Προσφυγή κατά ΕΝΦΙΑ και Φόρου Εισοδήματος: «Η Εφορία με αφήνει να ζω με 8,59 ευρώ την ημέρα»

ENFIA-1024x484

Στο Συμβούλιο της Επικρατείας προσέφυγε Αθηναίος δικηγόρος και ζητάει να ανασταλεί και να ακυρωθεί ως αντισυνταγματικό και παράνομο το εκκαθαριστικό σημείωμα του ΕΝΦΙΑ του περασμένου έτους που του στάλθηκε, ενώ παράλληλα προσβάλλει και το εκκαθαριστικό σημείωμα φόρου εισοδήματος του ιδίου έτους.

Ο δικηγόρος αναφέρει ότι από το ετήσιο εισόδημά του περασμένου έτους, λόγω των αυξημένων φορολογικών επιβαρύνσεων που δέχθηκε, του απέμειναν μόνο 3.136, 69 ευρώ και καλείται να ζήσει με 8,59 ευρώ την ημέρα.

Στην προσφυγή του αναλύει τα εισοδήματα του και τις φορολογικές υποχρεώσεις του και σημειώνει ότι το συνολικό εισόδημά του για το περασμένο έτος ανήλθε στα 19.577,69 ευρώ. Από το ποσό αυτό πρέπει να πληρώσει, σύμφωνα με το εκκαθαριστικό σημείωμα, φόρο 7.998 ευρώ και ΕΝΦΙΑ για το 2014 το ποσό των 8.442,68 ευρώ.

Καλείται να πληρώσει για φόρους 16.440,73 ευρώ. Μετά την πληρωμή των φόρων πρέπει να ζήσει για έναν χρόνο με 3.136,96 ευρώ. Δηλαδή, όπως αναφέρει, πρέπει να επιβιώσει με 8,59 ευρώ την ημέρα, χωρίς να μπορεί να ανταποκριθεί στις βασικές ανάγκες διαβίωσης.

Υποστηρίζει ότι καταστρέφεται από την υπερφορολόγηση που δέχεται και οδηγείται «στην οικονομική εξαθλίωση και στην καταστροφή».

Ακόμα τονίζει ότι η υπερβολική φορολόγηση παραβιάζει την συνταγματική αρχή της ισότητας και εξ αυτού του λόγου θεωρεί ότι τα εκκαθαριστικά σημειώματα του φόρου εισοδήματος του 2013 και ΕΝΦΙΑ του 2014 είναι άκυρα ως αντισυνταγματικά.

Πηγή: Έθνος

 

http://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/20311

 

ΣΧΟΛΙΟ Η φορολόγηση της ακίνητης περιουσίας κρίθηκε ήδη ως αντισυνταγματική απο τον ΑΠ 

4.δ 

….

“Κατ’ ακολουθία όλων των προαναφερθέντων, είναι προφανές ότι ο επιβληθείς με το άρθρο 53 του Ν. 4021/2011 φόρος ακίνητης περιουσίας επί των ηλεκτροδοτούμενων δομημένων επιφανειών αντίκειται στο Σύνταγμα και συγκεκριμένα στα άρθρ. 2 παρ. 1 και 4, 4 παρ.1 και 5, 20 παρ.1, 21 παρ.1 και 78 παρ.1 και 4 του Συντάγματος.”

 

ΣΧΕΤΙΚΑ 

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ – ΑΝΟΙΚΤΗ ΕΠΙΣΤΟΛΗ TOY ΕΠΑΜ ΓΙΑ ΤΟ ΕΝΦΙΑ

Καινούργια πρωτοβουλία: Λογιστές και φοροτεχνικοί καταθέτουν μηνυτήρια αναφορά κατά ΥΠΟΙΚ

Φορολογία 2014 – Ληστεία μετά φόνου σε εξέλιξη (δεύτερο μέρος)

Η Προσφυγή του Δικηγορικού Συλλόγου Κορίνθου στο ΣτΕ κατά του ΕΝΦΙΑ

Κατάργηση του δικαιώματος στη περιουσία μέσω της φορολογίας

Αντισυνταγματικότητα της φορολόγησης ακινήτων, προσφυγή φορολογούμενου στο ΣτΕ για τον ΦΑΠ

Ανυπαρξία φοροδοτικής ικανότητας ισον ανυπαρξία εισφοροδοτικής ικανότητας (σύντομη έκδοση)

Παράνομη υπερφορολόγηση με στέρηση Ιδιοκτησίας και Δικαιώματος Δικαστικής Προστασίας

Υπερφορολογική γενοκτονία

11 comments on “Προσφυγή κατά ΕΝΦΙΑ και Φόρου Εισοδήματος: «Η Εφορία με αφήνει να ζω με 8,59 ευρώ την ημέρα»

  1. δείτε και αυτό :

    Πώς να επιλύσετε τις διαφορές σας με την εφορία -Υποδείγματα Ενδικοφανούς Προσφυγής –>Το υπόδειγμα ενδικοφανούς προσφυγής της ΠΕΔ κατα του εκκαθαριστικου 2014 και των μεθ αυτού επιβαλλομένων φόρων & τελών.

