ΝΕΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΚΤΡΟΠΗ: Σε μόλις 99 μέρες, η εκτελεστική εξουσία νομοθέτησε 12 φορές

crimescene_07ds

Το Σύνταγμα λέει ότι οι αντιπρόσωποι του έθνους νομοθετούν και η κυβέρνηση εκτελεί τις αποφάσεις τους Σύνταγμα Άρθρο 26. Πάρα ταύτα όμως, κυρίως από το 2009 και έπειτα, η κυβέρνηση νομοθετεί και η βουλή εκτελεί τις αποφάσεις της. Εγκρίνει δηλαδή εκ των ύστερων τα νομοθετήματα της.

Αυτά τα κυβερνητικά νομοθετήματα ονομάζονται Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου (ΠΝΠ), έχουν ισχύ νόμου εξαρχής, αλλά αν δεν περνάνε από την βουλή σε 4 μήνες περίπου, απλά παύουν να ισχύουν στο εξής (Σύνταγμα Άρθρο 44.1). Ωραίο κόλπο, έτσι δεν είναι ;;; Και όταν μεσολαβεί κλείσιμο της βουλής, οι μήνες είναι περισσότεροι.

Στη προκειμένη περίπτωση, ζητείται από τη βουλή να ψηφίσει το σχέδιο νόμου του υπουργείου Οικονομικών, για την κύρωση 12 Πράξεων Νομοθετικού Περιεχομένου, που εξεδότησαν από τις 28 Ιουνίου έως και 7 Οκτωβρίου 2015, που αποτελεί απόλυτο ρεκόρ όλων των εποχών.

Πρόκειται για κανονική ανατροπή του πολιτεύματος αλλά και τι έγινε ;;; Η δικαιοσύνη κοιμάται τον ύπνο του δικαίου.

ΔΕΙΤΕ ΤΟ “ΕΡΓΟ ΤΕΧΝΗΣ” ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ ΣΑΝΕΛ  :

ΒΟΥΛΗ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ (λέμε τώρα ….)

