ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΤΗΝΟΥ ΚΑΤΑ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΑΔΩΝΙ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ΚΑΙ ΚΑΘΕ «ΑΡΜΟΔΙΟΥ»

.

“ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ κ. ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΩΣ ΠΛΗΜΜΕΛΕΙΟΔΙΚΩΝ ΣΥΡΟΥ

 

ΚΟΙΝΟΠΟΙΗΣΗ: Αξιότιμο κον ΕΙΣΑΓΓΕΛΕΑ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ

 

ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ   (κατεπείγουσα)

Παναγιώτη Κροντηρά του Βασιλείου, Δημάρχου Τήνου και κατοίκου Τήνου, σε εκτέλεση της υπ αριθμόν 217/12-11-2013 ομόφωνης απόφασης του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Τήνου, της 12-11-2013

—————————————————————————–

Κε Εισαγγελεύ,

 

καίτοι εκτός των αρμοδιοτήτων του Δήμου του οποίου προΐσταμαι από 1-1-2011, από την πρώτη στιγμή περιβάλλαμε ως δημοτική αρχή το Κέντρο Υγείας Τήνου με την μέγιστη δυνατή φροντίδα και παρείχαμε σε αυτό την μέγιστη δυνατή στήριξη. Στον αγώνα μας αυτόν, που συνεπικουρούν και ιδιώτες με τις αγνές προσφορές τους σε φαρμακευτικά ήδη και εθελοντισμό, το Ιερό Ίδρυμα Ευαγγελιστρίας Τήνου, οι δύο Εκκλησίες του τόπου μας και πρωτίστως ο Σύλλογος Φίλων Κέντρου Υγείας «ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΚΟΓΚΟΣ», δυστυχώς, το Νομαρχιακό Νοσοκομείο Σύρου, η 2η ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου και το Υπουργείο Υγείας επέδειξαν και επιδεικνύουν προκλητική και επικίνδυνη αδιαφορία. Το ζήτημα ασφαλώς τίθεται ενώπιόν Σας από νομικής – ποινικής απόψεως. Και τούτο διότι μετά άπειρες διαμαρτυρίες, συναντήσεις, έγγραφα, δελτία τύπου, αποφάσεις του ΔΣ, κλήση μου στην Διαρκή Επιτροπή Κοινωνικών και Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, κλπ, κλπ, βρισκόμαστε στο σημείο μηδέν και η εξακολούθηση αξιοπρεπούς λειτουργίας (αν όχι και της λειτουργίας ακόμη) του Κέντρου Υγείας Τήνου τίθεται εν αμφιβόλω.

 

Το νησί μας διαθέτει ένα Κέντρο Υγείας, εξαθέσιο. Κατοικούν σε αυτό 10.000 άνθρωποι και ετησίως έχει να παρουσιάσει, με επίσημα στοιχεία, αριθμό άνω του 1.000.000 αφιξοαναχωρήσεων. Δεν διαθέτει αεροδρόμιοκαι τα επείγοντα περιστατικά αντιμετωπίζονται με μεταφορά τους με πλωτό μέσο στην Σύρο (έδρα του Νομαρχιακού Νοσοκομείου) και σε πιο σοβαρές περιπτώσεις με αεροδιακομιδές στην Αθήνα.

Λόγω της απροθυμίας του ΕΚΑΒ να ανταποκριθεί στα αιτήματα αεροδιακομιδών, συνεπεία προφανώς της οικονομικής κρίσης σε συνδυασμό με τον μεγάλο αριθμό των νησιών που δεν διαθέτουν νοσοκομείο, ξεπερνώντας άπειρα εμπόδια (γραφειοκρατικά, κλπ) παρείχαμεπρωτοπόρα Υπηρεσία Παροχής Άμεσης Ιατρικής Βοήθειας, σε έκτακτα και σοβαρά περιστατικά για όλους τους μονίμους κατοίκους του νησιού, που περιλαμβάνει και την μεταφορά τους με ελικόπτερο στην Αθήνα. Λειτουργεί από την 1-1-2013 και σώζει ζωές, μας έχουν δε ακολουθήσει, με χαρά μας, και άλλα νησιά.  

 

Η σημερινή κατάσταση

 

Από τις έξι (6) θέσεις αγροτικών ιατρών του νησιού είναι καλυμμένες μόνο οι δύο (2), εκ των οποίων η μία (1) θα είναι εντός ολίγου (αρχές Δεκέμβρη) κενή λόγω αποχωρήσεως της ιατρού.

Στο Κέντρο Υγείας Τήνου υπηρετούν επτά (7) γιατροί, εκ των οποίων δύο (2) Γενικοί Ιατροί και μία (1) Παθολόγος, για την οποία θα αναφερθώ στην συνέχεια. Μέχρι τώρα οι Γενικοί Ιατροί υποχρεώνονταν σε κάλυψη 15 εφημεριών τον μήνα ο καθένας, ακόμη και τον μήνα Αύγουστο 2013, που υπήρξε μαρτυρικός. Επίσης υπηρετεί, όπως προείπα, μία (1) Παθολόγος, που διορίστηκε στο ΕΣΥ σε ασυνήθιστα μεγάλη ηλικία, αδυνατεί (με διαρκή επίκληση λόγων υγείας) να προσφέρει στα πλαίσια των καθηκόντων της και να εκτελέσει εφημερίες, παρόλα αυτά εξακολουθεί, παρά τις έντονες διαμαρτυρίες μας, να καταλαμβάνει την συγκεκριμένη οργανική θέση, γεγονός που προκαλεί προβλήματα… Είναι χαρακτηριστικό ότι αρχικά έλαβε αναρρωτικές άδειες μεγάλης διάρκειας (άνω των 50 ημερών για το έτος 2013), στην συνέχεια εξασφάλισε εξαίρεση από τις εφημερίες με απόφαση της Α΄βάθμιας Επιτροπής και, μετά την ένσταση του Νοσοκομείου, η Β΄βάθμια Επιτροπή την θέτει στην διάθεση της διοίκησης του Κ.Υ. Τήνου για εφημερίες. Αμέσως μόλις συνέβη αυτό η ανωτέρω έλαβε την κανονική της άδεια (μέρος), την οποία βεβαίως δικαιούται. Αποτέλεσμα και η γραπτή ένταξή της στις εφημερίες, να διατηρήσει το ίδιο αδιέξοδο που υπήρχε και πριν!

