ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟ: Κώδικας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου, Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας και τα σχετικά ΦΕΚ, Αναγκαστικός Νόμος, Άρθρο 1, Βασιλικό Διάταγμα για την ανακήρυξη της αιγιαλίτιδας ζώνης, Οδηγία 94/22/ΕΚ 1994 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ής Μαΐου 1994 για τους όρους χορήγησης και χρήσης των αδειών αναζήτησης, εξερεύνησης και παραγωγής υδρογονανθράκων, Ν.4001/2011 (ΦΕΚ 179/Α/22.8.2011) (Για τη λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις), Digest of International Cases on the Law of the Sea, Προεδρικό Διάταγμα 14/2012 (ΦΕΚ Α΄ 21/13.02.2012) Σύσταση της Ανώνυμης Εταιρίας με την επωνυμία «Ελληνική Διαχειριστική Εταιρία Υδρογονανθράκων Α.Ε (ΕΔΕΥ Α.Ε) στην αγγλική Hellenic Hydrocarbon Resources Management SA (H.H.R.M S.A) – Κατάρτιση καταστατικού αυτής», 49 συμβάσεις, συμφωνίες και πρωτόκολλα για το ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΓΕΝΙΚΑ, το Μνημόνιο Παπούλια – Γιλμάζ, το έγγραφο του Wikileak για το Αιγαίο (Μεταφρασμένο), χάρτες κλπ
Α. ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ ΠΕΡΙ ΑΟΖ
1. Κώδικας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου
ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΝΟΜΟΘΕΤΗΜΑΤΟΣ
Είδος: ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΝΑΥΤΙΚΟΥ ΔΙΚΑΙΟΥ |
Έτος: 1973 |
ΦΕΚ: Α 261 19731003 |
Τέθηκε σε ισχύ: 03.04.1974 |
Ημ.Υπογραφής: 29.09.1973 |
Θέματα Κώδικας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου |
Σχόλια Ο Κώδικας Δημοσίου Ναυτικού Δικαίου κυρώθηκε με το ΝΔ 187/1973 (ΦΕΚ Α’ 261). – Συμφωνα με την παρ. 7 του αρθρου 43 του ν. 3153/2003 (Α 153/19.6.2003), οι διατάξεις του παροντος κωδικα και των κανονιστικών διατάξεων που εκδίδονται κατ’ εξουσιοδότηση του νομου που τον κυρωνει και που αφορούν σε επιβατηγά πλοία ίδιας χωρητικότητας, ισχύουν και για το υποβρύχιο σκάφος. Σχετικη και η διαταξη της παρ. 12 του ανωτερω αρθρου σχετικα με τις κυρωσεις που επιβαλλονται στους παραβατες του εν λογω αρθρου. ==================== – Σχετικά με τον παρόντα κώδικα, βλ. και την παρ. 1 του άρθρου 9 (: κυρώσεις ή πειθαρχικά μέτρα) του πδ 89/2005 (Α΄ 127.31.5.2005). |
2. Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το δίκαιο της θάλασσας /* Σύμβαση του Μοντέγκο Μπαίυ */ (UNCLOS – United Nations Convention on the Law of the Sea)
ΤΑ ΦΕΚ
Η Σύμβαση ενσωματώθηκε στην ελληνική νομοθεσία στις 23 Ιουνίου 1995 με το Ν. 2321/1995 (ΦΕΚ 136/Α/23-06-1995)
Το 2012 κυρώθηκε η συμφωνία γα την εφαρμογή των διατάξεων της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας, όσον αφορά στη διατήρηση και στη διαχείριση των αλληλοεπικαλυπτόμενων αποθεμάτων και άκρως μεταναστευτικών αποθεμάτων υδρόβιων ζώων Ν. 3071/2002 (ΦΕΚ 293/Α/04-12-2002)
3. Αναγκαστικός Νόμος, Άρθρο 1, Βασιλικό Διάταγμα για την ανακήρυξη της αιγιαλίτιδας ζώνης
Προβολή ΦΕΚ A 450/1936 pdfViewerForm.html
4. Οδηγία 94/22/ΕΚ 1994 του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου της 30ής Μαΐου 1994 για τους όρους χορήγησης και χρήσης των αδειών αναζήτησης, εξερεύνησης και παραγωγής υδρογονανθράκων
