Υπόθεση Φίλη: ΠΟΙΑ ΑΣΥΛΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΑ ΑΛΟΓΑ ;;;

fotografia_copy

Γράφει η Χριστίνα Σαλεμή

Λένε ότι με ομόφωνη απόφασή της, η Επιτροπή Δεοντολογίας της Βουλής είπε «όχι» στο αίτημα για άρση της ασυλίας του υπουργού Παιδείας. Δείτε ενδεικτικά εδώ: «Όχι» στην άρση ασυλίας Φίλη για τη Γενοκτονία των Ποντίων ή εδω

Μόνο που :

– η έτσι αποκαλούμενη ασυλία, αφορά τους βουλευτές και όχι τους υπουργούς ! Αυτοί έχουν άλλο τρόπο να μην τιμωρηθούν, ήτοι τον νόμο περί της (μην)ευθύνης τους σε ποινικές υποθέσεις.  Συνεπώς αίτημα για ” άρση της ασυλίας του υπουργού Παιδείας ” δεν υφίσταται.

– βάσει σωστής ερμηνείας του συντάγματος, αλλά και αποφάσεων του ΕΔΑΔ (βλέπε τις υποθέσεις Agostino Cordova κατά Ιταλίας και  Συγγελίδης κατά Ελλάδας), οι βουλευτές δεν έχουν καμία ασυλία, αλλά μόνο μια ενισχυμένη ελευθερία του λόγου και της έκφρασης κατά την άσκηση των καθηκόντων τους, δηλαδή κατά την νομοθετική εργασία. 

Συγκεκριμένα, το ΕΔΑΔ αναγνωρίζει  

«μόνο τη βουλευτική ασυλία που καλύπτει τις δηλώσεις στο πλαίσιο των κοινοβουλευτικών συζητήσεων και στα δύο κοινοβουλευτικά σώματα, και έτεινε στην προστασία των συμφερόντων του Κοινοβουλίου στο σύνολό του, σε αντίθεση με το συμφέρον του κάθε μέλους του Κοινοβουλίου ξεχωριστά. », «σε σύγκριση με τρίτους, η ελευθερία έκφρασης έχει ιδιαίτερο βάρος για τον αιρετό εκπρόσωπο του λαού. Ο τελευταίος εκπροσωπεί τους εκλογείς, αναδεικνύει τις αγωνίες των και υπερασπίζεται τα συμφέροντά των. Μέσα σε μια δημοκρατία, το κοινοβούλιο ή τα αντίστοιχα όργανα είναι οι φυσικοί χώροι για την πολιτική αντιπαράθεση. »(Cordova vs Italy).

Βάσει αυτής της απόφασης η Ελλάδα καταδικάστηκε δυο φορές από το ΕΔΑΔ αλλά παρ’ όλα αυτά, οι εισαγγελείς συνεχίζουν να ζητούν από την βουλή την άρση της ανύπαρκτης ασυλίας και να παραβιάζουν έτσι το σύνταγμα! 

Δείτε και απόσπασμα από απόφαση ελληνικού δικαστηρίου: 

” η αρχή του ανευθύνου που θεσπίζει το άρθρο 61 παρ.1 του Συντάγματος για τους βουλευτές και η ειδική διαδικασία που ορίζεται από την δεύτερη παράγραφο του ιδίου άρθρου, για την περίπτωση ποινικής ή και αστικής ευθύνης τους, αφορούν σε υποθέσεις σχετιζόμενες με γνώμη ή ψήφο που έδωσαν κατά την άσκηση των βουλευτικών καθηκόντων τους, δηλαδή κατ΄αρχην στην Βουλή και τις Επιτροπές της, και όχι και σε εκδηλώσεις που είναι άσχετες με την άσκηση των βουλευτικών τους  καθηκόντων, όπως επί παραδείγματι η έκφραση γνώμης στον τύπο “ (η απόφαση εκδόθηκε κατά την δικαστική διαμάχη ανάμεσα σε  Αντρίκου Παπανδρέου  – Καμμένου

Όσο για την ατιμωρησία των μελών των κυβερνήσεων όλων των εποχών, δηλαδή την υπουργική ασυλία, μάλλιασε η γλώσσα μου να τα πω και έκανα και σχετική μήνυση από το 2010 !!!! Δείτε την ΕΔΩ 