 

Αυτά που θα έπρεπε να συμβούν για την αξιοπρεπή λειτουργία του Κ. Υ. Τήνου είναι, κατ ελάχιστον, σήμερα τα εξής:

 

Α. Κάλυψη των κενών θέσεων των Ιατρών στο Κ.Υ. Τήνου, που αυτή την στιγμή είναι μία (1) θέση Γενικής Ιατρικής. Στην πραγματικότητα απαιτούνται δύο (2) θέσεις διότι μία καταλαμβάνεται από την Δέσποινα Λουλουδάκη, η οποία έχει αποχωρήσει από την Τήνο εδώ και 3 χρόνια, από το ΕΣΥ εδώ και 2 χρόνια, δεν έχει αναπληρωθεί και συνεχίζει να κατέχει την οργανική θέση!!

Β. Κάλυψη των κενών θέσεων σε αγροτικούς ιατρούς. Αυτή την στιγμήτα κενά είναι 4 (!) και από αρχές Δεκεμβρίου θα είναι 5 (!!).

Γ. Κάλυψη του κενού του ιατρού ακτινολόγου.

Παράλληλα με όλα αυτά, ήδη έχει εξαγγελθεί από την διοίκηση, ότι από 6-12-2013 (μέχρι τότε είναι κλεισμένα τα ραντεβού), σταματάει η συνταγογράφηση στο Κέντρο Υγείας Τήνου, ελλείψει επαρκούς ιατρικού προσωπικού. Στα περιφερειακά ιατρεία του νησιού επί μήνες δεν πραγματοποιείται συνταγογράφηση. Άρα, όλα αυτά πρακτικά σημαίνουν ότι από 6-12-2013 η συνταγογράφηση θα κοστίζει στους συμπατριώτες μου 10 ευρώ, αλλιώς, για να γίνει δωρεάν, θα τους κοστίζει την μετάβαση στην Σύρο, που ως ποσόν υπερβαίνει κατά πολύ τα 10 ευρώ!

 

Αποκορύφωμα όλων των ανωτέρω είναι έγγραφο του Κέντρου Υγείας από 7-11-2013 (αρ. πρωτ. 1119), που πρωτοκολλήθηκε στον Δήμο με αριθμό 15.885/8-11-2013 (τοπική αργία των Ταξιαρχών), με το οποίο ενημερωνόμαστε ότι ήδη από 5-11-2013 η Επιστημονική Διευθύντρια του Κέντρου Υγείας Τήνου κα Ελισαμπέτα Μπαλταρέτσου και η αναπληρώτριά της κα Μαρία Γκουιντάλια – Δημουλά, παραιτήθηκαν των άνω καθηκόντων τους εξαιτίας της έλλειψης αγροτικών ιατρών και της αδυναμίας προσαρμογής της Παθολόγου του Κέντρου Υγείας, με αποτέλεσμα την αδυναμία κατάρτισης προγραμμάτων εφημεριών ενώ προκύπτουν εντάσεις, δυσλειτουργία της υπηρεσίας και σοβαροί κίνδυνοι στην διασφάλιση της υγείας του πληθυσμού.

 

Μετά ταύτα και όντας ο πρώτος που έχω θέσει κατ επανάληψιν ζήτημα έκθεσης του πληθυσμού σε δυνητικό κίνδυνο ζωής ή σωματικής ακεραιότητας, οφείλω να αντιδράσω αφού πλέον προκύπτει και με την σφραγίδα της ίδιας της Ελληνικής Δημοκρατίας, ότι στην Τήνο ελλοχεύουν σοβαροί κίνδυνοι για την διασφάλιση της υγείας του πληθυσμού.

 

Επειδή «Οι Έλληνες είναι ίσοι ενώπιον του νόμου» (άρθρο 4 παρ. 1 Συντ.), «Οι Έλληνες και οι Ελληνίδες έχουν ίσα δικαιώματα και υποχρεώσεις» (άρθρο 4 παρ. 2 Συντ) και «καθένας έχει δικαίωμα στην προστασία της υγείας…» (άρθρο 5 παρ. 5 Συντ).

 

Επειδή  κατ άρθρον 21 παρ. 3 του Συντάγματος «Το κράτος μεριμνά για την υγεία των πολιτών…».

 

Επειδή ο κοινός νομοθέτης και η διοίκηση όταν δρα κανονιστικά έχουν υποχρέωση να λαμβάνουν υπόψη τις ιδιαίτερες συνθήκες των νησιωτικών περιοχών (άρθρο 101 παρ. 3 Συντάγματος), ρήτρα που ειδικά στα ζητήματα της υγείας οφείλει να τυγχάνει καθημερινής εφαρμογής.

 

Επειδή παραβιάζεται η ευρωπαϊκή χάρτα δικαιωμάτων του ανθρώπου, όπως και η ευρωπαϊκή χάρτα για τα δικαιώματα των ασθενών.

