update : [εκδόθηκε και το ΦΕΚ 85 Α’/07.04.2014 ( ν.4254/2014). Ημερομηνία κυκλοφορίας 07.04.2014 Σελίδες 108 (1383 – 1490)]
Μετά την ψήφιση των άρθρων στην Βουλή, τo πρώτο Πολυνομοσχέδιο του 2014 με θέμα “Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της Ελληνικής Οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του Ν.4046/2012 και άλλες διατάξεις” έχει ως εξής :
https://docs.google.com/file/d/0BzoIdHD7-U3pR0RqRDlmN0kwNXc/edit
Καθόλου ευανάγνωστο, αλλά τι να κάνουμε;; To καθαρογραμμένο κείμενο ακόμα δεν δημοσιεύθηκε.
Δείτε όμως και τα περσινά πολυνομοσχέδια, που αφορούν και αυτά το νόμο 4046/2012 ( ΦΕΚ A 28/14-02-2012 ) “Έγκριση των Σχεδίων Συμβάσεων Χρηματοδοτικής Διευκόλυνσης μεταξύ του Ευρωπαϊκού Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (Ε.Τ.Χ.Σ.), της Ελληνικής Δημοκρατίας και της Τράπεζας της Ελλάδος, του Σχεδίου του Μνημονίου Συνεννόησης μεταξύ της Ελληνικής Δημοκρατίας, της Ευρωπαϊκής Επιτροπής και της Τράπεζας της Ελλάδος και άλλες επείγουσες διατάξεις για τη μείωση του δημοσίου χρέους και τη διάσωση της εθνικής οικονομίας.”
1) Τίτλος: Επείγοντα μέτρα εφαρμογής των νόμων 4046/2012 , 4093/2012 και 4127/2013 Νόμος 4152/2013, ΦΕΚ A 107/2013 (Μάιος 2013. ) Διαβάστε εδώ
2) Τίτλος «Φορολογία εισοδήματος, επείγοντα μέτρα εφαρμογής του ν. 4046/2012, του ν. 4093/2012 και του ν. 4127/2013 και άλλες διατάξεις» Νόμος 4172/2013, ΦΕΚ Α΄ 167/2013. Διαβάστε εδώ ( εμπεριέχει και την εγκύκλιο για τη διαθεσιμότητα)
ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ, ΑΠΟΨΕΙΣ ΚΑΙ ΣΧΟΛΙΑ
– Διάτρητο το πολυνομοσχέδιο, λέει η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής
Αντισυνταγματική κρίνει η Επιστημονική Υπηρεσία της Βουλής την πώληση μετοχών των τραπεζών κάτω από την τιμή αγοράς τους από το Δημόσιο! Αντισυνταγματικές θεωρεί και ορισμένες φορολογικές διατάξεις, καθώς και τη ρύθμιση για τις τριετίες. Προβληματικές και πολλές άλλες διατάξεις.
– Πολυνομοσχέδιο: Αμνησία όλα τα ΜΜΕ για τις τράπεζες
– ΟΑΕΔ: Καταργούνται τα επιδόματα Μητρότητας, Οικογενειακά και Στράτευσης από την 1η Ιουλίου
Το μισό οικογενειακό επίδομα από τον ΟΑΕΔ θα πάρουν οι δικαιούχοι για το 2014 και μετά από το φετινό επίδομα δεν θα ξαναδοθεί πλέον αφού καταργείται μαζί με το το επίδομα μητρότητας και το επίδομα στράτευσης από 1η Ιουλίου 2014 λόγω της μείωσης των ασφαλιστικών εισφορών.
– Αντιδρά το ΤΕΕ στο πολυνομοσχέδιο
Το Τεχνικό Επιμελητήριο σε δελτίο Τύπου του για το πολυνομοσχέδιο εξαπολύει επίθεση κατά του υπουργού Παιδείας και του κ. Κακλαμάνη καθώς «αγνοώντας επιδεικτικά τις προτάσεις του ΤΕΕ για ενιαία αντιμετώπιση του επαγγέλματος των διπλωματούχων μηχανικών, προώθησαν, κατά διεθνές παράδοξο, άλλες αρχές και διαδικασίες για το επάγγελμα των αρχιτεκτόνων, πολιτικών μηχανικών και τοπογράφων -και άλλες ειδικότητες που υπάγονται δήθεν στο υπουργείο Ανάπτυξης- για τους υπόλοιπους διπλωματούχους μηχανικούς».
– Τι αλλάζει στο Δημόσιο με το Πολυνομοσχέδιο: Όλες οι νέες ρυθμίσεις
ΣΧΕΤΙΚΑ
– Αυτές είναι οι κυριότερες φορολογικές αλλαγές που επέρχονται με το πολυνομοσχέδιο
– Οι 50 αλλαγές στην αγορά που προβλέπει το πολυνομοσχέδιο
– Τι αλλάζει στο Δημόσιο με το Πολυνομοσχέδιο: Όλες οι νέες ρυθμίσεις
– Aυτοί ψηφίζουν χωρίς να διαβάζουν και εμείς πάμε αδιάβαστοι. Καινούργια ομολογία ενοχής.
– Βουλή των Ελλήνων : “ Μέτρα στήριξης και ανάπτυξης της ελληνικής οικονομίας στο πλαίσιο εφαρμογής του ν. 4046/2012 και άλλες διατάξεις” (εμπεριέχει όλες τις συνοδευτικές εκθέσεις κλπ )
– Το σχέδιο νόμου είχε ως εξής :
Δήλωση Προέδρου ΔΣΑ, Βασίλη Αλεξανδρή, για Διατάξεις του Πρόσφατα Ψηφισθέντος Πολυνομοσχεδίου
Ο Πρόεδρος του ΔΣΑ και της Ολομέλειας των Προέδρων των Δικηγορικών Συλλόγων της χώρας Β. Αλεξανδρής έκανε την ακόλουθη δήλωση:
Εκφράζουμε την πλήρη αντίθεση και έντονη διαμαρτυρία των δικηγόρων για όσα εις βάρος τους αποφασίστηκαν προχθές στη Βουλή των Ελλήνων, με τη διαδικασία του κατεπείγοντος! Αιφνιδιαστικά, χωρίς αιτιολόγηση, χωρίς δημόσια διαβούλευση.
Η κατ´ αυτόν τον τρόπο διαδικασία θέσπισης αποσπασματικών και αλλεπάλληλων νομοθετικών μεταβολών καταδεικνύει όχι μόνον ελλείμματα στην ποιότητα της νομοθεσίας και της δημοκρατίας, αλλά εν προκειμένω την έλλειψη σεβασμού θεμελιωδών αρχών και την αδυναμία συνολικής κατανόησης των πραγματικών προβλημάτων της ελληνικής δικαιοσύνης και των συλλειτουργών της.
Ειδικότερα:
Απουσιάζει οιαδήποτε αιτιολόγηση της αναγκαιότητας για τις αιφνίδιες αλλαγές στο θεσμό της διαμεσολάβησης, σύμφωνα με τις οποίες επιτρέπεται πλέον σε οποιοδήποτε πρόσωπο (και όχι μόνο σε δικηγόρους, όπως ίσχυε έως τώρα) ν’ αποκτήσει την ιδιότητα του διαμεσολαβητή. Η δυνατότητα διευθέτησης ιδιωτικών διαφόρων από τρίτα πρόσωπα, χωρίς καμία απολύτως προϋπόθεση και προσόντα, ακόμη και αγνοώντας τις πιο στοιχειώδεις γνώσεις της νομικής διαδικασίας στην οποία καλούνται να παράσχουν τις υπηρεσίες τους,ανατρέπει τη ratio legis του θεσμού και δεν συμβάλλει στην αποδοτική εφαρμογή του στο πλαίσιο της ελληνικής έννομης τάξης. Επιπλέον, εγείρει σοβαρά ζητήματα παραβίασης της αρχής της δικαιολογημένης εμπιστοσύνης για τους δικηγόρους εκείνους που πίστεψαν στην ανάπτυξη του εν λόγω θεσμού και του επαγγέλματός τους και κατέβαλαν υψηλά ποσά για την πιστοποίησή τους ως διαμεσολαβητές.
