ΜΑΥΡΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ: Η κυβέρνηση αποσύρει λέει την διάταξη για τα offshore των πολιτικών

Ένα πράγμα σαν τα αυτοκίνητα δηλαδή …

Εδώ και λίγες ώρες, τα κόμματα και τα ειδησεογραφικά site γλεντάνε καθώς όπως λένε, μετά τη γενική κατακραυγή αλλά και τις βολές εκ των έσω, η κυβέρνηση αναδιπλώνεται και αποσύρει τη διάταξη για τη συμμετοχή πολιτικών σε offshore εταιρείες. Ενδεικτικούς τίτλους: ΠΑΣΟΚ: Έντρομη η κυβέρνηση αποσύρει τη σκανδαλώδη διάταξη για τις offshore, EΚΤAKTO: Αποσύρουν τη διάταξη για τις offshore των βουλευτών …, Offshore βουλευτών: ΝΔ και ΠΑΣΟΚ καλούν την κυβέρνηση να … κλπ κλπ

Όσο για τους κυβερνητικούς βουλευτές, από ότι φαίνεται, ο πρώτος που ζήτησε την απόσυρση του άρθρου 178 ήταν ο Παπαχριστόπουλος, ο οποίος δήλωσε ότι δεν πήρε χαμπάρι τη διάταξη για τις offshore και ότι έχουν δίκιο οι βουλευτές σε αυτό που λένε ότι στο μέλλον θα πρέπει να μελετάνε τα νομοσχέδια.

Και ερωτώ εγώ : Πως να αποσυρθεί κύριε άρθρο ενός νόμου που ισχύει από τις 27.05.2016, όταν δημοσιεύθηκε σε ΦΕΚ ο ν. 4389/2016 ;;;; Τι είναι οι νόμοι ;; Αυτοκίνητα ;;; Αλλά ούτε αυτά αποσύρονται αναδρομικά. Ούτε ολοκαίνουργια. 

Η ισχύ των νόμων κύριε, μπορεί απλά να πάψει για το μέλλον, εάν και εφόσον ψηφιστεί άλλος νόμος που να τον καταργήσει. Και όπως είπε και ο πρώην υπουργός δικαιοσύνης Χάρης Καστανίδης, έστω και μια μέρα να ισχύσει ο νόμος αίρει το αξιόποινο της πράξης και όποιος έχει offshore εταιρεία θα την γλιτώσει. Με αναδρομική κατάργηση του άρθρου μέσω καινούργιου νόμου, μπορεί μάλλον κάτι να γίνει αλλά χλωμό το βλέπω αφού οι βουλευτές μας νομοθετούν αναδρομικά μόνο όταν πρόκειται για τα λεφτά μας. Όχι για τα δικά τους.

Πάμε παρακάτω .

1. Σύμφωνα και με την σχετική δήλωση της κυβερνητικής εκπροσώπου για το θέμα, δεν πρόκειται για απόσυρση αλλά για τροπολογία που θα καταθέσει αύριο η κυβέρνηση στη Βουλή, η οποία τροπολογία αν ψηφιστεί, θα απαγορεύει (μετά την δημοσίευση σε ΦΕΚ) την συμμετοχή πολιτικών προσώπων στη διοίκηση ή στο μετοχικό κεφάλαιο εταιρειών με έδρα εκτός της χώρας.

2. Λέει η εκπρόσωπος της κυβέρνησης ότι:

« με την διάταξη του πολυνομοσχεδίου για την απαγόρευση συμμετοχής πολιτικών προσώπων στη διοίκηση ή στο μετοχικό κεφάλαιο εταιρειών που έχουν έδρα σε κράτος μη συνεργάσιμο φορολογικά με την Ελληνική Δημοκρατία, έπραξε το σωστό. Προσδιόρισε δηλαδή με σαφήνεια τα όρια της απαγόρευσης, ώστε η διάταξη να μπορεί να εφαρμοστεί και η απαγόρευση να έχει νόημα.

Η προηγούμενη διάταξη που με πανηγυρισμούς είχε περάσει το 2010 η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, απαγόρευε μεν τη συμμετοχή σε εξωχώριες  εταιρείες, ήταν όμως πρακτικά ανεφάρμοστη καθώς δεν όριζε την έννοια της εξωχώριας εταιρείας.»