 

Επειδή κατ άρθρον 306 ΠΚ καθιερώνεται το έγκλημα της έκθεσης, κατά το οποίο όποιος εκθέτει άλλον και έτσι τον καθιστά αβοήθητο, καθώς και όποιος με πρόθεση αφήνει αβοήθητο ένα πρόσωπο που έχει υποχρέωση να το περιθάλπει, τιμωρείται με ……

 

Επειδή η πρόθεση προκύπτει από το γεγονός ότι οι άνθρωποι στους οποίους εμπιστεύθηκε η συντεταγμένη Πολιτεία το καθήκον να φροντίζουν για την καλή λειτουργία των υποδομών υγείας στο νησί της Τήνου, δηλαδή η διοίκηση του Νομαρχιακού Νοσοκομείου Σύρου και ο Υπουργός Υγείας όχι μία και δύο αλλά συστηματικά κωφεύουν στα αιτήματα με αποτέλεσμα το Κέντρο Υγείας να είναι πλέον ακέφαλο, να μην συνταγογραφεί από 6-12-2013 και να ομολογεί πανηγυρικά αυτό που επισημαίνω εγγράφως και προς πάσαν κατεύθυνση δύο (2) χρόνια τώρα, δηλαδή τους σοβαρούς κινδύνους για την υγεία του πληθυσμού μας αλλά και των εκατοντάδων χιλιάδων επισκεπτών μας κατά την θερινή περίοδο.

 

Επιτέλους η κατάσταση αυτή οφείλει να αξιολογηθεί και ποινικά και μάλιστα πριν συμβεί το μοιραίο ή τα μοιραία. Δεν ανέχομαι εν έτει 2013 οι συμπολίτες μου να είναι σε διαρκή δυνητικό κίνδυνο ζωής ή σωματικής ακεραιότητας λόγω της προκλητικής και διαρκώς επιδεινούμενης κατάστασης των υποδομών υγείας στο νησί. Δεν ανέχομαι την λογική πρώτα να χαθεί ένας άνθρωπος και μετά να αρχίσει η γνωστή και απαράδεκτη, πλην συνήθης πλέον πρακτική των τηλεδικαστηρίων και της ετεροχρονισμένης απόδοσης ευθυνών. Τα έχω θέσει σε όλους, πλην της Δικαιοσύνης, χωρίς αποτέλεσμα. Θεωρώ ότι πρέπει να ακολουθήσω και αυτόν τον δρόμο προκειμένου ο πυλώνας της έννομης τάξης που λέγεται Ελληνική Δικαιοσύνη να έχει την ευκαιρία να προασπίσει, προληπτικά, την υγεία 10.000 νησιωτών.

 

Αν στις σκέψεις των υπεύθυνων είναι ότι θα καταλήξουμε, αμυνόμενοι στην κατάσταση που έχει διαμορφωθεί χωρίς ευθύνη μας και στην ανυποληψία του εθνικού συστήματος υγείας στο νησί μας, να αναλάβουμε ως Δήμος την λειτουργία του (περίπτωση ενός Κ.Υ, της Αντιόχειας της Κω), κάνουν λάθος διότι η υγεία είναι και πρέπει να είναι ευθύνη του κράτους  και όχι φυσικά των Δήμων. Το κράτος οφείλει να αποκαταστήσει άμεσα την ομαλή λειτουργία του Κέντρου Υγείας Τήνου, με άμεση κάλυψη των κενών σε ιατρό Γενικής Ιατρικής και σε αγροτικούς ιατρούς (5, τον αριθμό!).

 

Για οτιδήποτε ήθελε προκύψει στην υγεία των συμπολιτών και των επισκεπτών μας, κατονομάζω ως αποκλειστικά υπεύθυνο το Υπουργείο Υγείας και τον Υπουργό Υγείας και ζητώ να διερευνήσετε τις ποινικές ευθύνες του ιδίου του κ. Υπουργού, των άλλων Διευθυντών και λοιπών αξιωματούχων του Υπουργείου του οποίου αυτός προΐσταται, κατά το μέτρο της αρμοδιότητος και της ευθύνης ενός εκάστου, της 2ης ΥΠΕ Πειραιώς και Αιγαίου και της Διοίκησης του Γ.Ν. Νοσοκομείου Σύρου.

Όποιος, διά πράξεων και παραλείψεων έχει οδηγήσει ένα ζωντανό και δημιουργικό νησί σαν την Τήνο σε ανάλογη ανασφάλεια και ομηρία για τα θέματα της υγείας (σε μια πολιτεία που απευθύνει κάλεσμα συγχρόνως σε … επενδύσεις, ανά την υφήλιο) θα πρέπει να λογοδοτήσει και σύντομα.

 

Επισυνάπτω ενέργειες (ενδεικτικά) από πλευράς μου, για την επισήμανση των κινδύνων και της χειρίστης αντιμετώπισής μας, ως και του από 7-11-2013 (αρ. πρωτ. 1119), εγγράφου του Κέντρου Υγείας Τήνου, περί παραίτησης της Επιστημονικής Διευθύντριας αυτού και της αναπληρώτριάς της, που κάνουν λόγο για σοβαρούς κινδύνους στην διασφάλιση της υγείας του πληθυσμού.

 

Γ ι α   τ ο υ ς   λ ό γ ο υ ς   α υ τ ο ύ ς

 

και με την ρητή επιφύλαξη παντός νομίμου δικαιώματος του από εμέ εκπροσωπουμένου νομικού προσώπου του Δήμου Τήνου,

 

α ι τ ο υ μ α ι

 

Την έρευνα της εν λόγω καταστάσεως που εγκυμονεί κινδύνους ζωής και σωματικής ακεραιότητος για τους κατοίκους και τους επισκέπτες του νησιού της Τήνου και τον καταλογισμό των ευθυνών στους αρμοδίους, κατά το μέτρο της ευθύνης και της αρμοδιότητος ενός εκάστου.

