Όλη η μήνυση του Πάνου Καμμένου κατά «Φιλελεύθερου»

στο τέλος της ανάρτησης θα βρείτε 2 μηνύσεις κατά Καμμένου

Προς τον κ.

Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών

ΕΓΚΛΗΣΗ

Του Παναγιώτη Καμμένου του Ηλία, Υπουργού  Εθνικής Άμυνας, βουλευτή και προέδρου  της κοινοβουλευτικής ομάδας ΑΝ.ΕΛ, κατοίκου Αθηνών.

ΚΑΤΑ

Του Μαυρίδη Αθανάσιου, εκδότη της εφημερίδας «ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ», κατοίκου Αθηνών.
Του Παναγιώτη Λάμψια, διευθυντή της εφημερίδας «ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ», κατοίκου Αθηνών.
Του Βασίλη Γεώργα, Διευθυντή Σύνταξης της εφημερίδας «ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ», κατοίκου Αθηνών.
Του Γεώργιο Μπαλγκά, Διευθυντή έκδοσης της εφημερίδας «ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ», κατοίκου Αθηνών.

Της Κατερίνας Γαλανού, Αρχισυντάκτριας Πολιτικού της εφημερίδας «ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ», κάτοικου Αθηνών.

Του Γαβριήλ Σερέτη, δημοσιογράφου και συντάκτη του επίμαχου δημοσιεύματος της εφημερίδας «ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ» με τίτλο « Πάρτι ημετέρων στα hotspots», κάτοικο Αθηνών.

Της Νικολέτας Μουτούση, δημοσιογράφου και συντάκτριας του επίμαχου δημοσιεύματος της εφημερίδας «ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ», με τίτλο «Λούφα και Παραλλαγή Κονδύλια στο Αιγαίο», κάτοικο Αθηνών.

Αξιότιμε κ. Εισαγγελέα,

              Στο φύλλο 210 της  21-23 Σεπτεμβρίου 2018 της καθημερινής πολιτικής εφημερίδας «ΦΙΛΕΛΕΥΘΕΡΟΣ», της οποίας ο α΄ των εγκαλουμένων είναι εκδότης, ο β΄ των εγκαλουμένων είναι Διευθυντής, ο γ΄ των εγκαλουμένων είναι Διευθυντής Σύνταξης, ο δ΄ των εγκαλουμένων είναι Διευθυντής Έκδοσης, η ε΄ των εγκαλουμένων  είναι αρχισυντάκτρια πολιτικού, o στ των εγκαλουμένων είναι δημοσιογράφος και συντάκτης του 1ου επίμαχου δημοσιεύματος και η ζ’ των εγκαλουμένων είναι δημοσιογράφος και συντάκτρια του 2ου επίμαχου δημοσιεύματος, καταχωρήθηκαν ένα ανυπόγραφο  και δύο ενυπόγραφα δημοσιεύματα από τους ε΄ και ζ΄ εκ των εγκαλουμένων τα οποία, είναι ψευδή και συκοφαντικά και τα οποία θα παραθέσω αυτούσια παρακάτω.

Εγκαλώ  άπαντες τους ανωτέρω για τα αδικήματα που τέλεσαν εναντίον μου, όπως ακριβώς περιγράφονται κατωτέρω, με την επιφύλαξη και για τυχόν άλλα αδικήματα, που θα προκύψουν από την επισταμένη και διεισδυτική έρευνά Σας.

Ειδικότερα, τα επιλήψιμα και συκοφαντικά δημοσιεύματά  έχουν επί λέξει ως εξής:

Α. Ανυπόγραφο άρθρο στην σελίδα 21 με τον τίτλο «ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΚΑΙ ΠΟΝΤΙΚΙΑ» το οποίο έχει ως εξής:

«Διεθνής διασυρμός της χώρας για την παταγώδη αποτυχία στη διαχείριση της κρίσης, την ώρα που οι κυβερνητικοί φίλοι και οργανώσεις φαντάσματα έχουν στήσει χορό γύρω από τα ευρωπαϊκά κονδύλια

Ντροπιαστικές για τη χώρα αλλά και την ανθρώπινη αξιοπρέπεια αναφορές με κορυφαίες αυτές που επί χρόνια πια κατακλύζουν τα διεθνή ΜΜΕ με επίκεντρο το κολαστήριο της Μόριας, και αναπάντητες καταγγελίες από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, τους φορείς της αυτοδιοίκησης και τις τοπικές κοινωνίες για αδιαφανείς διαδικασίες και διασπάθιση εκατοντάδων εκατομμυρίων κοινοτικών πόρων και δημοσίου χρήματος, το οποίο, όπως όλα δείχνουν, εξαφανίστηκε σε δαιδαλώδεις και σκοτεινούς διαδρόμους, συνθέτουν την εικόνα της πολιτικής των ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ  στο προσφυγικό μεταναστευτικό.

Οι διαπρύσιες «αριστερές»  ανθρωπιστικές εξαγγελίες έχουν προ πολλού πεταχτεί στο καλάθι των αχρήστων και ανθρώπινες ψυχές στοιβάζονται δίπλα στην προκλητική δραστηριότητα «ημετέρων» που λυμαίνονται απίστευτα ποσά μέσω απευθείας αναθέσεων και ανεξέλεγκτων διαδικασιών, που εκτείνονται από τα απλά συσσίτια ως και την ιατροφαρμακευτική περίθαλψη των θυμάτων ενός ανήλεους πολέμου, συσχετισμών, ανικανότητας και υποκρισίας που, εδώ και χρόνια, μαστίζει τη .Νοτιοανατολική Μεσόγειο και κατ’ επέκταση την Ευρώπη. Το πρόβλημα εντείνεται αλλά και τρέφεται από την ανυπαρξία οποιουδήποτε νομοθετικοί) πλαισίου, την πολυνομία και την πολιτική αβουλία των συναρμόδιων που όταν ο κόμπος φτάνει στο χτένι είτε δηλώνουν αναρμόδιοι, είτε πετάνε το μπαλάκι άλλοτε στο υπουργείο Οικονομίας και άλλοτε στο υπουργείο Εθνικής ¨Άμυνας.

«Λευκή επιταγή»

Με τον ρόλο του κυβερνητικού εταίρου Π. Καμμένου να είναι καταλυτικός, καθώς, με τη σύμφωνη γνώμη και τη λευκή επιταγή του πρωθυπουργού, έχει αναδειχθεί σε μοναδικό, επί της ουσίας, δυνητικό δικαιούχο των κοινοτικών προγραμμάτων που στοχεύουν στους πρόσφυγες και καταλήγουν, σύμφωνα με τις επαναλαμβανόμενες δημόσιες καταγγελίες, στην τσέπη πολιτικών του φίλων και επιχειρηματιών, μέσα από φωτογραφικούς διαγωνισμούς εξπρές, δημιουργώντας οσμές σκανδάλου και ρήγματα στη λειτουργία της Δικαιοσύνης και της Δημοκρατίας»

Β.      Ενυπόγραφο από τον ε’ των εγκαλουμένων (σελ. 22-23) με τίτλο ΠΑΡΤΙ «ΗΜΕΤΕΡΩΝ» ΣΤΑ HOTSPOTS το οποίο έχει ως εξής:

«Αδιαφανείς διαδικασίες, αδυναμία χάραξης και υλοποίησης μιας συγκεκριμένης στρατηγικής και παντελής αδιαφορία απέναντι στις καταγγελίες των κομμάτων της αντιπολίτευσης, της τοπικής αυτοδιοίκησης αλλά και των τοπικών κοινωνιών που κατ’ επανάληψη ζητούν εξηγήσεις για τη διαχείριση του πακτωλού των εκατομμυρίων κοινοτικών πόρων που έλαβε η χώρα από την Ε.Ε. για τους πρόσφυγες μετανάστες, συνιστούν, εδώ και μια τριετία, το τρίπτυχο της κυβερνητικής πολιτικής των ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ. Την ίδια στιγμή, ακόμα και το ύψος της μεταναστευτικής ροής, σε μια ανθρωπιστική δημιουργική λογιστική χρησιμοποιείται κατά το δοκούν προκειμένου να επιτευχθούν πολυεπίπεδοι στόχοι, ενώ οι πολυπληθείς, αγνώστου καταστατικού και προσωπικού ΜΚΟ λειτουργούν στην ουσία ανεξέλεγκτες, καθώς κανείς δεν γνωρίζει ούτε τον ακριβή αριθμό τους.

Αλγεινή εντύπωση προκαλεί και το γεγονός ότι η αλληλεπικάλυψη αρμοδιοτήτων μεταξύ υπουργείων ενισχύεται από την αβουλία των πολιτικών τους προϊσταμένων, οι οποίοι, σε μια λογική πολιτικού «απεταξάμην», ρίχνουν το μπαλάκι ο ένας στον άλλο, έχοντας, ωστόσο, στις αναφορές τους έναν κοινό παρονομαστή: τον υπουργό Εθνικής Άμυνας και κυβερνητικό (συν)εταί ρο Π. Καμμένο, ο οποίος, σε ένα πρωτοφανές πανευρωπαϊκό παράδοξο, διαχειρίζεται δυσανάλογα του αντικειμένου των Ενόπλων Δυνάμεων ποσά και μάλιστα, σύμφωνα με τις επώνυμες καταγγελίες ανθρώπων που γνωρίζουν πρόσωπα και πράγματα, πριμοδοτώντας συγκεκριμένους επιχειρηματίες και φίλιες δυνάμεις της αγοράς , που, όπως και ο «δυνητικός υπερδικαιούχος», ουδέποτε έκρυψαν την αδυναμία τους στην αποτελεσματικότητα των απευθείας αναθέσεων και τις διαδικασίες εξπρές, στην προνομιακή διάθεση ενός μεγάλου μέρους από το 1,6 δισ. που έχουν εκχωρηθεί στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια.