5. Ν.4001/2011 (ΦΕΚ 179/Α/22.8.2011) (Για τη λειτουργία Ενεργειακών Αγορών Ηλεκτρισμού και Φυσικού Αερίου, για Έρευνα, Παραγωγή και δίκτυα μεταφοράς Υδρογονανθράκων και άλλες ρυθμίσεις)
6. Digest of International Cases on the Law of the Sea (Division for Ocean Affairs and the Law of the Sea Office of Legal Affairs)
7. Προεδρικό Διάταγμα 14/2012 (ΦΕΚ Α΄ 21/13.02.2012) Σύσταση της Ανώνυμης Εταιρίας με την επωνυμία «Ελληνική Διαχειριστική Εταιρία Υδρογονανθράκων Α.Ε (ΕΔΕΥ Α.Ε) στην αγγλική Hellenic Hydrocarbon Resources Management SA (H.H.R.M S.A) – Κατάρτιση καταστατικού αυτής». Προβολή ΦΕΚ A 21/2012 pdfViewerForm.html
Β. ΘΑΛΑΣΣΙΟ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΓΕΝΙΚΑ
1. Διεθνής Σύμβαση για τη ρύθμιση της φαλαινοθηρίας
2. Διεθνής Σύμβαση για την πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας από πετρέλαιο (OILPOL)
3. Πρωτόκολλο στη Διεθνή Σύμβαση για τη ρύθμιση της φαλαινοθηρίας
4. Διεθνής Σύμβαση αναφορικά με την αστική ευθύνη για ζημιές ρύπανσης από πετρέλαιο (CLC)
5. Πρωτόκολλο τροποποίησης της Διεθνούς Σύμβασης του 1969 αναφορικά με την αστική ευθύνη για ζημιές ρύπανσης από πετρέλαιο
6. Σύμβαση των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας
7. Πρωτόκολλο τροποποίησης της Διεθνούς Σύμβασης του 1969 αναφορικά με την αστική ευθύνη για ζημιές ρύπανσης από πετρέλαιο (CLC 92)
8. Συμφωνία γα την Εφαρμογή του Μέρους ΧΙ της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας
9. Συμφωνία γα την εφαρμογή των διατάξεων της Σύμβασης των Ηνωμένων Εθνών για το Δίκαιο της Θάλασσας, όσον αφορά στη διατήρηση και στη διαχείριση των αλληλοεπικαλυπτόμενων αποθεμάτων και άκρως μεταναστευτικών αποθεμάτων υδρόβιων ζώων
10. Διεθνής Σύμβαση για την ίδρυση διεθνούς κεφαλαίου για την αποζημίωση ζημιών ρύπανσης από πετρελαιοειδή και ρύθμιση συναφών θεμάτων (FUND 71)
11. Πρωτόκολλο τροποποίησης της Διεθνούς Σύμβασης του 1971 για την ίδρυση διεθνούς κεφαλαίου αποζημίωσης ζημιών ρύπανσης από πετρελαιοειδή
12. Πρωτόκολλο τροποποίησης της Διεθνούς Σύμβασης του 1971 για την ίδρυση διεθνούς κεφαλαίου αποζημίωσης ζημιών ρύπανσης από πετρέλαιο (FUND 92)
13. Τροποποιήσεις των περιοριστικών ποσών του Πρωτοκόλλου 1992 που τροποποιεί τη Διεθνή Σύμβαση του 1969, αναφορικά με την αστική ευθύνη για ζημιές ρύπανσης από πετρέλαιο
14. Τροποποιήσεις των περιοριστικών ποσών του Πρωτοκόλλου 1992 (FUND 92) που τροποποιεί τη Διεθνή Σύμβαση του 1971 αναφορικά με την ίδρυση διεθνούς κεφαλαίου αποζημίωσης ζημιών ρύπανσης από πετρέλαιο
15. Πρωτόκολλο στην τροποποιημένη διεθνή Σύμβαση (1992) για την ίδρυση διεθνούς κεφα¬λαίου αποζημίωσης ζημιών ρύπανσης από πετρελαιοειδή (supplementary fund)
16. Διεθνής Σύμβαση για την πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας από την απόρριψη καταλοίπων και άλλων υλών (London Dumping)
17. Τροποποιήσεις των παραρτημάτων I, II και III της Διεθνούς Σύμβα¬σης 1972 για την πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας από την απόρριψη καταλοίπων και άλλων υλών