logo_el

ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟ ΕΡΓΟ

Τίτλος

Κύρωση: α) της από 28 Ιουνίου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Τραπεζική αργία βραχείας διάρκειας» (Α’ 65), β) της από 30 Ιουνίου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Τροποποίηση του άρθρου πρώτου της από 28 Ιουνίου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου “Τραπεζική αργία βραχείας διάρκειας”» (Α’ 66), γ) της από 14 Ιουλίου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Συμπλήρωση της Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου της 28ης Ιουνίου 2015 “Τραπεζική αργία βραχείας διάρκειας” (Α’ 65), όπως τροποποιήθηκε με την από 30 Ιουνίου 2015 Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου (Α’ 66) και ισχύει, αναφορικά με την παράταση διάρκειας τραπεζικής αργίας, ρύθμιση θεμάτων συναλλαγών κατά τη διάρκεια αυτής, περιοριστικών μέτρων, αναστολή πράξεων αναγκαστικής εκτέλεσης, καταβολής εγγυοδοσιών και πάσης φύσεως παραβόλων καθώς και της παράτασης της λύσης και εκκαθάρισης του ΟΔΙΕ» (Α’ 79), δ) της από 18 Ιουλίου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Επείγουσες ρυθμίσεις για τη θέσπιση περιορισμών στην ανάληψη μετρητών και τη μεταφορά κεφαλαίων και τις τροποποιήσεις των νόμων 4063/2012, 4172/2013, 4331/2015 και 4334/2015» (Α’ 84), ε) της από 31 Ιουλίου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Τροποποιήσεις στις από 28 Ιουνίου 2015, 14 Ιουλίου 2015 και 18 Ιουλίου 2015 Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου και κατεπείγουσες ρυθμίσεις για αξιόγραφα και για την υποστήριξη της διαπραγμάτευσης της Ελληνικής Κυβέρνησης με τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Σταθερότητας (Ε.Μ.Σ.), την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, την Ευρωπαϊκή Κεντρική Τράπεζα (Ε.Κ.Τ.) και το Διεθνές Νομισματικό Ταμείο (Δ.Ν.Τ.)» (Α’ 90), στ) της από 17 Αυγούστου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγουσες Ρυθμίσεις για την Αποκατάσταση των Ζημιών από Ακραία Καιρικά Φαινόμενα στην Περιφερειακή Ενότητα Έβρου» (Α΄ 97), ζ) της από 19 Αυγούστου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου “Προσθήκη διάταξης στο ν. 2292/1995 «Οργάνωση και λειτουργία του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας, διοίκηση και έλεγχος των Ενόπλων Δυνάμεων και άλλες διατάξεις» ” (Α΄ 100), η) της από 22 Αυγούστου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Επείγουσες ρυθμίσεις για την αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης που έχει δημιουργηθεί σε νησιά του ανατολικού Αιγαίου λόγω της αιφνίδιας, απρόβλεπτης και μαζικής εισόδου μεγάλου αριθμού μεταναστών» (Α΄ 101), θ) της από 26 Αυγούστου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις για την ομαλή λειτουργία των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης» (Α΄ 102), ι) της από 10 Σεπτεμβρίου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Κατεπείγουσες ρυθμίσεις για την απρόσκοπτη έναρξη του σχολικού έτους 2015-2016 και την εύρυθμη λειτουργία των σχολικών μονάδων» (Α΄ 108), ια) της από 25 Σεπτεμβρίου 2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Τροποποίηση του άρθρου 13 του ν.4111/2013 (Α΄ 119) και ιβ) της από 7-10-2015 Πράξης Νομοθετικού Περιεχομένου «Ρύθμιση κατεπειγόντων θεμάτων των Υπουργείων Εργασίας, Κοινωνικής Ασφάλισης και Κοινωνικής Αλληλεγγύης, Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού, Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων και Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων», (Α΄ 127).

Τύπος

Σχέδιο νόμου

Υπουργείο

Οικονομικών

Επιτροπή

Διαρκής Επιτροπή Οικονομικών Υποθέσεων

Φάση Επεξεργασίας

Έτοιμα για συζήτηση στη Βουλή

Ημερ/νια Φάσης επεξεργασίας

10/11/2015

Το φωτοτυπημένο σ/ν ή π/ν δεν αποτελεί το τελικό κείμενο διότι εκκρεμούν ορθογραφικές και συντακτικές διορθώσεις

αιτιολογική έκθεσηδιατάξεις σχεδίου νόμοέκθεση γενικού λογιστηρίου του κράτουειδική έκθεση (άρθρο 75 παρ 3 του Σ)

Ημ. Κατάθεσης

03/11/2015

Εισηγητές

Δημήτριος Βέττας

Άννα-Μισέλ Ασημακοπούλου

Σχετικές Συνεδριάσεις Επιτροπής

10/11/2015 11:00

 

ΣΧΕΤΙΚΑ

 Άρχισαν οι Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου: ΕΒΖ και ληξιπρόθεσμες οφειλές (27/03/2015)

 ΟΙ 44 ΠΡΑΞΕΙΣ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΠΟΥ ΕΚΔΟΘΗΚΑΝ ΑΠΟ 07.10.2009 ΕΩΣ 11.10.2013

 ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΚΑΙ ΝΟΜΟΙ «ΚΟΚΤΕΙΛ»

 GRECO: Δικαστές, εισαγγελείς και βουλευτές οι άρχοντες της διαφθοράς στην Ελλάδα

 

Για τα πρακτικά:

Παρανομίες διετίας 2012-2014, όπως τις κατέγραψε ο ΣΥΡΙΖΑ Μελέτη όπου γίνεται λόγος και για “πράξεις εκτροπής από το δημοκρατικό πολίτευμα”, ήτοι για 24 Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, με παράκαμψη του κοινοβουλίου και κατά παράβαση του συντάγματος. Η μία από αυτές αφορούσε το λουκέτο στην ΕΡΤ και δεν κυρώθηκε ποτέ με από τη Βουλή.

