Όλος ο νέος χάρτης των διοδίων στη χώρα

TOLL-BOOTH

Γράφει ο Κασσιανός Τζέλης,

Επιπλέον 34 νέοι σταθμοί διοδίων θα ανοίξουν στα επόμενα δύο χρόνια με τους οδηγούς να βάζουν ακόμα πιο βαθιά το χέρι στη τσέπη.

Από τη… νέα γενιά διοδίων που και αυτοί θα ανήκουν στις ιδιωτικές κοινοπραξίες που διαχειρίζονται τους αυτοκινητοδρόμους, οι οκτώ πρώτοι σταθμοί αναμένεται να ανοίξουν από την αρχή της νέας χρονιάς ως το ερχόμενο καλοκαίρι, καθώς θα παραδίδονται τα νέα τμήματα και θα εξελίσσεται το σχέδιο ιδιωτικοποίησης της Εγνατίας. Τον τελευταίο ελληνικό αυτοκινητόδρομο που κατασκευάστηκε ως αμιγώς δημόσιο έργο, χωρίς τη συμμετοχή ιδιωτικών κεφαλαίων και τώρα πωλείται σε ιδιώτες οι οποίοι θα διαχειριστούν τα διόδια.

Με τον τρόπο αυτό, στους ελληνικούς αυτοκινητοδρόμους, μήκους περίπου 1.800 χλμ., οι οδηγοί θα «πέφτουν» πάνω σε 66 σταθμούς διοδίων συνολικά, πληρώνοντας 0,04 ευρώ ανά χιλιόμετρο που διανύουν, χωρίς να υπολογίζεται ο ΦΠΑ.

Το ταξίδι Αθήνας-Θεσσαλονίκης, σε έναν χρόνο από σήμερα, θα έχει 12 μετωπικά διόδια και το κόστος αναμένεται να εκτοξευτεί στα 70 ευρώ, με επιστροφή, από περίπου 58 ευρώ που κοστίζει σήμερα.

Μέσα στους επόμενους τρεις με τέσσερις μήνες, θα ανοίξει ο νέος μετωπικός σταθμός λίγο έξω από τη Λαμία καθώς και πλευρικοί σταθμοί στους κόμβους Αγίας Μαρίνας και Στυλίδας, στο πλαίσιο της παράδοσης των τελευταίων τμημάτων του Πετάλου του Μαλιακού.

Σε έναν χρόνο από σήμερα, αναμένεται ότι θα έχει ολοκληρωθεί και η κατασκευή των σηράγγων στα Τέμπη κι αυτό σημαίνει ότι θα επιβληθούν, όπως προβλέπεται από τη σύμβαση, αυξήσεις στις τιμές στο Μακρυχώρι και στη Λεπτοκαρυά ενώ θα ανοίξουν δυο νέοι πλευρικοί σταθμοί σε Ευαγγελισμό και Πλαταμώνα.

Αν υπολογίσουμε και τους πλευρικούς σταθμούς διοδίων όπου πληρώνουν μόνο όσοι εισέρχονται στον αυτοκινητόδρομο, ο άξονας Αθήνας-Θεσσαλονίκης, θα διαθέτει 27 σταθμούς.

Επιπλέον στις αρχές της νέας χρονιάς αναμένεται να επιβληθούν δεύτερα διόδια σε όσους κινούνται μεταξύ Αθήνας και Χαλκίδας. Σήμερα για την διαδρομή αυτή, διόδια επιβάλλονται μόνο στις Αφίδνες ενώ τώρα τίθεται σε λειτουργία και ο σταθμός στο Βαθύ Αυλίδας.

ΟΛΥΜΠΙΑ ΟΔΟΣ

Ένας ακόμη μετωπικός σταθμός προστίθεται στους υφιστάμενους τέσσερις της διαδρομής Ελευσίνα-Πάτρα. Θα βρίσκεται στα Νικολαίικα του Διακοφτού. Ακόμη θα ανοίξουν άλλοι πέντε πλευρικοί σταθμοί στους κόμβους Αραχωβίτικων, Καλαβρύτων, Ακράτας, Δερβενίου, Κιάτου και Ζευγολατιού.