Μόνο που η έννοια των εξωχώριων εταιρειών ορίζεται στο ελληνικό δίκαιο από το 2002 και γι΄αυτό ο νομοθέτης το 2010 δεν επανέλαβε τον ορισμό στο κείμενο του ν.3849 !!!!!!!!

Πιο συγκεκριμένα, ο ορισμός έγινε με το άρθρο 5 παρ.7 του νόμου 3091 του 2002. (ΦΕΚ Α’ 330/24-12-2002)

Αρθρο 5. Φορολογία επιχειρήσεων, έκπτωση δαπανών από τα ακαθάριστα έσοδα

7. Στο τέλος της περίπτωσης στ’ της παραγράφου 1 του άρθρου 31 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Ειδικά, οι αποσβέσεις των πάγιων περιουσιακών στοιχείων τα οποία αγοράζονται από εξωχώρια εταιρία δεν αναγνωρίζονται προς έκπτωση από τα ακαθάριστα έσοδα. Για τους σκοπούς του Κώδικα αυτού εξωχώρια εταιρία εννοείται η εταιρία που έχει την έδρα της σε αλλοδαπή χώρα και με βάση τη νομοθεσία της οποίας δραστηριοποιείται αποκλειστικά σε άλλες χώρες και απολαμβάνει ιδιαίτερα ευνοϊκής φορολογικής μεταχείρισης.»”

 

Δείτε ολόκληρη την δήλωση:

 

logo-yfypptpr

 

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

Δήλωση Κυβερνητικής Εκπροσώπου

Η κυβέρνηση με την διάταξη του πολυνομοσχεδίου για την απαγόρευση συμμετοχής πολιτικών προσώπων στη διοίκηση ή στο μετοχικό κεφάλαιο εταιρειών που έχουν έδρα σε κράτος μη συνεργάσιμο φορολογικά με την Ελληνική Δημοκρατία, έπραξε το σωστό.

Προσδιόρισε δηλαδή με σαφήνεια τα όρια της απαγόρευσης, ώστε η διάταξη να μπορεί να εφαρμοστεί και η απαγόρευση να έχει νόημα.

Η προηγούμενη διάταξη που με πανηγυρισμούς είχε περάσει το 2010 η τότε κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ, απαγόρευε μεν τη συμμετοχή σε εξωχώριες εταιρείες, ήταν όμως πρακτικά ανεφάρμοστη καθώς δεν όριζε την έννοια της εξωχώριας εταιρείας.

Την ίδια στιγμή δε επέτρεπε τη συμμετοχή σε εταιρείες με έδρα στην αλλοδαπή.

Ακριβώς αυτή η αντίφαση δημιουργούσε εσκεμμένη σύγχυση και οδηγούσε σε μη εφαρμογή της απαγόρευσης.

Την επισήμανση αυτή είχε από τότε κάνει και η επιστημονική επιτροπή της Βουλής.

Για τον ίδιο λόγο και η ομάδα κρατών εναντίον της διαφθοράς του Συμβουλίου της Ευρώπης (Greco) ζήτησε την αλλαγή της διάταξης ώστε να μπορεί να εφαρμοστεί.

Παρά τις σαφείς διευκρινίσεις που έχουν ήδη δοθεί όσοι κατά καιρούς έχουν βρεθεί σε λίστες και έχουν εμπλακεί αποδεδειγμένα σε διακίνηση μαύρου χρήματος – πολιτικοί και εκδότες- κουνάνε το δάχτυλο στην Αριστερά για δήθεν προσπάθεια συγκαλύψεων και παροχής προνομίων στο πολιτικό προσωπικό.

Επειδή η Αριστερά αλλά και η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ ΑΝΕΛ δεν αστειεύεται σε ότι αφορά ζητήματα διαφάνειας και ελέγχου του πολιτικού χρήματος, σήμερα σηκώνουμε το γάντι.

Απέναντι στην πρωτοφανή προσπάθεια διαστρέβλωσης και κατασυκοφάντησης δεν πρόκειται να μείνουμε απαθείς.

Αύριο καταθέτουμε στη Βουλή τροπολογία η οποία θα απαγορεύει και θα θεωρεί ασυμβίβαστη τη συμμετοχή πολιτικών προσώπων, δηλαδή μελών της Κυβέρνησης, βουλευτών, αρχηγών των Πολιτικών κομμάτων, των Ευρωβουλευτών, Γενικών Γραμματέων, Περιφερειαρχών και Δημάρχων, στη διοίκηση ή στο μετοχικό κεφάλαιο εταιρειών με έδρα εκτός της χώρας.