Χωρίς ωστόσο, να έχει καταστεί δυνατή προσώρας, ούτε η ολοκλήρωση ενός Μητρώου όλων των εμπλεκόμενων, ή ενός συστήματος βιολογικού καθαρισμού, σε ένα κέντρο υποδοχής, όπως η τραγική Μόρια. Επιτρέποντας έτσι, μεταξύ άλλων, τη συνέχιση της εργολαβίας του τοπικού «βοθρατζή», ο οποίος, εδώ και χρόνια, λυμαίνεται, στην κυριολεξία, πάνω από 100.000 ευρώ τον μήνα, όταν το κόστος κατασκευής του κεντρικού αγωγού λυμάτων, σύμφωνα με εκτιμήσεις της ίδιας της κυβέρνησης, δεν υπερβαίνει συνολικά τις 70.000 ευρώ.

Ευχές και μισόλογα…

Ως αποτέλεσμα της ακολουθούμενης πολιτικής, ακόμα και σήμερα, ο… τύποις αρμόδιος υπουργός Μεταναστευτικής Πολιτικής, Δ. Βίτσας, εξαντλεί την παρέμβαση του σε αφορισμούς παρατηρητή και όχι υπουργού «η κατάσταση είναι οριακή», «το επόμενο διάστημα θα δημιουργήσουμε», «το έργο γίνεται αργά, αλλά φταίει η γραφειοκρατία». Λέξη για το ποιος ευθύνεται για τη γραφειοκρατία ίσως, ακόμα, το παλιό πολιτικό σύστημα ή η Ακροδεξιά. Μεταθέτοντας τη λύση του γόρδιου δεσμού στο τέλος του 2018 όταν «θα αναθεωρηθεί το financial plan από την Ε.Ε. και όλα τα χρήματα που πηγαίνουν στο ΥΠΕΘΑ θα μεταφερθούν στο Μεταναστευτικής Πολιτικής». Αναγνωρίζοντας αμέσως και σαφώς, την τραγικά διακοσμητική ύπαρξη του υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής, για τη λειτουργία του οποίου δαπανώνται περί τα 50 εκατ. ευρώ τον χρόνο. Αλλά και τραγικά προσοδοφόρες business που καθημερινά εξελίσσονται στο Αιγαίο. Όπως και τον ρόλο του κυβερνητικού εταίρου. Ειδικότερα, όπως αναγνώρισε και η κυβέρνηση, η Ελλάδα έχει πιστοποιήσει σε δαπάνες μόνο το 35% από τα 566 εκατ. ευρώ που έχει εισπράξει από την τακτική κοινοτική χρηματοδότηση, ενώ το 68% από τα 570 εκατ. ευρώ της έκτακτης χρηματοδότησης (δηλαδή 388 εκατομμύρια) πήγαν σε ΜΚΟ. Επίσης, 182 εκατομμύρια ευρώ κατευθύνθηκαν σε κρατικούς φορείς με βασικότερο το ΥΠΕΘΑ, κυρίως για τη δημιουργία κέντρων υποδοχής. Λέγε με Μόρια.

Μέχρι πρόσφατα η Ελλάδα απορροφούσε ευκολότερα τα κονδύλια του Emergency Assistanse εξαιτίας του γεγονότος ότι «ο έλεγχος δεν ήταν ιδιαιτέρως αυστηρός», όπως λένε στον «Φιλελεύθερο» γνώστες του φακέλου. Αντιθέτως με τα πάγια συγχρηματοδοτούμενα από τo Ευρωπαϊκό Ταμείο Ασύλου, Μετανάστευσης και Ενσωμάτωσης και το Ευρωπαϊκό Ταμείο Εσωτερικής Ασφάλειας ευρωπαϊκά προγράμματα που παραμένουν ανεκμετάλλευτα. Και το ΥΠΕΘΑ ήταν ο «πρωταθλητής» στη διάθεση των «επειγόντων» κονδυλίων. Κονδύλια που φτάνουν έως «την ενίσχυση της ικανότητας ανταπόκρισης των χερσαίων, πλωτών και εναέριων μέσων για την επιτήρηση και περιπολία των συνόρων και για την προστασία της ανθρώπινης ζωής», αφήνοντας εκτός νυμφώνος ακόμη και το Λιμενικό. Και με γνωστά τα αποτελέσματα της ενίσχυσης των συνόρων. Ενώ κανονικά τα έργα θα έπρεπε να υλοποιεί η Υπηρεσία Πρώτης Υποδοχής του Μεταναστευτικής Πολιτικής, μετά την έγκριση του υπουργείου Οικονομίας. Υπουργείο, όμως, που «δεν έχει κόσμο, ούτε τεχνογνωσία». Το «κενό» έρχεται να συμπληρώσει το Άμυνας που, ω! του θαύματος, «έχει και κόσμο και τεχνογνωσία». Από την Ειδομένη ακόμα, οπότε το ΥΠΕΘΑ λάμβανε διά νόμου την άδεια να συνάπτει συμβάσεις «κατόπιν διαπραγμάτευσης, χωρίς δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης της ελληνικής νομοθεσίας».

 Εθνικά… κέτερινγκ

Πάντως, ακόμα και σε τομείς φαινομενικά απλούς, όπως το… ένα πιάτο φαΐ, τα συσσίτια των προσφύγων, το παιχνίδι παίζεται από επαγγελματίες με περισσή… τεχνογνωσία. Από μόνιμους αναδόχους, συγκεκριμένες εταιρείες, με ονοματεπώνυμο, που με μηδενική έκπτωση έχουν τσεπώσει δεκάδες εκατομμύρια ευρώ για την τροφοδοσία των κέντρων υποδοχής σε Μυτιλήνη, Χίο, Σάμο, Κω και Λέρο. Με τις προκηρύξεις να δημοσιεύονται ακόμα και μισή ώρα πριν από την έναρξη και τη λήξη της διαδικασίας ή μετά τις 3 το μεσημέρι, με στόχο να αποκλείονται οι «άσχετοι», και την επίσημη άγνοια ακόμα για τους ακριβείς, τους πραγματικούς αριθμούς των γευμάτων να πρυτανεύει. Από το πρόχειρο μαγειρείο στη Μόρια ως το τελευταίο κέντρο της Ελλάδας. Όπως προκύπτει από επίσημα στοιχεία, αλλά και καταγγελίες πολιτικών στελεχών ακόμα και του ΣΥΡΙΖΑ, δύο εταιρείες με έδρα την Αθήνα αποτελούν τους μόνιμους αναδόχους. Πρόκειται για τις εταιρείες «Pot &ί Pan Food Services» και «Πιέτρης Εστίαση Α.Ε.». Η πρώτη ανήκει στον Γιάννη Τουτζιαρίδη, πρόσωπο «οικείο στον Π. Καμμένο», με τη δεύτερη να ανήκει στον ανάδοχο του κυλικείου της Βουλής, ο οποίος πριν συλληφθεί από το ΣΔΟΕ παλαιότερα, φέρεται να κυκλοφορούσε με Ferrari, ενώ, ταυτόχρονα, κρατούσε απλήρωτους και ανασφάλιστους τους υπαλλήλους του, με αποτέλεσμα να μείνουν χωρίς καφέ και κουλούρι ακόμα και οι βουλευτές του ναού της δημοκρατίας. Οι εταιρείες αυτές, πάντα σύμφωνα με καταγγελίες, έχουν δημιουργήσει και παρένθετα σχήματα που «κουμπώνουν στους διαγωνισμούς και στο επείγον του πράγματος», καθιστώντας δαιδαλώδη τον όποιο έλεγχο, ακόμα κι αν υπήρχε πολιτική βούληση.

Αντιθέτως με την αποσφράγιση και την αξιολόγηση των προσφορών που γίνονται αυθημερόν. Αντιθέτως με τις εγγυητικές καλής εκτέλεσης που είναι «για κάθε περίπτωση». Με τους κυβερνητικούς βουλευτές να περιορίζονται στη διαπίστωση περί «φωτογραφικών διαγωνισμών», στην έλλειψη συμμετοχής «τοπικών μονάδων τροφοδοσίας». Και την αρμόδια Αναθέτουσα Λρχή, παρά την ακυρωτική απόφαση της Ανεξάρτητης Αρχής Προδικαστικών Προσφυγών, να κωλυσιεργεί και να μην αναθέτει το έργο σε άλλο ανάδοχο.

Διερμηνείς με… καπέλο

 

Πεδίο αδιαφάνειας λαμπρό και για τις εργολαβίες που σχετίζονται με τη διερμηνεία, με τις «αρμόδιες» ΜΚΟ να λαμβάνουν άκοπα 15 με 20 εκατ. ευρώ τον χρόνο, όταν οι συγκεκριμένες υπηρεσίες θα μπορούσαν να γίνουν από τους ίδιους τους πρόσφυγες ή από ανέργους με γνώση των επίμαχων γλωσσών. Και τις υπερτιμολογήσεις «να πηγαίνουν και να έρχονται». Όταν, σε αντίθεση με το κοινώς λεγόμενο, η Ελλάδα θα μπορούσε να θέσει όρους και προϋποθέσεις στη λειτουργία των ΜΚΟ. Όταν αυτές δεν καταβάλλουν ούτε εισφορές ούτε φόρους. Με τον Μουζάλα να εξαντλεί την παρέμβασή του στο ρηχό «δεν ήταν δική μου απόφαση να δοθούν τα χρήματα στις ΜΚΟ, ούτε υπάρχει μεγάλη δυνατότητα ελέγχου τους». Και, κατά τα λοιπά, ρωτήστε τον Χαρίτση . Όταν ο γενικός γραμματέας Υποδοχής και Ταυτοποίησης και πρώην βουλευτής Οδ. Βουδούρης (ένας από τους τέσσερις που παραιτήθηκαν) προέβαινε σε σοβαρές καταγγελίες για ανομία και κακοδιαχείριση. Όταν ο αρμόδιος Επίτροπος Χρ. Στυλιανίδης, γνωστός για τη διπλωματία του, δήλωνε ευθαρσώς ότι «η Ελλάδα δεν καταθέτει σχέδια, ότι δεν απορροφώνται τακτικά κονδύλια βάσει προγραμματισμού».