Αυξήσεις προβλέπονται στα υφιστάμενα διόδια Ζευγολατιού και Ρίου καθώς και επιβολή αμφίπλευρων διοδίων ενώ σήμερα οι οδηγοί πληρώνουν μόνο προς μια κατεύθυνση.

Όλα αυτά θα γίνουν έως το τέλος της ερχόμενης χρονιάς, όταν και θα παραδοθεί ο αυτοκινητόδρομος Κορίνθου-Πάτρας που θα αντικαταστήσει τον σημερινό δρόμο που έχει χαρακτηριστεί ως «εθνική καρμανιόλα». Το ταξίδι πάντως τότε, αναμένεται ότι θα κοστίζει πάνω απο 26 ευρώ με επιστροφή, απο περίπου 18 ευρώ που κοστίζει σήμερα.

ΙΟΝΙΑ ΟΔΟΣ

Συνολικά 9 σταθμοί, εκ των οποίων οι 4 θα είναι μετωπικοί θα τοποθετηθούν απο τις αρχές του 2016 στην διαδρομή Αντίρριο-Ιωάννινα, καθώς τότε αναμένεται να παραδοθεί ο νέος αυτοκινητόδρομος της Ιόνιας Οδού. Οι τιμές των νέων διοδίων δεν έχουν ακόμη αποφασιστεί.

Κάποιοι απο αυτούς τους σταθμούς δεν αποκλείεται πάντως να μπουν νωρίτερα, πριν ολοκληρωθεί το σύνολο του άξονα καθώς η εταιρεία ήδη έχει αιτηθεί για να ανοίξει ο πρώτος σταθμός στην Άρτα.

Η Ιόνια Οδός χρηματοδοτείται εν μέρη απο τα διόδια που πληρώνουν σήμερα οι ταξιδιώτες στην Αθηνών-Λαμίας, στους σταθμούς Αφιδνών, Θήβας και Τραγάνας τα οποία πάντως δεν προβλέπεται να μειωθούν μετά την ολοκλήρωση του νέου άξονα.

ΜΟΡΕΑΣ

Ένας ακόμη μετωπικός σταθμός προστίθεται στην νότια Πελοπόννησο. Θα ανοίξει όπως όλα δείχνουν έως το ερχόμενο καλοκαίρι, λίγα χιλιόμετρα νότια της Μεγαλόπολης και θα πληρώνουν σε αυτόν όσοι κινούνται απο και προς την Σπάρτη, στο νέο αυτοκινητόδρομο που την ενώνει με τον άξονα Μορέα που συνδέει Κόρινθο,Τρίπολη και Καλαμάτα. Έξω απο τη Καλαμάτα θα προστεθεί ένας ακόμη πλευρικός σταθμός, στον κόμβο Θουρίας με την παράδοση της Περιφερειακής της πόλης.

ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΟΔΟΣ

Νέοι σταθμοί διοδίων θα ανοίξουν απο τις αρχές του 2016 και στον κάμπο της Δυτικής Θεσσαλίας, με την παράδοση του πρώτου τμήματος της Κεντρικής Οδού, που θα ενώνει την Ξυνιάδα με τα Τρίκαλα. Στο τμήμα αυτό προβλέπονται δυο μετωπικοί σταθμοί. Έξω απο τα Τρίκαλα και στους Σοφάδες, ωστόσο μπορεί σε πρώτη φάση να λειτουργήσει μόνο ο ένας. Στη πλήρη ανάπτυξη του άξονα της Κεντρικής Οδού απο τη Λαμία έως την Εγνατία Οδό, προβλέπονται συνολικά 4 μετωπικοί σταθμοί διοδίων.

ΠΑΤΡΑ – ΠΥΡΓΟΣ

Στον νέο άξονα που εξήγγειλε ο υπουργός Υποδομών και θα υλοποιηθεί με δημόσια και κοινοτικά χρήματα, θα επιβληθεί μόνο ένας σταθμός διοδίων, σε πρώτη φάση, αντί των δυο που προβλεπόταν αρχικά. Εκτός σχεδιασμού βγήκε ο σταθμός έξω απο την Πάτρα ενώ θα γίνει κανονικά ο νότιος σταθμός διοδίων μεταξύ Πύργου και Αμαλιάδας.