    Πώς να επιλύσετε τις διαφορές σας με την εφορία -Υποδείγματα Ενδικοφανούς Προσφυγής

  2. Ορισμός ΟΗΕ περι γενοκτονίας και συνειρμοί.

    http://lawyalty.wordpress.com/2014/01/28/ορισμός-οηε-περι-γενοκτονίας-και-συνε/

    Ορισμος ΟΗΕ περι γενοκτονιας. Σας θυμιζει τιποτα για φοροφυγαδες ελευθερους επαγγελματιες που πρεπει να πληρωνουν φορο απο το πρωτο ευρω, τελος επιτηδευματος ΚΑΙ εισφορες 5000 ευρω ετησιως κλπ, ακομα και με μηδεν η ….5 χιλιαδες ευρω εισοδημα?

    • Underlying political, economic, military or other motivation to target a group and to separate it from the rest of the population;

    • The use of exclusionary ideology and the construction of identities in terms of “us” and “them” to accentuate differences;

    • Depiction of a targeted group as dangerous, disloyal, a security or economic threat or as unworthy or inferior so as to justify action against the group;

    • Propaganda campaigns and fabrications about the targeted group used to justify acts against a targeted group by use of dominant, controlled media or “mirror politics”;

    Click to access osapg_analysis_framework.pdf

  3. Αντισυνταγματική η προσκόμιση πιστοποιητικού ΕΝΦΙΑ σε δίκη περι ακινήτου

    Αντισυνταγματική και αντίθετη στην Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου κρίνει δικαστήριο της Θεσσαλονίκης τη νομοθετική διάταξη που προβλέπει ότι για να αρχίσει οποιαδήποτε δίκη που αφορά ακίνητο, πρέπει να προσκομιστεί πιστοποιητικό ότι έχει καταβληθεί ο ΕΝΦΙΑ (Ενιαίος Φόρος Ιδιοκτησίας Ακινήτων) της τελευταίας πενταετίας ή ότι έχει απαλλαγή ο διάδικος από τον ΕΝΦΙΑ.
    Η διάταξη αναφέρει πως «είναι απαράδεκτη η συζήτηση ενώπιον δικαστηρίου εμπράγματης αγωγής επί ακινήτου, πλην της μονομερούς εγγραφής υποθήκης ή προσημείωσης υποθήκης ή της άρσης κατάσχεσης, αν δεν προσκομισθεί από τον υπόχρεο σε ΕΝΦΙΑ πιστοποιητικό της Δ.Ο.Υ. που να βεβαιώνει την πληρωμή ή τη ρύθμιση ή την απαλλαγή του προσφεύγοντα στην Δικαιοσύνη από τον ΕΝΦΙΑ για τα προηγούμενα 5 χρόνια.»

    Αυτό σημαίνει ότι τα δικαστήρια δεν μπαίνουν καν στην ουσία της υπόθεσης και απορρίπτουν την αγωγή, εάν δεν έχει προσκομισθεί η επίμαχη βεβαίωση για την πληρωμή του ΕΝΦΙΑ.

    Οι δικαστές του Πολυμελούς Πρωτοδικείου της Θεσσαλονίκης τονίζουν ότι η προσκόμιση βεβαίωσης του ΕΝΦΙΑ «σε πρώιμο στάδιο της διαδικασίας υπό το φως των σημερινών δυσχερών οικονομικών συνθηκών που βιώνουν οι πολίτες που φέρουν το βάρος αυτών, ουσιαστικά στερεί αυτούς της απλής δυνατότητας προσφυγής στο δικαστήριο».

    Επιπλέον, υπογραμμίζεται ότι «η επιβολή φόρου ακίνητης περιουσίας, παράλληλα προς υφιστάμενους άλλους φόρους, δεν πρέπει να θίγει τον πυρήνα του δικαιώματος της ιδιοκτησίας και δεν πρέπει να εξαρτά το συνταγματικά κατοχυρωμένο δικαίωμα του πολίτη να προσφύγει στη Δικαιοσύνη από τις συγκεκριμένες φορολογικές του υποχρεώσεις».

    Σε διαφορετική περίπτωση, σημειώνεται στην απόφαση «θα ελλοχεύει ο κίνδυνος ο υπερχρεωμένος ιδιοκτήτης να μην είναι σε θέση να προσκομίσει το επίμαχο πιστοποιητικό και η εμπράγματη αγωγή του με την οποία ζητεί να προστατεύσει το δικαίωμα της κυριότητάς του, που του παρέχει άμεση, απόλυτη και καθολική εξουσία πάνω στο ακίνητο, θα πρέπει να μην εκδικασθεί για λόγους μη ουσιαστικούς».
    Και αυτό, γιατί το δικαστήριο «δεν θα υπεισέρχεται στην ουσία της ένδικης διαφοράς και έτσι ο πολίτης θα στερείται ουσιαστικά της εξουσίας να απαγορεύει απόλυτα κάθε επέμβαση τρίτου στο ακίνητό του χωρίς την άδεια του και θα βρίσκεται εκτεθειμένος και απροστάτευτος απέναντι στην αυθαιρεσία του οποιουδήποτε καταπατητή».
    Υπογραμμίζουν ακόμη, ότι η επίμαχη διάταξη «περί απαραδέκτου της συζητήσεως εμπράγματης αγωγής, που είναι προφανές ότι είναι φορολογικής φύσης, θίγει, παραβιάζει και έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τη διάταξη του άρθρου 6 της ΕΣΔΑ και τις διατάξεις των άρθρων 17, 20 και 25 του Συντάγματος (δικαίωμα της ιδιοκτησίας, δικαίωμα στην παροχή έννομης προστασίας και αρχή της αναλογικότητας).

