγα λόγια, φαινομενικά, έγινε από « δήμαρχος …. κλητήρας» αλλά ουσιαστικά αναβαθμίστηκε, καθώς έχει ήδη συμφωνηθεί από τα συνεργαζόμενα κόμματα της σημερινής Ομοσπονδιακής κυβέρνησης της Γερμανίας, το Σεπτέμβριο του 2015 να διαδεχτεί τον Wolfgang Schäuble στο Υπουργείο Οικονομικών!

Ο «κ.» Rasmussen ανέλαβε να διεκπεραιώσει μόνο δύο πράγματα, μέχρι τη μέρα της αναβάθμισής του, όπως:

1. Την καθιέρωση του κατώτατου ωρομισθίου στη Γερμανία και

2. το «δέσιμο» της Ελλάδος (χειροπόδαρα) για τα επόμενα 50 έτη στο «άρμα» της Γερμανίας και των τοκογλύφων.

Το πρώτο το πέτυχε ο Asmussen μόνος του, όσο για το δεύτερο, με την βοήθεια και την ευγενή συμπαράσταση του Νέου ΠΑΣΟΚ του Α. Τσίπρα.

Στην πρόσκλησή του, για μυστικές συζητήσεις, σχετικά με το «τι μέλλει γενέσθαι» με την Ελλάδα και το χρέος της, ανταποκρίθηκε ο κ. Τσίπρας αμέσως, αποστέλλοντας στο Βερολίνο τους πιο στενούς και έμπιστους συνεργάτες του ….!

Ο Γερμανός υφυπουργός, αφού πρώτα εξήγησε στους αντιπροσώπους του προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ ότι το τυχόν αίτημα τους για «κούρεμα» ή διαγραφή ενός μέρους του Ελληνικού χρέους θα αντιμετωπισθεί τελείως αρνητικά από τους δανειστές, τους αντιπρότεινε τα εξής:

…. η πρόταση των Γερμανών.

«Επιμήκυνση του χρόνου αποπληρωμής» ενός μέρους του χρέους, ύψους 60 δις. € (αντιστοιχεί στο 3,00% επί του ΑΕΠ έως το 2020) κατά 50 έτη ( προβλέπεται μηδενική απόσβεση του κεφαλαίου για τα πρώτα 25 έτη και καταβολή τόκων εξ αρχής, ύψους 0,75% επί του κεφαλαίου).

Στην περίπτωση που η Ελληνική κυβέρνηση εκπληρώσει, εντός καθορισμένου χρόνου, τα συμφωνηθέντα με τους δανειστές της, τότε «αποσύρεται» από το εναπομείναν χρέος, κατά τον ίδιο τρόπο και με όμοιους όρους, ένα επί πλέον ποσό, ύψους τώρα 40 δις. € (ισοδύναμο με το 2,00% επί του ΑΕΠ έως το 2022).

….. όροι και ανταλλάγματα.

1. Μεταβιβάζεται, ως εγγύηση, για χρονικό διάστημα 49 ετών, η διαχείρηση του ορυκτού πλούτου, των αιολικών και των ηλιακών πάρκων παραγωγής ηλεκτρικής ενέργειας και το δίκτυο των ενεργειακών αγωγών της χώρας σε εταιρεία που προτείνουν οι δανειστές της.

2. Η Ελλάδα αποδέχεται την ονομασία «Μακεδονία» για την FYROM και συμφωνεί με την είσοδό της σε Ε.Ε και ΝΑΤΟ.

3. Η Ελλάδα υποστηρίζει με όλες τις δυνάμεις της το σχέδιο Ανάν ΙΙ για την επίλυση του Κυπριακού.

4. Η Ελλάδα δεν διεκδικεί την καταβολή των Γερμανικών πολεμκών αποζημιώσεων ενώ η Γερμανία «τιμά» την μνήμη των Ελλήνων θανόντων κατά τον Β’ Π.Π και δεσμεύεται να καταβάλλει το ποσόν των 2,0 δις. €, σε πέντε ισόποσες, ετήσιες δόσεις, με σκοπό την χρηματοδότηση προγραμμάτων επιμόρφωσης, εκπαίδευσης και μετεκπαίδευσης ανέργων νέων στην Ελλάδα.