ΕΓΝΑΤΙΑ ΟΔΟΣ

Μέσα στους επόμενους μήνες ανοίγουν οι πρώτοι σταθμοί διοδίων στους κάθετους άξονες της Εγνατίας και αφορούν κυρίως την διεθνή κίνηση. Οι σταθμοί ανοίγουν στον Προμαχώνα, τους Ευζώνους και την Κρυσταλλοπηγή.

Ωστόσο, το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει να αυξηθούν άμεσα, κατά τρεις οι εφτά σημερινοί σταθμοί της Εγνατίας Οδού καθώς ετοιμάζεται η προκήρυξη για την πώληση του αυτοκινητοδρόμου σε ιδιώτες.

Το ΤΑΙΠΕΔ σχεδιάζει να επιβάλει 21 σταθμούς διοδίων σε όλο τον άξονα, κάτι που σε πρώτη φάση τουλάχιστον, αποκλείστηκε από τον υπουργό Υποδομών. Έτσι, αναμένεται μέχρι το 2017, να λειτουργούν 15 σταθμοί διοδίων.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ: 

Η μεγάλη απάτη με τα διόδια και τα τέλη κυκλοφορίας !

Σε ισχύ από τα μεσάνυχτα οι αυξήσεις στα διόδια Εθνικής Αθηνών – Λαμίας (06/02/2014) 

4 comments on “Όλος ο νέος χάρτης των διοδίων στη χώρα

  1. Οι νέες τιμές των διοδίων – Αυξάνονται από τα ξημερώματα της 1ης Ιουνίου 2016

    Αυξάνονται, από την 1η Ιουνίου, οι τιμές των διοδίων λόγω αύξησης του συντελεστή ΦΠΑ, από 23% σε 24%, σε όλους τους αυτοκινητόδρομους του εθνικού οδικού δικτύου.

    Η Νέα Οδός, που διαχειρίζεται τον άξονα Μεταμόρφωση – Σκάρφεια του ΠΑΘΕ, ανακοίνωσε νέες τιμές για τους σταθμούς διοδίων όπου αλλού οι τιμές μένουν ίδιες και αλλού αυξάνονται. Για παράδειγμα, στα διόδια των Αφιδνών οι οδηγοί Ι.Χ. θα πληρώνουν τα ίδια διόδια (3,25 ευρώ), αλλά οι οδηγοί φορτηγών, λεωφορείων και μεγαλύτερων οχημάτων θα επιβαρύνονται με πέντε σεντς (από 8,15 σε 8,20 και από 11,45 σε 11,50 ευρώ). Αντιθέτως, στα πλευρικά διόδια του Καπανδριτίου οι οδηγοί Ι.Χ. θα πληρώνουν πέντε σεντς περισσότερα, δηλαδή η τιμή αυξάνεται από 1,95 σε 2 ευρώ. Στα πολύ μεγάλα οχήματα η αύξηση είναι 10 σεντς (από 6,90 σε 7 ευρώ).

    Σταθερές μένουν οι τιμές για τα Ι.Χ. στους πλευρικούς σταθμούς διοδίων της Μαλακάσας και των Οινοφύτων, ωστόσο αυξημένα διόδια θα πληρώνουν στα μετωπικά διόδια της Θήβας που ανεβαίνουν στα 3,85 (από 3,80 ευρώ) .

    Σταθερή στα 3,80 ευρώ μένει η τιμή για τα Ι.Χ. στα μετωπικά διόδια της Τραγάνας, αλλά αυξάνεται ελαφρώς για τα φορτηγά κ.λπ. Σταθερή στο 1,60 ευρώ μένει και η τιμή για τα Ι.Χ. στα μετωπικά διόδια της Αγίας Τριάδας, όπως και στους υπόλοιπους σταθμούς διοδίων (Μώλου, Θερμοπυλών, Μαυρομαντήλας, Αγίας Μαρίνας και Στυλίδας) που διαχειρίζεται η κοινοπραξία Κεντρική Οδός. Αυξήσεις 5 ή 10 σεντς παρατηρούνται όμως για τα μεγαλύτερα οχήματα.

    http://newpost.gr/ellada/537748/oi-nees-times-twn-diodiwn-ayksanontai-apo-ta-kshmerwmata-ths-tetarths?utm_source=topstories&utm_medium=site&utm_campaign=articles