Η απαγόρευση δηλαδή δεν θα αφορά γενικώς και αορίστως την συμμετοχή σε εξωχώριες εταιρείες οι οποίες ήταν και εξακολουθεί να είναι αδύνατον να οριστούν νομικά.

Η απαγόρευση πλέον θα είναι γενική και καθολική.

Η κυβέρνηση θα επιδιώξει την ονομαστική ψηφοφορία για την συγκεκριμένη διάταξη, αύριο στο ελληνικό κοινοβούλιο.

Προκαλούμε τώρα τους τιμητές της ηθικής και της διαφάνειας να υπερψηφίσουν την διάταξη και να μην κρίνουν εξ ιδίων τα αλλότρια.

Όποιος λοιπόν αρχηγός κόμματος έχει μετοχές ή άλλη σχέση δική του ή συγγενικού του προσώπου με αλλοδαπή εταιρεία, τον προκαλούμε να το δηλώσει πρώτος και να μην παριστάνει στη κυβέρνησή μας τον τιμητή ενάντια στη διαφθορά.

Σε αυτό τον τόπο, δεν μπορεί να γίνει άλλο ανεχτό να φωνάζει ο κλέφτης για να φοβηθεί ο νοικοκύρης.

Αθήνα, 31-5-2016

 

ΣΧΕΤΙΚΑ

Ποιους τιμωρεί ο ΣΥΡΙΖΑ επειδή βγήκε και “ΝΑΙ” στο δημοψήφισμα και ποιους επιβραβεύει ;;

Κοινοβουλευτική διακυβέρνηση/Σύμπραξη ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ/Δηλώσεις μελών 

10 comments on “ΜΑΥΡΗ ΠΡΟΠΑΓΑΝΔΑ: Η κυβέρνηση αποσύρει λέει την διάταξη για τα offshore των πολιτικών

  1. ΚΑΙ ΜΙΑ ΠΟΥ ΑΠΟ ΑΥΡΙΟ μπαίνει σε εφαρμογή ΦΠΑ 24% και αρχίζουν οι πλειστηριασμοί, αναρωτιέμαι αν όλο αυτό το τσίρκο έγινε για αντιπερισπασμό …

    • ΑΡΧΙΖΟΥΝ ΟΙ ΠΛΕΙΣΤΗΡΙΑΣΜΟΙ – ΣΤΟ «ΣΦΥΡΙ» 60.000 ΑΚΙΝΗΤΑ

      Στο ΦΕΚ το ΠΔ – Από την 1η Ιουνίου οι δικαστικοί επιμελητές θα ξεκινήσουν τη διαδικασία προσδιορισμού της εμπορικής αξίας του ακινήτου

      Σαφώς, όλη η διαδικασία αφορά τους δανειολήπτες των «κόκκινων» δανείων. Ήδη, με στοιχεία που δημοσιοποίησε ο πρόεδρος του Συμβολαιογραφικού Συλλόγου, σύμφωνα με δημοσίευμα του Ελεύθερου Τύπου, υπάρχουν σε ετοιμότητα προς εκτέλεση 60.000 διαταγές πληρωμής.

      http://voria.gr/index.php/article/archizoun-i-plistiriasmi—sto-sfiri-60000-akinita

  2. Τελικά η τροπολογία κατατέθηκε εκπρόθεσμα σε άσχετο σχέδιο νόμου με τίτλο «Κύρωση του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Εξωτερικών της Γεωργίας και του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας για την προσέγγιση της Γεωργίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση» και επιψηφίστηκε.

    Το σχέδιο νόμου “Κύρωση του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Εξωτερικών της Γεωργίας και του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας για την προσέγγιση της Γεωργίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.” το διαβάζετε εδώ :

    http://www.hellenicparliament.gr/Nomothetiko-Ergo/Syzitiseis-kai-Psifisi?law_id=713c17ae-37a7-4f24-a5c4-a60c01339ae9

    Η εκπρόθεσμη τροπολογία έχει αριθμό 462/10 1.6.2016 και μπορείτε να την διαβάσετε από την σελίδα του νομοσχεδίου ή εδώ :

    Click to access 9603752.pdf

    η περιγραφή της: Τροποποίηση επιμέρους διατάξεων του Ν. 3213/2003, όπως ισχύει , αναφορικά με τα υπόχρεα προς δήλωση πόθεν έσχες πρόσωπα- Κατάργηση ισχύος της διάταξης του άρθρου 178 του Ν. 4389/2016 (Α 97)

    Δεν θα την σχολιάσω. Τουλάχιστον όχι τώρα.

    • ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ

      Καθολική απαγόρευση συμμετοχής σε αλλοδαπές εταιρίες – Η τροπολογία για τη διόρθωση της διάταξης με τις offshore

      [01.06.2016]

      ΕΚΠΡΟΘΕΣΜΟΣ

      Με την υπόψη τροπολογία τροποποιούνται επιμέρους διατάξεις του Ν. 3213/2003 όπως ισχύει, αναφορικά με τα υπόχρεα προς δήλωση πόθεν έσχες πρόσωπα, το περιεχόμενο της δήλωσης, τα όργανα ελέγχου κ.λπ. Επίσης, επαναπροσδιορίζεται το πλαίσιο απαγορεύσεων συμμετοχής συγκεκριμένων υπόχρεων προσώπων στη διοίκηση ή στο κεφάλαιο εταιρειών, που έχουν έδρα στην αλλοδαπή είτε αυτοπροσώπως, είτε με παρένθετα πρόσωπα, κατά τα ειδικότερα οριζόμενα. Προς τούτο, τίθεται αποκλειστική προθεσμία εξήντα ημερών για την υποχρέωση μεταβίβασης των περιουσιακών στοιχείων από τα υπόχρεα πρόσωπα. Τέλος, καταργείται από τότε που ίσχυσε η διάταξη του άρθρου 178 του Ν. 4389/2016 (Α’ 97).

      ΑΙΤΙΟΛΟΓΙΚΗ ΕΚΘΕΣΗ στο Σχέδιο Νόμου “Κύρωση του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Εξωτερικών της Γεωργίας και του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας για την προσέγγιση της Γεωργίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.”

      Οι τρεις πρώτες παράγραφοι τίθενται για λόγους νομοτεχνικής βελτίωσης εν όψει της επαναδιατύπωσης της παραγράφου 5 του παρόντος άρθρου. Η τέταρτη παράγραφος, με την προσθήκη της φράσης «ως τακτικό μέλος» βελτιώνει προφανή παραδρομή που εμφιλοχώρησε στην μόλις προηγηθείσα τροποποίηση της παρ. 2 του άρ. 3Α του νόμου 3213/2003.

      Με την παράγραφο 5 αναδιαμορφώνεται πλήρως το πεδίο εφαρμογής της απαγόρευσης που τίθεται με το άρθρο 8 του νόμου 3213/2003. Εν όψει του ότι τέθηκε (και εξακολουθεί να τίθεται) σε αμφιβολία η διαφάνεια στην πολιτική ζωή του τόπου κρίθηκε σκόπιμη η άρση της αντίφασης που επισημάνθηκε στην έκθεση επί του 4ου κύκλου αξιολόγησης της χώρας μας από την GRECO αναφορικά με το ότι οι βουλευτές έχουν μεν δικαίωμα να υποβάλλουν στις δηλώσεις περιουσιακής κατάστασης τη συμμετοχή τους σε αλλοδαπές εταιρείες, στερούνται δε της δυνατότητας να έχουν οποιαδήποτε συμμετοχή σε (μη προσδιοριζόμενες) «εξωχώριες εταιρείες». Υπενθυμίζεται ότι ο περιορισμένης, στο φορολογικό δίκαιο, εμβέλειας ορισμός του όρου «εξωχώρια εταιρεία» που είχε δοθεί με το άρθρο 5 παρ. 7 του ν. 3091/2002 είχε λειτουργικά εξασθενήσει μετά την θέση σε ισχύ του άρ. 51Α του ν. 3842/2010 (άρα ήδη πριν τη θέση σε ισχύ του ν. 3849/2010) και καταργήθηκε και τυπικά με το άρ. 3 παρ. 22 του ν. 4110/2013, ήδη δηλαδή πριν την θέση σε ισχύ του νέου Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος με τον ν. 4174/2013, οποίος αναφέρει μεν τον όρο στο άρ. 2 αυτού, χωρίς να προσφέρει κάποιο εργαλείο ορισμού αυτού.