ΤΙ ΑΛΛΟ ΝΑ ΚΑΝΩ ΓΙΑ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΤΑΝΟΗΤΟ ΟΤΙ Η ΝΟΜΙΜΟΠΟΙΗΣΗ ΤΟΥ ΕΓΚΛΗΜΑΤΟΣ ΔΕΝ ΕΠΙΤΡΕΠΕΤΑΙ ;;; ΟΤΙ ΤΟ ΕΓΚΛΗΜΑ ΕΙΝΑΙ ΕΓΚΛΗΜΑ ΚΑΙ ΤΙΜΩΡΕΙΤΑΙ ΠΑΝΤΑ ΟΠΟΙΟΣ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ Ο ΔΡΑΣΤΗΣ ;;;

Γιατί νομίζετε ότι λέει το σύνταγμά μας ότι  ΟΙ ΕΛΛΗΝΕΣ ΕΙΝΑΙ ΙΣΟΙ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ κλπ κλπ ;;;; Επειδή δεν είχε ο συνταγματικός νομοθέτης άλλη δουλειά να κάνει ή με τι να γεμίσει τις σελίδες ;;;  

Επισήμανση:

Αυτό εδώ είναι το πραγματικό σύνταγμά μας και ότι δεν συμφωνεί με αυτό είναι σαν να μην υπάρχει.

Υπενθύμιση :

Ο Ν.Φίλης είχε μηνυθεί για δηλώσεις που έκανε σε τηλεοπτική εκπομπή και όχι για κάτι που έκανε κατά την άσκηση των βουλευτικών ή υπουργικών του καθηκόντων. Δείτε τις μηνύσεις που αφορούν την συγκεκριμένη υπόθεση :

04/11/2015 Πλωτάρχης (ε.α.) κατά του Υπουργού Παιδείας και βουλευτή Ν.Φίλη λόγω άρνησης της γενοκτονίας των Ποντίων για τέλεση σοβαρών ποινικών αδικημάτων (ενδεικτικά ν.4285/2014, 259ΠΚ), αυτεπαγγέλτως διωκομένων εις βάρος του δημοσίου συμφέροντος και εις βάρος του ελληνικού λαού. Μηνυτής και Πολιτικώς Ενάγων είναι ο Παναγιώτης Σταμάτης, Πλωτάρχης (ε.α.) ΠΝ και η καταγγελία του (ΑΒΜ Β2015/1864) αφορά τα εγκλήματα της Δημόσιας επιδοκιμασίας ή άρνησης εγκλημάτων και της Παράβασης καθήκοντος.

04/11/2015 Μηνυτήρια αναφορά δικηγόρου κατά του Υπουργού Παιδείας Ν.Φίλη (άρνηση γενοκτονίας των Ποντίων) Μηνυτής είναι ο Γαρουφαήλ (Φαήλος) Κρανιδιώτης δικηγόρος Αθηνών και η καταγγελία του αφορά το αδίκημα της δημόσιας επιδοκιμασίας ή άρνησης εγκλημάτων

04/11/2015 Μηνυτήρια αναφορά κατά του Υπουργού Παιδείας Ν. Φίλη από 3 βουλευτές ποντιακής καταγωγής (αντιρατσιστικό) Μηνυτές είναι οι βουλευτές Σαχινίδης Ιωάννης, Αϊβατίδης Ιοαννης και Χατζησάββας Χρήστο και η καταγγελία αφορά παραβίαση του άρθρου 2 του ν. 927/1979, όπως αυτό αντικαταστάθηκε και ισχύει με το άρθρο 2 του Ν. 4285/2014 (Δημόσια επιδοκιμασία ή άρνηση εγκλημάτων)

05/11/2015 Δικαστικός πραγματογνώμονας κατά του Υπουργού Παιδείας Ν. Φίλη για το αδίκημα της προσβολής μνήμης νεκρών Μηνυτής είναι ο Γοργίας Ψυλλάκης , πολιτικός μηχανικός Ε.Μ.Π. και η καταγγελία του κατατέθηκε στην Εισαγγελία του Αρείου Πάγου, για να διερευνηθεί το αδίκημα της προσβολής της μνήμης νεκρών ( άρθρο 365 του Ποινικού Κώδικα- Έγκλημα κατά της Τιμής ) , για τους χιλιάδες Έλληνες του Πόντου που σφαγιάσθηκαν από τους Τούρκους μεταξύ των ετών 1916 και 1923 στα πλαίσια προμελετημένης γενοκτονίας.