  2. To Eθνικό Οδικό Δίκτυο, του Θ.Σ. Αξιωματικού Ειδικών Δυνάμεων

    ΤΡΊΤΗ, ΜΑΡΤΊΟΥ 27, 2018

    Εκτός από στρατιωτικούς σκοπούς ένα καλό οδικό δίκτυο θα βοηθήσει μια χώρα να αυξήσει το εμπόριο της αλλά και την ασφάλεια των μεταφορών της. Για παράδειγμα βλέπουμε πολλά Τουρκικά φορτηγά να μεταβαίνουν στην κεντρική Ευρώπη όχι μέσω Βουλγαρίας αλλά μέσω Ελλάδος-ΠΓΔΜ και Σερβίας. Γιατί; Διότι το Βουλγάρικο οδικό δίκτυο είναι απαράδεκτο και πολύ επικίνδυνο. Έτσι χιλιάδες Τούρκοι που διαμένουν στην Ευρώπη ή Τούρκοι φορτηγατζήδες προτιμούν να κάνουν επιπλέον χιλιόμετρα με ασφάλεια.

    Τα τελευταία χρόνια επιτέλους φτιάχτηκαν σύγχρονοι δρόμοι στην Ελλάδα. Άμεσα είδαμε τα αποτελέσματα με μειώσεις 65-80% των θανατηφόρων τροχαίων ατυχημάτων, μειώσεις νεκρών και τραυματιών και μείωση του χρόνου ταξιδιού (πχ η απόσταση Αθήνας –Θεσσαλονίκης μειώθηκε κατά 1 ώρα). Για αυτό το λόγο αναπτύχθηκε άμεσα και το λιμάνι της Ηγουμενίτσας, αμέσως μόλις συνδέθηκε με την Εγνατία οδό. Συνεχώς βλέπουμε εργοτάξια κυρίως στην Ήπειρο, Θεσσαλία και Πελοπόννησο που εκτός από θέσεις εργασίας μας βοηθούν να έχουμε ένα ευχάριστο, άνετο και ασφαλές ταξίδι. Όμως έτσι αναπτύσσεται και το εμπόριο και μπορούν να μειωθούν τα λειτουργικά έξοδα που μπορούν να βοηθήσουν και σε μειώσεις τιμών και πληθωρισμού.

    Όμως στην Ελλάδα γίνονται αυτά τα έργα αλλά πρέπει να δούμε κάποια πραγματάκια για να κάνουμε την κατάσταση καλύτερη. Αυτά που πρέπει να δούμε είναι:

    Διόδια. Στην Ελλάδα πληρώνουμε τα υψηλότερα διόδια τα οποία έχουν γίνει ακόμα πιο ακριβά με τις αυξήσεις των κόμιστρων και τις πολλές εγκαταστάσεις διοδίων. Για παράδειγμα προσωπικά για να πάω στην εργασία μου κάθε μέρα πληρώνω € 6,6 δηλαδή περί τα € 132 το μήνα ενώ πριν 5 χρόνια το κόμιστρο ήταν €2,2 την ημέρα δηλαδή περί τα €44 ευρώ το μήνα, μια διαφορά €88. Την ίδια στιγμή ένα φορτηγό για να πάει Αθήνα- Θεσσαλονίκη χρειάζεται πάνω από €200 το οποίο αντανακλάται στις τιμές των προϊόντων. δεν είναι τυχαίο ότι μόλις έγιναν οι αυξήσεις στα διόδια ανέβηκαν και οι τιμές των προϊόντων. Έτσι πρέπει τα διόδια να μειώσουν τα κόμιστρα. Λένε οι κατασκευαστικές ότι έτσι χρηματοδοτούν τα έργα. Μα αφού τα έργα χρηματοδοτούνται απευθείας από το κρατικό προϋπολογισμό. Αλλά ακόμα και έτσι γιατί δεν γίνονται πιο δίκαια. Για παράδειγμα στην Αττική Οδό μπαίνει κάποιος από την έξοδο Κύμης και βγαίνει στην Έξοδο Κηφισίας δηλαδή μια έξοδο διαφορά και πληρώνει €2,8 το ίδιο κόμιστρο που πληρώνει ένας που μπήκε Ελευσίνα και βγήκε στο Κορωπί!!!! Στην Ιταλία, Σερβία, Γαλλία έχουν διόδια στην είσοδο των εθνικών οδών και στην έξοδο. Έτσι ο κάθε οδηγός πληρώνει βάση των χιλιομέτρων που διανύει. Θεωρώ ότι είναι πολύ δίκαιο σύστημα. Επίσης σε πολλές χώρες της Ευρώπης (Τσεχία, Αυστρία, Ελβετία, Βουλγαρία, Σλοβακία) έχουν το vienete ένα αυτοκόλλητο που ο χρήστης το αγοράζει για όσο διάστημα επιθυμεί (ημερήσιο, εβδομαδιαίο, μηνιαίο, τριμηνιαίο, εξαμηνιαίο και ετήσιο). Το κόστος του ετησίου στην Αυστρία € 100!!!. Έτσι εγώ πληρώνω €1500 ευρώ για να πάω στη δουλειά μου ενώ ο Αυστριακός για απεριόριστη χρήση εθνικών οδών πληρώνει €100 το έτος!!!! Με αυτά τα λεφτά και οι κατασκευαστικές θα μπορέσουν να συνεχίσουν να χρηματοδοτούν τα έργα αλλά θα μειωθεί και το κόστος μεταφοράς κατά πολύ που θα φανεί άμεσα στην τσέπη μας.