Η παραβίαση της ανωτέρω θεμελιώδους αρχής είναι ακόμη πιο πρόδηλη στην τροποποίηση της παρ. 5 του α. 46 του νέου Κώδικα Δικηγόρων που ρυθμίζει κρίσιμα θέματα των εμμίσθων δικηγόρων, για τα οποία το νομοθετικό καθεστώς ίσχυε εδώ και πολλές δεκαετίες και είχαν μόλις πρόσφατα επανεπιβεβαιωθεί. Συγκεκριμένα, η επίσης αιφνιδιαστική και χωρίς καμία αιτιολόγηση κατάργηση της αποζημίωσης λόγω οικειοθελούς αποχώρησης, αλλά και -ιδίως- της αποζημίωσης λόγω συνταξιοδότησης (αντίθετα με ο,τι ισχύει για όλους τους εργαζόμενους), ακόμη και γι αυτούς που ήδη έχουν θεμελιώσει τα σχετικά δικαιώματα, ανατρέπει βίαια και αναίτια οικογενειακούς προγραμματισμούς και αποφάσεις ζωής, που είχαν ευλόγως βασιστεί ακριβώς πάνω σ’ αυτές τις προβλέψεις του νόμου, οι οποίες εντελώς απροειδοποίητα καταργήθηκαν προχθές.
Κι ενώ κάθ´ όλο το διήμερο της συζήτησης του επίμαχου νομοσχεδίου είμασταν παρόντες στη Βουλή, ζητήσαμε και συναντηθήκαμε με τα αρμόδια κυβερνητικά στελέχη (τα οποία -όλα- συμφώνησαν με το δίκαιο των ανωτέρω θέσεων μας), εντούτοις όχι μόνον προχώρησαν τελικά στην ψήφιση των ως άνω διατάξεων, αλλά επίσης ο Υπουργός Δικαιοσύνης, κυριολεκτικά στο “παρά ένα” της προχθεσινής συνεδρίασης, χωρίς καμία απολύτως σχετική ενημέρωσή μας, κατέθεσε προς ψήφιση και άλλη διάταξη, με την οποία επέρχονται αλλαγές στο καθεστώς που διέπει τους πτυχιούχους των πανεπιστημίων εξωτερικού. Οι αλλαγές αυτές ευθέως συνιστούν απάλειψη οιουδήποτε ελέγχου και οδηγούν σε αθρόα είσοδο στη δικηγορία χιλιάδων αποφοίτων σχολών της αλλοδαπής, αμφιβόλου ποιότητας και επιπέδου.
Για όλα τα παραπάνω, τα περισσότερα από τα οποία, όπως τονίσαμε, πέρα απ’ όλα τ’ άλλα, βρίσκονται σε αντίθεση με θεμελιώδεις αρχές και κανόνες του εθνικού αλλά και του ευρωπαϊκού δικαίου, θα συγκληθούν άμεσα τα αρμόδια όργανα των δικηγόρων, προκειμένου να λάβουν τις σχετικές αποφάσεις και να καθορίσουν τη στάση μας.
Δηλώνουμε πάντως από τώρα, κατηγορηματικά και σε κάθε κατεύθυνση, ότι μέτρα παράνομα, που οδηγούν σε ανασφάλεια δικαίου, στην υποβάθμιση του νομικού επαγγέλματος, στο περιθώριο τη δικηγορία και στην εξόντωση χιλιάδες έλληνες δικηγόρους στη χώρα μας, δεν πρόκειται να αποδεχθούμε και θ΄ αντιδράσουμε αναλόγως
http://www.dsa.gr/δελτία-τύπου/δηλώσεις-προέδρου/δήλωση-προέδρου-δσα-βασίλη-αλεξανδρή-για-διατάξεις-του-πρόσφατα-ψηφισ
Και εκεί που όλοι μίλαγαν για το πολυνομοσχέδιο, εμφανίστηκε ένα παλιό βίντεο …..
Το «μεγάλο κόλπο» με τις τράπεζες
«Οι αποφάσεις του Γενικού Συμβουλίου και της Εκτελεστικής Επιτροπής (σ.σ. του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας – ΤΧΣ), εφόσον λαμβάνονται σύμφωνα με τον παρόντα νόμο, θεωρούνται σύμφωνες με το σκοπό του Ταμείου και το δημόσιο συμφέρον, επωφελείς και συμφέρουσες για το Ταμείο και το Ελληνικό Δημόσιο και υπηρετούσες τη χρηστή διαχείριση της περιουσίας του Ταμείου, όσον αφορά την αστική ευθύνη των μελών του Γενικού Συμβουλίου, της Εκτελεστικής Επιτροπής καθώς και του προσωπικού του Ταμείου, έναντι τρίτων και έναντι του Ελληνικού Δημοσίου».
Με αυτή την… κομψή πρόβλεψη για τις τράπεζες στις ρυθμίσεις του πρόσφατου πολυνομοσχεδίου, η κυβέρνηση εισάγει νέα ήθη όχι μόνο στο κοινοβουλευτικό αλλά και στο δικαιικό σύστημα της χώρας: η εκτελεστική εξουσία νομοθετεί την απαλλαγή δημόσιων λειτουργών (που διαχειρίζονται δημόσια περιουσία) από κάθε ποινική ευθύνη όσον αφορά της διαχείριση της περιουσίας του Δημοσίου. Μάλιστα, ορίζει ότι σε περίπτωση σχετικής δίωξης στο μέλλον, το Ταμείο θα καλύψει και τα δικαστικά τους έξοδα!
Η θωράκιση των μελών της διοίκησης του ΤΧΣ από τυχόν ποινικές ευθύνες δεν θα ήταν φυσικά απαραίτητη αν οι καθαυτό ρυθμίσεις για τις τράπεζες δεν είχαν το σπέρμα της απιστίας περί το Δημόσιο! Αξίζει τον κόπο να περιγράψουμε τις σχετικές ρυθμίσεις:
Το ΤΧΣ δύναται να διαθέτει στον ιδιωτικό τομέα (με δημόσια προσφορά ή μέσω αύξησης μετοχικού κεφαλαίου των τραπεζών) μετοχές ή μετατρέψιμες ομολογίες που έχει στην κατοχή του σε τιμή χαμηλότερη της αξίας κτήσης τους και ακόμη σε τιμή χαμηλότερη της τρέχουσας χρηματιστηριακής! Δηλαδή το ΤΧΣ μπορεί να πουλήσει περιουσία του Δημοσίου επί ζημία του Δημοσίου! Οι αποφάσεις για τις τιμές διάθεσης των μετοχών ή των μετατρέψιμων ομολογιών λαμβάνονται με αυξημένη πλειοψηφία του Γενικού Συμβουλίου και μετά από σύνταξη 2 εκθέσεων αποτίμησης από ανεξάρτητους χρηματοοικονομικούς συμβούλους.
«Το Ταμείο δύναται να μειώνει την συμμετοχή του στα πιστωτικά ιδρύματα μέσω αύξησης του μετοχικού κεφαλαίου των πιστωτικών ιδρυμάτων, διά της παραίτησης από την άσκηση ή διά της διάθεσης των δικαιωμάτων προτίμησης που του αναλογούν». Όμως το δικαίωμα συμμετοχής σε νέες αυξήσεις κεφαλαίου τιμολογείται, δηλαδή είναι περιουσιακό στοιχείο, και η παραίτηση από αυτό σημαίνει συνειδητή πρόκληση ζημίας για το Δημόσιο! Μάλιστα, με άλλη ρύθμιση απαγορεύεται στο ελληνικό Δημόσιο να αναζητήσει την κατάλληλη ευκαιρία ώστε να πετύχει την καλύτερη τιμή διάθεσης, αφού προβλέπεται ότι υποχρεούται να διαθέσει τις μετοχές ή τις μετατρέψιμες ομολογίες το αργότερο εντός πενταετίας από τη στιγμή της κτήσης τους! Και είναι πρωτοφανές ότι η Eurobank, η Πειραιώς και η Alpha έσπευσαν να προαναγγείλουν (και να πραγματοποιήσουν οι δύο τελευταίες) αυξήσεις κεφαλαίου με παραίτηση του Δημοσίου από τη συμμετοχή του σε αυτές πριν ψηφιστεί το νομοσχέδιο στη Βουλή!