Ομερτά

Για όλα αυτά, η κυβέρνηση αρνείται να απαντήσει πειστικά. Οχι μόνο σε επίπεδο κοινοβουλευτικού ελέγχου, με τις κάθε λογής παρεμβάσεις όλων των κομμάτων της αντιπολίτευσης να παραμένουν στη συντριπτική τους πλειονότητα αναπάντητες, αλλά και σε επίπεδο κοινωνίας, με τους αιρετούς της Αυτοδιοίκησης «στα κάγκελα», τους φορείς και τους απλούς πολίτες να παρακολουθούν άφωνοι. Μαθαίνοντας τα νέα, συνήθως, από τα διεθνή MME, όπως ο βρετανικός «Guardian», ο οποίος αποκάλυψε πρόσφατα πως στη χώρα μας χάθηκαν τα 70 από τα 100 ευρώ που δαπανήθηκαν ανά πρόσφυγα, στη μεγαλύτερη ανθρωπιστική βοήθεια που δόθηκε ποτέ. Βοήθεια που, προδήλως, το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος της, ουδέποτε έφτασε στα χέρια των προσφύγων. Χάθηκε, στο τρύπιο βαρέλι ενός πολιτικά ανίκανου κράτους και στα δόντια των έξυπνων (κυβερνητικών) εταίρων του.»

Γ.      Ενυπόγραφο από την ζ’ των εγκαλουμένων (σελ. 24-25) με τίτλο ΛΟΥΦΑ ΚΑΙ ΠΑΡΑΛΛΑΓΗ ΚΟΝΔΥΛΙΑ ΣΤΟ ΑΙΓΑΙΟ το οποίο έχει ως εξής:

Ήταν 2015 όταν η μεταναστευτική κρίση χτύπησε την πόρτα της Ελλάδας. Τότε, οι αρχές πιάστηκαν αδιάβαστες και δικαιολογημένα ίσως. Δεν μπορεί όμως να ισχυριστεί κάποιος το ίδιο τρία χρόνια μετά. Ωστόσο, οι συνθήκες διαβίωσης στα Κέντρα Υποδοχής προσφύγων και μεταναστών παραμένουν άθλιες. Παρά τον διεθνή διασυρμό – μέσω δημοσιευμάτων που περιγράφουν την κατάσταση – , την κατακραυγή από τις ίδιες τις οργανώσεις που προσέτρεξαν από την πρώτη στιγμή, αλλά και τις διαμαρτυρίες των κατοίκων στα ελληνικά νησιά, οι οποίοι επίσης ήταν οι πρώτοι που φρόντισαν όσους… ξεβράζονταν στις ακτές τους, η κυβέρνηση εξακολουθεί να χάνει το τρένο και να μην μπορεί να αξιοποιήσει ούτε καν τα οικονομικά οφέλη που της προσφέρονται από την Ευρώπη.

Έτσι, οι πρόσφυγες, από εκεί που κατά την αριστερή προσέγγιση θα… λιάζονταν, τώρα στοιβάζονται στα Κέντρα Υποδοχής. Το δυστύχημα είναι ότι πλέον τα χρονικά περιθώρια για την ενίσχυση της χώρας στενεύουν δραματικά, καθώς η κυβέρνηση επέλεξε την εύκολη λύση της εκταμίευσης έκτακτης χρηματοδότησης, για την οποία οι διαδικασίες γίνονταν με διαγωνισμούς εξπρές, με απευθείας αναθέσεις σε «ημετέρους», αφήνοντας την κανονική χρηματοδότηση να λιμνάζει. «Τα χρήματα που διατέθηκαν θα πάνε σύντομα πίσω εάν δεν αξιοποιηθούν. Δεν τίθεται θέμα οικονομίας στην αξιοποίησή τους, αντιθέτως εάν δεν απορροφηθούν βρίσκεσαι και εν αδίκω έναντι των ευρωπαϊκών αρχών γιατί τα ζήτησες εξαρχής σχολιάζει στον «Φ» ο Δανιήλ Εσδράς, ειδικός απεσταλμένος του Διεθνούς Οργανισμού Μετανάστευσης και σύμβουλος για θέματα Μεσογείου. «Υπάρχουν προγράμματα έκτακτα και τα κανονικά, που διατίθενται ανάλογα με ης ανάγκες σε όλες ης χώρες και τώρα ανήκουν στο υπουργείο Οικονομίας. Ανάλογα με αυτά, η κάθε χώρα βγάζει προσκλήσεις ενδιαφέροντος για δράσεις» σημειώνει. Και προσθέτει: «Το 90% των έκτακτων κονδυλίων έχει τελειώσει. Πρέπει να τρέξουν προγράμματα μέσω των κανονικών κονδυλίων. Όταν πήγαμε να ζητήσουμε έκτακτα κονδύλια για τις επαναπροωθήσεις αλλοδαπών, μας απάντησαν ότι δεν γίνεται, αφού υπάρχουν κανονικά που δεν έχουν εξαντληθεί».

Το τέρας της γραφειοκρατίας

Από το επίσημο ταμείο (το AMIF) η απορροφητικότητα, ωστόσο, είναι ελάχιστη και δεν ξεπερνάει το 30%. Βασική αιτία είναι τα γραφειοκραηκά εμπόδια της ελληνικής διοίκησης ως προς τη διενέργεια διαγωνισμών. Αυτά εξάλλου αποτέλεσαν και την εύκολη δικαιολογία προκειμένου να ανοίξει ο δρόμος των απευθείας διαγωνισμών από έκτακτα κονδύλια μέσω του υπουργείου Εθνικής Άμυνας και να ακολουθήσουν οι σκιές σης διαδρομές των χρημάτων. Τόσο το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής, όσο και εμείς αντιμετωπίσαμε τεράστια προβλήματα όταν επιχειρήσαμε να ξεκινήσουμε με τη δημιουργία καταυλισμών. Για τον λόγο αυτόν επιλέχθηκαν εγκαταστάσεις του στρατού, ώστε να επιταχυνθούν οι διαδικασίες λέει ο κ. Εσδράς. «Το υπουργείο Εθνικής Άμυνας επιλέχθηκε επίσης για έκτακτες ανάγκες, επειδή μπορεί να λειτουργεί γρήγορα σχετικά με τους δημόσιους διαγωνισμούς. Δεν γινόταν να πάνε μέσω Δημοσίου» αναφέρει.

«Πρέπει να ξεφύγουμε από τη γραφειοκρατία, χρειαζόμαστε μια πιο γρήγορη δημόσια διοίκηση. Οι Βρυξέλλες έχουν τεράστια γραφειοκρατία και σε συνδυασμό με την ελληνική γραφειοκρατία πρόκειται για Κόλαση του Δάντη. Αλλά είναι άλλη η γραφειοκρατία όταν μιλάμε για πράγματα και αντικείμενα και άλλη όταν αφορά ανθρώπους» τονίζει ο ειδικός απεσταλμένος του ΔΟΜ.

Λάθος διαχείριση

«Υπάρχουν τεράστιες καθυστερήσεις με τα κονδύλια του AMIF για δράσεις, όπως για παράδειγμα τα ασυνόδευτα ανήλικα και η μεταφορά τους, που δεν έχουμε πάρει ακόμη χρήματα. Αυτό στραγγαλίζει μία οργάνωση» επισημαίνει στον «Φ» και ο πρόεδρος των Γιατρών του Κόσμου, Νικήτας Κανάκης. Αναφερόμενος στο θέμα διαχείρισης των κοινοτικών κονδυλίων, παραπέμπει σε ελέγχους που θα έπρεπε να γίνουν από αυτούς που δίνουν τα χρήματα και το κράτος που έκανε χρήση. «Χρησιμοποιήθηκαν όλα και με ποιες διαδικασίες και με ποια ανταποδοτικότητα για την κοινωνία;» αναρωτιέται.

«Δεν υπαινίσσομαι ότι κάποιος τα έχει φάει, αλλά δεν τα διαχειρίζονται οστά. Στην υγεία είναι τελείως διαφορετικά, πρέπει να χρησιμοποιήσεις συγκεκριμένα πράγματα με τα κονδύλια. Σε άλλους τομείς, όπως η σίτιση, είναι αλλιώς» καταλήγει. Είναι ενδεικτικό πως σε σωρεία ανακοινώσεων του υπουργείου Εθνικής Άμυνας, όπου έγινε χρήση των έκτακτων χρηματοδοτήσεων, αναφερόταν χαρακτηριστικά: «Το ΥΠΕΘΑ δύναται κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, να προβαίνει μεταξύ άλλων σε όλες ης αναγκαίες ενέργειες ή να συνάπτει με τρίτους συμβάσεις παροχής υπηρεσιών σχετικά με τη λειτουργία των Κέντρων, αποκλειστικά σε ό,τι αφορά τη διαμονή με τη διαδικασία διαπραγμάτευσης, χωρίς δημοσίευση προκήρυξης, για λόγους κατεπείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης της εθνικής νομοθεσίας, με την επιφύλαξη εφαρμογής της νομοθεσίας της Ευρωπαϊκής Ένωσης για τις δημόσιες συμβάσεις».