18. Πρωτόκολλο της Διεθνούς Σύμβα¬σης 1972 για την πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας από την απόρριψη καταλοίπων και άλλων υλών
19. Διεθνής Σύμβαση του 1973 για την πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας από πλοία, όπως τροποποιείται από το Πρωτόκολλο του 1978, σχετικά με περιστατικά ρύπανσης με επιβλαβείς ουσίες, (MARPOL 73/78)
20. Τροποποιήσεις στο Πρωτόκολλο του 1978 και στο Παράρτημα II της διεθνούς Σύμβασης MARPOL 73/78 για την πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας από πλοία
21. Τροποποιήσεις στο Παράρτημα Ι του Πρωτοκόλλου 1978 της διεθνούς Σύμβασης MAR¬POL 73/78 για την πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας από πλοία
22. Τροποποιήσεις στο Παράρτημα Ι του Πρωτοκόλλου 1978 της διεθνούς Σύμβασης MAR¬POL 73/78 για την πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας από πλοία
23. Τροποποιήσεις των Προσαρτημάτων II και II του Παραρτήματος II της Διεθνούς Σύμβασης MARPOL 73/78 για την πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας από πλοία
24. Τροποποιήσεις του Πρωτοκόλλου 1978 της διεθνούς Σύμβασης MAR¬POL 73/78 για την πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας από πλοία
25. Τροποποιήσεις στα Παραρτήματα (I, II, III, και V) του Πρωτοκόλλου 1978 της διεθνούς Σύμβασης MAR¬POL 73/78 για την πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας από πλοία
26. Τροποποιήσεις στο Παράρτημα Ι του Πρωτοκόλλου 1978 της διεθνούς Σύμβασης MAR¬POL 73/78 για την πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας από πλοία
27. Τροποποιήσεις στα Παραρτήματα I και II του Πρωτοκόλλου 1978 της διεθνούς Σύμβασης MAR¬POL 73/78 για την πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας από πλοία
28. Τροποποιήσεις στο Παράρτημα του Πρωτοκόλλου 1978 της διεθνούς Σύμβασης MARPOL 73/78 για την πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας από πλοία
29. Τροποποιήσεις Παραρτημάτων (I, III και V) του Πρωτοκόλλου 1978 της διεθνούς Σύμβασης MARPOL 73/78 για την πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας από πλοία)
30. Τροποποιήσεις στo Παράρτημα ΙV του Πρωτοκόλλου 1978 της διεθνούς Σύμβασης MAR¬POL 73/78 για την πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας από πλοία
31. Τροποποιήσεις στο Παράρτημα του Πρωτοκόλλου 1978 της διεθνούς Σύμβασης MARPOL 73/78 για την πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας από πλοία
32. Τροποποιήσεις στα Παραρτήματα Ι και II του Πρωτοκόλλου 1978 της διεθνούς Σύμβασης MARPOL 73/78 για την πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας από πλοία
33. Τροποποιήσεις στα Παραρτήματα Ι και IV του Πρωτοκόλλου 1978 της διεθνούς Σύμβασης MARPOL 73/78 για την πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας από πλοία
34. Πρωτόκολλο ΙI τροποποίησης της Διεθνούς Σύμβασης MARPOL 73/78 για την πρόληψη της ρύπανσης της θάλασσας από πλοία
35. Διεθνής Σύμβαση για την ετοιμότητα, συνεργασία και αντιμετώπιση της ρύπανσης της θάλασσας από πετρέλαιο (OPRC 90)