    Στο άρθρο 20 του Συντάγματος, το οποίο συμφωνεί και με το άρθρο 6 της ΕΣΔΑ –αναφέρει η δικαστική απόφαση– «κατοχυρώνεται το θεμελιώδες δικαίωμα του πολίτη για παροχή έννομης προστασίας από τα δικαστήρια, αποτελεί δε θεμελιώδη αρχή του κράτους δικαίου».

    http://www.naftemporiki.gr/story/856421/antisuntagmatiki-i-proskomisi-bebaiosis-pliromis-enfia-gia-diki-pou-afora-akinito

    Η ΑΠΟΦΑΣΗ :

    ΠΠΘεσ. αριθμ. 15203/2014
    Αντισυνταγματική η διάταξη περί απαράδεκτου συζητήσεως ενώπιον δικαστηρίου εμπράγματης αγωγής λόγω της μη προσκομίσεως πιστοποιητικού ΕΝ.Φ.Ι.Α. που προβλέπεται από το άρθρο 54α του ν.4174/2013

    η συνέχεια εδώ
    http://www.taxheaven.gr/laws/circular/view/id/19408

  4. Μήνυση κατά Χαρδούβελη-Σαββαϊδου για τον ΕΝΦΙΑ

    Μηνυτήρια αναφορά κατά του υπουργού Οικονομικών Γκίκα Χαρδούβελη και της Γενικής Γραμματέως Δημοσίων Εσόδων Κατερίνας Σαββαΐδου κατέθεσε χθες Τετάρτη προς τον Εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών το Σωματείο «Έλληνες Φορολογούμενοι» σχετικά με την τέλεση του αδικήματος της «καταπίεσης» του Ποινικού Κώδικα.

    Το άρθρο 244 του Ποινικού Κώδικα προβλέπει ότι : «Υπάλληλος που εν γνώσει εισπράττει φόρους, δασμούς, τέλη ή άλλα φορολογήματα, δικαστικά έξοδα ή οποιαδήποτε δικαιώματα που δεν οφείλονται τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον τριών μηνών».

    Σύμφωνα με την μηνυτήρια αναφορά στον Προϋπολογισμό 2014 προβλέπονται από τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων (ΕΝΦΙΑ) έσοδα ύψους 2,65 δισ. ευρώ και η Βουλή των Ελλήνων, εξουσιοδότησε το Ελληνικό Δημόσιο να εισπράξει αυτό το ποσό και μόνον. Αυτό σύμφωνα με το Σωματείο «Έλληνες Φορολογούμενοι» σημαίνει ότι με βάση την εξουσιοδότηση της Βουλής το σύνολο του ποσού που μπορεί να καταλογισθεί ως έσοδο από τον Ενιαίο Φόρο Ιδιοκτησίας Ακινήτων μπορεί να φθάσει στο ανώτατο ύψος των 2,65 δισ. ευρώ.

    Ωστόσο, στη μήνυση παρατίθενται δηλώσεις και δημοσιεύματα σύμφωνα με τα οποία η βεβαίωση του ΕΝΦΙΑ, στα εκκαθαριστικά που εκδόθηκαν στις 31/7/2014, έφθασαν ή και ξεπέρασαν το ποσό των 3,2 δισ. ευρώ, ενώ αναφέρεται πως το υπουργείο Οικονομικών ετοιμάζεται για την έκδοση νέων εκκαθαριστικών με συνολικό ΕΝΦΙΑ που θα φθάνει στο ποσό των 3,2 δισ. ευρώ, ποσό που είναι ανώτερο απ’ αυτό που ενέκρινε η Βουλή με την ψήφιση του Προϋπολογισμού του έτους 2014.

    Η μήνυση αναφέρει πως κατά τη διάταξη του άρθρου 244 του Ποινικού Κώδικα, όποιος εν γνώσει εισπράττει φόρους, δασμούς, τέλη ή άλλα φορολογήματα, τιμωρείται με φυλάκιση. Σημειώνεται δε πως η τυχόν μεταγενέστερη έκδοση νέων εκκαθαριστικών του ΕΝΦΙΑ για το σύνολο των υπόχρεων, δεν αναιρεί το αξιόποινο της πράξης, αφού ως έγκλημα αποτελέσματος, ο νόμος τιμωρεί και την απόπειρα, η οποία -σε κάθε περίπτωση- έχει συντελεστεί.

    Στην βάση αυτή το Σωματείο «Έλληνες Φορολογούμενοι» καταλήγει ως εξής: «Αιτούμαστε την άμεση και ενδελεχή ερευνά των αρμόδιων εισαγγελικών αρχών προς ανεύρεση των υπαίτιων για την τέλεση του αδικήματος του άρθρου 244 του Ποινικού Κώδικα. Αιτούμαστε την τιμωρία των υπάλληλων που εν γνώσει τους καταλόγισαν ποσά φόρου που δεν αντιστοιχούν στην εξουσιοδότηση που δόθηκε στη διοίκηση με βάση τον ετήσιο προϋπολογισμό του έτους 2014 και τον νόμο περί ΕΝΦΙΑ».

    http://www.tovima.gr/society/article/?aid=630280

    δείτε την μήνυση εδώ http://www.forologoumenos.gr/permalink/30397.html

    • Επειδή όμως, μόνο τα έσοδα συγκεκριμένου οικονομικού έτους φορολογούνται και όχι τα ακίνητα που απέκτησες κάποτε και δεν σου φέρνουν εισόδημα, λέω να κάνετε μια μήνυση και στην βουλή που διέταξε την επιβολή και την συλλογή προστίμου κατοχής ακινήτου ( ΕΝΦΙΑ) συνολικής αξίας 2,65 δισ. ευρώ.