Η ομπρέλα του υπ. Οικονομίας

Οι διαδικασίες ασύλου, η ένταξη (που, σημειωτέον, περιλαμβάνει και ης μετακινήσεις ευάλωτων ομάδων, όπως οι ανήλικοι) και οι επαναπροωθήσεις υπάγονται στα κονδύλια που πλέον υπάρχουν στο υπουργείο Οικονομίας. «Ύστερα από κάποια στιγμή, μαζεύτηκαν όλα κάτω από το υπουργείο Οικονομίας. Το έκαναν για καλύτερα, αλλά ίσως προέκυψε χειρότερα. Αλλιώς, για παράδειγμα, γίνεται η συνεννόηση με το υπουργείο Δημόσιας Τάξης, που ξέρει τι σημαίνει επιστροφές μεταναστών. Το υπουργείο Οικονομίας δεν γνωρίζει το θέμα. Είναι άλλο το ΕΣΠΑ και άλλο το μεταναστευτικό. Δεν είναι το ίδιο με το κάνω μια επιχείρηση» σχολιάζει ο κ. Εσδράς.

ΑΞΙΟΠΟΙΝΕΣ ΠΡΑΞΕΙΣ, ΣΥΚΟΦΑΝΤΙΚΕΣ ΚΑΙ ΕΞΥΒΡΙΣΤΙΚΕΣ ΑΝΑΦΟΡΕΣ

Με το πρώτο εκ των ανωτέρω δημοσιευμάτων γίνεται ρητή αναφορά στο πρόσωπό μου στην παράγραφο με τίτλο «Λευκή Επιταγή»,  όπου με εμφανίζουν ως μοναδικό δυνητικό δικαιούχο των κοινοτικών προγραμμάτων για τους πρόσφυγες τα οποία, σύμφωνα με μη εξειδικευόμενες καταγγελίες, καταλήγουν στην τσέπη πολιτικών μου φίλων και επιχειρηματιών «μέσα από φωτογραφικούς διαγωνισμούς εξπρές, δημιουργώντας οσμές σκανδάλου και ρήγματα στη λειτουργία της Δικαιοσύνης και της Δημοκρατίας». Η αναφορά αυτή εμφανίζεται στο συγκεκριμένο άρθρο ως συμπέρασμα  των όσων αναφέρονται στις προηγούμενες παραγράφους αυτού, σύμφωνα με τις οποίες υφίστανται «αδιαφανείς διαδικασίες και διασπάθιση εκατοντάδων εκατομμυρίων κοινοτικών πόρων και δημοσίου χρήματος, το οποίο εξαφανίστηκε σε δαιδαλώδεις σκοτεινούς διαδρόμους» καθώς και  «προκλητική δραστηριότητα «ημετέρων» που λυμαίνονται απίστευτα ποσά μέσω απευθείας αναθέσεων και ανεξέλεγκτων διαδικασιών».  

Με το δεύτερο εκ των ανωτέρω δημοσιευμάτων  γίνεται ρητή αναφορά σε αδιαφανείς διαδικασίες και αδυναμία χάραξης και υλοποίησης μιας συγκεκριμένης στρατηγικής πολιτικής, αφορούν αναφορικά με την διαχείριση του πακτωλού των εκατομμυρίων ευρώ που έλαβε η χώρα από την Ε.Ε. για τους πρόσφυγες-μετανάστες και συνιστούν το τρίπτυχο της κυβερνητικής πολιτικής. Για όλα αυτά χαρακτηρίζομαι ρητά ως «ο κοινός παρονομαστής τους», ο οποίος με πρωτοφανή και παράδοξο τρόπο διαχειρίζομαι «δυσανάλογα του αντικειμένου  των Ενόπλων Δυνάμεων ποσά» και μάλιστα, σύμφωνα με δήθεν επώνυμες καταγγελίες που όμως δεν εξειδικεύονται και δεν συγκεκριμενοποιούνται, «πριμοδοτώντας συγκεκριμένους επιχειρηματίες και φίλιες δυνάμεις της αγοράς», που, όπως και εγώ, εκ νέου χαρακτηριζόμενος ως «ο δυνητικός υπερδικαιούχος» ουδέποτε κρύψαμε ταχα την αδυναμία μας στην αποτελεσματικότητα  των απευθείας αναθέσεων και τις διαδικασίες εξπρές στην «προνομιακή διάθεση» μεγάλου μέρους του κονδυλίου των 1,6 δις ευρώ που έχουν διατεθει στην Ελλάδα για τους πρόσφυγες.  Εν συνεχεία, στο ως άνω άρθρο γίνεται αναφορά σε δηλώσεις του Υπουργού Μεταναστευτικής Πολιτικής, οι οποίες αναφέρονται αποσπασματικά και διαστρεβλώνονται και καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι αυτός δήθεν αναγνωρίζει, αμέσως και σαφώς, την διακοσμητική ύπαρξη του ανωτέρω Υπουργείου και τον κεντρικό ρόλο του Υπουργείου Αμυνας και εμού σε «τραγικά προσοδοφόρες business που καθημερινά εξελίσσονται στο Αιγαίο». Επισημαίνω ότι οι ανωτέρω αναφορές συνάδουν με τον τίτλο του 3ου επιλήψιμου άρθρου «Λούφα και Παραλλαγή: Κονδύλια στο Αιγαίο»

Στην συνέχεια το Υπουργείο Αμυνας χαρακτηρίζεται ως «ο πρωταθλητής» στην  επιλήψιμη, σύμφωνα με τα ανωτέρω, διάθεση επειγόντων κονδυλίων, για έργα που θα έπρεπε να υλοποιούν άλλες υπηρεσίες που όμως δεν διαθέτουν προσωπικό και υποδομή, «κενό» το οποίο μεθοδεύτηκε, προφανώς από εμένα που έχω χαρακτηριστεί προηγουμένως ως «δυνητικός υπερδικαιούχος», να καλύψει το Υπουργείο Εθνικής Αμύνης.

Ακολούθως, γίνεται λόγος για «μόνιμους αναδόχους» συμβάσεων για την τροφοδοσία των κέντρων υποδοχής σε διάφορα νησία και αναφέρεται ότι δήθεν από επίσημα στοιχεία και καταγγελίες, που πάλι δεν εξειδικεύονται και δεν συγκεκριμενοποιούνται,  προκύπτει ότι μέσα από παράνομες και αδιαφανείς διαδικασίες δύο εταιρίες είναι μόνιμοι ανάδοχοι, η μια εκ των οποίων εμφανίζεται να συνδέεται προσωπικά με εμένα, με τον χαρακτηρισμό του αναφερομένου εκπροσώπου της ως «οικείου μου» προσώπου.

Ο τίτλος του τρίτου εκ των ανωτέρω δημοσιευμάτων  «Λουφα και παραλλαγή. Κονδύλια στο Αιγαίο»  βρίσκεται σε απόλυτη εναρμόνιση με το περιεχόμενο  των δύο προηγούμενα άρθρων, στα οποία και παραπέμπει ευθέως, προκειμένου στην συνέχεια να καταλήξει στην διαπίστωση ότι τα γραφειοκρατικά εμπόδια  απετέλεσαν τάχα την «εύκολη δικαιολογία», προκειμένου να «ανοίξει ο δρόμος» των απευθείας διαγωνισμών από έκτακτα κονδύλια  μέσω του  Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, δημιουργώντας «σκιές στις διαδρομές των χρημάτων».

Όλα τα ανωτέρω είναι ψευδή και συκοφαντικά για το πρόσωπό μου. Η συνδρομή του Υπουργείου Εθνικής Αμυνας και των Ενόπλων Δυνάμεων στην διαχείριση της προσφυγικής-μεταναστευτικής κρίσης θεσμοθετήθηκε με τον ν. 4368/2016, όταν κλήθηκαν να συνδράμουν, σε μια στιγμή που ετίθετο σε κίνδυνο η παραμονή της χώρας εντός Σένγκεν, υπό ασφυκτικούς χρονικούς περιορισμούς, στην δημιουργία  HOTSPOTS στα νησιά αλλά και δομών ανοικτής φιλοξενίας στην ενδοχώρα. Αμέσως συγκροτήθηκαν τα αναγκαία επιχειρησιακά όργανα εντός της Δομής των Ενόπλων Δυνάμεων και σε συνεργασία με το Υπουργείο Οικονομικών ενισχύθηκε ο προϋπολογισμός του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας συμφωνά με τον νόμο. Σε συνέχεια, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ε.Ε. (DG HOME), υποβάλλονταν στην ΕΕ αιτήσεις χρηματοδότησης προς αναπλήρωση των πιστώσεων που είχαν ήδη δαπανηθεί ή επρόκειτο να δαπανηθούν  για την διαχείριση του προσφυγικού. Οι πιστώσεις, με τις οποίες ενισχύετο ο προϋπολογισμός του ΥΠΕΘΑ,  μεταβιβάζονταν αρμοδίως στα Γενικά Επιτελεία (Στρατού, Ναυτικού, Αεροπορίας)οι αναθέτουσες αρχές των οποίων προέβαιναν στις διαγωνιστικές διαδικασίες, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Οι σχετικές διαδικασίες έγιναν με απόλυτη διαφάνεια και την απαιτούμενη δημοσιότητα, σύμφωνα με την οικεία νομοθεσία και με ανάρτηση στο «ΔΙΑΥΓΕΙΑ» και στις ιστοσελίδες των οικείων Γενικών Επιτελείων.  Οι δαπάνες ελέγχθηκαν από τα Ελεγκτήρια Δαπανών των Κλάδων, από τις Υπηρεσίες του Ελεγκτικού Συνεδρίου, όπως η νομοθεσία προβλέπει, καθώς και από πιστοποιημένες εταιρείες Ορκωτών Ελεγκτών, οι οποίες αναδείχθηκαν από διαγωνιστικές διαδικασίες, σύμφωνα  και πάλι με την νομοθεσία και όπως είχε οριστεί στους όρους των σχετικών συμφωνιών επιχορήγησης μεταξύ του ΥΠΕΘΑ και της Ε.Ε. (Grant Agreements). Τα σχετικά κονδύλια εγκρίνονταν τελικά από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Κομισιόν. Πέραν της νομιμότητας της όλης διαδικασίας, οφείλω να επισημάνω ότι  οι διαδικασίες χρηματοδότησης από την Ε.Ε. ενέπτιπταν στο πεδίο των αρμοδιοτήτων του Αναπληρωτή Υπουργού Εθνικής Άμυνας και των αρμοδίων οργάνων των Γενικών Επιτελείων και ασκήθηκαν από τους διατελέσαντες κατά την τελευταία τριετία Αναπληρωτές του ΥΠΕΘΑ και τα όργανα αυτά  και όχι από εμένα.

ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑ

ΕΠΕΙΔΗ οι δράστες ενήργησαν με πρόθεση και δόλο, οι δε πράξεις του προβλέπονται καιτου Ποινικού Κώδικα και όσα άλλα διαπιστωθούν αρμοδίως.

ΕΠΕΙΔΗ το περιεχόμενο των ανωτέρω δημοσιευμάτων αποτελείται από αναληθή γεγονότα, που περιέχουν αναμφιβόλως αμφισβήτηση της ηθικής και κοινωνικής μου αξίας, αλλά και καταφρόνηση του προσώπου μου ως Υπουργού και ως πολιτικού ειδικότερα.

ΕΠΕΙΔΗ τα ανωτέρω δημοσιεύματα  αποτελούν μεθοδευμένη και συστηματική προσπάθεια σπιλώσεως και εξευτελισμού του προσώπου μου και παρεμποδίσεώς μου από την άσκηση των υπηρεσιακών μου καθηκόντων, εντελώς απροκάλυπτα και με πρόδηλο σκοπό να θίξει και να προσβάλλει βάναυσα την τιμή και την υπόληψή μου, την προσωπικότητά μου, και την ηθική και κοινωνική μου υπόσταση, καθώς και την πολιτική ιδιότητά μου.

ΕΠΕΙΔΗ το περιεχόμενο των ανωτέρω δημοσιευμάτων πληροί την αντικειμενική και υποκειμενική υπόσταση τουλάχιστον του αδικήματος της συκοφαντικής δυσφήμησης δια του Τύπου.

ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

Και επιφυλασσόμενος των νομίμων δικαιωμάτων μου

Εγκαλώ άπαντες τους ανωτέρω αναφερόμενους  και αιτούμαι την ποινική τους δίωξη και τη νόμιμη τιμωρία τους, καθώς και την εφαρμογή της αυτόφωρης διαδικασίας.

Δηλώνω παράσταση πολιτικής αγωγής, για την ηθική βλάβη, που υπέστην, από τις ως άνω αξιόποινες πράξεις, σε ό,τι με αφορά ατομικώς, για το ποσόν των σαράντα τεσσάρων (44) Ευρώ, με την επιφύλαξη αναζήτησης του υπολοίπου, ενώπιον των αρμόδιων Πολιτικών Δικαστηρίων.

Προσάγω τα επίμαχα δημοσιεύματα και επιφυλάσσομαι να προσκομίσω έγγραφα και να προτείνω μάρτυρες.

Πληρεξούσιους δικηγόρους, συνήγορους και αντίκλητούς μου, διορίζω την κ. Ελένη Τζούλη, την κ. Αικατερίνη Πουλάκη.

Αθήνα,  21η  Σεπτεμβρίου 2018

      Ο εγκαλών

 

ΣΧΕΤΙΚΑ

9 comments on “Όλη η μήνυση του Πάνου Καμμένου κατά «Φιλελεύθερου»

  1. 2 Greek journalists detained after minister files complaint

    ATHENS, Greece (AP) — The publisher and editor in chief of a Greek newspaper have been detained over an article that alleges mishandling of European Union funds meant to improve conditions in migrant hotspots across the country.

    The journalists were detained following a complaint by Defense Minister Panos Kammenos, whose ministry is handling the EU funding. The article published Friday alleged some of the recipients of EU funding were businessmen connected to Kammenos.

    Panayiotis Lampsias, editor-in-chief of daily “Fileleftheros” (Liberal) told the Associated Press that “we are at the Exarchia police precinct, where we will spend the night and probably be sent to a prosecutor” on Sunday.

    Opposition parties have condemned the detention. Conservative New Democracy party accused the defense minister of “thuggery” and said the real issue was the mishandling of funds.
    https://www.apnews.com/54e1704f7aed4979b5239bb45d2a7a4e/2-Greek-journalists-detained-after-minister-files-complaint

  2. Παναγιώτης Λάμψιας στο ΘΕΜΑ 104,6: Ντροπή για τη σύγχρονη δημοκρατία ό,τι συνέβη με τη μήνυση Καμμένου κατά δημοσιογράφων

    ……
    Όσον αφορά το ρεπορτάζ που προκάλεσε τη μήνυση Καμμένου ο διευθυντής της εφημερίδας «Φιλελεύθερος» σημείωσε ότι «είχαμε εκτενές ρεπορτάζ για όσα συμβαίνουν στη Μόρια και τους χειρισμούς στο προσφυγικό που έχουν εκθέσει τη χώρα την ώρα που δεν έλειψαν οι πόροι από την ΕΕ. Η Ελλάδα έχει λαμβάνειν 1,6 δισ. ευρώ για 55.000 πρόσφυγες που βρίσκονται στη χώρα. Δεν είναι, επομένως, η έλλειψη πόρων που κάνει τις συνθήκες απάνθρωπες αλλά η κακοδιαχείρηση της κυβέρνησης. Αυτό γράψαμε με στοιχεία από τη Διαύγεια. Ο κ. Καμμένος θέωρησε ότι εθίγη και Ζήτησε και την προσαγωγή μας στο αυτόφωρο».

    https://www.protothema.gr/greece/article/823327/panagiotis-lampsias-sto-thema-1046-dropi-gia-ti-sughroni-dimokratia-oti-sunevi-me-ti-minusi-kammenou-kata-dimosiografon/

  3. Οι ευθύνες του Καμμένου και οι απευθείας αναθέσεις

    Της Σοφίας Βούλτεψη*

    Στην Ελλάδα των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ συνέβη το αδιανόητο: Δημοσιογράφοι διώκονται και κρατούνται μετά από μήνυση υπουργού και συγκεκριμένα του υπουργού Άμυνας Π. Καμμένου, του οποίου το υπουργείο έχει από το 2016 αναλάβει την διαχείριση των αναγκών που προκύπτουν από την μεταναστευτική – προσφυγική κρίση.

    Όπως και στην περίπτωση της καταστροφής στο Μάτι, οι υπεύθυνοι για τα χάλια στη Μόρια μένουν στο απυρόβλητο και συλλαμβάνονται οι δημοσιογράφοι που ζητούν να μάθουν για ποιο λόγο συμβαίνουν όλα αυτά παρά τον πακτωλό χρημάτων που εισρέει από την Ευρωπαϊκή Ένωση!

    Φαινόταν ξεκάθαρα από την πρώτη στιγμή: Οι ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ αναζητούσαν κονδύλια εκτός μνημονίου προκειμένου να τα διαχειρίζονται κατά το δοκούν. Έτσι, είδαν την προσφυγική κρίση ως… μπίζνα και ακολούθησαν συγκεκριμένα βήματα προκειμένου, όπως όλα δείχνουν, να εισρέουν χρήματα εκτός ελέγχου της τρόικας. Ο σκοπός ήταν, όπως όλα δείχνουν, να δημιουργηθούν συνθήκες έκτακτης ανάγκης.

    Στη διάρκεια του 2015 άφησαν το πρόβλημα να διογκωθεί, προκαλώντας απίστευτες ροές μεταναστών και προσφύγων.
    Μετά από έναν χρόνο, όταν η κατάσταση είχε πια γίνει αφόρητη, αποφάσισαν να… βάλουν τάξη. Και στις αρχές του 2016 το θέμα ανατέθηκε στο υπουργείο Άμυνας (με το υπουργείο Μεταναστευτικής Πολιτικής σε ρόλο παρατηρητή).

    Το υπουργείο Άμυνας, δια του ΓΕΣ, του ΓΕΑ και του ΓΕΝ, ανέλαβε τον συντονισμό για την κάλυψη των αναγκών σίτισης, καθαριότητας, ιατρικής φροντίδας, κατασκευής, συντήρησης και επισκευής κτιρίων, ηλεκτροδότησης, τηλεπικοινωνιών, μεταφορών, προμήθειας ιατρικών αναλωσίμων και ειδών πρώτης ανάγκης στις δομές φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών.

    Και αμέσως άρχισαν οι αλλεπάλληλες νομοθετικές ρυθμίσεις, προκειμένου να εξασφαλίζονται οι απευθείας αναθέσεις με το πρόσχημα της έκτακτης και κατεπείγουσας ανάγκης. «Πετράδι του στέμματος» το Άρθρο 96 του Νόμου 4368 Φεβρουαρίου 2016, που πριν… γίνει άρθρο κατατέθηκε ως εκπρόθεσμη τροπολογία του υπουργείου Άμυνας, με γενικό αριθμό 244 και ειδικό αριθμό 48, το απόγευμα της 19ης Φεβρουαρίου 2016.