Με αυτές τις ρυθμίσεις, οι ιδιώτες θα ανακτήσουν το μετοχικό κεφάλαιο των τραπεζών με πολύ λιγότερα χρήματα απ” όσα διέθεσε το ΤΧΣ (δηλαδή το Δημόσιο) για να τις αποκτήσει. Το Δημόσιο κατέβαλε πάνω από 40 δισ. ευρώ για την ανασκεφαλαίωση των τραπεζών και δανείστηκε 50 δισ. ευρώ συνολικά, και τώρα «επιστρέφει» τις τραπεζικές μετοχές που κατέχει ένανατι συνολικού ποσού που μετά βίας θα φτάσει τα 15-17 δισ. ευρώ. Την υπόλοιπη «χασούρα» θα επωμιστεί το Δημόσιο, δηλαδή όλοι εμείς, και θα μας κοστίσει νέο μνημόνιο και νέα μέτρα!
Είναι φανερό ότι η κυβέρνηση θέλει να προλάβει τυχόν πολιτικές εξελίξεις, προωθώντας μια «fast track» επανιδιωτικοποίηση των τραπεζών με «αθέμιτα μέσα». Όμως, το ρίσκο, πολιτικό και όχι μόνο, είναι πολύ μεγάλο…
http://www.rizopoulospost.com/το-μεγάλο-κόλπο-με-τις-τράπεζες/?utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=daily-newsletter
όπως αυτές γνωστοποιούνται από το Ταμείο σύμφωνα με την προηγούμενη περίπτωση α. Η γνωστοποίηση αυτή αφορά μόνο σε μεταβολές σε δικαιώματα ψήφου επί μετοχών και όχι επί τίτλων παραστατικών δικαιωμάτων κτήσης μετοχών.
Σε περίπτωση παράβασης των διατάξεων της παρούσας παραγράφου επιβάλλονται κυρώσεις σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 26 του ν.3556/2007.
.
A6. Το άρθρο 8 του νόμου 3864/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«Άρθρο 8
Διάθεση ιδίας συμμετοχής
1. Με απόφαση του Ταμείου καθορίζεται ο τρόπος και η διαδικασία διάθεσης του συνόλου ή μέρους των μετοχών πιστωτικού ιδρύματος που κατέχει το Ταμείο, λαμβάνοντας υπόψη τα οριζόμενα στις παρ. 3 και 4 το αργότερο εντός πενταετίας από τη συμμετοχή του στην αύξηση του μετοχικού κεφαλαίου του πιστωτικού ιδρύματος. Η διάθεση μπορεί να γίνεται τμηματικά ή άπαξ, κατά την κρίση του Ταμείου, υπό την προϋπόθεση ότι οι μετοχές διατίθενται εντός των χρονικών ορίων του πρώτου εδαφίου και σε συμμόρφωση με τους κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις. Η διάθεση των μετοχών εντός των χρονικών ορίων του πρώτου εδαφίου, δε δύναται να γίνει προς επιχείρηση η οποία ανήκει άμεσα ή έμμεσα στο κράτος σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών κατόπιν εισηγήσεως του Ταμείου, μπορούν να παραταθούν οι προθεσμίες που προβλέπονται στην παρούσα παράγραφο.
Προκειμένου να λάβει την ανωτέρω απόφαση το Γενικό Συμβούλιο του Ταμείου λαμβάνει έκθεση από ένα ανεξάρτητο χρηματοοικονομικό σύμβουλο, ο οποίος διαθέτει διεθνώς αναγνωρισμένο κύρος και πείρα σε αντίστοιχα θέματα Η έκθεση συνοδεύεται από αναλυτικό χρονοδιάγραμμα διάθεσης των μετοχών. Στην έκθεση αιτιολογούνται επαρκώς οι προϋποθέσεις και ο τρόπος διάθεσης των μετοχών καθώς και οι απαραίτητες ενέργειες για την ολοκλήρωση της διαδικασίας και την τήρηση του χρονοδιαγράμματος.
Η διάθεση πραγματοποιείται με τρόπο που να συνάδει με τους σκοπούς του Ταμείου, όπως αυτοί ορίζονται στο άρθρο 2.
2. Υπό την επιφύλαξη των διατάξεων του ν. 3401/2005, η διάθεση δύναται να πραγματοποιείται με πώληση μετοχών του πιστωτικού ιδρύματος στο κοινό ή σε συγκεκριμένο(ους) επενδυτή(ες) ή ομάδα επενδυτών i) μέσω ανοιχτού διαγωνισμού ή μέσω πρόσκλησης εκδήλωσης ενδιαφέροντος σε επιλεγμένους επενδυτές, ii) με χρηματιστηριακές εντολές, iii) με δημόσια προσφορά μετοχών με αντάλλαγμα μετρητών ή με ανταλλαγή άλλων κινητών αξιών και
i) με τη διαδικασία βιβλίου προσφορών (book building),
5. Σε περίπτωση που μετοχές του πιστωτικού ιδρύματος αναλαμβάνονται από συγκεκριμένο επενδυτή ή από ομάδα επενδυτών ή επέλθει μείωση της συμμετοχής του Ταμείου κατά τα αναφερόμενα στην παρ. 3 υπέρ συγκεκριμένου επενδυτή ή ομάδας επενδυτών:
β) Το Ταμείο δύναται να συνάπτει συμφωνία μετόχων, εφόσον κρίνει αυτό σκόπιμο, στην οποία καθορίζονται οι σχέσεις μεταξύ Ταμείου και του επενδυτή ή της ομάδας επενδυτών, καθώς και να προβαίνει στις σχετικές τροποποιήσεις της «συμφωνίας-πλαίσιο» της παραγράφου 2 του άρθρου 2, που πιθανά έχει συνάψει με το πιστωτικό ίδρυμα. Στο πλαίσιο αυτό, δύναται να προβλέπεται η υποχρέωση των επενδυτών ή/και του Ταμείου να διατηρήσουν τη συμμετοχή τους για ορισμένο χρονικό διάστημα.
γ) Το Ταμείο δύναται να παρέχει δικαιώματα πρώτης προσφοράς και δικαίωμα πρώτης άρνησης σε επενδυτές που προσδιορίζονται σύμφωνα με τα αναφερόμενα κατωτέρω υπό στοιχείο δ) κριτήρια.
δ) Για την επιλογή του επενδυτή ή της ομάδας επενδυτών λαμβάνονται υπόψη και συνεκτιμώνται κριτήρια αξιολόγησης, όπως ιδίως η εμπειρία του επενδυτή στο αντικείμενο της επιχείρησης και στην αναδιάρθρωση πιστωτικών ιδρυμάτων, η φερεγγυότητα, η δυνατότητα ολοκλήρωσης της συναλλαγής και το προσφερόμενο τίμημα. Τα κριτήρια αξιολόγησης που εφαρμόζονται σε κάθε διαδικασία κοινοποιούνται στους υποψήφιους επενδυτές πριν την υποβολή δεσμευτικής προσφοράς εκ μέρους τους.
Η ως άνω απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου καθορίζει και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου
.
A7. 1. Στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 4 του ν.3864/2010 αντικαθίσταται η λέξη «επτά (7)» από τη λέξη «εννέα (9) και στο δεύτερο εδάφιο αντικαθίσταται η λέξη «πέντε (5) από τη λέξη «επτά (7)».
2. Στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 5 του άρθρου 4 του ν.3864/2010 οι λέξεις « παρ.2» αντικαθίστανται με τις λέξεις «παρ.6».
3. Στο δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 5 του άρθρου 4 του ν.3864/2010 μετά τη λέξη « μέλους» προστίθενται οι λέξεις « σύμφωνα με τις διατάξεις της παραγράφου 4».
4. Στην παράγραφο 6 του άρθρου 4 του ν.3864/2010 προστίθεται περίπτωση ε’ ως εξής:
«ε. έχουν διατελέσει υπάλληλοι ή σύμβουλοι πιστωτικών ιδρυμάτων εποπτευομένων από την Τράπεζα της Ελλάδος ή κατέχουν μετοχικό κεφάλαιο ή διαθέτουν χρηματοοικονομική συμμετοχή που συνδέεται άμεσα ή έμμεσα με το μετοχικό κεφάλαιο τέτοιου ιδρύματος αξίας εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ ή ανώτερης κατά τα τελευταία τρία (3) έτη πριν την τοποθέτησή τους.».
5. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 7 του άρθρου 4 του ν.3864/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«7. Οι ιδιότητες του Βουλευτή, μέλους της Κυβερνήσεως, στελέχους Υπουργείου ή άλλης δημόσιας αρχής, στελέχους, υπαλλήλου ή συμβούλου χρηματοπιστωτικού ιδρύματος, το οποίο τελεί υπό την εποπτεία της Τράπεζας της Ελλάδος ή προσώπου που κατέχει μετοχές τέτοιου χρηματοπιστωτικού ιδρύματος αξίας εκατό χιλιάδων (100.000) ή άνω ή διαθέτει χρηματοοικονομική συμμετοχή που συνδέεται άμεσα ή έμμεσα με το μετοχικό κεφάλαιο του ως άνω ιδρύματος για ισόποσο ποσό εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ ή άνω, είναι ασυμβίβαστες με εκείνην του μέλους του Γενικού Συμβουλίου ή της Εκτελεστικής Επιτροπής.»
6. Η παράγραφος 9 του άρθρου 4 του ν.3864/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«9. Το Γενικό Συμβούλιο αποφασίζει με δική του πρωτοβουλία ή κατόπιν εισήγησης της Εκτελεστικής Επιτροπής για τα θέματα που προβλέπονται παρακάτω και είναι αρμόδιο για τον έλεγχο της ορθής λειτουργίας και της εκπλήρωσης του σκοπού του Ταμείου. Ειδικότερα, το Γενικό Συμβούλιο:
α. ενημερώνεται από την Εκτελεστική Επιτροπή για τη δράση της και ελέγχει τη συμμόρφωση αυτής στις διατάξεις του παρόντος νόμου και ιδίως στις αρχές που κατοχυρώνονται στο άρθρο 2,
β. αποφασίζει για τα θέματα σχετικά με την παροχή κεφαλαιακής ενίσχυσης, την άσκηση των δικαιωμάτων ψήφου και τη διάθεση της συμμετοχής του Ταμείου κατά τα άρθρα 6, 7, 7α και 8.
γ. εγκρίνει την πολιτική, τις καταστατικές διατάξεις και τους εσωτερικούς κανόνες που εφαρμόζονται προκειμένου για τη διοίκηση και τις πράξεις του Ταμείου, συμπεριλαμβανομένου και του Κώδικα Δεοντολογίας των μελών του Γενικού Συμβουλίου και της Εκτελεστικής Επιτροπής,
δ. εγκρίνει το διορισμό των ανώτατων στελεχών του Ταμείου, συμπεριλαμβανομένων, μεταξύ άλλων, του Διευθυντή Εσωτερικής Επιθεώρησης, του Διευθυντή Διαχείρισης Κινδύνων, του Διευθυντή Διαχείρισης Επενδύσεων, του Διευθυντή Οικονομικών Υπηρεσιών και του Διευθυντή Νομικής Υπηρεσίας,
ε. εγκρίνει τους γενικούς όρους και προϋποθέσεις απασχόλησης του προσωπικού του Ταμείου, συμπεριλαμβανομένης της πολιτικής αμοιβών, κατά παρέκκλιση της ισχύουσας νομοθεσίας,
στ. εγκρίνει τον ετήσιο προϋπολογισμό του Ταμείου,
ζ. εγκρίνει την ετήσια έκθεση και άλλες επίσημες εκθέσεις και τις λογιστικές καταστάσεις του Ταμείου,
η. εγκρίνει το διορισμό εξωτερικών ελεγκτών του Ταμείου,
θ. εγκρίνει τη σύσταση ενός ή περισσοτέρων συμβουλευτικών οργάνων, καθορίζει τους όρους και προϋποθέσεις διορισμού των μελών τους και καθορίζει τους όρους αναφοράς των εν λόγω οργάνων,
ι. συγκροτεί μία ή περισσότερες επιτροπές αποτελούμενες από μέλη του Γενικού Συμβουλίου και/ή άλλα πρόσωπα και καθορίζει τις αρμοδιότητές τους,
κ. εγκρίνει τον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Γενικού Συμβουλίου και τον Κανονισμό Προμηθειών αγαθών και υπηρεσιών, για κάθε σύμβαση μη εμπίπτουσα στις διατάξεις του π.δ. 60/2007.
κα. λαμβάνει οποιαδήποτε άλλη απόφαση και ασκεί οποιαδήποτε άλλη εξουσία ή αρμοδιότητα που προβλέπεται από τον παρόντα νόμο ή την κείμενη νομοθεσία ότι ασκείται από το Γενικό Συμβούλιο.»
7. Η παράγραφος 10 του άρθρου 4 του ν.3864/2010 αντικαθίσταται ως εξής: «10. Η Εκτελεστική Επιτροπή είναι αρμόδια για την προπαρασκευή του έργου του Ταμείου, την εφαρμογή των αποφάσεων των αρμόδιων οργάνων και την εκτέλεση των πράξεων που απαιτούνται για τη διοίκηση και λειτουργία καθώς και την εκπλήρωση του σκοπού του Ταμείου. Ειδικότερα, η Εκτελεστική Επιτροπή έχει ενδεικτικά τις ακόλουθες εξουσίες και αρμοδιότητες.
α. εισηγείται στο Γενικό Συμβούλιο για τα θέματα της προηγούμενης παραγράφου
β. εκτελεί τις αποφάσεις του Γενικού Συμβουλίου που λαμβάνονται με ή χωρίς εισήγηση της Εκτελεστικής Επιτροπής
γ. με την επιφύλαξη της παραγράφου 5, προβαίνει σε όλες τις πρόσφορες ή απαιτούμενες ενέργειες για τη διοίκηση του Ταμείου, την εκτέλεση των πράξεών του, συμπεριλαμβανομένων των δυνάμει του άρθρου 2 εξουσιών και αρμοδιοτήτων του, την ανάθεση συμβάσεων για την προμήθεια αγαθών και υπηρεσιών, την ανάληψη συμβατικών υποχρεώσεων επ’ ονόματι του Ταμείου, το διορισμό των μελών του προσωπικού και των συμβούλων του Ταμείου και γενικότερα την εκπροσώπησή του,
δ. αναθέτει οποιαδήποτε εκ των εξουσιών ή αρμοδιοτήτων της σε οποιοδήποτε από τα μέλη της ή σε στελέχη του Ταμείου, σύμφωνα με τους γενικότερους όρους και προϋποθέσεις που έχουν εγκριθεί από το Γενικό Συμβούλιο, λαμβάνοντας υπόψη θέματα σύγκρουσης συμφερόντων και υπό την προϋπόθεση ότι ο Διευθύνων Σύμβουλος ασκεί πρωτίστως τις εξουσίες του σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παράγραφο 11.
ε. ασκεί κάθε άλλη εξουσία και αρμοδιότητα που προβλέπεται στον παρόντα νόμο ή την κείμενη νομοθεσία.
στ. εκπροσωπεί δικαστικά και εξώδικα το Ταμείο,
ζ. ασκεί οποιαδήποτε άλλη αρμοδιότητα που δεν απονέμεται ρητά στο Γενικό Συμβούλιο.
Όλες οι εξουσίες, δυνάμει του παρόντος ή οποιουδήποτε άλλου νόμου, οι οποίες έχουν ανατεθεί στο Ταμείο, θεωρούνται ότι έχουν ανατεθεί στην Εκτελεστική Επιτροπή, εκτός αν προορίζονται ρητά για το Γενικό Συμβούλιο.»