 

Προσαγόμενα έγγραφα:

 

Επειδή σταχυολογώ ορισμένες ενέργειες του Δήμου Τήνου, που καταδεικνύουν το μέγα πρόβλημα:

 

Α. Το με αριθμό πρωτ. 1119/7-11-2013 έγγραφο του Γ. Νοσοκομείου Σύρου προς εμέ, περί του ότι την 5-11-2013 η Επιστημονική Διευθύντρια του Κ.Υ. Τήνου και η αναπληρώτριά της, υπέβαλαν παραίτηση (σχετ. 1) και κυρίως τους λόγους αυτής.

Β. Το από 18-10-2013 δελτίο τύπου (σχετ. 2), μετά την συμμετοχή μου σε σημαντικές συσκέψεις για τα θέματα υγείας (και) στην Τήνο.

Γ. Το από 26-9-2013 δελτίο τύπου (σχετ. 3), με επιστολή προς τον Υπουργό Υγείας, που του θέτω την σωρεία των προβλημάτων με οξύ και αγωνιώδη τρόπο.

Δ. Το από 22-8-2013 έγγραφο του Δήμου (σχετ. 4), προς τον Ιατρικό Σύλλογο Αθηνών, Ιατρικό Σύλλογο Κυκλάδων, Εθνικό Διαδημοτικό Δίκτυο Υγιών Πόλεων Προαγωγής Υγείας, Γ. Νοσοκομείο Σύρου, Περιφερειακή Ένωση Δήμων Νοτίου Αιγαίου – Τοπικό Παράρτημα Κυκλάδων.  

Ε. Το από 31-7-2013 δελτίο τύπου (σχετ. 5), με τίτλο χαρακτηριστικό«Σήμα Κινδύνου για το Κέντρο Υγείας Τήνου».

ΣΤ. Το από 18-7-2013 δελτίο τύπου (σχετ. 6), με τίτλο «Άλλα λόγια ν΄ αγαπιόμαστε» (για την απάντηση του κ. Δημητρίου Κρεμαστινού, προς εμέ)

Ζ. Το από 8-5-2013 δελτίο τύπου (σχετ. 7), με τίτλο: «Κέντρο Υγείας: Η υπομονή της Τήνου εξαντλήθηκε!».

Η. Το με αριθμό πρωτ. 5070/23-4-2013 έγγραφό μας προς το Νοσοκομείο Σύρου (σχετ. 8).

Θ. Το υπ αριθμόν πρωτ. 423/17-4-2013 έγγραφο του Κ.Υ. Τήνου (σχετ. 9) προς το Νοσοκομείο Σύρου, με κοινοποίηση στον Δήμο, για την Ιατρό Παθολόγο του Κ.Υ. Τήνου κα Αθηνά Πατσιλίβα.

Ι. Το υπ αριθμόν πρωτ. 350/2-4-2012 έγγραφο του Κέντρου Υγείας (σχετ. 10), για την ανάγκη κάλυψης χειριστού ακτινολογικού.

ΙΑ. Το από 10-1-2013 δελτίο τύπου (σχετ. 11), περί του ότι την 7-1-2013 πραγματοποιήθηκε η πρώτη επείγουσα αερομεταφορά, με βάση την νέα υπηρεσία του Δήμου μας.

Τήνος 13-11-2013

Μετά Τιμής

Ο Αναφέρων”

http://tinosvoice.blogspot.com/2013/11/blog-post_9974.html#ixzz2kYLu7Vb3

One comment on “ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ ΤΟΥ ΔΗΜΑΡΧΟΥ ΤΗΝΟΥ ΚΑΤΑ ΥΠΟΥΡΓΟΥ ΥΓΕΙΑΣ ΑΔΩΝΙ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗ ΚΑΙ ΚΑΘΕ «ΑΡΜΟΔΙΟΥ»

  1. ΕΝΩΠΙΟΝ ΠΑΝΤΟΣ ΑΡΜΟΔΙΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ

    ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΑΡΧΗΣ

    ΕΞΩΔΙΚΗ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ – ΠΡΟΣΚΛΗΣΗ – ΔΗΛΩΣΗ

    Της ΟΜΟΣΠΟΝΔΙΑΣ ΕΝΩΣΕΩΝ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΑΚΩΝ ΓΙΑΤΡΩΝ ΕΛΛΑΔΑΣ (Ο.Ε.Ν.Γ.Ε.), που εδρεύει στην Αθήνα (οδός Λαμίας, αριθ. 2) και εκπροσωπείται νόμιμα.

    ΠΡΟΣ

    Τον ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ, κ. Σπυρίδωνα-Άδωνι Γεωργιάδη, κατοικο-εδρεύοντα στην Αθήνα (οδός Αριστοτέλους, αριθ. 17)

    Κοινοποιούμενη προς: 1) Τον κ. Μακρή Λάζαρο, Διοικητή της 5ης Υγειο-νομικής Περιφέρειας Θεσσαλίας & Στερεάς Ελλάδας, Λάρισα (Περιοχή Μεζούρλο).

    2) Τον κ. Μητσιό Αθανάσιο, Διοικητή του Πανεπι-στημιακού Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας.

    3) Τον κ. Καραμπατσά Κων/τίνο, Διοικητή του Γενικού Νοσοκομείου Βόλου “Αχιλλοπούλειο”, οδός Πολυμέρη, αριθ. 134, Βόλος.

    4) Τον κ. Θεοδώρου Μιχαήλ, Διοικητή του ενιαίου Ν.Π.Δ.Δ. με την επωνυμία «Γενικό Νοσοκομείο Αθηνών “Ο Ευαγγελισμός” – Οφθαλμιατρείο Αθηνών – Πολυκλινική», οδός Υψηλάντου, αριθ. 45-47, Αθήνα.

    5) Τον κ. Βλασταράκο Μιχαήλ, Πρόεδρο του Πανελλήνιου Ιατρικού Συλλόγου (οδός Πλουτάρ-χου, αριθ. 3, Αθήνα).