      Αλλιώς, προτείνω να καταβάλουμε κάθε χρόνο οικειοθελώς, και φόρο εισοδήματος για το οικονομικό έτος 2013. Δηλαδή να καταβάλουμε συνέχεια το ποσό που αντιστοιχεί στην φορολόγηση του εκάστοτε ετήσιου εισοδήματος μας, και συμπληρωματικά, φόρο εισοδήματος για το οικονομικό έτος 2013. Γιατί δηλαδή για ένα ακίνητο του 2013 να πληρώνουμε συνέχεια φόρο και για το εισόδημα του ίδιου έτους όχι ;;; Και επειδή είστε νεοεμφανιζόμενο πολιτικό κόμμα, λέω να περάσετε στο πρόγραμμα σας την πρόταση μου και να σκεφθείτε σοβαρά και την ετήσια πρόσθετη φορολόγηση των αυτοκινήτων μας, των επίπλων και όλων των υπόλοιπων αγαθών .

  5. Πρόεδρος ΔΣΑ: Προδήλως αντισυνταγματικός ο ΕΝΦΙΑ

    ”Η πρόδηλη αντισυνταγματικότητα επιβεβαιώνεται και από μια περαιτέρω διαπίστωση: Η επιβολή φόρου επί αξιών, οι οποίες πόρρω απέχουν από τις πραγματικές συνθήκες της αγοράς, καταλήγει σε φορολόγηση πλασματικής φορολογητέας ύλης, η οποία ασφαλώς δεν είναι συνταγματικώς ανεκτή”

    21/08/2014 12:56
    http://www.lawnet.gr/news/proedros-dsa-prodilos-antisuntagmatikos-o-enfia-33257.html

    Οι σοβαρές και τεκμηριωμένες νομικά και κοινωνικά ενστάσεις για την υπερφορολόγηση της ακίνητης περιουσίας, που έχει επιβληθεί τα τελευταία χρόνια, μολονότι θα έπρεπε να εισακουσθούν παραχρήμα και να σηματοδοτήσουν έναν νέο, δίκαιο φόρο επί της ακίνητης ιδιοκτησίας, αγνοήθηκαν πλήρως, παρά τις επανειλημμένες «υποσχέσεις» για εξομάλυνση των αδικιών και αποκατάσταση των ισορροπιών, με αποτέλεσμα να βιώνουμε καθημερινά τις παράλογες συνέπειες της επιβολής του ΕΝ.Φ.Ι.Α. Οι σχετικές ρυθμίσεις θέτουν σε δοκιμασία την κοινωνικοοικονομική υπόσταση των φορολογουμένων, εγείρουν σοβαρά ζητήματα αντισυνταγματικότητας και, επιπλέον, πλήττουν βάναυσα την ανάπτυξη του συναφούς πεδίου της Ελληνικής οικονομίας.

    Συγκεκριμένα, με την επιβολή του ΕΝ.Φ.Ι.Α. αγνοήθηκε – για μια ακόμη φορά – το στοιχείο της φοροδοτικής ικανότητας, που πρέπει να διέπει οιονδήποτε φόρο στα ακίνητα. Ειδικότερα, ο εν λόγω φόρος ουδόλως συνδέθηκε τόσο με την παραγωγή εισοδήματος από το φορολογούμενο ακίνητο, αλλά όσο και με την εν γένει εισοδηματική κατάσταση του υποχρέου. Έτσι, η φορολόγηση απρόσοδης ακίνητης περιουσίας καταλήγει απροκάλυπτα στη δήμευσή της και, συνακόλουθα, σε εκ πλαγίου παραβίαση των σχετικών συνταγματικών απαγορεύσεων. Είναι, δε, ευνόητο ότι η μη συνεκτίμηση της συνολικής εισοδηματικής καταστάσεως του υποχρέου οδηγεί στην επιβολή υπέρμετρων βαρών, ως προς τα οποία υφίσταται αντικειμενική αδυναμία ανταποκρίσεως στην καταβολή τους. Κι ενώ όλα αυτά συμβαίνουν στην Ελληνική Πολιτεία, έννομες τάξεις άλλων Ευρωπαϊκών Κρατών έχουν ήδη προ πολλών ετών αποδεχθεί την ανάγκη συνδέσεως της φορολογίας της ακίνητης ιδιοκτησίας με το εισόδημα του φορολογουμένου (βλ. την απόφαση της 22ας Ιουνίου 1995 του Ομοσπονδιακού Συνταγματικού Δικαστηρίου της Καρλσρούης, BVerfGE, 93, 121, και την απόφαση της 29ης Δεκεμβρίου 1998 του Γαλλικού Συνταγματικού Συμβουλίου, no 98-405 DC).