8. Η παράγραφος 13 του άρθρου 4 του ν. 3864/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«13. Το Γενικό Συμβούλιο συνέρχεται όσο συχνά απαιτούν οι εργασίες του Ταμείου, σε κάθε δε περίπτωση δέκα (10) φορές κατ` ημερολογιακό έτος. Οι συνεδριάσεις του Γενικού Συμβουλίου συγκαλούνται από τον Πρόεδρο, ο οποίος και προεδρεύει σε αυτές. Σε περίπτωση απουσίας του Προέδρου, οι συνεδριάσεις συγκαλούνται από ένα από τα άλλα μέλη του Γενικού Συμβουλίου, εκτός του εκπροσώπου του Υπουργείου Οικονομικών και εκτός του προσώπου που ορίζεται από την Τράπεζα της Ελλάδος. Το μέλος αυτό το οποίο και προεδρεύει στη συνεδρίαση, επιλέγεται σύμφωνα με όσα ορίζονται στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Γενικού Συμβουλίου σχετικά με τη διαδικασία αναπλήρωσης του Προέδρου.
Οι συνεδριάσεις του Γενικού Συμβουλίου συγκαλούνται με κοινοποίηση της ώρας, του τόπου και της ημερήσιας διάταξης της συνεδρίασης σε όλα τα μέλη και τους Παρατηρητές του Γενικού Συμβουλίου, τουλάχιστον τρεις (3)
εργάσιμες ημέρες πριν από την ημερομηνία για την οποία έχει οριστεί η συνεδρίαση, εκτός από περίπτωση επείγουσας ανάγκης ή έπειτα από συναίνεση όλων των μελών, οπότε στην περίπτωση αυτή η συνεδρίαση μπορεί να συγκληθεί σε πιο σύντομο χρονικό διάστημα όπως ορίζεται στον Εσωτερικό Κανονισμό Λειτουργίας του Γενικού Συμβουλίου. Συνεδριάσεις μπορούν τέλος να συγκληθούν και κατόπιν αιτήματος πέντε (5) μελών του Συμβουλίου προς τον Πρόεδρο αυτού.»
9. Στο τέταρτο εδάφιο της παραγράφου 14 του άρθρου 4 του ν.3864/2010 διαγράφονται οι λέξεις «του Γενικού Συμβουλίου» και προστίθενται οι λέξεις
« της Εκτελεστικής Επιτροπής» και μετά τη λέξη « Λειτουργίας» προστίθενται οι λέξεις « της Εκτελεστικής Επιτροπής»
10. Μετά το τέταρτο εδάφιο της παραγράφου 14 του άρθρου 4 του ν.3864/2010 προστίθεται εδάφιο ως εξής: «Η ίδια ημερήσια διάταξη κοινοποιείται και στα μέλη του Γενικού Συμβουλίου.»
11. Το πρώτο εδάφιο της παραγράφου 16 του άρθρου 4 του ν.3864/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«16. Το Γενικό Συμβούλιο τελεί σε απαρτία όταν είναι παρόντα τουλάχιστον πέντε (5) μέλη του. Η Εκτελεστική Επιτροπή τελεί σε απαρτία όταν είναι παρόντα τουλάχιστον δύο (2) μέλη της, ένας εκ των οποίων είναι ο Διευθύνων Σύμβουλος ή, σε περίπτωση απουσίας του, το μέλος που τον αντικαθιστά.»
12. Στην παράγραφο 18 του άρθρου 4 του ν.3864/2010 μετά τις λέξεις
«Εκτελεστικής Επιτροπής» προστίθενται οι λέξεις «και του Γενικού Συμβουλίου»
13. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 5 του ν.3864/2010 μετά τη λέξη
«προσόντων» προστίθενται οι λέξεις « , με την επιφύλαξη των διατάξεων της περίπτωσης δ της παραγράφου 9 του άρθρου 4.»
14. Στον τρίτο στίχο της περίπτωση γ’ της παραγράφου 2 του άρθρου 10 του ν.3864/2010 οι λέξεις « το Διοικητικό Συμβούλιο» αντικαθίστανται από τις λέξεις «« την Εκτελεστική Επιτροπή» και οι λέξεις «το οποίο». αντικαθίστανται από τις λέξεις « η οποία», και στη συνέχεια στην περίπτωση β’ της ίδιας παραγράφου προστίθεται υποπερίπτωση iii’ ως εξής: «iii) που αφορά εταιρικές πράξεις της παραγράφου 3 του άρθρου 7α και η οποία απόφαση δύναται να επηρεάσει σημαντικά τη συμμετοχή του Ταμείου στο μετοχικό κεφάλαιο του πιστωτικού ιδρύματος.»
15. Στην παράγραφο 6 του άρθρου 10 του ν.3864/2010 μετά τη λέξη
«Ταμείο» προστίθενται οι λέξεις « για όσο διάστημα συμμετέχει στο πιστωτικό ίδρυμα»
16. Η παράγραφος 2 του άρθρου 13 του ν.3864/2010 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. Εντός ενός (1) μηνός από τη δημοσίευση των ετήσιων και των τριμηνιαίων ενδιάμεσων οικονομικών καταστάσεων των πιστωτικών ιδρυμάτων, στο μετοχικό κεφάλαιο των οποίων συμμετέχει το Ταμείο ή τα οποία χρηματοδοτεί σύμφωνα με τις διατάξεις του παρόντος νόμου και του ν. 3601/2007, το Ταμείο εγκρίνει αντίστοιχα τις ετήσιες και τις τριμηνιαίες οικονομικές καταστάσεις του, που έχουν συνταχθεί σύμφωνα με τα Διεθνή Πρότυπα Χρηματοοικονομικής Αναφοράς. Οι ετήσιες και τριμηνιαίες ενδιάμεσες οικονομικές καταστάσεις του Ταμείου αναρτώνται στην ιστοσελίδα του. Αντίγραφο των ετήσιων οικονομικών καταστάσεων, με την έκθεση του ελεγκτή της επόμενης παραγράφου, καθώς και την έκθεση πεπραγμένων του Γενικού Συμβουλίου και της Εκτελεστικής Επιτροπής και τις εκθέσεις του Προέδρου και του Διευθύνοντος Συμβούλου αναφορικά με τη διαχείριση του Ταμείου, αποστέλλεται στη Βουλή των Ελλήνων, τον Υπουργό Οικονομικών, τον Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο. Η ισχύς της παρούσας παραγράφου ως προς τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις αρχίζει την 30η Μαρτίου 2012 και ως προς τις τριμηνιαίες ενδιάμεσες οικονομικές καταστάσεις αρχίζει την 30η Μαρτίου 2014.».
17. Στο πρώτο εδάφιο της παραγράφου 3 του άρθρου 13 του ν.3864/2010 μετά τη λέξη «έλεγχος» προστίθενται οι λέξεις « της ετήσιας οικονομικής διαχείρισης».
18. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 14 του ν.3864/2010 διαγράφονται οι λέξεις «του άρθρου 16β» και προστίθενται οι λέξεις «των άρθρων 4 παράγραφος 2 περίπτωση ε’ ».
19. Στην παράγραφο 4 του άρθρου 16 Α του ν.3864/2010 μετά τις λέξεις
«του Ταμείου» προστίθενται οι λέξεις «, χωρίς να θίγεται με κανέναν τρόπο η αυτονομία του Ταμείου.».
20. Στο άρθρο 16 Α του ν.3864/2010 προστίθεται, από τότε που ίσχυσε ο ν.4111/2013, παράγραφος 5 ως εξής:
«5. Οι διατάξεις των παραγράφων 4,5 και 6 του άρθρου 2 του ν.4111/2013 (Α’
18) δεν εφαρμόζονται για το Ταμείο.»
21. Στην παράγραφο 2 του άρθρου 16Β του ν.3864/2010 διαγράφονται οι λέξεις « ή φαίνεται ότι επηρεάζουν» και μετά τη λέξη «προσώπων» προστίθενται οι λέξεις «εφόσον γνωρίζουν ότι υπάρχουν τέτοια πλεονεκτήματα».