    6) Τον κ. Γιαννακόπουλο Κων/τίνο, Πρόεδρο του Ιατρικού Συλλόγου Λάρισας, οδός 28ης Οκτω-βρίου 43, Λάρισα.

    7) Τον κ. Δραμητινό Μάνθο, Πρόεδρο του Ιατρι-κού Συλλόγου Βόλου, Βόλος.

    8) Τον κ. Εισαγγελέα Πρωτοδικών Αθηνών.

    1. Όπως γνωρίζετε, προ ολίγων μόλις ημερών λάβαμε γνώση της από 25-09-2013 Απόφασης του Κεντρικού Πειθαρχικού Συμβουλίου (Κ.Π.Σ.) Ιατρών Ε.Σ.Υ., σχετικά με την πειθαρχική υπόθεση είκοσι δύο (22) Ιατρών (νυν και πρώην) του Πανεπιστημιακού Γενικού Νοσοκομείου Λάρισας, οι οποίοι είχαν κληθεί και παρέστησαν στη συνεδρίαση του Κ.Π.Σ. της 23-09-2013.

    Υπενθυμίζουμε, ότι η παραπομπή των εγκαλούμενων Ιατρών στηρίχθηκε στην παντελώς ανυπόστατη υπ’ αριθ.16/11-01-2011 Έκθεση Ελέγχου των Επιθεωρητών του Σώματος Επιθεωρητών Υπηρεσιών Υγείας και Πρόνοιας (Σ.Ε.Υ.Υ.Π.) Αθανασίου Βλάχου (Επιθεωρητή) και Νικολάου Τανίδη (Βοηθού Επιθεωρητή).

    Το Κεντρικό Πειθαρχικό Συμβούλιο, ύστερα από τις παρασχεθείσες διευ-κρινίσεις όλων των ως άνω Ιατρών και των Πληρεξούσιων Δικηγόρων τους, διαπίστωσε τα εξής:

    «1. Στον πειθαρχικό φάκελο δεν παριλαμβάνονται όλα τα μνημονευθέντα στην Έκθεση του Σ.Ε.Υ.Υ.Π. στοιχεία, και συνεπώς οι εγκαλούμενοι ιατροί δεν έχουν λάβει πλήρη γνώση αυτών, δεν μνημονεύονται μαρτυρικές καταθέσεις και το περιεχόμενο αυτών, οι εγκαλούμενοι δεν εκλήθησαν επισήμως προκειμένου να διατυπώσουν τις απόψεις τους και να απαντήσουν σε ερωτήματα των Επιθεωρητών.

    2. Δεν αποδεικνύεται το συμπέρασμα των Επιθεωρητών (σελ. 27 του πορίσματος) ότι “Το Διοικητικό Προσωπικό, τα στελέχη των Οικονομικών Υπηρεσιών και τα στελέχη της Νοσηλευτικής Υπηρεσίας με διαχειριστικά καθήκοντα …… εκχωρούσαν ή αποδέχονταν παθητικά από φόβο την υπο-κατάστασή τους στις λειτουργίες των προμηθειών και της διαχείρισης, τρομαγμένοι στη βούληση κάθε παρεμβαίνοντα”, ούτε προκύπτει εάν υπήρξαν σχετικές καταγγελίες από διοικητικούς υπαλλήλους.

    3. Δεν προκύπτει ότι ερευνήθηκε από τους Επιθεωρητές ο ιατρικός φάκελος εκάστης επέμβασης, ώστε να μπορεί να εντοπιστεί το είδος των επεμβάσεων, ο χαρακτήρας τους ως επειγουσών, η αναγκαιότητα ή μη των χρησιμοποιούμενων υλικών, το ενδεδειγμένο ή μη των χρησι-μοποιούμενων υλικών τόσο από ιατρικής απόψεως, όσο και από οικονο-μικής με βάση τις ισχύουσες συμβάσεις και τις εγκύκλιες οδηγίες των ασφαλιστικών οργανισμών, το συνολικό κόστος εκάστης επέμβασης, ο ασφαλιστικός οργανισμός των ασθενών και σε ποιό ποσό ανήλθε η κάλυψη από τον τελευταίο των νοσηλίων προκειμένου να μπορεί να διαπιστωθεί η οικονομική ζημία που υπέστη το Νοσοκομείο.

    4. Οι εγκαλούμενοι με τις έγγραφες απολογίες τους σταθερά αρνήθηκαν τα αποδιδόμενα σ’ αυτούς πειθαρχικά παραπτώματα ……».

    Εν όψει των ως άνω διαπιστώσεων, το Κεντρικό Πειθαρχικό Συμβούλιο κατέληξε ομόφωνα στο εξής συμπέρασμα:

    « ……. η διενεργηθείσα έρευνα του ΣΕΥΥΠ δεν φέρει τα χαρακτηριστικά της ανάκρισης, καθόσον δεν προκύπτει με ασφάλεια ότι διενεργήθηκε σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του νόμου (ένορκη εξέταση μαρτύρων και κλήση σε απολογία των διωκομένων), ώστε να ισοδυναμεί με ανάκριση και να μπορεί νόμιμα να την αναπληρώσει. Περαιτέρω η υπόθεση χρήζει ουσιωδών διευκρινίσεων, όπως η εξακρίβωση των συνθηκών διάπραξης των πειθαρχικών παραπτωμάτων, ο βαθμός ενοχής των διωκομένων ιατρών, η απουσία διαμαρτυρίας των διοικητικών υπαλ-λήλων, ο χαρακτηρισμός των επεμβάσεων ως κατεπειγουσών ή μη, και η συγκεκριμένη συμμετοχή των ιατρών στην προμήθεια και ανάλωση των υλικών χειρουργείου».