    Η πρόδηλη αντισυνταγματικότητα επιβεβαιώνεται και από μια περαιτέρω διαπίστωση: Η επιβολή φόρου επί αξιών, οι οποίες πόρρω απέχουν από τις πραγματικές συνθήκες της αγοράς, καταλήγει σε φορολόγηση πλασματικής φορολογητέας ύλης, η οποία ασφαλώς δεν είναι συνταγματικώς ανεκτή. Η μη εκπλήρωση της νόμιμης υποχρεώσεως περί αναπροσαρμογής του ύψους των αντικειμενικών αξιών ανά διετία, ήτοι η απροθυμία του νομοθέτη να τις αναγάγει στα πραγματικά τους – ραγδαίως μειωμένα – ύψη, οδηγούν σε μια ανήθικη φορολόγηση ψευδών δεδομένων.

    Ως εκ τούτου, το πάγιο αίτημα περί αναπροσαρμογής των αντικειμενικών αξιών, ώστε αφενός να ανταποκρίνονται αυτές στα δεδομένα της κοινής πείρας και της συναλλακτικής πρακτικής και αφετέρου να επιδείξει και το ίδιο το Κράτος την αναγκαία συμμόρφωση στις νόμιμες υποχρεώσεις του, παρίσταται ακόμη πιο επιτακτικό, άλλως η μη εκπλήρωσή του αλλοιώνει ακόμη περισσότερο τη σαθρή βάση επιβολής του εν λόγω φόρου.

    Επιπλέον, η διπλή ουσιαστικά φορολόγηση των ιδίων ακινήτων, διά της επιβολής τόσο κυρίου, όσο και συμπληρωματικού φόρου, αλλά και η άνιση μεταχείριση διαφόρων κατηγοριών ακινήτων επιδεινώνουν την κατάσταση και καταδεινύουν ακόμη πιο έντονα τις αδυναμίες του επιβληθέντος φόρου.Τέλος, το υπέρογκο αυτό βάρος πλήττει καίρια, για μια ακόμη φορά, τη λειτουργία της κτηματαγοράς, η οποία, καίτοι αποτελεί ουσιώδες πεδίο της Ελληνικής οικονομίας, όχι μόνο έχει απονεκρωθεί, αλλά και, με τέτοια μέτρα, στερείται κάθε περιθωρίου ανακάμψεως.

    Για όλους τους ανωτέρω λόγους, αλλά και για την έντονη κοινωνική αναστάτωση, που έχει προκαλέσει η επιβολή του ΕΝ.Φ.Ι.Α., καλούμε τους αρμοδίους φορείς της Ελληνικής Πολιτείας να επανεκτιμήσουν την κατάσταση και να επιφέρουν εκείνες τις νομοθετικές μεταβολές, που είναι αναγκαίες για την αποκατάσταση των αδικιών και την αποφυγή της οικονομικής εξοντώσεως των φορολογουμένων.

    Η δημόσια αυτή προτροπή συνιστά ταυτόχρονα πρόσκληση για έναν ουσιαστικό και γόνιμο διάλογο. Το Δικηγορικό Σώμα, ως εκ του ρόλου του, θεματοφύλακας της νομιμότητας και συμπαραστάτης στα δίκαια αιτήματα της κοινωνίας, προετοιμάζει ήδη και θα υλοποιήσει άμεσα όλες εκείνες τις πρωτοβουλίες, που θα υπεραμύνονται των θεμελιωδών συνταγματικών δικαιωμάτων και θα δύνανται να συμβάλουν στην επίτευξη ενός δίκαιου και αποτελεσματικού φορολογικού συστήματος.

  6. Να σταματήσουμε τον ΕΝ.Φ.Ι.Α.λτη

    by SYNELEFSIMIXANIKON on Sep 12, 2014

    Συστατικό στοιχείο των μνημονιακών πολιτικών (ήδη από το 2011) αποτέλεσε η υπερφορολόγηση της ακίνητης περιουσίας. Εκίνησε με το ΕΕΤΗΔΕ (μέσω των λογαριασμών της ΔΕΗ) το Φθινόπωρο του 2011, συνεχίστηκε με το ΕΕΤΑ για να μονιμοποιηθεί (και να επεκταθεί) σήμερα με τη μορφή του ΕΝΦΙΑ. Κάθε μία από τις εκδοχές αυτές αποτέλεσε (και αποτελεί) μια μορφή βάρβαρης και εξωπραγματικής φορολόγησης (ειδικά για τα χαμηλότερα οικονομικά στρώματα) που δικαίως βαφτίστηκαν ως “χαράτσια”:

    “Χαράτσι: Πρόκειται για ατιμωτικό κεφαλικό φόρο, ο οποίος επιβλήθηκε από τους πρώτους χρόνους του Ισλαμισμού. Ήταν η αποζημίωση για την παραχώρηση του δικαιώματος να ζει κανείς και να λατρεύει τον θεό του. Κάθε χριστιανός από το δωδέκατο έτος της ηλικίας του και μέχρι τον θάνατό του όφειλε να εξαγοράζει κάθε χρόνο την άδεια αυτή. Πλήρωνε τον φόρο και παραλάμβανε από τον εισπράκτορα την προσωπική του απόδειξη, η οποία λεγότανε χαράτσι. Η απόδειξη ήταν χάρτινη και είχε κάθε χρόνο διαφορετικό χρώμα, έφερε δε το εξής κείμενο:
    ο φέρων το παρόν έχει την άδειαν να φέρη επί έν έτος την κεφαλήν επί των ώμων του (Πηγή)”