22. Οι παράγραφοι 3 και 4 του άρθρου 16Γ ν.3864/2010 αντικαθίστανται ως εξής:
«3. Κατά τους επόμενους έξι μήνες από την αποχώρησή τους ή την καθ΄οιονδήποτε λόγο λήξη της θητείας τους, τα μέλη της Εκτελεστικής Επιτροπής και του Γενικού Συμβουλίου του Ταμείου: (α) δεν μπορούν να απασχοληθούν σε πιστωτικά ιδρύματα που τελούν υπό την εποπτεία της Τράπεζας της Ελλάδος ή σε νομικά πρόσωπα που ανήκουν στον ίδιο όμιλο με τα συγκεκριμένα πιστωτικά ιδρύματα και (β) υποχρεούνται να μην συμμετέχουν και να μην παρέχουν υπηρεσίες είτε ατομικά είτε μέσω παρένθετου προσώπου σε οποιοδήποτε φυσικό ή νομικό πρόσωπο που έχει συναλλαγεί με το Ταμείο με αντικείμενο που εμπίπτει στο βασικό σκοπό και τις λειτουργίες του Ταμείου όταν το ποσό που έχουν λάβει τα ανωτέρω φυσικά ή νομικά πρόσωπα από το Ταμείο κατά τους τελευταίους είκοσι τέσσερις (24) μήνες πριν τη λήξη της θητείας ή την αποχώρησή τους από το Ταμείο δεν ξεπερνά το ποσό των εκατό χιλιάδων (100.000) ευρώ. Οι απαγορεύσεις των περιπτώσεων α’ και β’ της προηγούμενης παραγράφου ισχύουν και για το Προσωπικό του Ταμείου για χρονικό διάστημα τριών (3) μηνών από το την ημέρα λήξης των συμβάσεών τους.
Στην περίπτωση που δυνάμει οριστικής απόφασης, το μέλος αυτό καταδικασθεί από αστικό ή ποινικό δικαστήριο κάθε βαθμού , τότε το Ταμείο αναζητεί και λαμβάνει από το μέλος αυτό τις χρηματικές καταβολές της προηγούμενης παραγράφου.»
23. Στο άρθρο 16Γ του ν.3864/2010 προστίθενται παράγραφοι 8 και 9 ως εξής:
«8. Η υποχρέωση υποβολής δημόσιας πρότασης της παραγράφου 1 του άρθρου 7 του ν. 3461/2006 δεν ισχύει σε περίπτωση άμεσης ή έμμεσης απόκτησης από το Ταμείο δικαιωμάτων ψήφου, συνεπεία της κεφαλαιακής ενίσχυσης που παρέχεται σύμφωνα με τον παρόντα νόμο, μέσω της συμμετοχής του Ταμείου σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου πιστωτικού ιδρύματος ή της μετατροπής των υπό αίρεση μετατρέψιμων ομολογιών ή της άρσης των περιορισμών του Ταμείου στην άσκηση των δικαιωμάτων ψήφου του άρθρου 7α.
9. Οι μετοχές του Ταμείου δε δύναται να αποτελέσουν αντικείμενο δημόσιας πρότασης αλλά λαμβάνονται υπόψη για τον υπολογισμό των ορίων της παραγράφου 1 του άρθρου 7 του ν. 3461/2006.».
.
Α8.1. Μέχρι την πλήρωση των δύο επιπλέον μελών του Γενικού Συμβουλίου, σύμφωνα με το άρθρο 4 παρ.1, όπως αυτό τροποποιείται, το Ταμείο Διοικείται από το υφιστάμενο Γενικό Συμβούλιο και για το διάστημα αυτό το Γενικό Συμβούλιο τελεί σε απαρτία όταν είναι παρόντα τουλάχιστον τέσσερα (4) μέλη του.
2. Οι διατάξεις του εδαφίου (ε) της παραγράφου 6 και οι διατάξεις της παραγράφου 7 του άρθρου 4 του ν.3864/2010, όπως αυτή τροποποιείται με το παρόν, δεν εφαρμόζονται για τα μέλη των οργάνων του Ταμείου κατά τη δημοσίευση του παρόντος.
3. Καταργούνται οι διατάξεις των άρθρων 1 και 2 της ΠΥΣ 38/2012 (A’ 223).
Δελτίο Τύπου ΤΕΕ-31/03/2014
Το πολυνομοσχέδιο θα μείνει στα χαρτιά !
Νέο ισχυρό χτύπημα στο Ταμείο των μηχανικών, με κατάργηση σημαντικών πόρων του ΤΣΜΕΔΕ ψήφισε νύχτα η ισχνή κυβερνητική πλειοψηφία στη Βουλή
Πρωτοφανές πελατειακό αλισβερίσι, με πρωταγωνιστές τους Κ. Αρβανιτόπουλο και Απ. Κακλαμάνη
Το ΤΕΕ καλεί τους μηχανικούς να συμμετάσχουν μαζικά στο συλλαλητήριο καταγγελίας της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης την Τρίτη, 1η Απριλίου 2014 και ώρα 6.00 μ.μ., στην πλατεία Κλαυθμώνος
Με ύποπτες, κατά βάση πελατειακού χαρακτήρα μεθοδεύσεις της τελευταίας στιγμής, τα συναρμόδια υπουργεία και συνολικά η κυβέρνηση, χωρίς να έχει προηγηθεί απολύτως κανένας διάλογος των αρμοδίων υπουργείων με το ΤΕΕ και τους παραγωγικούς φορείς, αιφνιδιάζοντας και παραπλανώντας κόμματα και επιστημονικούς φορείς, επιδόθηκε στην περαιτέρω καταστροφή του παραγωγικού ιστού της χώρας και των επιστημόνων.
Πρόκειται για μια αθλιότητα, καθώς νύχτα η κυβέρνηση έφερε στη Βουλή μέσω του Πολυνομοσχεδίου – ακόμη και ως τροπολογίες – ρυθμίσεις οι οποίες ισοπεδώνουν εργασιακά και ασφαλιστικά δικαιώματα του παραγωγικού και επιστημονικού δυναμικού της χώρας, εξυπηρετούν εκποιήσεις και οργανωμένα συμφέροντα, ρυθμίσεις τις οποίες κανείς από τους βουλευτές που τις υπερψήφισαν χθες βράδυ, δεν ήταν σε θέση να γνωρίζει το πραγματικό περιεχόμενο τους.
Είναι χαρακτηριστικό, ότι το αρχικό κείμενο του νομοσχεδίου, που δόθηκε το απόγευμα της Παρασκευής στη δημοσιότητα, προφανέστατα εξυπηρετώντας σκοπιμότητες παραπλάνησης των κομμάτων και των ενδιαφερόμενων φορέων, ήταν διαφορετικό απ’ αυτό που τελικά κατατέθηκε προς ψήφιση στη Βουλή. Η παραπλάνηση των κομμάτων συνεχίστηκε και κατά τη διάρκεια της συζήτησης εντός Βουλής, καθώς, ενώ από το βήμα δηλωνόταν από υπουργούς, πως καταργούνται «συντεχνιακά κεκτημένα», την ίδια ώρα στους διαδρόμους της Βουλής παιζόταν ένα πρωτοφανές πελατειακό αλισβερίσι, με πρωταγωνιστές τους Κ. Αρβανιτόπουλο και Απ. Κακλαμάνη, οι οποίοι προώθησαν ρυθμίσεις εξυπηρέτησης των ΤΕΙ και Κολεγίων.
Ταυτόχρονα, ένα πλήθος διατάξεων έμπαιναν και έβγαιναν στο κείμενο του νομοσχεδίου ως την τελευταία στιγμή, από τους αρμόδιους υπουργούς, δήθεν ως «βελτιωτικές» φραστικές τροποποιήσεις, οι περισσότερες δίχως καν να αναγνωστούν, ώστε να λάβουν γνώση οι βουλευτές και να αντιληφθούν τι θα ψήφιζαν.
Έως ώρας, έχουν εντοπιστεί στο νομοσχέδιο πλήθος διατάξεων που αφορούν φορολογικά, ασφαλιστικά θέματα των μηχανικών και διάλυσης της διοίκησης, οι οποίες πλήττουν τομείς όπως της ενέργειας, της χωροταξίας κ.α.