05/11/2015 Πατριωτικός Σύνδεσμος Λακωνίας κατά του Υπουργού Παιδείας Ν. Φίλη  Ζητείται η ποινική δίωξη του Ν. Φίλη διότι δημόσια και με πρόθεση ευτελίζει και κακόβουλα αρνείται την ύπαρξη ή/και τη σοβαρότητα της γενοκτονίας των Ελλήνων του Πόντου που έχει αναγνωριστεί με απόφασή της Βουλής των Ελλήνων και μάλιστα με την αυξημένη τυπική ισχύ του Νόμου, διότι θέλοντας να ενδύσει την άποψή του με το μανδύα της «επιστημονικότητας», ο μη έχων καν πτυχίο Υπουργός, προσπάθησε άτεχνα να δημιουργήσει την εντύπωση ενός δήθεν «προβληματισμού» περί της έννοιας της Γενοκτονίας, παραβλέποντας το γεγονός ότι η «έκφραση δημόσιας γνώμης» από μέλος της Εκτελεστικής Εξουσίας, μπορεί να προκαλέσει εθνοτικό μίσος και να τύχει εκμετάλλευσης όπως και συνέβη από την επόμενη κιόλας μέρα. 

06/11/2015 Καζαντζίδης Αναστάσιος, Βουλευτής Κιλκίς κατά του Υπουργού Παιδείας Νίκου Φίλη Εκτός άλλων, καλεί ο μηνυτής τον υπουργό α) να αποκαταστήσει την ιστορική αλήθεια, να σεβαστεί την απόφαση του Ελληνικού Κοινοβουλίου, όπως και άλλων χωρών, βάσει της οποίας αναγνωρίζεται η Γενοκτονία του Ποντιακού Ελληνισμού και β) να επαναφέρει στη διδακτέα ύλη της Γ΄Λυκείου το κεφάλαιο «Παρευξείνιος Ελληνισμός» το οποίο αφαιρέθηκε – τυχαία(:) – από τον προκάτοχό του. Η ιστορική αλήθεια, η συλλογική μνήμη απαιτούν επιτακτικά τη δικαίωσή τους».

 

ΣΧΕΤΙΚΑ

 

6 comments on “Υπόθεση Φίλη: ΠΟΙΑ ΑΣΥΛΙΑ ΚΑΙ ΠΡΑΣΙΝΑ ΑΛΟΓΑ ;;;

  1. Μόνο από 14/4/2009 έως 2/12/2013, η δικαιοσύνη ζήτησε από την νομοθετική εξουσία (βουλή) να εξετάσει 136 δικογραφίες που αφορούσαν μέλη διάφορων κυβερνήσεων. Δείτε:

    Η βουλή εξέτασε μόνο μια που αφορούσε την εμπλοκή του Παπακωνσταντίνου στην υπόθεση της λίστας Λαγκάρντ αλλά εννοείται ότι και εκεί αναποτελεσματικά. Λεπτομέρειες εδώ https://justiceforgreece.wordpress.com/2015/03/12/επικαιρο-παπακωνσταντινου-μια-οικογ/

    Είπαμε όμως : ΕΑΝ Η ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΕ, ΘΑ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣΕ ΚΑΙ ΤΟ ΠΟΛΙΤΕΥΜΑ, ΘΑ ΕΙΧΑΜΕ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ ΚΑΙ ΟΙ ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΔΙΚΟΓΡΑΦΙΕΣ ΠΟΥ ΜΕΤΑΒΙΒΑΣΕ Η ΔΙΚΑΣΤΙΚΗ ΕΞΟΥΣΙΑ ΣΤΗΝ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ, ΔΕΝ ΘΑ ΥΠΗΡΧΑΝ ΚΑΝ, ΓΙΑΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΘΑ ΤΟΛΜΟΥΣΕ ΝΑ ΑΣΚΗΣΕΙ ΚΑΤΑ ΤΟ ΔΟΚΟΥΝ ΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ ΚΑΙ ΝΑ ΠΑΡΑΝΟΜΗΣΕΙ ΜΕ ΚΑΘΕ ΕΥΚΑΙΡΙΑ ….