36. Πρωτόκολλο για την ετοιμότητα, συνεργασία και αντιμετώπιση περιστατικών ρύπανσης της θάλασσας από επικίνδυνες και επιβλαβείς ουσίες (2000 HNS-OPRC 90)
37. Διεθνής Σύμβαση για την αστική ευθύνη για ζημία ρύπανσης από πετρέλαιο κίνησης
38. Διεθνής Σύμβαση για την προστασία της Μεσογείου Θάλασσας από τη ρύπανση, με το συνημμένο Παράρτημα
39. Τροποποίηση της Σύμβασης της Βαρκελώνης του 1976 σχετικά με την προστασία του θαλάσσιου περιβάλλοντος και των παράκτιων περιοχών της Μεσογείου
40. Πρωτόκολλο για την πρόληψη της ρύπανσης της Μεσογείου Θάλασσας από την απόρριψη αποβλήτων και άλλων υλικών από πλοία και αεροσκάφη (Dumping Protocol)
41. Πρωτόκολλο σχετικά με τη συνεργασία για την καταπολέμηση της ρυπάνσεως της Μεσογείου Θάλασσας από πετρέλαιο και άλλες επιβλαβείς ουσίες σε περιπτώσεις επείγουσας ανάγκης
42. Πρωτόκολλο περί συνεργασίας για την πρόληψη της ρυπάνσεως από πλοία και, σε περιπτώσεις επείγουσας ανάγκης, στην καταπολέμηση της ρύπανσης της Μεσογείου Θάλασσας
43. Πρωτόκολλο για την προστασία της Μεσογείου θαλάσσης από τη ρύπανση από χερσαίες πηγές (LBS Protocol)
44. Τροποποίηση του Πρωτοκόλλου του 1980 για την προστασία της Μεσογείου Θάλασσας από τη ρύπανση από χερσαίες πηγές και δραστηριότητες
45. Πρωτόκολλο για τις ειδικά προστατευόμενες περιοχές (SPA Protocol)
46. Σύμβαση Γενεύης για την ηπειρωτική υφαλοκρηπίδα
47. Συνθήκη για την Ανταρκτική
48. Πρωτόκολλο στη Συνθήκη της Ανταρκτικής για την περιβαλλοντική προστασία μετά του σχεδίου στο Πρωτόκολλο και των συνημμένων παραρτημάτων
49. Συνθήκη της Καμπέρας για τη διατήρηση των θαλάσσιων βιολογικών πόρων της Ανταρκτικής με το παράρτημα και το ειδικό της παράρτημα
|
πηγές:
Υπουργείο Δικαιοσύνης, un.org, eur-lex.europa.eu, elliniki-aoz.blogspot.gr, ypeka.gr, ΔΣΑ, Peter Tzeferis on scribd
ΣΧΕΤΙΚΑ:
Διεθνές Δικαστήριο για το Δίκαιο της Θάλασσας – Βικιπαίδεια
Συνθήκη του Μοντρέ – Βικιπαίδεια
Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη – Βικιπαίδεια
Ο πραγματικός χάρτης της Ελληνικής ΑΟΖ και ο χάρτης των κοιτασμάτων φυσικού αερίου
Τι συνέβη μεταξύ 1977 και 1992 και η Ελληνική ΑΟΖ κατέληξε μικρότερη;
Εμπεδώστε τo σας παρακαλώ: Η κυβέρνηση παρέδωσε ΑΟΖ και Εθνική κυριαρχία στους δανειστές !
Ντοκουμέντα και σχόλια για την απάτη με την ΑΟΖ και όχι μόνο
20 Σεπτεμβρίου 2012: Μονογραφία – Ελληνική Άμυνα & Τεχνολογία ΑΟΖ & Υφαλοκρηπίδα, Μύθος και Πραγματικότητα
kathimerini 16 Ιαν 2013 | Οι αρχηγοί αποφασίζουν για ΑΟΖ
Τι συνέβη μεταξύ 1977 και 1992 και η Ελληνική ΑΟΖ κατέληξε μικρότερη;
Ο χάρτης της φωτογραφίας έχει εκδοθεί απο τη National Geographic Society των HΠΑ, για το διεθνώς αναγνωρισμένο περιοδικό “Τhe National Geographic Magazine”. Παρατηρείστε τη διασυνοριακή γραμμή με κόκκινο διακεκομμένο χρώμα που υπάρχει στον χάρτη αυτόν, που ξεκινάει απο τον Εβρο και φτάνει μέχρι το Καστελόριζο. Αυτή η γραμμή είναι συμβατή με τις διεθνείς συνθήκες, που αφορούσαν την Ελλάδα και την Τουρκία ως το 1977 (παρατηρείστε, τα σημεία που δείχνουν τα κόκκινα βέλη – κάνετε κλίκ στη φωτογραφία).