    Εγγυήσεις ποιότητας. Μου κάνει εντύπωση ότι οι ίδιες κατασκευαστικές εταιρίες που κάνουν τους Ελληνικούς δρόμους κατασκευάζουν και τους δρόμους στην Σερβία. Όμως οι δικοί μας μετά από ένα διάστημα πλημμυρίζουν, κάνουν λακκούβες κ.α. Στην Σερβία όμως δεν έχουν αυτά τα θέματα. Ο λόγος είναι ότι οι Σέρβοι ζητούν εγγύηση ποιότητας. Όταν αγοράζουμε ένα αυτοκίνητο, μια ηλεκτρική συσκευή κ.α. μας δίδεται μια εγγύηση κάποιου χρονικού διαστήματος. Έτσι και η Σερβία όπως πολλά κράτη (Γερμανία, Ελβετία, Αυστρία, Ισπανία, Κροατία κ.α.) ζητούν από τους κατασκευαστές τουλάχιστον 5 χρόνια εγγύηση. Στην Ελλάδα δεν το κάνουμε ενώ συνήθως δεν δίδεται το έργο στην πιο συμφέρουσα προσφορά αλλά στην πιο φθηνή. Όμως το αποτέλεσμα είναι κακοτεχνίες και στο τέλος τα πληρώνουμε διπλά και τριπλά τα έξοδα του οδικού μας δικτύου.
    Τήρηση κανόνων οδικής κυκλοφορίας. Δυστυχώς εδώ έχουμε σημαντικό θέμα αφού δεν είναι σπάνιο το φαινόμενο μη τήρησης του ΚΟΚ στο οδικό μας δίκτυο. Ο ίδιος ο υπουργός δημοσίας τάξεως κ Τόσκας είπε ότι δεν υπάρχουν κάμερες ταχύτητας στο οδικό δίκτυο. Έτσι η αστυνομία με τα λίγα περιπολικά που έχουν τα τμήματα τροχαίας προσπαθεί να είναι παντού. Όμως στο εξωτερικό (Σερβία, Αυστρία, Γερμανία, Γαλλία, Ολλανδία κ.α.) όχι μόνο υπάρχουν παντού κάμερες που πιάνουν τους παραβάτες ταχύτητας αλλά και περιπολικά με πολιτική εμφάνιση και συμβατούς αριθμούς πινακίδας που περιπολούν τις εθνικές οδούς. Τέλος τα πρόστιμα ταχύτητας που ο κ Τόσκας τα μείωσε. Φανταστείτε ότι η ΠΓΔΜ που είναι ένα πάμφτωχο κράτος έχει υψηλότερα πρόστιμα για παραβίαση ταχύτητας από ότι η Ελλάδα.