    Κατόπιν των ανωτέρω, το Κεντρικό Πειθαρχικό Συμβούλιο διέταξε «πειθαρχική ανάκριση, η οποία θα διεξαχθεί από Επιθεωρητές του ΣΕΥΥΠ άλλους από αυτούς που προέβησαν στον ανωτέρω έλεγχο, σύμφωνα με τα οριζόμενα στις διατάξεις 228-232 Υ.Κ., συμπεριλαμβανομένης και της διενέργειας πραγματογνωμοσύνης από ιατρούς αντίστοιχης ειδικότητας με τις ελεγχόμενες πράξεις, εντός της από τις διατάξεις αυτές οριζόμενης προθεσμίας, κατά την οποία θα καταθέσουν και υπάλληλοι από τη Διοικη-τική και Νοσηλευτική Υπηρεσία του ανωτέρω Νοσοκομείου που υπηρε-τούσαν το κρίσιμο χρονικό διάστημα και εμπλέκονται με τη διακίνηση και διαχείριση των υλικών, και οι διατελέσαντες σ’ αυτό κατά το κρίσιμο διάστημα Διοικητές του Νοσοκομείου και θα παρασχεθεί η δυνατότητα στους εγκαλούμενους να λάβουν πλήρη γνώση του φακέλου και να εξετασθούν.

    Περαιτέρω το Συμβούλιο επιφυλάσσεται μετά το πέρας αυτής να ερευνήσει και αποφανθεί επί των νομικών ζητημάτων που άπτονται της παραπομπής και της οικονομικής ζημίας που υπέστη το Νοσοκομείο, όπως αυτή θα προκύψει αιτιολογημένη από το πόρισμα της ανάκρισης αυτής».

    2. Η απλή και μόνο ανάγνωση της ως άνω Απόφασης του Κεντρικού Πειθαρχικού Συμβουλίου δημιουργεί νέα δεδομένα, εφόσον ακύρωσε και κονιορτοποίησε πλήρως και στο σύνολό της την διάτρητη και αναξιό-πιστη υπ’ αριθ. 16/11-01-2011 Έκθεση Ελέγχου των ως άνω Επιθεω-ρητών του Σ.Ε.Υ.Υ.Π., διατάσσοντας τη διενέργεια νέας πειθαρχικής ανάκρισης από άλλους Επιθεωρητές του Σ.Ε.Υ.Υ.Π. αλλά και τη διενέργεια πραγματογνωμοσύνης από Ιατρούς αντίστοιχων ειδικοτήτων με τις ελεγχόμενες πράξεις.

    Δεν είναι στις προθέσεις μας στη παρούσα φάση να αναζητήσουμε τις ευθύνες που αναλογούν στους συντάκτες της ως άνω αχαρακτήριστης Έκθεσης Ελέγχου και κυρίως του Αθανασίου Βλάχου, ο οποίος, εάν δεν μας απατά η μνήμη, ήταν αυτός ο οποίος με την Έκθεση Ελέγχου που συνέταξε, σχετικά με αποδοθέντα πειθαρχικά παραπτώματα σε Ιατρούς του Γενικού Νοσοκομείου Θεσσαλονίκης “Ιπποκράτειο”, προκάλεσε απερίγραπτη ηθική βλάβη στους παραπεμφθέντας Ιατρούς, οι οποίοι, τελικώς, απηλλάγησαν ομόφωνα από όλες τις κατηγορίες που τους βάρυναν, με την από 25-07-2013 Απόφαση του Κεντρικού Πειθαρχικού Συμβουλίου.

    Συνεπώς, θα πρέπει να αναζητηθούν αρμοδίως και χωρίς υπαίτια καθυ-στέρηση οι ευθύνες που αναλογούν στον Επιθεωρητή του Σ.Ε.Υ.Υ.Π. Αθανάσιο Βλάχο αλλά και σε αυτούς που του ανέθεσαν τα συγκεκρι-μένα καθήκοντα, με συνέπεια να προκληθεί ένα απερίγραπτο φιάσκο, που αποτέλεσμα είχε και έχει τη σκόπιμη και μεθοδευμένη σπίλωση υπολή-ψεων αλλά και τη διαπόμπευση Επιστημόνων, οι οποίοι έκτισαν τις καριέρες τους με αίμα και ιδρώτα.

    Όμως, εν προκειμένω, το κεφαλαιώδους σημασίας ερώτημα που σας θέτουμε, είναι το εξής:

    Πώς είναι δυνατόν η αυτοδίκαιη θέση σε αργία συγκεκριμένων Ιατρών κλάδου Ε.Σ.Υ., από τους ως άνω είκοσι δύο (22) εγκαλούμενους Ιατρούς, οι οποίοι υπηρετούν σήμερα στο Π.Γ.Ν. Λάρισας, στο Γ.Ν. Βόλου “Αχιλλοπούλειο” και στο Γ.Ν. Αθηνών “Ο Ευαγγελισμός”, να στηρίζεται σε μία στη κυριολεξία επαίσχυντη Έκθεση Ελέγχου, η οποία πλέον δεν υφίσταται, να διασύρονται οι εν λόγω εγκαλούμενοι Ιατροί επί μία τουλά-χιστον τριετία, να επιτυγχάνουν και δικαίως την έκδοση Προσωρινών Διαταγών αναστολής εκτέλεσης των Διαπιστωτικών Πράξεων αυτοδίκαιης θέσης σε αργία από το Διοικητικό Εφετείο Λάρισας, να εκδίδεται η ως άνω Απόφαση του Κεντρικού Πειθαρχικού Συμβουλίου, η οποία συνιστά κώλαφο κατά των συντακτών αλλά και των εμπνευστών της Έκθεσης Ελέγχου του Σ.Ε.Υ.Υ.Π. και εσείς να εξακολουθείτε να αγνοείτε το τεκμήριο αθωότητας, το οποίο έχει μετατραπεί σε απόδειξη αθωότητας και να αρνείσθε επιδεικτικά και προκλητικά την ανάκληση των ως άνω Διαπιστωτικών Πράξεων, υποστηρίζοντας το αμίμητο, ότι «η Διοίκηση έχει δέσμια αρμοδιότητα στην εφαρμογή των σχετικών διατάξεων» θέσης σε αργία των υπαλλήλων, φράση η οποία περιέχεται στην με αριθ. πρωτ. Γ.Π.83865/10-10-2013 Απάντησή σας στην με αριθ. 404/04-09-2013 Αναφορά Βουλευτών;