Η πλέον υψίστης πολιτικής αθλιότητας πράξη, μεθοδεύθηκε από τον υπουργό Παιδείας Κ. Αρβανιτόπουλο, σε αγαστή σύμπλευση με τον «πολιτικό παλαιάς κοπής» Απ. Κακλαμάνη, οι οποίοι αγνοώντας επιδεικτικά τις προτάσεις του ΤΕΕ για ενιαία αντιμετώπιση του επαγγέλματος των διπλωματούχων μηχανικών, προώθησαν, κατά διεθνές παράδοξο, άλλες αρχές και διαδικασίες για το επάγγελμα των Αρχιτεκτόνων, Πολιτικών Μηχανικών και Τοπογράφων και άλλες – ειδικότητες που υπάγονται δήθεν στο υπουργείο Ανάπτυξης – για τους υπόλοιπους διπλωματούχους μηχανικούς !
Αποκορύφωμα του τραγέλαφου που προωθήθηκε για ψήφιση είναι να μην προβλέπονται ΠΔ με τα οποία θα ορίζονται οι δραστηριότητες των μηχανικών, αλλά ΠΔ που θα ορίζουν ποια δραστηριότητα δεν θα μπορεί να ασκεί η κάθε ειδικότητα. Κατακρεουργώντας το επιστημονικό και επαγγελματικό ρόλο των διπλωματούχων μηχανικών, κατά παρέκκλιση των διεθνών όρων της επιστήμης και του επαγγέλματος, φθάνουν στο σημείο να αναφέρουν τη λέξη «μηχανική» ως ορισμό στο νομοσχέδιο !
Επί πλέον, στις αποκαλούμενες ως αποκλειστικές δραστηριότητες Αρχιτεκτόνων, Τοπογράφων και Πολιτικών μηχανικών, διαγράφηκε η φράση Πανεπιστημιακής κατεύθυνσης, δίνοντας την ευχέρεια στους συντάκτες των Προεδρικών Διαταγμάτων, να απονείμουν όμοια επαγγελματικά δικαιώματα σε αποφοίτους ΤΕΙ και Κολεγίων.
Στην άθλια αυτή μεθόδευση, πληροφορίες αναφέρουν πως υπήρξε την τελευταία στιγμή διόρθωση και ανασύνταξη από την πλευρά του υπουργού ΠΕΚΑ, ώστε κατά τη διαδικασία έκδοσης ΠΔ να προβλέπεται, όχι απλή γνώμη αλλά, η σύμφωνη γνώμη του ΤΕΕ, κάτι που απομένει να επιβεβαιωθεί και στο τελικό κείμενο του νόμου.
Προς επιβεβαίωση είναι, επίσης, η διάσωση ή όχι του πόρου 2% υπέρ του ΤΣΜΕΔΕ, για τον οποίο δεν υπάρχει απολύτως κανένα έρεισμα κατάργησης, αφού, αποδεδειγμένα, συνιστά εργοδοτική εισφορά υπέρ των αυτοαπασχολούμενων μελετητών και μηχανικών σε τεχνικές εταιρείες.
Το «φως της ημέρας» αναμένεται να αποκαλύψει όλα τα νέα ισχυρά χτυπήματα που επέφεραν της «νύχτας τα καμώματα» ορισμένων υπουργών, τόσο στο Ασφαλιστικό Ταμείο των μηχανικών, όσο και στο επάγγελμα του διπλωματούχου μηχανικού.
Η Διοικούσα Επιτροπή του ΤΕΕ σε έκτακτη συνεδρίαση της, υπό διευρυμένη σύνθεση, την οποία συγκάλεσε ο πρόεδρος του ΤΕΕ Χρήστος Σπίρτζης, αποφάσισε να κλιμακωθεί ο αγώνας και να γενικευτούν οι αντιδράσεις του ΤΕΕ, των συλλόγων και συλλογικοτήτων των μηχανικών, με στόχο να ακυρωθούν στην πράξη και οριστικά και «να μείνουν στα χαρτιά» οι ρυθμίσεις του κυβερνητικού πολυνομοσχεδίου. Ειδικότερα αποφασίστηκε:
Σε κοινό μέτωπο με τους επιστημονικούς και παραγωγικούς φορείς (ΑΔΕΔΥ, ΕΚΑ, ΠΦΣ ,ΦΣΑ κ.α.) να συμμετέχει στις κινητοποιήσεις-αντίδραση στην κλιμακούμενη ένταση των αντικοινωνικών, αντι-εργασιακών και αντι-ασφαλιστικών κυβερνητικών – μνημονιακών πολιτικών.
Καλεί τους μηχανικούς να πάρουν μαζικά μέρος σε αγωνιστικές – απεργιακές δράσεις και συγκεκριμένα:
1.- Στο Συλλαλητήριο Καταγγελίας της πολιτικής της Ευρωπαϊκής Ένωσης την Τρίτη, 1η Απριλίου 2014 και ώρα 6.00 μ.μ., στην πλατεία Κλαυθμώνος, ημέρα συνεδρίασης του ECOFIN, το οποίο αναμένεται να αποφασίσει νέες ανατροπές στα δικαιώματα των εργαζομένων.
2.- Στη Γενική Απεργία, την Τετάρτη, 9 Απριλίου 2014.
Το ΤΕΕ αποφάσισε, επίσης, να προσφύγει στα διεθνή και ευρωπαϊκά όργανα των μηχανικών και στα όργανα της Ευρωπαϊκής Ένωσης, καθώς και στα ελληνικά δικαστήρια, ακολουθώντας συστηματική πορεία δικαστικών και θεσμικών παρεμβάσεων, με σκοπό την ακύρωση εκείνων των ρυθμίσεων, τις οποίες προώθησε η κυβέρνηση, στρεβλώνουν το επάγγελμα του μηχανικού και είναι αντίθετες ακόμη και με πρόσφατες Κοινοτικές Οδηγίες.
http://web.tee.gr/deltio-typou-tee-20140331/
Click to access dt_tee_20140331.pdf
ΣτΕ.Ολ 1118/2014
Αυθαίρετες κατασκευές – Αναστολή επιβολής κυρώσεων ν. 4014/2011 – Χωροταξική ανάπτυξη και πολεοδομική διαμόρφωση χώρας – Αντισυνταγματικότητα διατάξεων άρθρου 24 ν. 4014/2011 -.
Κρίθηκε αντισυνταγματική η διάταξη του άρθρου 24 του ν. 4014/2011 με την οποία προβλέπεται αναστολή επιβολής των προβλεπόμενων κυρώσεων για την αυθαίρετη δόμηση και επιτρέπεται κατ’ ουσίαν η επί μακρόν διατήρηση κατασκευών και χρήσεων που παραβιάζουν τις εκάστοτε ισχύουσες πολεοδομικές διατάξεις, με την καταβολή ειδικού προστίμου. Διάκριση αυθαίρετων κατασκευών σε παλαιές και νέες. Δυνατότητα εξαίρεσης από την κατεδάφιση των παλαιών σε αντίθεση προς τις νέες.
Αντίθεση προς το άρθρο 24 Συντ. Δυσμενείς περιβαλλοντικές συνέπειες (Μειοψηφούσες απόψεις). Δίκη-πιλότος: εισαγωγή και εκδίκαση στο Συμβούλιο της Επικρατείας ένδικου βοηθήματος ή μέσου αρμοδιότητας των τακτικών διοικητικών δικαστηρίων, για τον λόγο ότι τίθεται ζήτημα γενικότερου ενδιαφέροντος με συνέπειες για ευρύ κύκλο προσώπων. Ακύρωση προσβαλλόμενης άδειας οικοδομής και του σχετικού σήματος συνέχισης εργασιών με τα οποία εγκρίθηκε η εκτέλεση εργασιών αποπεράτωσης αυθαίρετης κατασκευής. Έλλειψη νόμιμου ερείσματος καθώς εκδόθηκαν κατ’ εφαρμογή των αντισυνταγματικών ρυθμίσεων του άρθρου 24 ν. 4014/2011.