      Προκειμένου λοιπόν για την άρση της προαναφερθείσης αντίφασης, κρίθηκε σκόπιμη, με την προτεινόμενη νέα παράγραφο 1 του άρθρου 8 του ν. 3213/2003 η καθιέρωση καθολικής απαγόρευσης συμμετοχής στη διοίκηση ή στο κεφάλαιο εταιρειών που έχουν έδρα στην αλλοδαπή για τα πολιτικώς εκτιθέμενα πρόσωπα.

      Συγκεκριμένα για τα πρόσωπα που αναφέρονται στις περιπτώσεις α’ έως ε’ του άρθρου 1 παρ. 1 του 3213/2003, αλλά και για τους γενικούς και ειδικούς γραμματείς της Βουλής και της Γενικής Κυβέρνησης, ισχύει πλέον η παραπάνω απαγόρευση. Η συγκεκριμένη προσαρμογή αυτή τίθεται για να αποκατασταθεί η αξιοπιστία του πολιτικού κόσμου έναντι της κοινής γνώμης. Όσοι κατέχουν δημόσια αξιώματα και ηγούνται της χώρας και των οργανισμών τοπικής αυτοδιοίκησης, οφείλουν να απέχουν από την όποια επιχειρηματική και επενδυτική τους δραστηριότητας εκτός Ελλάδας, προς εξασφάλιση της διαφάνειας και της πάταξης της διαφθοράς.

      Με την προτεινόμενη νέα παράγραφο 2 του άρ. 8 του ν. 3213/2003, η ρυθμιστική εμβέλεια της προτεινόμενης νέας παραγράφου καταλαμβάνει πλέον τους Γενικούς Γραμματείς των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, τους δικαστικούς και εισαγγελικούς λειτουργούς, τους Προέδρους, Διοικητές, Υποδιοικητές και Γενικούς Διευθυντές πιστωτικών ιδρυμάτων, που ελέγχονται από το κράτος, καθώς επίσης τα πρόσωπα των περιπτώσεων θ’ και ι’ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του ίδιου νόμου. Στη νέα διάταξη, η απαγόρευση που καθιερώνεται για τα εν λόγω πρόσωπα αφορά όχι μόνο στις εταιρείες που έχουν ως πραγματική ή καταστατική έδρα σε κράτος μη συνεργάσιμο στο φορολογικό τομέα, αλλά και στις εταιρείες που έχουν έδρα (πραγματική ή καταστατική) σε κράτος που έχει προνομιακό φορολογικό καθεστώς κατά την έννοια του άρθρου 65 του ν. 4172/2013 (Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος, Α’ 167) και των υπουργικών αποφάσεων που έχουν εκδοθεί βάσει των ως άνω διατάξεων και ισχύουν κάθε φορά. Με αυτόν τον τρόπο εξασφαλίζεται ότι τα πρόσωπα τα οποία καταλαμβάνει η ρύθμιση της προτεινόμενης παραγράφου δεν συμμετέχουν όχι μόνο σε μη συνεργαζόμενα κράτη στον φορολογικό τομέα (όπως αυτά προκύπτουν από τις σχετικές εργασίες του ΟΟΣΑ), αλλά και σε κράτη των οποίων το φορολογικό σύστημα είναι καταφανώς ελαφρύτερο έναντι του ελληνικού. Οι δημόσιοι λειτουργοί που αναφέρονται στην παρούσα διάταξη οφείλουν, να μην επιβραβεύουν τον επιθετικό φορολογικό σχεδιασμό κρατών κατά την έννοια του άρθρου 65 του Κώδικα Φορολογίας Εισοδήματος, στερώντας ενδεχομένως από πόρους το ελληνικό φορολογικό σύστημα ή/και αποκρύπτοντας τα εισοδήματά τους.

      ΤΡΟΠΟΛΟΓΙΑ στο σχέδιο νόμου «Κύρωση του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Εξωτερικών της Γεωργίας και του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας για την προσέγγιση της Γεωργίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση.»

      Άρθρο …

      1. Στο τέλος του πρώτου εδαφίου της περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν.3213/2003 (Α’309), όπως ισχύει, προστίθεται η φράση:
      «με την επιφύλαξη των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 8 του παρόντος νόμου».