    Σας διαβεβαιώνουμε, ότι η ανάκληση από μέρους σας των Διαπιστωτικών Πράξεων αυτοδίκαιης θέσης σε αργία των ως άνω Ιατρών κλάδου Ε.Σ.Υ. δεν θα είναι απόδειξη αδυναμίας, όπως εσφαλμένα, ίσως, πιστεύετε, αλλά απόδειξη θάρρους, πολιτικής εντιμότητας και υπευθυνότητας αλλά και σεβασμού του νομικού μας πολιτισμού.

    3. Οι συγκεκριμένοι Ιατροί κλάδου Ε.Σ.Υ. σύρθηκαν κυριολεκτικά ενώπιον του Κεντρικού Πειθαρχικού Συμβουλίου με τη κατηγορία διάπραξης βαρύτατων πειθαρχικών παραπτωμάτων, σχετικά με ελεγχόμενες πράξεις των ετών 2008 και 2009 (!!!)

    Ενόψει αυτών, υποβλήθηκε, όπως γνωρίζετε, προς το Υπηρεσιακό Συμβούλιο Ιατρών Ε.Σ.Υ. το ερώτημα της δυνητικής θέσης τους σε κατά-σταση αργίας. Το εν λόγω συλλογικό όργανο με τις με αριθμό Πρακτικού Συνεδρίασης 220/2011 και 228/2012 Αποφάσεις του, απήλλαξε πέντε (5) από τους παραπεμφθέντες Ιατρούς Ε.Σ.Υ. για τις αποδοθείσες κατηγορίες, ενώ άλλοι δύο (2) Ιατροί Ε.Σ.Υ., πέραν των ως άνω πέντε (5) Ιατρών, πέτυχαν την αναστολή εκτέλεσης των Υπουργικών Αποφάσεων θέσης τους σε αργία, σύμφωνα με Αποφάσεις του Διοικητικού Εφετείου Λάρισας.

    Ως εκ τούτου, οι Διαπιστωτικές Πράξεις αυτοδίκαιης θέσης σε αργία των εν λόγω Ιατρών κλάδου Ε.Σ.Υ., τις οποίες εσείς εκδώσατε, μολονότι έχει ανασταλεί η εκτέλεσή τους με Προσωρινές Διαταγές του Διοικητικού Εφετείου Λάρισας, συνιστούν δεύτερη δίωξη για τα ίδια πραγματικά περιστατικά και για την ίδια ακριβώς αιτία, κατά πρόδηλη καταστρατή-γηση της θεμελιώδους αρχής ne bis in idem, ενώ παραβιάζει και το δεδι-κασμένο που παρήχθη με τις ως άνω απαλλακτικές Αποφάσεις του Υπηρεσιακού Συμβουλίου Ιατρών Ε.Σ.Υ. και τις Αποφάσεις του Διοικη-τικού Εφετείου Λάρισας.

    Έτι περαιτέρω, οι διατάξεις του άρθρου 103 παρ. 1 του Ν.3528/2007, όπως αυτές ισχύουν σήμερα μετά τη τροποποίησή τους από το Ν.4093/2012, είναι αντισυνταγματικές, καθόσον: α) εισάγουν δυσμενή διάκριση και επιφυλάσσουν διαφορετική μεταχείριση σε ουσιωδώς όμοιες καταστά-σεις, με αποτέλεσμα να αντίκεινται ευθέως στη διάταξη του άρθρου 4 παρ. 1 του Συντάγματος, β) αντιβαίνουν ευθέως στη διάταξη του άρθρου 103 παρ. 4 του Συντάγματος, εφόσον η αυτοδίκαιη θέση των ως άνω Ιατρών Ε.Σ.Υ. σε αργία συνιστά επί της ουσίας παύση τους από την Υπηρεσία και αυτό χωρίς να υφίσταται καν καταγνωστική της ενοχής τους Απόφαση και γ) διότι με τις ίδιες διατάξεις παραβιάζεται κατάφωρα το τεκμήριο της αθωότητας, εφόσον με την απομάκρυνση των εν λόγω Ιατρών από την Υπηρεσία τους για λόγους δημοσίου συμφέροντος εκφράζεται βεβαιότητα από Δημόσια Αρχή (Υπουργός Υγείας) για την ενοχή τους, χωρίς αυτή να έχει καταγνωσθεί από αρμόδιο όργανο.

    4. Θεωρούμε, ότι η ως άνω Απόφαση του Κεντρικού Πειθαρχικού Συμβουλίου εντείνει και επιτείνει έτι περαιτέρω τη προσβολή της προσω-πικότητας των ως άνω Ιατρών Ε.Σ.Υ. από την βέβαιη καθυστέρηση εκδίκασης της υπόθεσής τους από το ως άνω Συμβούλιο, ενόψει της επανάληψης της πειθαρχικής ανάκρισης, με αποτέλεσμα η “ρετσινιά” του επίορκου υπαλλήλου να τους βαρύνει ήδη επί τέσσερα (4) σχεδόν χρόνια, χωρίς να έχουν τη δυνατότητα να την αντικρούσουν, παραμένοντας σε “αναγκαστική” ομηρία, εφόσον τίποτα δεν προμηνύει την εν ευθέτω χρόνω οριστική εκδίκασή της.