    Τα χαράτσια στην ακίνητη περιουσία αποτελούν συμπληρωματική πρακτική στην υπέρμετρη φορολόγηση των εργαζόμενων και αυτοαπασχολούμενων, όπως αυτή αποτυπώθηκε τα 4,5 μνημονιακά χρόνια σε δεκάδες νομοθετήματα. Με την αύξηση του ΦΠΑ σε όλα τα είδη (έμμεση φορολογία 23%), την οποία μάλιστα σκέφτονται να επεκτείνουν ακόμα και στα απολύτως βασικά είδη αναπαραγωγής των εργαζομένων (είδη διατροφής κλπ), με την εξοντωτική φορολογία στα καύσιμα και την ενέργεια (πετρέλαιο). Με την κατάργηση του αφορολόγητου στους αυτοαπασχολούμενους (26% από το πρώτο ευρώ) και τη μείωση του στους μισθωτούς, με την αύξηση των φορολογικών συντελεστών στα μικρά εισοδήματα. Με την εξαφάνιση των όποιων φοροαπαλλαγών υπήρχαν και με το βραχνά των “τεκμηρίων διαβίωσης”. Με την ασύλληπτη (και “Συνταγματική” όπως έκρινε το ΣτΕ) έμπνευση των “τελών επιτηδεύματος” και τα εξοντωτικά πρόστιμα και προσαυξήσεις. Όλα αυτά από τη μια, γιατί από την άλλη υπήρξε μείωση συντελεστών στα μεγάλα εισοδήματα, έξτρα φοροαπαλλαγές και χαρίσματα φόρων στο κεφάλαιο.

    Τα παραπάνω όπως είναι λογικό έχουν οδηγήσει σε εκτίναξη τα “χρέη” προς το δημόσιο, τα οποία τα δύο τελευταία χρόνια, αυξάνονται με ρυθμό 1 δις ευρώ ανά μήνα. Οι ληξιπρόθεσμες οφειλές προς το Δημόσιο ανέρχονται στα 67 δις ευρώ. Το 2009 ληξιπρόθεσμα χρέη προς το Δημόσιο είχαν 700.000 πολίτες με οφειλές 33,7 δις ευρώ, σήμερα οι οφειλέτες είναι 2.600.000 και τα χρέη 67,25 δις ευρώ. Αυξάνονται μάλιστα παράλληλα με το υπόλοιπο “ιδιωτικό χρέος” το οποίο δεν εξυπηρετείται, το οποίο αναμένεται στο τέλος του 2014 να φτάσει τα 180 δις ευρώ, όσο δηλαδή και το ΑΕΠ της χώρας. Εκτός των 67 δις στις εφορίες υπάρχουν 215 δις χρεών -μέσω δανείων (επιχειρηματικών, στεγαστικών, καταναλωτικών)- στις Τράπεζες, από τα οποία τα “κόκκινα” είναι το 35% -δηλαδή 77 δις- καθώς και περίπου 20 δις € στα ασφαλιστικά ταμεία. Και τόσο οι απόλυτοι αριθμοί, όσο και οι ρυθμοί αύξησης των μη εξυπηρετούμενων οφειλών συνεχώς αυξάνονται. Και αφορούν εκατομμύρια εργαζομένων, ανέργων, αυτοαπασχολούμενων μια και δεν εξυπηρετούνται 300 χιλιάδες στεγαστικά, 800 χιλ. καταναλωτικά δάνεια, 900 χιλ. πιστωτικές κάρτες, ενώ στα Ταμεία οφείλουν 1,3 εκατ πολίτες. Ο συσχετισμός είναι άμεσος, οι μνημονιακές πολιτικές συμπληρωματικά με την υποτίμησης της εργασιακής δύναμης, μεταφέρουν το δημόσιο χρέος στους πολίτες ως “ιδιωτικό” (Τράπεζες, Εφορία, Ασφαλιστικά Ταμεία), καθώς οι δανειστές σαν βασικό μέσο για την έστω μακροπρόθεσμη, εξυπηρέτησή του βλέπουν την πώληση των περιουσιακών στοιχείων τόσο του κράτους, όσο και ιδιωτικά.