    Σύμφωνα με αυτό, το υπουργείο Άμυνας «δύναται κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης να προβαίνει σε όλες τις αναγκαίες ενέργειες ή να συνάπτει με τρίτους συμβάσεις εκτέλεσης έργων, παροχής υπηρεσιών, προμήθειας αγαθών ή μισθώσεων σχετικά με την ίδρυση, κατασκευή και συντήρηση των Κέντρων Πρώτης Υποδοχής (ΚΕ.Π.Υ), Κέντρων Υποδοχής και Ταυτοποίησης (Κ.Υ.Τ.) και των Ανοικτών Δομών Προσωρινής Υποδοχής και Φιλοξενίας προσφύγων και μεταναστών και τη λειτουργία των Κέντρων και των Δομών αυτών, αποκλειστικά σε ό,τι αφορά στη μεταφορά, διαμονή, σίτιση και υγειονομική περίθαλψη των προσφύγων και μεταναστών.

    Η διαδικασία σύναψης συμβάσεων του προηγουμένου εδαφίου δύναται, για λόγους κατεπείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης, λαμβανομένων υπόψη και λόγων εθνικής ασφαλείας ή δημόσιας τάξης, οι οποίοι ειδικώς αιτιολογούνται, να διενεργείται κατόπιν διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης της εθνικής νομοθεσίας, με την επιφύλαξη εφαρμογής της νομοθεσίας της ΕΕ για τις δημόσιες συμβάσεις. Οι δαπάνες για τις δράσεις που αναλαμβάνονται στο πλαίσιο της παραγράφου 1 θα καλύπτονται από πιστώσεις είτε του τακτικού προϋπολογισμού, είτε του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων καθ’ υπέρβαση των εγγεγραμμένων πιστώσεων του ΥΠ.ΕΘ.Α».

    Αυτή, λοιπόν, η τροπολογία ενσωματώθηκε στον νόμο 4368/16 υπό τον γενικό τίτλο «Μέτρα για την επιτάχυνση του κυβερνητικού έργου και άλλες διατάξεις» – το νόμο που περιέλαβε τα ράκη του «Παράλληλου Προγράμματος» ως Άρθρο 96 και υπό τον τίτλο «Συνδρομή του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας στη διαχείριση της προσφυγικής κρίσης και σύσταση συντονιστικού οργάνου».

    Με λίγα λόγια η όλη υπόθεση έχει περιβληθεί τον μανδύα της νομιμότητας. Εκεί βρίσκεται η απάντηση: Οι απευθείας αναθέσεις νομιμοποιήθηκαν λόγω εκτάκτων συνθηκών. Ουσιαστικός έλεγχος δεν μπορεί να γίνει. Τα χρήματα πηγαίνουν σ’ αυτούς που αναλαμβάνουν τα έργα με δόξα και τιμή!

    Και κανείς δεν ζητά λογαριασμό για το αποτέλεσμα!

    Τέσσερα χρόνια μετά την επέλαση της λαίλαπας που ακούει στο όνομα ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ και τρία σχεδόν χρόνια μετά τις νομοθετικές μεθοδεύσεις, οι καταστάσεις για την κυβέρνηση παραμένουν… έκτακτες και απρόβλεπτες!

    Οι καταγγελίες για την αδιαφάνεια είναι πολλές. Η αντιπολίτευση προειδοποιούσε, πλην όμως οι απαντήσεις της κυβέρνησης ήταν πάντα απαξιωτικές. Περίπου κατηγορούσαν την αντιπολίτευση πως δεν αναγνώριζε το κατεπείγον και δεν ενδιαφερόταν για την περίθαλψη των προσφύγων.

    Και κάθε φορά υποστηρίζουν πως όλα ελέγχονται από ορκωτούς λογιστές. Ωστόσο το αγκάθι είναι οι απευθείας αναθέσεις.
    Όπως προκύπτει από απάντηση που έλαβα μέσω της διαδικασίας του κοινοβουλευτικού ελέγχου, μόνο μεταξύ 1ης Ιανουαρίου 2016 και 31ης Αυγούστου 2017, το ΥΠΕΘΑ διέθεσε στα Γενικά Επιτελεία ποσό άνω των 110 εκατομμυρίων ευρώ (111.157.396) για την κάλυψη των αναγκών των προσφύγων και μεταναστών (μεταφορά, διαμονή, σίτιση και υγειονομική περίθαλψη)

    Όπως επίσης προκύπτει από την απάντηση οι συμβάσεις γίνονται με απευθείας αναθέσεις και αναθέσεις μέσω «διαπραγμάτευσης χωρίς δημοσίευση προκήρυξης διαγωνισμού», ενώ πολύ λίγες είναι εκείνες που προκύπτουν από «συνοπτικούς διαγωνισμούς».

    Αξίζει να σημειωθεί ότι το συντριπτικά μεγαλύτερο μέρος των χρημάτων αυτών πηγαίνει στη σίτιση και μάλιστα σε μερικές από τις πιο γνωστές και… γκουρμέ εταιρίες σίτισης! Παρ’ όλα αυτά, οι πρόσφυγες διαμαρτύρονται για άθλιο φαγητό και μερίδες που δεν επαρκούν για όλους!

    Οι τελευταίες εξελίξεις στη Μόρια είναι η σταγόνα που έκανε το ποτήρι να ξεχειλίσει.

    Παρά τον πακτωλό χρημάτων, οι μετανάστες ζουν σε άθλιες συνθήκες, στον καταυλισμό η κατάσταση είναι έκρυθμη, τα λύματα δημιουργούν ποτάμι, η Μόρια αποτελεί μια υγειονομική βόμβα για όλο το νησί της Λέσβου, αλλά και για το σύνολο της χώρας, αφού καθημερινά διενεργούνται μεταφορές στην ενδοχώρα.

    Όλα αυτά, ενώ το υπουργείο Άμυνας είχε αναλάβει την υποστήριξη των δομών. Τώρα, εκεί που μας χρωστάγανε ζητάνε και το βόδι! Αντί ο Καμμένος να απολογείται για την κατάσταση που επικρατεί στους καταυλισμούς, προσπαθεί με μηνύσεις και αγωγές κατά δημοσιογράφων να φιμώσει τον Τύπο!

    Και να σκεφθεί κανείς ότι στις 8 Φεβρουαρίου 2016, στη συνέντευξη Τύπου που ο κ. Καμμένος έδωσε για το προσφυγικό, έλεγε:

    «Ένα άλλο μεγάλο θέμα είναι αυτό της χρηματοδότησης. Θέλω αυτό να γίνει απόλυτα σαφές, η διαχειριστική αρχή, η οποία χειρίζεται το θέμα ώστε να μπορέσει να απελευθερώσει χρήματα, θα πρέπει να πληροί κάποιες προϋποθέσεις. Οι προϋποθέσεις αυτές είναι απόλυτα σαφείς από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Να σας δώσω ένα παράδειγμα, το ζήτημα της σίτισης. Έχει προβλεφθεί ότι για να πάρουν πρωινό, προάριστο, μεσημεριανό, απογευματινό και βραδινό θα πρέπει να υπάρχει πιστοποίηση ISO. Θα πρέπει να είναι αποδεκτή τροφή, λόγω της θρησκείας των προσφύγων. Θα πρέπει να είναι άλλη τροφή για τα παιδιά.

    Θα πρέπει να είναι διασφαλισμένο ότι αυτά τα φαγητά θα βρίσκονται υπό προστασία μέχρι τη διανομή τους. Θα πρέπει κάποιος να ελέγχει την διανομή. Αυτά είναι προϋποθέσεις για ποιο λόγο; Για να απελευθερωθούν τα 400 εκατομμύρια που έχουν δοθεί για την πενταετία στην Ελλάδα και τα 32 εκατομμύρια που βρίσκονται ήδη εδώ».

    Τα πράγματα ήσαν ήδη σαφή: Έβλεπαν το ευρωπαϊκό χρήμα που επρόκειτο να ρεύσει άφθονο και κάπου εκεί μεταξύ… ISO και σεβασμού των θρησκευτικών εθίμων, φρόντισαν να ψηφίσουν τις απευθείας αναθέσεις.

    Στις 16 Φεβρουαρίου 2016, μιλώντας στο «Σταρ» και στην εκπομπή «Στον Ενικό» του Ν. Χατζηνικολάου, ο κ. Καμμένος, αφού δήλωσε πως… «αυτό το ζευγάρι δεν χωρίζει εύκολα» (μιλούσε για τον εαυτό του και τον Αλ. Τσίπρα), μας διαβεβαίωσε:

    «Κανείς δεν θα αναλάβει τη σίτιση των μεταναστών με απευθείας ανάθεση. Θα υπάρξουν μόνο διαγωνισμοί σε τοπικό επίπεδο για την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και σε ευρύτερο επίπεδο, στη βάση των στάνταρντς που έχει θέσει η Ευρωπαϊκή Ένωση».

    Τα ίδια είχε πει την ίδια μέρα ο κ. Καμμένος στη συνέντευξη Τύπου που έδωσε, δηλώνοντας πως «δεν υπάρχει πουθενά απευθείας ανάθεση. Θα γίνουν παντού διαγωνισμοί, έστω και πρόχειροι, με τις προϋποθέσεις ότι θα προηγηθεί η εντοπιότητα, ιδίως για τη σίτιση, αλλά βεβαίως και οι απαιτούμενες από την Ευρωπαϊκή Ένωση πιστοποιήσεις».
    Αυτά ως τις 16 Φεβρουαρίου! Διότι, όπως είπαμε, στις 19 Φεβρουαρίου 2016 ψηφίστηκε η τροπολογία για τις απευθείας αναθέσεις.