5. Η Ελλάδα συνεργάζεται με την, στο σημείο 1, αναφερόμενη εταιρεία και δημιουργεί 26 ειδικές οικονομικές ζώνες (Ε.Ο.Ζ) ανά την Επικράτειά της.

6. Ο Α. Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ δεσμεύονται όπως παράσχουν νομική ασυλία στο πολιτικό προσωπικό που διαπραγματεύθηκε, συμφώνησε, ψήφισε, υπόγραψε και εφάρμοσε τις δανειακές συμβάσεις με την Τρόϊκα.

7. Ο Α. Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ δεσμεύονται ότι δεν θα καταγγείλουν τους όρους των δανειακών συμβάσεων (Νο-bailout klausel) με την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το ταμείο EFSF λόγω αντισυνταγματικότητας και της ουσιαστικής αντίθεσής τους στο πνεύμα του συμφώνου της Ευρωπαϊκής Ένωσης και ειδικά των άρθρων 123 και 125.

…. κι άλλα γερμανικά καθρεφτάκια!

1. Τα προγράμματα ΕΣΠΑ αυξάνονται κατά 2,0 δις. €.

2. Ελεύθερώνεται η χρήση των 11,0 δις. € που προς το παρόν είναι δεσμευμένα στο ταμείο υποστήριξης των Ελληνικών τραπεζών.

3. Η Γερμανία υποστηρίζει την δανειοδότηση 5.000 νεοϊδρυθέντων εταιρειών στην Ελλάδα με κεφάλαια ύψους 750 εκ. €.

4. Ο σύνδεσμος των Γερμανών βιομηχάνων δεσμεύεται να επενδύσει, εντός της επόμενης 10-ετίας, στην Ελλάδα, στοχεύοντας στην δημιουργία 15.000 νέων θέσεων εργασίας.

Πέντε μέρες μετά την λήξη των συνομιλιών στο Βερολίνο μεταξύ του υφυπουργού Εργασίας, Jörg Asmussen και των αντιπροσώπων του Αλέξη Τσίπρα, ο ΣΥΡΙΖΑ απάντησε θετικά στις Γερμανικές προτάσεις, δεσμευόμενος να τις ικανοποιήσει όταν αναλάβει την εξουσία στην Ελλάδα.

Αποτελεί «επτασφράγιστο» μυστικό η συμφωνία του ΣΥΡΙΖΑ με τους Γερμανούς, όπου το μοιράζονται μεταξύ τους τα 5-6 άτομα του προέδρου και από την άλλη μεριά, όλος ο …. υπόλοιπος κόσμος.

Η βιντεοσκόπηση της συζήτησης έγινε εν γνώσει και των δύο πλευρών αλλά αυτό που δεν γνωρίζουν είναι ότι οι διπλωματικές αντιπροσωπείες του Βερολίνου (Αμερικάνοι, Βρετανοί, Ισραηλίτες και Ρώσοι ) «έχουν τύμπανο» ( τις κόπιες ) το «μυστικό» για το οποίο από κοινού καμαρώνουν …. Γερμανοί και Συριζαίοι.

Οι Ρώσοι μάλιστα, που παρακολουθούν από πολύ κοντά τα καμώματα του αμερικανόφιλου και συστημικού Α. Τσίπρα, γνωρίζουν ήδη τα συμφέροντα που θα υπηρετήσει με την πολιτική του και γι αυτό δεν αφήνουν ευκαιρία ανεκμετάλευτη χωρίς να του δείξουν ότι δεν τον εμπιστεύονται.

Κατά την πρόσφατη επίσημη επίσκεψή του στην Μόσχα (πριν τις ευρωεκλογές 2014, με την ιδιότητά του υποψήφιου προέδρου της ευρωπαϊκής αριστεράς για το αξίωμα του προέδρου της Ε.Ε.) έγινε δεκτός από κάποια … «ταξιθέτρια» της Κάτω Βουλής.