    Όλα τα παραπάνω “ιδιωτικά χρέη” καταλήγουν στον εκβιασμό της δήμευσης της κινητής και ακίνητης περιουσίας. Οι τράπεζες ήδη έχουν υποθηκευμένα ένα μεγάλο μέρος ακινήτων και διαπραγματεύονται συνεχώς τους τρόπους με τους οποίους επιδιώκουν να βάλουν χέρι σε αυτά (με πρώτο βήμα τον εκβιασμό της άρσης των πληστηριασμών για την πρώτη κατοικία ακόμα και στο 1/3 της αντικειμενικής τους αξίας), και ένα συγκεκριμένο θεσμικό πλαίσιο που ετοιμάζει η κυβέρνηση, με δύο στόχους. Την είσπραξη όσο το δυνατόν περισσότερων χρημάτων από τα δάνεια που είναι «κόκκινα» ή θα κοκκινίσουν στο μέλλον και στη συνέχεια την δημιουργία προϋποθέσεων για την έφοδο των γυπών του real-estate στη καθημαγμένη ελληνική αγορά ακινήτων. Ήδη πολλές τράπεζες ξεφορτώνονται ”κόκκινα δάνεια” σε εξευτελιστικές τιμές, τα οποία αγόραζαν ξένα funds, χωρίς καν να υπάρχει ενημέρωση του δανειολήπτη. Αντίστοιχα στα ασφαλιστικά ταμεία, η αύξηση των ασφαλιστικών εισφορών, το “κούρεμα” των αποθεματικών τους, η τεράστια ανεργία και αναδουλειά, συνοδεύονται από τον κέρβερο του ΚΕΑΟ (Κέντρο Είσπραξης Ασφαλιστικών Εισφορών), το οποίο έχει ήδη ξεκινήσει κατασχέσεις κινητών και ακίνητων περουσιακών στοιχείων, όσων οφείλουν άνω των 5.000 € σε ταμεία. Σύμφωνα με επίσημα στοιχεία του ΚΕΑΟ (Αύγουστος 2014) έχει καταγεγραμμένους 211.451 οφειλέτες όλων των Ταμείων. Από αυτούς, οι 139.359 (περισσότεροι από τους μισούς) έχουν βεβαιωμένα χρέη έως 20.000 ευρώ ο καθένας και χρωστούν συνολικά 1.397.845.888,27 ευρώ. Την ίδια στιγμή, μόλις 833 οφειλέτες έχουν χρέη πάνω από 1.000.000 ευρώ ο καθένας και συνολικά 2.891.937.190,13. Τα ποσά των οφειλών δείχνουν ότι πρόκειται για μεγάλες επιχειρήσεις, με συσσωρευμένα χρέη ετών στο ΙΚΑ. Δηλαδή, η συντριπτική πλειοψηφία αυτών που κυνηγάει το ΚΕΑΟ είναι μικροοφειλέτες, με συνολικό χρέος περίπου 1,4 δισ. ευρώ σε όλα τα Ταμεία, όταν λιγότεροι από 850 μεγαλοοφειλέτες – επιχειρήσεις έχουν διπλάσιο χρέος στο ΙΚΑ!

    Ο ΕΝΦΙΑ πιστώθηκε σε 5,5 εκατ. φορολογούμενους και αφορά σε περίπου 6 εκατ, κατοικίες, ενώ το αναμενόμενο ποσό είσπραξης ανέρχεται στα 3,7 δις € συνολικά, ενώ το ΕΕΤΑ ήταν περίπου 2,6 δις. Αποτελεί επί της ουσίας (όπως και οι προκάτοχοι του) μια μορφή κεφαλικού φόρου μια και :

    • απουσιάζει οποιαδήποτε μορφή “προοδευτικότητας” στην κλιμάκωση του, με τον ίδιο τρόπο φορολογείται ο κάτοχος μιας γκαρσονιέρας στα Σεπόλια, με τον κάτοχο μια τεράστιας βίλας στην Εκάλη

    • δεν έχει κανένα αφορολόγητο ποσό ή κάποια απαλλασσόμενη έκταση ιδιοκτησίας (πληρώνεις ακόμα και αν έχεις εξ αδιαιρέτου μισό ερείπιο στο χωριό)

    • δε συνδέεται με το εισόδημα του φορολογούμενου και τη δυνατότητα του να πληρώσει (φτάνοντας στον παραλογισμό άνεργοι με μηδενικό εισόδημα, αλλά λιγοστά “τεκμήρια” να φορτώνονται με εξωφρενικά ποσά φόρου

    • ξεχνάει ότι κατά την αγορά του ακινήτου ή την κληρονομιά του εξοφλήθηκαν αντίστοιχοι φόροι (και συνεχίζουν έκτοτε με τα δημοτικά τέλη, χαρτόσημα, φόρους υπέρ τρίτων κλπ) με αποτέλεσμα να έχει ήδη φορολογηθεί πολλαπλά

    • βασίζεται σε εξωπραγματικές (για τα σημερινά δεδομένα κατάρρευσης της αξίας των ακινήτων) “αντικειμενικές αξίες”, σε υπερβολική φορολόγηση αγροτεμαχίων εντός οικισμού

    • επιβάλλεται από το πρώτο τετραγωνικό μέτρο και ανεξάρτητα από τα χαρακτηριστικά της περιουσίας (αγροτεμάχια, χωράφια, οικόπεδα, μη ηλεκτροδοτούμενα ακίνητα κ.λ.π.)

    • εξαιρεί φυσικά τις τράπεζες που έχουν υποθηκευμένα χιλιάδες ακίνητα και το φορτώνεται εξολοκλήρου στο δανειολήπτη

    • φυσικά κατευθύνεται στο σύνολο του για να πληρώσει ένα τεράστιο, τοκογλυφικό -και μη διαχειρίσιμο- χρέος στους διεθνείς πιστωτές (ΕΚΤ-ΔΝΤ)

    περισσότερα εδώ :
    http://synelefsimixanikon.espivblogs.net/να-σταματήσουμε-τον-εν-φ-ι-α-λτη/

  7. Οι φόροι στην περιουσία είναι καραμπινάτη ληστεία !

    Δεν υπάρχει “αντικειμενική αξία” στον κόσμο. Δεν υφίσταται, ως έννοια. Κάθε πράγμα έχει αξία ανάλογη με το τίμημα που είναι διατεθειμένος να καταβάλει ένας αγοραστής. Το ίδιο ετοιμόρροπο σπίτι μπορεί να το θέλει κάποιος μόνο για το οικόπεδο και κάποιος άλλος με σκοπό να ξοδέψει μια περιουσία για να το αναστηλώσει επειδή του αρέσει το φενγκ-σούι του. Αν καίγομαι για μετρητά αύριο, μπορεί να πουλήσω όσο-όσο σήμερα, στη μισή τιμή που θα μπορούσα να πετύχω αν περίμενα κάνα δυό χρόνια. Κάθε αξία -και των ακινήτων και των κινητών και των εμψύχων και των αψύχων- είναι υποκειμενική και μόνο!