    Μετά ήλθαν άλλες δηλώσεις – αυτές της 25ης Φεβρουαρίου. Τότε, στην ενημέρωση των δημοσιογράφων, ο κ. Καμμένος είχε πει πως «επειδή γράφτηκαν και ορισμένα πράγματα, ήδη από το ΓΕΕΘΑ προς τα Επιτελεία έχουν ξεκινήσει οι διαδικασίες των διαγωνισμών για τη σίτιση, με τις προδιαγραφές που προβλέπει η Ευρωπαϊκή Ένωση και βεβαίως έχουμε αναλάβει και την υγειονομική περίθαλψη σε συνεργασία με τις μη κυβερνητικές οργανώσεις.

    Θέλω εδώ να σας πω ότι στη χθεσινή συζήτηση που είχα με τον Ύπατο Αρμοστή του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες, ζητήσαμε να δοθεί προτεραιότητα στην πρόσληψη προσωπικού από τις τοπικές κοινωνίες, όπως επίσης και υπηρεσίες οι οποίες θα δοθούν από εμάς, θα δοθούν σε άμεση συνεργασία με τους τοπικούς Δημάρχους, Περιφερειάρχες και με τοπικές εταιρείες και επιχειρήσεις που μπορούν να προσφέρουν έργο σε αυτή την αποστολή».

    Στις 2 Μαρτίου 2016, μιλώντας στον Σκάι, η τότε υφυπουργός Μεταφορών, Μαρίνα Χρυσοβελώνη, χαρακτήρισε προκλητικές τις δηλώσεις στελεχών της αντιπολίτευσης για τον διαγωνισμό προμήθειας κοντέινερ για τα hot spots, που έγινε με πρωτοβουλία του υπουργείου Εθνικής Άμυνας.

    Στις 23 Μαρτίου 2016, όμως, υπήρξε και μια «παρεξηγησούλα», για την οποία χρειάστηκε οι δύο συνεταίροι Τσίπρας και Καμμένος να επικοινωνήσουν για να την λύσουν. Μιλώντας στον «Αντέννα» ο κ. Καμμένος είπε πως «ο Στρατός δεν είναι κέτερινγκ για να αναλάβει τη σίτιση των μεταναστών στην Ειδομένη».

    Εκείνη την ημέρα είχε ανακοινωθεί από το ίδιο το ΓΕΕΘΑ ότι «οι Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας για σήμερα, 23 Μαρτίου, παρέσχον 29.300 μερίδες τροφίμων για τους διαμένοντες στα επίσημα οργανωμένα Κέντρα Καταγραφής (Hot Spots) και Κέντρα Μετεγκαταστάσεως (Relocation Camps) σε όλη τη χώρα». Προφανώς! Διότι στην Ειδομένη δεν υπήρχε επίσημο camp, η Ειδομένη ήταν… αόρατη και επομένως πού να αναθέσει επισήμως την προμήθεια γευμάτων το υπουργείο Άμυνας (πάντα με βάση τη (ν)τροπολογία)!

    Στις 12 Απριλίου 2016, ο κ. Καμμένος, εφοδιασμένος ακόμη με τη (ν)τροπολογία, μιλώντας στην EXPOSEC 2016, πανηγύριζε για το έργο του υπουργείου του, λέγοντας ότι όσον αφορά στη σίτιση «ακολουθήσαμε την οδηγία της Ευρωπαϊκής Ένωσης, με συγκεκριμένο φαγητό, το οποίο προβλεπόταν από την Ύπατη Αρμοστεία του ΟΗΕ για τους Πρόσφυγες και την Ευρωπαϊκή Ένωση, με απόλυτα ξεκάθαρους διαγωνισμούς που έδωσαν τη δυνατότητα να περάσει η τροφοδοσία των προσφύγων και μεταναστών από τις Ένοπλες Δυνάμεις σε catering»!

    Στις 20 Απριλίου 2016, στη Βουλή, ο τότε αναπληρωτής υπουργός Εθνικής Άμυνας και συντονιστής για το Προσφυγικό Δημήτρης Βίτσας, απαντώντας στον επικεφαλής του «Ποταμιού» Σταύρο Θεοδωράκη, με αφορμή τις καταγγελίες του τελευταίου για οικονομικές ατασθαλίες στη δημιουργία και λειτουργία των hot spot στη Χίο και το Λιτόχωρο, είπε: «Πάντα εντυπωσιάζομαι από την μικροπρέπεια».

    Στις 15 Ιουνίου 2016, ο κ. Μουζάλας απέσυρε από τροπολογία που είχε κατατεθεί τη διάταξη για τη σύναψη συμβάσεων κατά παρέκκλιση των κείμενων διατάξεων και τη λειτουργία κυλικείων εντός των δομών φιλοξενίας προσφύγων.
    Το μόνο δηλαδή που είχαν από την αρχή στο νου τους όσον αφορά στη διαχείριση του προσφυγικού ήταν η διαχείριση των χρημάτων με τρόπο που θα εξυπηρετούσε τις πελατειακές τους ανάγκες.

    Τα αποτελέσματα είναι γνωστά και τα βλέπει όλος ο κόσμος σε απευθείας μετάδοση!

    Ήταν δίκαιο και έγινε πράξη!

    *Η κ. Σοφία Βούλτεψη είναι βουλευτής Β΄ Αθηνών, πρώην υφυπουργός παρά τω πρωθυπουργώ και κυβερνητική εκπρόσωπος, δημοσιογράφος

    https://www.liberal.gr/arthro/221041/apopsi/arthra/oi-euthunes-tou-kammenou-kai-oi-apeutheias-anatheseis.html

  4. Το 2015 ο ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ έφτιαξε την «Υπηρεσία Προστασίας του Δημοκρατικού Πολιτεύματος» για να αντικαταστήσει την Κ.Υ.Π με ένα όργανο του δικού του απόλυτου ελέγχου, και την στελέχωσε με εγκάθετους, δηλαδή άτομα της απόλυτης εμπιστοσύνης και ελέγχου του.
    Αυτή η υπηρεσία πήγε στα γραφεία του Φιλελεύθερου το Σάββατο με πολιτικά κατά τις πληροφορίες που μου ήρθαν από έγκυρη πηγή, ενώ ο Μαυρίδης επιμένει ότι ήταν αστυνομικοί από το Αστυνομικό Τμήμα Εξαρχείων. Είναι αδιάφορο τελικά.
    Έχουμε ξεκάθαρα σημάδια των προθέσεων των ΣΥΡΙΖΑΝΕΛ:
    – έφτιαξαν ελεγχόμενη παράλληλη ειδική υπηρεσία στην Αστυνομία για να κάνουν τις «βρωμοδουλειές» τους.
    – βγήκε ο Καμμένος προ του Δημοψηφίσματος του ‘15 για να εγγυηθεί την «τήρηση της τάξεως» δια του Στρατού. Καθαρή επίθεση στην δημοκρατικότητα.
    – πέρασαν σε περιορισμό της ιδιοκτησίας των πολιτών δια των capital controls
    – πέρασαν σε κατασχέσεις λογαριασμών με απλή διοικητική απόφαση χωρίς δικαστική απόφαση, μετατρέποντας τους διοικητικούς υπαλλήλους του ελληνικού κράτους σε δικαστές
    – τελευταία προσπάθησαν να λογοκρίνουν τον Τύπο με νομικά τερτίπια καταθέτοντας μήνυση για συκοφαντική δυσφήμιση σε αστυνομικό τμήμα ώστε να μην εξετάσει εισαγγελέας το νόμιμο του αυτόφωρου για ζήτημα άλλωστε όπου δεν είναι προφανές το αν έχει τελεστεί αδίκημα ως τη δίκη, άρα το αυτόφωρο είναι αντισυνταγματικό.
    Οι άνθρωποι αυτοί δεν υπηρετούν τη Δημοκρατία.
    Την πολιορκούν.

  5. 25/9/18
    Politico: Έρευνα από την OLAF για τα κονδύλια του προσφυγικού στην Ελλάδα

    Η είδηση αυτή έρχεται μετά τη μήνυση του Πάνου Καμμένου σε επτά δημοσιογράφους της εφημερίδας «Φιλελεύθερος» για δημοσίευμα που αφήνει «σκιές» για ανάμειξη του υπουργού Εθνικής Άμυνας στην υπόθεση της διασπάθισης κονδυλίων που δίνει η Ευρωπαϊκή Ένωση στη χώρα μας για τη διαχείριση του προσφυγικού.
    Υπενθυμίζεται ότι, μετά τη μήνυση, συνελήφθησαν ο εκδότης της εφημερίδας, Θανάσης Μαυρίδης και οι δημοσιογράφοι Παναγιώτης Λάμψιας και Κατερίνα Γαλανού, οι οποίοι αφέθηκαν ελεύθεροι την επόμενη ημέρα, με τον εισαγγελέα να διατάζει προκαταρκτική εξέταση.
    Ο εκπρόσωπος της OLAF, πάντως, αρνήθηκε να υπεισέλθει σε λεπτομέρειες και να πει εάν η έρευνα σχετίζεται με τα δημοσιεύματα.
    Η έρευνα για «υποτιθέμενες παρατυπίες σχετικά με την παροχή τροφίμων, που χρηματοδοτείται από την ΕΕ, για τους πρόσφυγες στην Ελλάδα» ξεκίνησε, έπειτα από πληροφορίες που υπέβαλε η Γενική Διεύθυνση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής για τη Μετανάστευση και τις Εσωτερικές Υποθέσεις το 2017, δήλωσε ο εκπρόσωπος. «Καθώς η έρευνα βρίσκεται σε εξέλιξη, η OLAF δεν μπορεί να διατυπώσει περαιτέρω σχόλια σε αυτό το στάδιο» ανέφερε, προσθέτοντας ότι «το γεγονός ότι η OLAF εξετάζει το θέμα δεν σημαίνει ότι τα εμπλεκόμενα πρόσωπα έχουν διαράξει παρατυπία ή απάτη».