      2. Το στοιχείο iii. της περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 3213/2003 όπως ισχύει αντικαθίσταται ως εξής:
      «iii. Οι μετοχές ημεδαπών και αλλοδαπών εταιρειών (με την επιφύλαξη της απαγόρευσης των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 8 του παρόντος νόμου), τα ομόλογα και ομολογίες κάθε είδους, τα μερίδια αμοιβαίων κεφαλαίων κάθε είδους και τα παράγωγα χρηματοοικονομικά προϊόντα κάθε είδους».

      3. Το στοιχείο viii. της περ. α’ της παρ. 1 του άρθρου 2 του ν. 3213/2003, όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:
      «viii. Η συμμετοχή σε κάθε είδους εταιρεία ή επιχείρηση (με την επιφύλαξη της απαγόρευσης των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 8 του παρόντος νόμου).».

      4. Στο στοιχείο θ’ της παραγράφου 2 του άρθρου 3Α του νόμου 3213/2003, όπως τροποποιηθείς ισχύει, μετά την λέξη «Κυβέρνηση» προστίθεται η φράση: «ως τακτικό μέλος».

      5. Το άρθρο 8 του νόμου 3213/2003 όπως ισχύει αντικαθίσταται ως εξής:
      «Άρθρο 8
      Απαγόρευση συμμετοχής σε εταιρεία με έδρα στην αλλοδαπή για πολιτικά πρόσωπα, απαγορεύσεις συμμετοχής σε εταιρείες με έδρα μη συνεργάσιμα φορολογικά κράτη και κράτη με προνομιακό φορολογικό καθεστώς 1. Στον Πρωθυπουργό, στους Αρχηγούς των πολιτικών κομμάτων που εκπροσωπούνται στο Εθνικό ή το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο, καθώς και όσων λαμβάνουν κρατική χρηματοδότηση, στους Υπουργούς, στους αναπληρωτές υπουργούς και τους Υφυπουργούς, στους βουλευτές και τους ευρωβουλευτές και όσους διαχειρίζονται τα οικονομικά των πολιτικών κομμάτων ως ανωτέρω, και στους Γενικούς και Ειδικούς Γραμματείς της Βουλής και της Γενικής Κυβέρνησης, απαγορεύεται η συμμετοχή στη διοίκηση ή στο κεφάλαιο εταιρειών, που έχουν έδρα στην αλλοδαπή είτε αυτοπροσώπως, είτε με παρένθετα πρόσωπα.

      2. Στους Γενικούς Γραμματείς των Αποκεντρωμένων Διοικήσεων, στους δικαστικούς και εισαγγελικούς λειτουργούς, στους Προέδρους, Διοικητές, Υποδιοικητές και Γενικούς Διευθυντές πιστωτικών ιδρυμάτων, που ελέγχονται από το κράτος, καθώς επίσης στα πρόσωπα των περιπτώσεων θ’ και ι’ της παραγράφου 1 του άρθρου 1 του παρόντος νόμου ως και στα πρόσωπα που αναφέρονται στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου απαγορεύεται να συμμετέχουν είτε οι ίδιοι, είτε με παρένθετα πρόσωπα, στο κεφάλαιο ή στη διοίκηση εταιρειών, που έχουν πραγματική ή καταστατική έδρα σε κράτος μη συνεργάσιμο στο, φορολογικό τομέα ή σε κράτος, που έχει προνομιακό φορολογικό καθεστώς κατά την έννοια του άρθρου 65 του ν. 4172/2013 (Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος, Α’ 167) και των υπουργικών αποφάσεων, που έχουν εκδοθεί βάσει των ως άνω διατάξεων και ισχύουν κάθε φορά.

      3. Η κατά παράβαση της παραγράφου 1 άμεση ή δια παρένθετου προσώπου συμμετοχή σε εταιρεία, που έχει έδρα στην αλλοδαπή τιμωρείται με φυλάκιση τουλάχιστον δύο (2) ετών και με χρηματική ποινή από δέκα χιλιάδες (10.000) ευρώ έως πεντακόσιες χιλιάδες (500.000) ευρώ. Η κατά παράβαση της παραγράφου 2 άμεση ή δια παρένθετου προσώπου συμμετοχή σε εταιρεία, που έχει έδρα σε α) κράτος μη συνεργάσιμο στο φορολογικό τομέα κατά την έννοια υπουργικής απόφασης, που εκδίδεται σύμφωνα με τις παραγράφους 1 έως 5 του άρθρου 65 του ν. 4172/2013, ή β) κράτος, που έχει προνομιακό φορολογικό καθεστώς, κατά την έννοια υπουργικής απόφασης, που εκδίδεται σύμφωνα με τις παραγράφους 1, 6 και 7 του άρθρου 65 του ν. 4172/2013, τιμωρείται με την ίδια ποινή.