…. Το τραγικό και το περίεργο στην όλη υπόθεση είναι ότι, όταν ο Γερμανός Jörg Asmussen, με την ιδιότητα του αντιπροσώπου της Ε.Κ.Τ, επισκέφτηκε την Ελλάδα τον Αύγουστο του 2013 για συνομιλίες με τον τότε υπουργό των Οικονομικών, Γιάννη Στουρνάρα, του έκανε την ίδια πρόταση, αυτήν δηλαδή πάνω στην οποία έκλεισε τώρα η συμφωνία με τους ανθρώπους του ΣΥΡΙΖΑ.

Η διαφορά όμως έγκειται στο ύψος του ποσού και των εγγυήσεων.

Τώρα συμφώνησαν να αποσυρθούν συνολικά 100 δις. € εφόσον προηγουμένως δοθούν ανταλλάγματα από την Ελλάδα ενώ τότε προτάθηκε η «απόσυρση» 140,00 δις. € (80 δις. € συν 60 δις. € που ισοδυναμούν στο 4,00% και στο 3,00% επί του ΑΕΠ έως το 2020 ή το 2022 αντίστοιχα) και μάλιστα χωρίς εγγυήσεις και προκαταβολές!

Η Ελλάδα και οι Έλληνες θυσιάζονται πάλι στον βωμό της εξουσίας, παραμένοντας δέσμιοι υπό ξένη κατοχή έως τις 30 Οκτωμβρίου του 2072, μόνο και μόνο επειδή το εθνικό συμφέρον αποτελεί εμπόδιο στα σχέδια του Αλέξη Τσίπρα, του ΣΥΡΙΖΑ και των αφεντικών τους! Νέα Φιλική Εταιρεία

ΣΧΕΤΙΚΑ

Advertisements

One comment on ““Colpo grosso” της Γερμανίας για την υποδούλωση της Ελλάδας

  1. Το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων, η KfW και η Βασιλεία ΙΙ

    απόσπασμα :

    Η KfW και η δανειακή σύμβαση του μνημονίου

    Η KreditanstaltfürWiederaufbau KfW (Πιστωτικό Ίδρυμα Ανασυγκρότησης) είναι ένας γερμανικός κρατικός τραπεζικός όμιλος ο οποίος ιδρύθηκε το 1948 με την λήξη του Β’ Παγκοσμίου Πολέμου και συμμετείχε στην διαχείριση των πόρων του Σχεδίου Marshall για την ανοικοδόμηση της Γερμανίας. Μέτοχοι του είναι κατά 80% η ομοσπονδιακή κυβέρνηση της Γερμανίας και κατά 20% τα ομόσπονδα κράτη. Το ενεργητικό της το 2012 ήταν 511 δισ. ευρώ αντιπροσωπεύοντας περίπου το 19% του ΑΕΠ της Γερμανίας. Απασχολεί 5.190 άτομα προσωπικό και διαθέτει 20,7 δισ. ευρώ κεφάλαια. Τις δραστηριότητες της τις διαχωρίζει σε εσωτερικές και διεθνείς. Με το σύνθημα «Υποστηρίζουμε την Γερμανία» σκοποί της είναι η χρηματοδότηση μικρομεσαίων γερμανικών επιχειρήσεων με ιδιαίτερη έμφαση σε νεοσύστατες και καινοτόμες επιχειρήσεις και η χρηματοδότηση επενδύσεων σε «περιφερειακές και κοινωνικές υποδομές». Οι διεθνείς δραστηριότητές της περιλαμβάνουν την χρηματοδότηση εξαγωγικών επιχειρήσεων τόσο γερμανικών όσο και ευρωπαϊκών. Όπως αναφέρει οι προτεραιότητες των διεθνών δραστηριοτήτων της περιλαμβάνουν την «εξασφάλιση πρώτων υλών» για γερμανικές επιχειρήσεις και τις «ξένες επενδύσεις γερμανικών επιχειρήσεων». Επίσης «προωθεί την οικονομική ανάπτυξη και την κοινωνική πρόοδο σε αναπτυσσόμενες χώρες βελτιώνοντας τις ζωές των ανθρώπων».