    Σύμφωνα με τα άρθρα του «Φιλελεύθερου» και όπως γράφει τo Politico, «επιχειρηματίες προσκείμενοι στον ακροδεξιό υπουργό Άμυνας, Πάνο Καμμένο, έλαβαν μέρος της κοινοτικής επιδότησης, μέσω συμβάσεων για θέματα όπως η τροφοδοσία και οι υδραυλικές εγκαταστάσεις».

    Πέρυσι, η ΜΚΟ «Solidarity Now» υπέβαλε αναφορά στο Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, ζητώντας να διερευνηθεί η πιθανή κακοδιαχείριση των χρημάτων που προορίζονται να βοηθήσουν τους πρόσφυγες στη χώρα. Η οργάνωση επισήμανε τις κακές συνθήκες διαβίωσης για τους πρόσφυγες και το γεγονός ότι η Ελλάδα έχει λάβει σημαντικούς πόρους από τις Βρυξέλλες για τη βελτίωση του συστήματος παροχής ασύλου.

    https://www.protothema.gr/greece/article/824131/politico-ereuna-gia-tin-kakodiaheirisi-kondulion-gia-to-prosfugiko-stin-ellada/

    σχετικό

    Επιβεβαιώνει η Κομισιόν την έρευνα περί κακοδιαχείρισης κονδυλίων για το προσφυγικό στην Ελλάδα
    https://www.protothema.gr/politics/article/824157/komision-nai-diexagetai-ereuna-peri-kakodiaheirisis-kondulion-gia-to-prosfugiko-stin-ellada/

    • EU watchdog probes possible misuse of refugee funds in Greece
      Investigation focuses on ‘alleged irregularities concerning the provision of EU-funded food.’

      Businesspeople close to Greek Defense Minister Panos Kammenos (pictured) allegedly received EU funding through contracts for matters like catering and plumbing | Louisa Gouliamaki/AFP via Getty Images

      By LILI BAYER
      9/25/18, 5:54 PM CET Updated 9/25/18, 5:59 PM CET

      The EU’s anti-fraud watchdog is investigating the potential misuse of EU funds meant to provide food for refugees in Greece, a spokesperson for the agency said Tuesday.

      The news follows the detention on Saturday of three journalists from Greek newspaper Fileleftheros following a libel suit filed by the country’s defense minister about an article alleging mishandling of EU funds meant for reception centers for migrants.

      A spokesperson for the European Anti-Fraud Agency (OLAF) declined to go into detail about the investigation or say whether it was related to the newspaper allegations.

      The investigation into “alleged irregularities concerning the provision of EU-funded food for refugees in Greece” was launched following information submitted by the European Commission’s directorate-general for migration and home affairs in 2017, the spokesperson said.

      “As the investigation is on-going, OLAF cannot issue any further comment at this stage,” the spokesperson said in an email, adding that “the fact that OLAF is examining the matter does not mean that any persons/entities involved have committed an irregularity/fraud.”

      According to the Fileleftheros article, businesspeople close to far-right Defense Minister Panos Kammenos received some of the EU funding through contracts for matters like catering and plumbing. The newspaper said some businesses routinely overcharged for such contracts and often did not participate in competitive tenders.

      Last year, NGO SolidarityNow submitted a petition to the European Parliament asking for a probe into the potential mismanagement of money intended to help refugees in the country. The organization pointed to poor living conditions for refugees and the fact that Greece has received substantial funds from Brussels to improve its asylum system.

      https://www.politico.eu/article/eu-watchdog-probes-possible-misuse-of-refugee-funds-in-greece/

      • 3.10.2018 / ΤΟ ΠΟΝΤΙΚΙ WEB
        Έρευνα της OLAF για χορηγία 52 εκατ. ευρώ στο ελληνικό υπ. Άμυνας για την σίτιση των μεταναστών

        Χορηγία στο Υπουργείο Άμυνας ύψους 52 εκατ. ευρώ ερευνά η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF).

        Σύμφωνα με δημοσίευμα του ιστότοπου «Νew Europe» (ασχολείται κυρίως με ευρωπαϊκά θέματα), λίγες ημέρες μετά την σύλληψη τριών δημοσιογράφων στην Ελλάδα μετά από δημοσίευμα για εμπλοκή του υπουργού Άμυνας, Πάνου Καμμένου στη διαχείριση των 1,6 δισ. ευρώ που δόθηκαν από την Κομισιόν στην Ελλάδα για το μεταναστευτικό οι Βρυξέλλες επιβεβαίωσαν ότι η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) ερευνά ένα έργο που ξεκίνησε τον Αύγουστο του 2016.

        Σύμφωνα με πηγή της Κομισιόν, η περίπτωση του Υπουργείου Άμυνας ήταν το μόνο γνωστό παράδειγμα παρατυπιών που εστάλη στην OLAF μετά την ετήσια έκθεση της Γενικής Διεύθυνσης Μετανάστευσης και Εσωτερικών (DG HOME) για το 2017.

        Σύμφωνα με την έκθεση, δύο περιπτώσεις απάτης διαβιβάστηκαν στην OLAF

        Η έκθεση του 2017 δημοσιεύτηκε από τη Γενική Διεύθυνση Μετανάστευσης και Εσωτερικών, η οποία είναι επιφορτισμένη με την διεξαγωγή θεμάτων μετανάστευσης και ασύλου, καθώς και την πολιτική για τα σύνορα και την ασφάλεια. Στις 30 Απριλίου η Γενική Διεύθυνση Μετανάστευσης και Εσωτερικών δημοσίευσε μια έκθεση στην οποία περιγράφεται η ανάπτυξη και η εφαρμογή της δικής της στρατηγικής για την καταπολέμηση της απάτης, με βάση τη μεθοδολογία που παρέχεται από την Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF).

        Σύμφωνα με την ετήσια έκθεση, δύο περιπτώσεις απάτης που συνδέονται με ορισμένες παρατυπίες, παραδόθηκαν στην OLAF για έρευνα, ενώ η Γενική Διεύθυνση Μετανάστευσης και Εσωτερικών συνέχισε να παρέχει πληροφορίες.

        Η εν λόγω χορηγία, ύψους 52 εκατομμυρίων ευρώ, δεν εμπίπτει στο πεδίο ελέγχου από τη Γενική Διεύθυνση Μετανάστευσης και Εσωτερικών και δεν υπόκειται στη διαδικασία αυτή λόγω του ότι η Επιτροπή διαχειρίζεται τις χορηγίες έκτακτης βοήθειας με διαφορετικό τρόπο.

        Προκειμένου να επιτηρήσει τα έργα που υπάγονται στην εν λόγω χορηγία, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή εξετάζει κατά πόσο το έργο εκτελείται στην πραγματικότητα σύμφωνα με τα αρχικά σχέδια. Η Επιτροπή επισκέφθηκε αυτό το συγκεκριμένο έργο σε δύο διαφορετικές ημερομηνίες-στο τέλος του 2016 και στα μέσα του 2017 – για να διαπιστώσει εάν οι εταιρείες παροχής υπηρεσιών εστίασης με τις οποίες υπήρχε συμβόλαιο, παρείχαν τρόφιμα σε αιτούντες άσυλο σε στρατόπεδα και hot spots.

        Ελληνικά μέσα ενημέρωσης διερευνούσαν τις δραστηριότητες των εταιρειών τροφοδοσίας που ξεκίνησαν το Μάρτιο του 2017. Οι δημοσιογράφοι είχαν αποκαλύψει ότι οι εταιρείες πραγματοποιούσαν παράνομα κέρδη από τα κονδύλια της ΕΕ που είχαν λάβει.

        «Η Ευρωπαϊκή Υπηρεσία Καταπολέμησης της Απάτης (OLAF) δεν μπορεί να διατυπώσει περαιτέρω σχόλια σε αυτό το στάδιο για να προστατεύσει την εχεμύθεια των συνεχιζόμενων και των ενδεχόμενων επακόλουθων ερευνών και των επακόλουθων δικαστικών διαδικασιών», όπως ανέφερε το γραφείο Τύπου της υπηρεσίας στην ιστοσελίδα «New Europe».

        «Το γεγονός ότι η OLAF εξετάζει το ζήτημα δεν σημαίνει ότι οποιοδήποτε πρόσωπο ή οντότητα που εμπλέκεται έχει διαπράξει παρατυπία ή απάτη. Η OLAF σέβεται πλήρως το τεκμήριο της αθωότητας», προσθέτει.

        http://www.topontiki.gr/article/291504/ereyna-tis-olaf-gia-horigia-52-ekat-eyro-sto-elliniko-yp-amynas-gia-tin-sitisi-ton

        https://www.neweurope.eu/article/e52-million-grant-given-to-greek-defence-ministry-under-investigation-by-olaf/

  6. Tο Τμήμα Προστασίας του Κράτους και του Δημοκρατικού Πολιτεύματος, το οποίο ιδρύθηκε το 2000 (Ν.2800/2000), είναι αρμόδιο για την πρόληψη και καταστολή σοβαρών ενεργειών ή απειλών. Δηλαδή πρόκειται για τμήμα της Ελληνικής Αστυνομίας, το οποίο ασχολείται με σοβαρές απειλές κατά του δημοκρατικού πολιτεύματος. Εκει κλίθηκε σε απολογία και ο επικεφαλής της ΛΑΕ και πρώην υπουργός του ΣΥΡΙΖΑ, Παναγιώτης Λαφαζάνης

    δείτε εδώ :
    Λαφαζάνης: Δεν πάω για απολογία, δεν τους νομιμοποιώ, δεν τους αναγνωρίζω!

    https://www.protothema.gr/greece/article/824324/sti-gada-o-panagiotis-lafazanis/

Leave a Reply

Please log in using one of these methods to post your comment:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.