    Όλη η φιλολογία σχετικά με την αξία της ακίνητης περιουσίας, βασίζεται σε μια θεμελιώδη διαστροφή: τη φορολόγησή της. Κι επειδή πρόκειται για γενικευμένη διαστροφή, σχεδόν την έχουμε αποδεχθεί! Κι όμως, ο μόνος νόμιμος και λογικός φόρος είναι στο εισόδημα. Από τη στιγμή που φορολόγησες το εισόδημά μου και πήρες το μερίδιο του κράτος, το υπόλοιπο είναι ΔΙΚΟ μου! Το τι θα το κάνω είναι ΔΙΚΟ ΜΟΥ θέμα. Μπορεί να το φάω στα μπουζούκια, να αγοράσω έργα τέχνης, να το βάλω στην τράπεζα, να πάρω μετοχές, να πάρω αντίκες, να το δώσω σε ελεημοσύνες, να το κάψω, να το παστώσω, να πάρω κότερο να πάμε μια βόλτα ή να πάρω ένα άλογο να φύγω στα βουνά. Τι σε κόφτει το τι θα κάνω τα χρήματα που έχεις ήδη φορολογήσει; Με ποια λογική κάποιες από αυτές τις δραστηριότητες τις ξαναφορολογείς; Με ποια λογική, ας πούμε, το να έχεις ένα σκάφος στην Ελλάδα με την μεγαλύτερη, αναλογικά, ακτογραμμή στον κόσμο είναι πολυτελής διαβίωση και το να πετάς ντάνες με γαρδένιες στη Σούλα Μπούλα δεν είναι;

    η συνέχεια εδώ: https://justiceforgreece.wordpress.com/2014/09/26/οι-φόροι-στην-περιουσία-είναι-καραμπι/

  8. Η ορθή ερμηνεία του συντάγματος είναι ότι ο καθένας είναι υποχρεωμένος να δώσει κάθε χρόνο για τον κοινό κορβανά, ένα μέρος των χρημάτων που του περισσεύουν αφού καλύπτει την αξιοπρεπή διαβίωση του .
    Αλλιώς θεωρείται ότι το κράτος δεν σέβεται την αξία του ανθρώπου και το δικαίωμα του στην ζωή. Αν δούμε όμως τα συνολικά ποσά που το κράτος απαιτεί εκβιαστικά, θα δούμε ότι πολλές φορές ξεπερνά κατά πολύ το ίδιο το εισόδημα. Και όλα αυτά, αφού τα πήρε χονδρά από τον καθένα χωριστά, μέσω έμμεσων φόρων ( ΦΠΑ, φόρος κατανάλωσης κλπ)

    Το σπίτι σου βέβαια δεν είναι φετινό εισόδημα και το κράτος δεν σου ζητάει ένα μέρος του. Δεν σου ζητάει ένα δωμάτιο ή ένα τοίχο ή την σκεπή αλλά …. χρήματα !

  9. Φορολογούμενος προσέφυγε ενώπιον του Διοικητικού Πρωτοδικείου Θεσσαλονίκης από το οποίο ζήτησε και πήρε προσωρινή διαταγή δια της οποίας η Δικαιοσύνη προστάτευσε την ακίνητή του περιουσία στο σύνολό της, διέταξε την αναστολή εκτέλεσης όλων των προσβαλλόμενων πράξεων, ούτε μιας ούτε δύο αλλά δέκα, και υποχρέωσε το Υπουργείο Οικονομικών να του εκδώσει φορολογική ενημερότητα, για κάθε ενδεχόμενη χρήση, κυρίως για λόγους τιμής.

    Η ανακοπή των σχετικών πράξεων είχε κατατεθεί στις 30/9/14 και απογυμνώνει πλήρως τις προθέσεις της εκτελεστικής και νομοθετικής εξουσίας, αποκαλύπτοντας ότι στην Ελλάδα έχουν απενεργοποιηθεί σχεδόν στο σύνολό τους τα ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα, όπως αυτά ορίζονται από το Σύνταγμά μας και το Διεθνές Δίκαιο, οτι επιχειρείται η δήμευση της περιουσίας των Ελλήνων, με αντισυνταγματικές διατάξεις νόμων, ότι επιχειρείται ο περιορισμός του δικαιώματος δικαστικής προστασίας, ο περιορισμός του δικαιώματος της ζωής μας, της ελευθερίας και της περιουσίας, και ότι εν τέλει, επιχειρείται η κατάλυση του Συντάγματος με τη βία, ενεργοποιώντας το θεμελιώδες δικαίωμα και τη θεμελιώδη υποχρέωση της αντίδρασής μας με κάθε μέσο.

    Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ ΕΔΩ : SOS! ΤΟ ΠΡΩΤΟ ΒΕΛΟΣ ΧΤΥΠΗΣΕ ΤΗ ΛΕΡΝΑΙΑ ΥΔΡΑ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ. ..η μάχη συνεχίζεται…( ασφαλιστικά μέτρα)

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.