      4. Για τις ανάγκες του παρόντος άρθρου παρένθετα πρόσωπα των ατόμων, που αναφέρονται στις παραγράφους 1 και 2 του παρόντος άρθρου, είναι:
      α) οι σύζυγοι και οι εν διαστάσει σύζυγοι τους και τα πρόσωπα, με τα οποία έχουν συνάψει σύμφωνο συμβίωσης β) οι πρώτου βαθμού συγγενείς τους
      γ) το φυσικό ή νομικό πρόσωπο, το οποίο ενεργεί, για οποιαδήποτε αιτία, για λογαριασμό ή καθ’ υπόδειξη ή κατ’ εντολή άλλου προσώπου, που κατέχει μία εκ των ιδιοτήτων που αναφέρονται στις παραγράφους 1 και 2 του παρόντος άρθρου.
      5. Μέσα σε αποκλειστική προθεσμία εξήντα ημερών από την δημοσίευση του παρόντος νόμου, τα πρόσωπα που αναφέρονται στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου οφείλουν να μεταβιβάσουν τα περιουσιακά στοιχεία που αναφέρονται στην διάταξη.

      6. Το άρθρο 178 του ν. 4389/2016 (ΦΕΚ 97/τ’Α/27-5-2016) καταργείται από τότε, που τέθηκε σε ισχύ».

      Πηγή: Taxheaven © Δείτε περισσότερα http://www.taxheaven.gr/news/news/view/id/29458

    • Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως ( ΦΕΚ ) ο Νόμος 4396/2016 «Κύρωση του Μνημονίου Συνεργασίας μεταξύ του Υπουργείου Εξωτερικών της Γεωργίας και του Υπουργείου Εξωτερικών της Ελλάδας για την προσέγγιση της Γεωργίας στην Ευρωπαϊκή Ένωση και άλλες διατάξεις».

      Εδώ το σχετικό ΦΕΚ Α 111/8-6-2016

  3. Ερώτηση 38 βουλευτών της ΝΔ για τις off shore

    Ερώτηση προς τον πρωθυπουργό Αλέξη Τσίπρα και τους υπουργούς Επικρατείας Νίκο Παππά, Δικαιοσύνης, Διαφάνειας & Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων Νίκο Παρασκευόπουλο και Οικονομικών Ευκελίδη Τσακαλώτο, με αφορμή «τις πρόσφατες, αλλεπάλληλες, σκανδαλώδεις, όπως τις χαρακτηρίζουν, νομοθετικές πρωτοβουλίες της κυβέρνησης για την υπόθεση «ΣΥΡΙΖΑ offshore»», κατέθεσαν 38 βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας.

    Οι βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας καταγγέλλουν την κυβέρνηση ότι επιχείρησε να ξεπεράσει το ένα, σκόπιμο λάθος, με ένα μεγαλύτερο, καθώς η νέα ρύθμιση έχει πολλά προβλήματα από πλευράς συνταγματικής και ενωσιακής νομιμότητας και κατηγορούν την κυβέρνηση πως δεν απαντά για τη συμμετοχή μελών της σε εξωχώριες εταιρείες, υπενθυμίζοντας πως σχετική ερώτηση που είχε κατατεθεί τον περασμένο Αύγουστο από την ΚΟ της ΝΔ δεν έχει απαντηθεί. «Από τις 26/8/2015, δεν έχει απαντήσει κανείς από τους ερωτώμενους σε παλαιότερη ερώτηση 18 βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας με ΑΠ: 4600/26-8-2015, με θέμα έρευνα για την συμμετοχή μελών της κυβέρνησης σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες» επισημαίνουν στην ερώτησή τους και τονίζουν ότι «οι πάντες αντιλαμβάνονται ότι η σιωπή της κυβέρνησης και ο εν γένει χειρισμός της επί της υπόθεσης της αμνήστευτης των κατόχων offshore, συνδέονται».