η απόφαση εδώ
ΠΟΛΥΝΟΜΟΣΧΕΔΕΙΟ:
22. α. Στο άρθρο 15Α του ν. 3986/2011 προστίθεται παράγραφος 5 ως εξής:
«5. Κατά παρέκκλιση από το ν. 2971/2001 με απόφαση του Υπουργού Τουρισμού μετά από γνώμη της Επιτροπής Τουριστικών Λιμένων είναι δυνατή η νομιμοποίηση υφιστάμενων εγκαταστάσεων και λιμενικών έργων εντός της χερσαίας (περιλαμβανομένου του αιγιαλού και της παραλίας) και θαλάσσιας ζώνης τουριστικών λιμένων που αξιοποιούνται από το ΤΑΙΠΕΔ. Σχετικώς υποβάλλεται αίτηση του παραχωρησιούχου ή του έλκοντος εξ αυτού δικαίωμα μέχρι τις 31.12.2015, συνοδευόμενη από
α) τεχνική περιγραφή της εγκατάστασης ή του έργου,
β) τοπογραφικό διάγραμμα με κλίμακα 1:500,
γ) φωτογραφίες και χάρτη της ευρύτερης περιοχής με την ακριβή θέση της εγκατάστασης ή του έργου και
δ) εγκεκριμένους περιβαλλοντικούς όρους.
Η προθεσμία υποβολής της αίτησης μπορεί να παρατείνεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Τουρισμού.
Για τη νομιμοποίηση υφισταμένων εγκαταστάσεων και έργων, καθώς και για την εκτέλεση νέων έργων ή τη δημιουργία νέων εγκαταστάσεων εντός αιγιαλού και παραλίας που περιλαμβάνονται στη χερσαία ζώνη τουριστικού λιμένα εφόσον εκτελούνται στο πλαίσιο των εγκεκριμένων μελετών, δεν οφείλεται αποζημίωση χρήσης αυθαίρετης ή μη, προς το Ελληνικό Δημόσιο και δεν απαιτείται άδεια χρήσης.»
β. Ως υφιστάμενες εγκαταστάσεις και έργα κατά την έννοια της προηγούμενης υποπερίπτωσης νοούνται τα υφιστάμενα κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.
Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων
στο άρθρο 2 του πολυνομοσχεδίου στην παράγραφο Β προωθείται η εξής ρύθμιση για το Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων:
«Στην παράγραφο 2 του άρθρου 2 του ν. 3965/2011, όπως τροποποιήθηκε με την παρ. 2 του άρθρου 72 του ν. 4170/2013 (Α’ 163), προστίθεται τρίτο εδάφιο ως εξής:
«Ο κλάδος εμπορικών δραστηριοτήτων του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, όπως αυτός ορίζεται στην υπ’ αριθμ. 2/23510/0094/30−03−2012 (Β΄ 1083Β) Α.Υ.Ο. «Κανονισμός του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων κατ’ εφαρμογή του άρθρου 4 του ν. 3965/2011» έως την οριστική απομείωση του χαρτοφυλακίου του συνεχίζει τη δραστηριότητα του αποκλειστικά για τις υφιστάμενες χρηματοοικονομικές δραστηριότητες όπως αυτές περιγράφονται στον ως άνω Κανονισμό του Ταμείου Παρακαταθηκών και Δανείων, με τους ήδη υφιστάμενους, κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, συναλλασσόμενους του Ταμείου, χωρίς δυνατότητα χορήγησης νέων δανείων προς αυτούς από αυτό τον κλάδο ούτε αποδοχής οποιωνδήποτε νέων καταθέσεων, με την εξαίρεση της ανανέωσης των ήδη υφιστάμενων καταθέσεων.»
Εάν η δραστηριότητα μίας τράπεζας είναι να χορηγεί δάνεια τότε η «οριστική απομείωση του χαρτοφυλακίου» μόνο ως δήλωση πρόθεσης για το οριστικό κλείσιμο του ΤΠΔ μπορεί να γίνει κατανοητή. Υπάρχει άλλη εξήγηση;
περισσότερα εδώ
http://www.capital.gr/News.asp?id=1984588
Eurobank: Το Δημόσιο έβαλε τα λεφτά αλλά χάνει τα δικαιώματα
17 Απριλίου, 2014
Δεν είχαν λοιπόν «θεωρητική» αξία οι προβλέψεις του άρθρου 2 για τις τράπεζες του πρόσφατου πολυνόμου που ψηφίστηκε στη Βουλή. Αμ΄ έπος αμ΄ έργον, το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας έβαλε μπρος τη «μηχανή» για την ιδιωτικοποίηση της Eurobank «μπιρ παρά». Και όχι μόνο αυτό, αλλά απορροφώντας πάνω από το 50% της τωρινής αύξησης του μετοχικού της κεφαλαίου, οι ιδιώτες μέτοχοι γίνονται ουσιαστικά απόλυτοι κυρίαρχοι της τράπεζας, αφού περιορίζονται δραστικά τα δικιαώματα ψήφου του Δημοσίου στην τράπεζα! Διότι στο περιβόητο άρθρο 2 του πολυνόμου προβλέπεται επίσης ότι αν ιδιωτική συμμετοχή στην πρώτη αύξηση κεφαλαίου ύστερα από την έναρξη ισχύος του πολυνόμου ξεπεράσει το 50%, τότε τα δικαιώματα ψήφου του Δημοσίου περιορίζονται, ανεξαρτήτως του μετοχικού του ποσοστού!
Ιδού η σχετική πρόβλεψη, που διεκδικεί τις δάφνες παγκόσμιας πρωτοτυπίας και ακραίας εκδοχής φωτογραφικής διάταξης:
«Οι εν λόγω περιορισμοί στα δικαιώματα ψήφου του Ταμείου θα ισχύουν υπό την προϋπόθεση ότι η ιδιωτική συμμετοχή στην πρώτη μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος αύξηση μετοχικού κεφαλαίου που θα λάβει χώρα μετά τη δημοσίευση του παρόντος είναι τουλάχιστον ίση με το 50%».
Και με λίγα λόγια, στην ιδιωτικοποίοηση της Eurobank θα βρούμε μαζεμένα όλα τα «όργια» που έγιναν στο χώρο των τραπεζών τα τελευταία χρόνια:
• Το Δημόσιο (μέσω του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας – ΤΧΣ) για την ανακεφαλαίωση της Eurobank, αλλά και για τη Νέα Proton και το Νέο Τ.Τ. που ενσωματώθηκαν σ” αυτήν, πλήρωσε 7 δισ. ευρώ, αποκτώντας έτσι το 93,5% της τράπεζας. Η ανακεφαλαίωση της Eurobank από το ΤΧΣ έγινε με τιμή ανά μετοχή 1,54 ευρώ.
• Τώρα, το ΤΧΣ πουλάει το 66% του μετοχικού κεφαλαίου της τράπεζας έναντι συνολικού τοιμήματος 2,86 δισ. ευρώ. Η αύξηση κεφαλαίου γίνεται τώρα με τιμή/μετοχή 0,3 ευρώ, όταν η χρηματιστηριακή της τιμή την Τρίτη ήταν 0,406 ευρώ! Δηλαδή οι μετοχές της Eurobank πουλήθηκαν 26% κάτω από τη χρηματιστηριακή τιμή και 80% κάτω από την τιμή κτήσης τους από το ΤΧΣ!
• Ο επενδυτικός όμιλος με επικεφαλής τη Fairfax θα δεώσει 1,332 δισ. ευρώ για να καλύψει το 47,5% περίπου της αύξησης κεφαλαίου. Το υπόλοιπο 52,5% της αύξησης κεφαλαίου θα καλυφτεί με άνοιγμα βιβλίου προσφορών, ενώ ο όμιλος υπό την Fairfax διατηρεί το δικαίωμα να αποσύρει την προσφορά του αν μέσω του βιβλίου προσφορών δεν καλυφτεί το 50% + 1 της αύξησης κεφαλαίου – ώστε να ισχύσει η διάταξη νόμου για δραστικό περιορισμό των δικαιωμάτων ψήφου του Δημοσίου!
Το ΤΧΣ, δηλαδή το Δημόσιο, θα χάσει περίπου 1,6 δισ. ευρώ από αυτή την αύξηση κεφαλαίου, ενώ στο μέλλον θα φανεί πόσα ακόμη θα χάσει από τη μεταβίβαση του ποσοστού του 27,5% περίπου που θα εξακολουθήσει να κατέχει στην τράπεζα.
http://www.rizopoulospost.com/eurobank-το-δημόσιο-έβαλε-τα-λεφτά-αλλά-χάνει/
Nομιμοποίηση του Δουλεμπορίου ενοικιαζομένων ανθρώπων μέσω του Πολυνομοσχεδίου