Στο ένθετο άνω – δεξιά της φωτογραφίας υπάρχει ένας χάρτης των ΑΟΖ της Ανατολικής Μεσογείου, που σχεδιάστηκε απο εμένα για να εκτιμήσω εν τάχει, αν το “κίτρινο δόντι” που σε πολλούς πρόσφατους Ελληνικούς χάρτες ΑΟΖ της Μεσογείου που κυκλοφορούν στο διαδίκτυο αλλά και δημοσιεύονται σε Ελληνικά περιοδικά, προσμετράται στη Τουρκική ΑΟΖ είναι Ελληνικό ή Τουρκικό.
Στο χάρτη αυτό, τα όρια των ΑΟΖ της Ανατολικής Μεσογείου καθορίζονται απο τις κόκκινες γραμμές. Η μέθοδος που χρησιμοποίησα είναι προσεγγιστική και βασίζεται σε χρήση απλών διχοτόμων γωνιών αλλά όσον αφορά την Ελληνικότητα του δοντιού δεν αλλάζει την αξιοπιστία της. Σε ένα πλήρη υπολογισμό τα κόκκινα βέλη δείχνουν τα σημεία στα οποία πρέπει να αυξηθεί η Ελληνική ή η Κυπριακή ΑΟΖ σε βάτος των άλλων χωρών. Εξήγηση της γεωμετρικής μεθόδου υπολογισμού, που κατά βάση ακολουθεί την αρχή της μέσης γραμμής υπάρχει στο τέλος του άρθρου.
Δεδομένου ότι μια ΑΟΖ πρέπει να χαράσσεται με βάση τις διεθνείς συνθήκες και τα 200 ναυτικά μίλια πρέπει να υπολογίζονται στη χάραξή της μετά τα οριοθετημένα εξ αυτών σύνορα, χερσαία ή θαλάσσια, το “δόντι” είναι Ελληνικό. Τουλάχιστον, ως το 1977 ήταν… Η φωτογραφία το αποδεικνύει.
Στα χρόνια που ακολούθησαν τα θαλάσσια σύνορα Ελλάδας – Τουρκίας, όπως αυτά φαίνονται στον παραπάνω χάρτη άρχισαν σιγά-σιγά να “εξατμίζονται”.
Η υπογραφή του Δικαίου της θάλασσας απο την Ελλάδα to 1982 (τη συνθήκη που καθορίζει διεθνώς τα της ΑΟΖ ενός κράτους), όπως και η εφαρμογή του στη χάραξη της Ελληνικής ΑΟΖ δυστυχώς θα εμποδίζεται απο συμφωνίες που ακολούθησαν με σημαντικότερη το μνημόνιο Παπούλια- Γιλμάζ που είναι διακρατική, όπως και το γεγονός ότι η Τουρκία δεν έχει υπογράψει ακόμη την εν λόγω συνθήκη.
Στον παραπάνω χάρτη του 1983, ένα χρόνο μετά την ημερομηνία που η Ελλάδα υπέγραψε τη Διεθνή συνθήκη του ΟΗΕ για το Δίκαιο της θάλασσας μπορείτε να παρατηρήσετε μερική εξαφάνιση των χαραγμένων θαλασσίων συνόρων στα σημεία που δείχνουν τα κόκκινα βέλη (κάνετε κλίκ στη φωτογραφία). Η συνθήκη αυτή δεν μπορεί να παραβλέψει προηγούμενες διακρατικές συμφωνίες και συνθήκες ΑΛΛΑ επιτρέπει στην Ελλάδα να κάνει μονομερώς απεμπώληση εθνικών της δικαιωμάτων εφόσον αυτό δεν “ενοχλεί” τις όμορες χώρες με τις οποίες υπάρχουν συμφωνίες….
Η προσέγγιση της κοινής εκμετάλλευσης του ΑΙγαίου είχε ξεκινήσει και προχωρούσε… Πρωθυπουργός ήταν ο Ανδρέας Παπανδρέου (Συμφωνία με τον Οζάλ).