    Ρωτούν μεταξύ άλλων «τι γνωρίζει η κυβέρνηση για τα πόθεν έσχες των χρήσεων 2013, 2014 και 2015 και σπεύδει να νομοθετήσει αρχικά την δυνατότητα συμμετοχής αξιωματούχων σε εξωχώριες (offshore) εταιρείες και στη συνέχεια δίμηνη προθεσμία για τακτοποίηση των εκκρεμοτήτων;»

    http://www.ereportaz.gr/erotisi-38-voulefton-tis-nd-gia-tis-off-shore/

  4. ΣΤΟ ΦΩΣ Η OFF SHORE ΤΟΥ ΔΗΜΗΤΡΗ ΚΑΜΜΕΝΟΥ, ΒΟΥΛΕΥΤΗ Β’ ΠΕΙΡΑΙΩΣ ΤΩΝ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ, «CC SOFT ENTERPRISES LTD» ΣΤΗ ΚΥΠΡΟ…

    by lobbystas on 2 Φεβρουαρίου 2017

    Του Νίκου Πάσχου
    Όπως αναγράφεται στο βιογραφικό το οποίο είχε δημοσιοποιηθεί το 2014 από τους ΑΝΕΛ, ο Δημήτρης Καμμένος, κατέχει την θέση του Προέδρου και Διευθύνοντος Συμβούλου στον Όμιλο Εταιριών Think Big, με έδρα την Αθήνα και γραφεία σε Μάλτα, Τίρανα, Λονδίνο, Κύπρο, Ντουμπάι και Ντόχα. Στον όμιλο με τις εταιρίες του, συγκαταλέγεται και η AWG TAG Athens.
    Όπως αποκαλύπτει η δημοσιογραφική έρευνα του Lobbystas.gr μέτοχοι της «AWG TAG Athens» του Δημήτρη Καμμένου, βουλευτή β’ Πειραιώς των Aνεξάρτητων Eλλήνων, είναι οι κάτωθι
    Ο Ιωσήφ Πάρσαλης του Δημοσθένη και της Ζοχας γεννημένος στη Βυρηττό Λιβάνου στις 18/4/1970, με ποσοστό 1%.
    Η «CC SOFT ENTERPRISES LTD» στη Κύπρο με ποσοστό 74%
    Ο Γεράσιμος Σεριάτος του Ιωάννη και της Μαρίας με ποσοστό 25%
    Καθήκοντα του διαχειριστή, του Δημητρίου Καμμένου του Κωνσταντίνου και της Ιφιγενείας.
    Η «CC SOFT ENTERPRISES LTD» στη Κύπρο, ιδρύθηκε στις 13/07/2010 (Αριθμός Εγγραφής ΗΕ 270403). Εμφανίζει διευθυντή τον Δημήτριο Νικητόπουλο, με διεύθυνση Μπουμπουλίνας, 11, Floor 1, 1060, Λευκωσία, Κύπρος (Εγγεγραμμένο Γραφείο)
    Έχει ελεγχτεί από τις φορολογικές αρχές στην Ελλάδα αν παρείχε εργασίες οποιασδήποτε μορφής ;
    Έχουν αποδοθεί φόροι στην Ελλάδα ή υπήρξε φοροδιαφυγή με τριγωνικές συναλλαγές μέσω Κύπρου ;
    Έχει πληρωθεί Φ.Π.Α για τις εργασίες στην Ελλάδα ή υπήρξε επιστροφή Φ.Π.Α ! προς την Κυπριακή εταιρία του Δημήτρη Καμμένου;
    Τέλος πρέπει να επισημανθεί ότι στις «Δηλώσεις Περιουσιακής Κατάστασης» του Βουλευτή, δεν υπάρχει καμία αναφορά στο πεδίο «Συμμετοχές σε κάθε είδους επιχείρησης», αποκρύπτοντας την Κυπριακή εταιρία.
    Τον λόγο έχουν οι αρμόδιες φορολογικές αρχές καθώς και η «Επιτροπή Ελέγχου Δηλωσιών Περιουσιακής Κατάστασης» της Βουλής, ενώ θα πρέπει να πάρει θέση και ο πρόεδρος των ΑΝ.ΕΛ Πάνος Καμμένος.

    http://lobbystas.gr/στο-φωσ-η-off-shore-του-δημητρη-καμμενου-βουλε/

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.