    Οι αιτήσεις για άρση της βουλευτικής ” ασυλίας” ήταν ακόμα περισσότερες αλλά και σε αυτή την περίπτωση απονομή δικαίου δεν έγινε επειδή το αρνήθηκε η βουλή . Δηλαδή επειδή το αρνήθηκαν οι ίδιοι οι κατηγορούμενοι, οι συνάδελφοι και οι φίλοι τους.

  2. ΦΙΛΗ ΤΟ ΠΗΡΕΣ ΧΑΜΠΑΡΙ ΠΩΣ ΟΙ ΕΥΡΩΠΑΙΟΙ ΖΗΤΑΝΕ ΤΗΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ ΣΕ ΟΛΗ ΤΗΝ ΕΥΡΩΠΗ;

    ΣΤΗΝ ΧΩΡΑ ΠΟΥ ΓΕΝΝΗΘΗΚΕ Η ΓΛΩΣΣΑ ΟΛΗΣ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ ΤΗΝ ΩΡΑ ΠΟΥ ΣΤΗΝ ΕΛΛΑΔΑ ΤΗΣ ΠΡΩΤΗΣ ΦΟΡΑΣ ΑΡΙΣΤΕΡΑΣ ΟΙ ΕΘΝΟΚΤΟΝΟΙ ΚΥΒΕΡΝΩΝΤΕΣ ΜΙΛΑΝΕ ΓΙΑ ΝΕΚΡΗ ΓΛΩΣΣΑ ΚΑΙ ΜΕΙΩΝΟΥΝ ΤΙΣ ΩΡΕΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ΤΩΝ ΑΡΧΑΙΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΩΝ
    ΒΡΙΣΚΟΝΤΑΙ ΓΑΛΛΟΙ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΠΟΥ ΚΑΤΑΘΕΤΟΥΝ ΠΡΟΤΑΣΗ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΠΡΟΣ ΤΟ ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΙΟ ΚΑΙ ΖΗΤΑΝΕ Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ ΝΑ ΔΙΔΑΣΚΕΤΑΙ ΣΕ ΟΛΑ ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΤΗΣ ΕΥΡΩΠΗΣ

    ΘΕΛΩ ΝΑ ΔΩ ΠΟΙΟΙ ΧΑΒΑΛΕΔΕΣ ΤΟΥΡΙΣΤΕΣ ΕΥΡΩΒΟΥΛΕΥΤΕΣ ΘΑ ΣΤΗΡΙΞΟΥΝ ΚΑΙ ΘΑ ΨΗΦΙΣΟΥΝ ΤΗΝ ΕΝ ΛΟΓΩ ΠΡΟΤΑΣΗ ΔΕΙΤΕ ΤΗΝ

    https://bankstersae.blogspot.gr/2016/07/blog-post_5.html

  3. Εισαγγελεία Αρείου Πάγου αρ. πρ. 3802 – Εγκύκλιος 04/2012 Άρση βουλευτικής ασυλίας σε περίπτωση κακουργηματικών πράξεων (Άρση βουλευτικής ασυλίας σε περίπτωση κακουργηματικών πράξεων)

    18 Σετπεμβρίου 2012
    Αρ.Πρ. 3802

    ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
    Ο ΕΙΣΑΓΕΛΕΥΣ ΤΟΥ ΑΡΕΙΟΥ ΠΑΓΟΥ
    Αριθ. Εγκ. 4/12
    Τηλ:2106419366
    Fax: 2106411523

    Προς Τους κ. κ. Διευθύνοντες τις Εισαγγελίες Εφετών της χώρας

    Τελευταίως παρατηρείται έξαρση του φαινομένου επιθέσεων, βιαιοπραγιών και διενέργειας ελέγχων σε αλλοδαπούς μετανάστες, σε σχέση με τη νομιμότητα της εισόδου και διαμονής αυτών στη χώρα καθώς και της ασκήσεως εμπορικής δραστηριότητας ορισμένων από αυτούς, από οργανωμένες ομάδες πολιτών.
    Πολλές φορές στις παραπάνω ενέργειες πολιτών συμμετέχουν και μέλη του Κοινοβουλίου.