    Η KfW είναι η γερμανική κρατική τράπεζα η οποία το 2010 υπέγραψε εκπροσωπώντας την Γερμανία την Σύμβαση Δανειακής Διευκόλυνσης με την ελληνική κυβέρνηση και την Τράπεζα της Ελλάδος. Επίσης η KfW στην προσπάθεια στήριξης της ελληνικής οικονομίας είχε ανακοινώσει με δελτίο τύπου στις 07.10.2011 ότι προβαίνει σε μείωση του επιτοκίου χορηγήσεων κατά 25 μονάδες βάσης για επενδύσεις και κεφάλαια κίνησης γερμανικών επιχειρήσεων που θέλουν να δραστηριοποιηθούν στην Ελλάδα, για θυγατρικές γερμανικών επιχειρήσεων στην Ελλάδα καθώς και για ελληνογερμανικές κοινοπραξίες. Επίσης στο ίδιο δελτίο τύπου γίνεται αναφορά ότι η KfWθα παράσχει την τεχνογνωσία της στην ελληνική κυβέρνηση για την δημιουργία μίας κρατικής αναπτυξιακής τράπεζας στην Ελλάδα στα πρότυπα της KfW. Τέλος κατά την επίσκεψη του Wolfgang Schäuble στην Αθήνα στις 18.07.2013 ξεκίνησε η συζήτηση για την ίδρυση του Institute for Growth στην οποία η KfW θα παρέχει τεχνική υποστήριξη και κεφάλαια.

    Γιατί να υπογράψει η KfW την δανειακή σύμβαση και όχι η Γερμανία; Με βάση τους κανόνες το κρατικό χρέος, ακόμη και για ένα αναξιόχρεο κράτος, έχει μηδενική στάθμιση ρίσκου το οποίο έχει ως αποτέλεσμα για την χορήγηση πίστωσης από μία τράπεζα σε ένα κράτος να μην χρειάζονται εποπτικά κεφάλαια. Αυτό δεν σημαίνει φυσικά ότι δεν υπάρχει πιστωτικός κίνδυνος, υπάρχει και παραυπάρχει όπως έχει αποδειχτεί στην ελληνική περίπτωση. Σε προηγούμενο κείμενο που έκανα αναφορά στο θέμα της ποσοτικής χαλάρωσης είχα υποστηρίξει την θέση ότι το ελληνικό κράτος θα μπορούσε να μπει σε απευθείας διμερείς συμβάσεις δανεισμού με εμπορικές τράπεζες χωρίς να χρειάζεται να καταφύγει σε έκδοση ομολόγων. Είναι ή δεν είναι η δανειακή σύμβαση του ελληνικού κράτους με την KfW η πρακτική εφαρμογή αυτής της πρότασης; Επιπλέον, ας μας εξηγήσει κάποιος με τραπεζικές γνώσεις εάν με βάση τους κανόνες είναι υποχρεωμένη η KfW να βγει στις αγορές για να αντλήσει τα κεφάλαια με τα οποία χρηματοδότησε το ελληνικό κράτος. Όχι μόνο δεν είναι αλλά στην πραγματικότητα όλα μπορούν να γίνουν με μία απλή διπλογραφική λογιστική εγγραφή. Η μόνη υποχρέωση συμμόρφωσης που υπάρχει είναι με την τήρηση των ελάχιστων αποθεματικών στην Κεντρική Τράπεζα. Για την ιστορία να αναφέρω ότι η KfW υπολογίζει και δημοσιεύει τον δείκτη CoreTier 1 σε εθελοντική βάση για εσωτερικούς λόγους. Για το 2010 ο δείκτης ήταν στο 12,4%.

    Ολόκληρο το άρθρο εδώ : http://www.capital.gr/arthra/1984588/to-tameio-parakatathikon-kai-daneion-i-kfw-kai-i-basileia-ii

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s