    Αν πραγματοποιηθούν τα παραπάνω και δεν μείνουν σε προεκλογικά λόγια (βλ κα Δούρου που έλεγε ότι θα καταργήσει τα διόδια, οι κκ. Καμμένος και Σουφλίας που θα ζητούσαν εγγυήσεις ποιότητας κ.α.) τότε θα φτιάξουμε ένα πολύ καλό, ασφαλές και άνετο οδικό δίκτυο που θα μειώσει τις αποστάσεις , θα δημιουργήσει νέες θέσεις εργασίας, θα μειώσει τα έξοδα στο κρατικό αλλά και στο δικό μας ετήσιο προϋπολογισμό, θα μειώσει τα τροχαία ατυχήματα και θα αυξήσει το εμπόριο και τις επενδύσεις στην Ελλάδα.

    Θ.Σ. Αξιωματικός Ειδικών Δυνάμεων

    http://www.smashpoint.gr/guest-hour/to-eθνικό-οδικό-δίκτυο/

  3. Εγνατία από… χρυσάφι! Πόσο θα κοστίζει από την 1η Ιανουαρίου!

    EPIRUSPOST.GR 25 ΣΕΠΤΕΜΒΡΊΟΥ 2018

    Στο τέλος του έτους αναμένονται οι δεσμευτικές προσφορές για την πώληση της Εγνατίας, στην οποία προχώρησε το ΤΑΙΠΕΔ και η ιδιωτική εταιρία που θα αναλάβει τον μεγαλύτερο οδικό άξονα της χώρας θα πάρει μια γερή προίκα. Δεν είναι άλλη από τα διόδια, τα οποία από την 1η Ιανουαρίου του νέου έτους θα κάψουν στην κυριολεξία την τσέπη του κάθε διερχόμενου οδηγού! Η χρέωση θα φτάνει στα 0,05 ευρώ ανά χιλιόμετρο, όπως προβλέπει η απόφαση που έχει δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης και τα ετήσια έσοδα αναμένεται να φτάσουν στα 200 εκατομμύρια!
    Ταυτόχρονα, οι δαπάνες διαχείρισης (συντήρηση, λειτουργία, ενέργεια κ.λπ.), συμπεριλαμβανομένων πλέον των εργασιών βαριάς (δομικής) συντήρησης, θα ανέρχονται σε 70-80.000.000 ευρώ το έτος.

    Τουλάχιστον σ’ αυτό το ύψος έχουν εκτιμηθεί από τους εργαζόμενους της Εγνατίας ΑΕ, οι οποίοι γνωρίζουν όλα τα μεγέθη του οδικού άξονα.

    Το πλεόνασμα από τη διαχείριση της Εγνατίας Οδού θα είναι αρχικά πάνω από 100.000.000 ευρώ/έτος αυξανόμενο σε βάθος χρόνου αντίστοιχα με την αύξηση της κυκλοφορίας, ενώ σε ορίζοντα 35ετίας θα προσεγγίζει τα 300.000.000 ευρώ/έτος.

    Στο σύνολο της 35ετίας και διατηρώντας σταθερή την τιμή διοδίων στα 0,05 ευρώ/χλμ., το αθροιστικό πλεόνασμα από τα έσοδα διοδίων υπερβαίνει τα 7 δισ. ευρώ. Εάν μάλιστα αυξηθούν περαιτέρω τα διόδια στο ύψος των παραχωρήσεων (0,07 ευρώ/χλμ.) το πλεόνασμα θα προσεγγίζει τα 10 δισ. ευρώ.

    Η αύξηση των τιμών διοδίων της Εγνατίας Οδού από την 1η Ιανουαρίου και οι νέες τιμές

    Νέο Κόστος Διοδίων Εγνατίας Οδού

    (Διαδρομή Ηγουμενίτσα-Κήποι Έβρου με επιστροφή: 2*658 χλμ.)

    2018

    1.1.2019*

    (+86%)

    Παραχώρηση**

    (+161%)

    ΙΧ

    34,8 €

    64,6 €

    91 €

    Φορτηγά, Λεωφορεία

    87,4 €

    163 €

    228,8 €

    Ρυμουκλούμενα

    122,2 €

    228,8 €

    321,2 €

    *0,05ευρώ/χλμ. ΦΕΚ Β’ 2090/7.6.2018

    **Μέγιστη τιμή (ΦΕΚ Β’ 3086/2014)

    https://www.epiruspost.gr/reportaz/koinonia/63187-egnatia-apo-xrysafi-poso-tha-kostizei-apo-tin-1i-ianouariou

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.