    Επειδή, ενόψει των δημοσίως προβαλλομένων επιχειρημάτων προς δικαιολόγηση των ανωτέρω συμπεριφορών, αλλά και των διατυπωμένων κυρίως στα ΜΜΕ διαφόρων απόψεων για την ποινική μεταχείριση των συμμετεχόντων βουλευτών, δημιουργείται σύγχυση, αναγκαίο παρίσταται να δοθούν οι ακόλουθες διευκρινίσεις και οδηγίες.

    Πρέπει εν πρώτοις να επισημανθεί ότι το Σύνταγμα αφενός επιτάσσει τον σεβασμό και την προστασία της αξίας του ανθρώπου, ορίζοντας με έμφαση ότι αυτά αποτελούν «πρωταρχική υποχρέωση της Πολιτείας» (βλ. τη διάταξη της παρ. 1 του άρθρου 2 που είναι εντεταγμένη στο πρώτο μέρος του Συντάγματος, στο οποίο περιέχονται «βασικές διατάξεις» και καθορίζεται η μορφή του πολιτεύματος) και αφετέρου ορίζει κατηγορηματικά ότι, με τις εξαιρέσεις που προβλέπει το διεθνές δίκαιο, «όλοι όσοι βρίσκονται στην Ελληνική Επικράτεια απολαμβάνουν την απόλυτη προστασία της ζωής, της τιμής και της ελευθερίας τους, χωρίς διάκριση εθνικότητας, φυλής, γλώσσας και θρησκευτικών ή πολιτικών πεποιθήσεων» (άρθρο 5§2).

    Περαιτέρω κατά το άρθρο 175 παρ. 1 ΠΚ όποιος με πρόθεση αντιποιείται την άσκηση δημόσιας, δημοτικής ή κοινοτικής υπηρεσίας τιμωρείται με φυλάκιση μέχρι ενός έτους ή με χρηματική ποινή. Η εν λόγω διάταξη, καθώς και οι άλλες ποινικές διατάξεις του πέμπτου κεφαλαίου του ΠΚ με τον τίτλο «Προσβολές κατά της πολιτειακής εξουσίας», θεσπίσθηκε για την προστασία της εσωτερικής πολιτειακής εξουσίας και αποβλέπει στην εξασφάλιση της επιβολής της κρατικής βουλήσεως τόσο από την άποψη της ενεργητικής επιβολής της, όσο και από την άποψη της παθητικής αναγνωρίσεώς της. Υποκείμενο τέλεσης του εγκλήματος της αντιποίησης μπορεί να είναι οιοσδήποτε («όποιος») άνθρωπος. Περίπτωση αντιποίησης αποτελεί και εκείνη κατά την οποία ο δράστης χωρίς να αντιποιείται την ιδιότητα του φορέα δημόσιας κλπ. υπηρεσίας επιχειρεί πράξη επιτρεπόμενη μόνον σε υπάλληλο. Πρέπει επίσης να σημειωθεί ότι το κατ’ άρθρο 275§1 ΚΠΔ δικαίωμα οποιουδήποτε πολίτη να συλλαμβάνει τον δράστη αυτόφωρου κακουργήματος ή πλημμελήματος αφενός προϋποθέτει βεβαιότητα για την διάπραξη του εγκλήματος και αφετέρου δεν περιλαμβάνει το δικαίωμα διενέργειας ανακριτικών πράξεων, ήτοι ενεργειών που τείνουν στην βεβαίωση της τελέσεως του εγκλήματος, όπως είναι για παράδειγμα η απαίτηση επιδείξεως εγγράφων ή η διενέργεια πάσης φύσεως ερευνών. Επομένως, αν γίνουν τέτοιες ενέργειες από πολίτη προς τον σκοπό διαπιστώσεως της τελέσεως αυτόφωρου πλημμελήματος ή κακουργήματος και της εν συνεχεία, σε καταφατική περίπτωση, συλλήψεως του δράστη τελείται από τον πολίτη η αξιόποινη πράξη της αντιποίησης.