    Έστω και αν η εκτέλεση των Διαπιστωτικών Πράξεων θέσης των ως άνω Ιατρών σε αυτοδίκαιη αργία έχει ανασταλεί με Προσωρινές Διαταγές του Διοικητικού Εφετείου Λάρισας, οι εν λόγω Ιατροί υφίστανται βάναυση και άδικη προσβολή της προσωπικότητάς τους, δοθέντος ότι με δημοσιεύματα του Τύπου ή μέσω της Τηλεόρασης έχει γίνει γνωστή η περιπέτειά τους και έχουν γίνει αντικείμενα χλεύης και αρνητικότατων σχολίων. Είναι δε κοινός τόπος, ότι η λέξη “αργία” και μόνο είναι ικανή να “καταδικάσει” έναν άνθρωπο στην απομόνωση, στη σπίλωση του ονόματος, της τιμής και της υπόληψής του, μη δυναμένης της ηθικής αυτής βλάβης να θεραπευθεί από την τυχόν ακύρωση των Διαπιστωτικών Πράξεων με το ένδικο βοήθημα της Αίτησης ακύρωσης.

    Επιπλέον, η αυτοδίκαιη θέση σε αργία είναι προεχόντως κατά τη κοινή αντίληψη κοινωνικά απαξιωτική, όπως ιδίως αυτή εκδηλώνεται από τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, που κάνουν λόγο συνεχώς για τους “επίορκους υπαλλήλους”, οι οποίοι δεν έχουν ακόμη απολυθεί.

    Περαιτέρω, εξαιρετικά δυσάρεστη εντύπωση μας προκαλεί το γεγονός, ότι ενώ μεταξύ των είκοσι δύο (22) εγκαλούμενων Ιατρών, οι μισοί περίπου είναι Πανεπιστημιακοί Ιατροί (μέλη ΔΕΠ) και έχουν παραπεμφθεί για τα ίδια πραγματικά περιστατικά και για την ίδια ακριβώς αιτία όπως και οι ως άνω Ιατροί Ε.Σ.Υ., όμως, όλως παραδόξως, ουδείς από τους εν λόγω Πανεπιστημιακούς Ιατρούς έχει τεθεί σε αυτοδίκαιη αργία (!!!), εισάγο-ντας, έτσι, η Διοίκηση, η οποία ευαγγελίζεται την ισονομία (!!!), δυσμενή και διακριτική μεταχείριση σε ουσιωδώς όμοιες καταστάσεις.

    Ενόψει των ανωτέρω αναμφισβήτητων διαπιστώσεων, δεν αντιλαμβανό-μαστε την από μέρους σας διαχείριση της προκείμενης υπόθεσης με δύο μέτρα και δύο σταθμά, κάτι το οποίο προκαλεί αυτονόητα ερωτηματικά και εύλογη αγανάκτηση.

    ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΑΥΤΟΥΣ

    και με τη ρητή επιφύλαξη των νομίμων δικαιωμάτων μας

    Διαμαρτυρόμαστε εντονότατα για την σκόπιμη, κατά την άποψή μας, καθυστέρηση οριστικής επίλυσης της ως άνω πειθαρχικής υπόθεσης και την εμμονή σας για την διατήρηση του δυσμενούς διοικητικού μέτρου της αυτο-δίκαιης θέσης των ως άνω Ιατρών Ε.Σ.Υ. σε αργία, εφόσον δεν συντρέχουν καν οι προϋποθέσεις διατήρησής της.

    Σας Καλούμε, αναλογιζόμενος τις συνέπειες της εμμονής σας, να ανακα-λέσετε τις Διαπιστωτικές Πράξεις θέσης σε αυτοδίκαιη αργία των ως άνω Ιατρών Ε.Σ.Υ., εφόσον με την ως άνω Απόφασή του το Κεντρικό Πειθαρχικό Συμβούλιο αποδόμησε πλήρως την αλήστου μνήμης και κυριολεκτικά ανυπόστατη Έκθεση Ελέγχου του Σ.Ε.Υ.Υ.Π. και επί της οποίας βρήκαν “έρεισμα” οι Διαπιστωτικές Πράξεις, τις οποίες εκδώσατε με περισσή επιμέλεια και ταχύτητα φωτός, άλλως,

    Σας Δηλώνουμε απερίφραστα και άνω ετέρου, ότι θα προσφύγουμε, πλέον, με Μηνυτήρια Αναφορά ενώπιον της κ. Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου προκειμένου η υπόθεση, η οποία έχει σημαντική ποινική διάσταση, να αχθεί ενώπιον του αρμοδίου Δικαστηρίου για να λάμψει η αλήθεια και να αποκαλυφθούν, επιτέλους, οι πραγματικοί ένοχοι και υποκινητές της θλιβερής ως άνω υπόθεσης, ώστε να αποδοθούν οι ευθύνες εκεί που αναλογούν.

    Αρμόδιος Δικαστικός Επιμελητής παραγγέλλεται να επιδώσει νόμιμα τη παρούσα προς τον ΥΠΟΥΡΓΟ ΥΓΕΙΑΣ, κ. Σπυρίδωνα-Άδωνι Γεωργιάδη, κατοικοεδρεύοντα στην Αθήνα (οδός Αριστοτέλους, αριθ. 17), προς γνώση του και για τις νόμιμες συνέπειες, αντιγράφων αυτήν ολόκληρη στη συντα-χθησόμενη Έκθεση Επίδοσης.

    Επικολλήθηκε ένσημο Τ.Π.Δ.Α., αξίας 1,15 Ευρώ.

    Αθήνα, 04 Νοεμβρίου 2013

    Ο Πληρεξούσιος Δικηγόρος

    Μιχαήλ Δ. Μιχαήλ

    http://www.alfavita.gr/arthron/οι-γιατροί-έστειλαν-εξώδικο-στον-γεωργιάδη

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.