Σε νεότερο χάρτη της National Geographic Society των HΠΑ, για το ίδιο περιοδικό και για το έτος 1992 η διασυνοριακή γραμμή που ξεκίναγε απο τον Εβρο και έφτανε μέχρι το Καστελόριζο εξαφανίζεται (κάνετε κλίκ στη φωτογραφία), ενώ προυπήρχε σε όλους τους προηγούμενους από το έτος 1977 χάρτες!
H απεμπώληση εθνικών δικαιωμάτων επιβεβαιώθηκε στη συνέχεαι και απο το Μνημόνιο Παπούλια-Γιλμάζ του 1988, που υπεγράφη επί κυβέρνησης Ανδρέα Παπανδρέου και το οποίο άλλαξε τα σύνορα στο Αιγαίο, αφού επέτρεψε την ελεύθερη διακίνηση των Τούρκων σε αυτό, όπως και την έρευνα για φυσικό αέριο και πετρέλαιο με επιστημονική ένδυση (έρευνα στο βυθό για ερευνητικούς σκοπούς, δημιουργία κοινών ερευνητικών προγραμμάτων με “πρόθυμους” απο τα Ελληνικά ΑΕΙ κλπ). Το μόνο θετικό όσον αφορά αυτό το συγκεκριμένο μνημόνιο είναι ότι η Τουρκία δεν το τηρεί, κάτι που επιτρέπει στην Ελλάδα να το καταγγείλει.
Η απεμπώληση των ήδη υπαρχόντων θαλασσίων συνόρων Ελλάδας – Τουρκίας πέρασε και απο άλλα στάδια, ένα απο τα οποία αφορούσε την Ελληνοτουρκική συμφωνία επί της νέας δομής του ΝΑΤΟ, που έγινε το 1997 επι κυβέρνησης Σημίτη. Η συμφωνία αυτή αποτελεί μιά ακόμη συμφωνία ντροπής που επιβεβαίωσε την αποδοχή εκ μέρους της Ελλάδας τη συνδιαχείριση του Αιγαίου με τη Τουρκία. Ενδεικτικό του γεγονότος αυτού είναι, ότι ο τότε Τούρκος υπουργός Αμυνας Σεζγκίν ισχυρίστηκε, ότι με τη νέα δομή του ΝΑΤΟ το Αιγαίο τίθεται υπό κοινή ευθύνη!
Η καταγγελία του μνημονίου Παπούλια-Γιλμάζ είναι το πρώτο πράγμα που πρέπει να κάνει η Ελλάδα πρίν την ανακήρυξη της ΑΟΖ της, εκμεταλλευόμενη τη συμπεριφορά της Τουρκίας.
Υπενθυμίζω, ότι σύμφωνα με Γαλλικούς ερευνητικούς χάρτες (βλέπετε έναν στα αριστερά) η περιοχή ανάμεσα στη Ρόδο και το Καστελόριζο, που ονομάζω “δόντι” είναι υποψήφια για πολύ μεγάλο κοίτασμα πετρελαίου.
To μνημόνιο Παπούλια-Γιλμάζ ήταν κατά των Ελληνικών συμφερόντων και περιόρισε σύμφωνα με όσα ανέφερα την Ελληνική ΑΟΖ.. Πολλοί θα μπορούσαν να εκλάβουν την υπογραφή Παπούλια σαν πράξη εσχάτης προδοσίας.
Αν και όσα γράφω έχουν ειπωθεί και απο μένα αλλά και απο άλλους παλαιότερα, η προσθήκη των φωτογραφιών απο το National Geographic Society των ΗΠΑ, δίνουν άλλη ισχύ και νόημα στη συζήτηση για την ανακήρυξη της Ελληνικής ΑΟΖ, αφού συνδέονται άμεσα με τη χάραξή της και τη πολιτική που ακολουθήθηκε γύρω απο αυτή μέχρι τώρα, η οποία βασικά κατάργησε τα θαλάσσια σύνορα που υπήρχαν μέσω της υπογραφής νέων συνθηκών και μνημονίων απο το 1977 και μετά.