    Το άρθρο 62 του Συντάγματος ορίζει ότι όσο διαρκεί η βουλευτική περίοδος ο βουλευτής δεν διώκεται ούτε συλλαμβάνεται ούτε φυλακίζεται ούτε με άλλο τρόπο περιορίζεται χωρίς άδεια του Σώματος. ΔΕΝ ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΟΜΩΣ ΑΔΕΙΑ ΓΙΑ ΤΑ ΑΥΤΟΦΩΡΑ ΚΑΚΟΥΡΓΗΜΑΤΑ

    Εξάλλου, κατά το άρθρο 54 ΚΠΔ, ακόμα και στις περιπτώσεις που χρειάζεται άδεια για τη δίωξη, μπορεί να ενεργηθεί ανάκριση για τη βεβαίωση του εγκλήματος και πριν χορηγηθεί η άδεια.

    Δεν επιτρέπεται μόνο να ενεργηθούν ανακριτικές πράξεις που θίγουν το πρόσωπο για τη δίωξη του οποίου χρειάζεται η άδεια. Από τις διατάξεις αυτές προκύπτει ότι για τις πλημμεληματικές, έστω και αυτόφωρες, πράξεις του βουλευτή δεν επιτρέπεται η σύλληψή του καθώς και η ποινική δίωξή του χωρίς προηγούμενη άδεια της Βουλής.
    Επιτρέπεται όμως η χωρίς άδεια διενέργεια κάθε ανακριτικής πράξεως που είναι αναγκαία για τη βεβαίωση του εγκλήματος εκτός αυτών που θίγουν το πρόσωπο του βουλευτή (πχ. δεν επιτρέπεται κλήση του για παροχή εξηγήσεων ή απολογία).

    Επιτρέπεται επίσης η φυσική παρεμπόδιση του επιτιθέμενου βουλευτή με τα συνήθη αποτρεπτικά μέσα, που εφαρμόζονται στους παρανομούντες κοινούς πολίτες, εκ μέρους των οργάνων της πολιτείας τα οποία έχουν την ευθύνη για την αποτροπή της διαταράξεως της δημόσιας τάξης και την πρόληψη των εγκλημάτων (Αστυνομία κλπ.). Η εφαρμογή των ως άνω καθαρά αποτρεπτικών μέτρων σημειωτέον δεν συνεπάγεται περιορισμό της ελευθερίας του βουλευτή κωλύοντα την άσκηση των κοινοβουλευτικών του καθηκόντων, ούτε αποτελεί μομφή υπό την έννοια της ιδιαίτερης κοινωνικοηθικής αποδοκιμασίας και επομένως δεν εμπίπτει στην έννοια της σύλληψης, φυλάκισης, περιορισμού ή διώξεως κατά την έννοια του άρθρου 62 του Συντάγματος. Τέλος, κατά τις συνδυασμένες διατάξεις των άρθρων 275 παρ. 1 και 279 παρ. 1 ΚΠΔ οι ανακριτικοί υπάλληλοι των άρθρων 33 και 34, καθώς και κάθε αστυνομικό όργανο, έχουν υποχρέωση να συλλάβουν το δράστη αυτόφωρου κακουργήματος και πλημμελήματος και να τον οδηγήσουν, χωρίς αναβολή, στον αρμόδιο εισαγγελέα. Αυτό ισχύει, σύμφωνα με την παρ. 2 του ίδιου άρθρου 275 ΚΠΔ και για τα εγκλήματα που διώκονται με έγκληση εάν υποβληθεί η απαιτούμενη έγκληση, έστω και προφορικά, σ’ εκείνον που έχει δικαίωμα να συλλάβει τον δράστη. Στο άρθρο 242 παρ. 1 ΚΠΔ ορίζεται πότε το έγκλημα είναι αυτόφωρο στο δε άρθρο 243 παρ. 2 του ίδιου Κώδικα ορίζεται ποιες υποχρεώσεις έχουν οι προανακριτικοί υπάλληλοι, όταν πρόκειται για αυτόφωρο κακούργημα και πλημμέλημα. Μεταξύ των υποχρεώσεών τους αυτών συγκαταλέγεται και η σύλληψη του δράστη χωρίς να απαιτείται οποιαδήποτε έγκριση ή άδεια για τις ενέργειες αυτές.

    Ενόψει των ανωτέρω και του ότι η Εισαγγελία έχει ως αποστολή την τήρηση της νομιμότητας, την προστασία του πολίτη και τη διαφύλαξη των κανόνων της δημόσιας τάξης ενώ εξάλλου ο εισαγγελέας διευθύνει την προανάκριση, εποπτεύει και ελέγχει τις αστυνομικές αρχές αναφορικά με την πρόληψη και δίωξη των εγκλημάτων παρακαλούμε, όπως παραγγείλετε στους κ. κ. Εισαγγελείς Πρωτοδικών και οι τελευταίοι ακολούθως στις αρμόδιες Αστυνομικές Διευθύνσεις και τους υπ’ αυτούς αστυνομικούς υπαλλήλους της περιφερείας των, τα ακόλουθα:

    1) Να προβαίνουν στη σύλληψη και προσαγωγή των υπαιτίων της παραβάσεως του άρθρου 175 παρ. 1 του ΠΚ, και τυχόν άλλων αυτόφωρων αξιοποίνων πράξεων, ενώπιον τους, εάν δε τούτο δεν είναι εφικτό να επιχειρούν όλες τις προανακριτικές πράξεις που είναι αναγκαίες για τη βεβαίωση της πράξης και την ανακάλυψη του δράστη και να τους υποβάλλουν, χωρίς χρονοτριβή, τη σχηματισθείσα δικογραφία. Σε περίπτωση που κάποιος από τους συμμέτοχους είναι βουλευτής επί μεν κακουργηματικών αυτοφώρων πράξεων να προβαίνουν στη σύλληψη αυτού, επί των λοιπών δε πράξεων να ενεργούν οποιαδήποτε ανακριτική πράξη είναι αναγκαία για τη βεβαίωση του εγκλήματος, εξαιρουμένων μόνον των ανακριτικών πράξεων που θίγουν το πρόσωπο του τελευταίου, καθώς και να εφαρμόζουν τα προαναφερθέντα αποτρεπτικά μέτρα.

    2) Να τους ενημερώνουν αμέσως για τις διαπιστώσεις τους και τις ενέργειες, στις οποίες προέβησαν, ζητούντες εν ανάγκη και τη συνδρομή τους. Ωσαύτως να παραγγείλετε στους κ. κ. Εισαγγελείς Πρωτοδικών την εφαρμογή της αυτόφωρης διαδικασίας με την παραπομπή των δραστών στα ακροατήρια για την άμεση εκδίκαση των εγκλημάτων, δεδομένου ότι η εφαρμογή της αυτόφωρης διαδικασίας οδηγεί στην άμεση αποκατάσταση της προσβολής της εννόμου τάξεως, και σε περίπτωση αναβολής τον προσδιορισμό των οικείων δικογραφιών κατά προτεραιότητα.

    Ευνόητο είναι ότι οι αστυνομικές αρχές αλλά και όλες οι αρχές οι οποίες είναι αρμόδιες για τη δίωξη των εγκλημάτων υποχρεούνται, κατά καθήκον, να προβαίνουν, άμεσα, σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες για τη βεβαίωση των εγκλημάτων, τη σύλληψη και προσαγωγή στον αρμόδιο εισαγγελέα εκείνων των αλλοδαπών, οι οποίοι καταλαμβάνονται επ’ αυτοφώρω να διαπράττουν αξιόποινες πράξεις. Ολίγο βεβαίως είναι ανάγκη να σημειώσουμε, ότι σε σχέση με την εφαρμογή της αυτόφωρης διαδικασίας πρέπει να τηρείται πάντοτε το ίδιο μέτρο για όλους τους συλλαμβανόμενους επ’ αυτοφώρω δράστες.

    Είναι τέλος αυτονόητο ότι η κατά τα ανωτέρω οριοθέτηση της μεταχειρίσεως των βουλευτών, αφορά τους βουλευτές οποιουδήποτε πολιτικού κόμματος και για οποιαδήποτε αξιόποινη συμπεριφορά. Πέραν της παραγγελίας σας προς τους Διευθύνοντες τις Εισαγγελίες Πρωτοδικών για την εφαρμογή της ανωτέρω εγκυκλίου μας, παρακαλούμε, στα πλαίσια του άρθρου 35 του ΚΠΔ, να εποπτεύετε προσωπικώς και συνεχώς για την τήρηση αυτής.

    https://www.taxheaven.gr/laws/circular/view/id/14716
    © Taxheaven

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.