Τσίπρας vs Τσίπρα για τις Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου

5 comments on “ΝΕΑ ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΗ ΕΚΤΡΟΠΗ: Σε μόλις 99 μέρες, η εκτελεστική εξουσία νομοθέτησε 12 φορές

  1. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ-ΤΣΙΠΡΑΣ ΣΕ ΝΕΟ ΠΡΑΞΙΚΟΠΗΜΑ ΚΑΤΑ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
    Κλείνουν το μαγαζί της Ζωής. Καταργούν με πράξη νομοθετικού περιεχομένου το Φθινόπωρο, το Χειμώνα και την Ανοιξη!

    Tσίπρας-Παυλόπουλος σε ένα νέο ρεσιτάλ κατά της δημοκρατίας κλείνουν το μαγαζί (Βουλή) καθότι διαπιστώνουν ότι βρίσκεται στο έλεος της Ζωής Κωνσταντοπούλου.

    Πρόκειται για ένα νέο επεισόδιο κατάλυσης της Δημοκρατίας τα τελευταία χρόνια που έρχεται να προστεθεί στις πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου και σε μια σωρεία αντιδημοκρατικών μεθοδεύσεων των εκάστοτε κυβερνώντων.

    O Tσίπρας επειδή δεν μπορεί να ελέγξει την Κωνσταντοπούλου αποφάσισε να κλείσει το μαγαζί της.

    Η χώρα βρίσκεται στο έλεος των αντιδημοκρατικών μεθοδεύσεων της κυβέρνησης πρώτη φορά αριστερά.

    Η επόμενη κίνηση θα είναι να κατεβάσουν τα τανκς στους δρόμους!

    Μια καλή ιδέα είναι να καταργήσουν με πράξη νομοθετικού περιεχομένου το Φθινόπωρο, το Χειμώνα και την Ανοιξη.

    Ετσι θα είναι διαρκώς καλοκαίρι και θα κυβερνάνε με τα θερινά τμήματα…

    http://kourdistoportocali.com/post/46217/vouli

  2. ΑΠΟΣΠΑΣΜΑΤΑ ΑΠΟ ΤΗΝ Εισήγηση της Άννας-Μισέλ Ασημακοπούλου


    Ας τις πάρουμε μια-μια τις 12 πράξεις, για να δούμε τι λένε. Θα ομαδοποιήσω κι εγώ όπως ο εισηγητής του ΣΥΡΙΖΑ, τις 5 πρώτες διότι αφορούν στην τραπεζική αργία και στα capital controls. Τι μας λέγατε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι του ΣΥΡΙΖΑ, πριν από τις 28 Ιουνίου που είναι η ημερομηνία της πρώτης πράξεως νομοθετικού περιεχομένου; Δέκα μέρες νωρίτερα ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και μέλος της επιτροπής οικονομικών σήμερα, κύριος Σακελλαρίδης, με γεμάτο το στόμα έλεγε: «Δεν υπάρχει καμία περίπτωση για capital controls. Οι καταθέσεις είναι διασφαλισμένες και το τραπεζικό σύστημα είναι ισχυρό.». Μάλιστα, μας έλεγε ότι είναι κακόβουλα, ανυπόστατα και καταστροφολογικά αυτά τα σενάρια και δεν είναι καθόλου υπεύθυνο να κυκλοφορούν αυτά τα σενάρια.

    Να σας πω κάτι που δεν το ανέφερε ο Εισηγητής σας. Οι τρεις πρώτες Πράξεις Νομοθετικού Περιεχομένου, κ. Εισηγητά, είναι εκπρόθεσμες. Πότε έπρεπε να έχουν έρθει; Έπρεπε να έχουν έρθει πριν τις εκλογές. Βέβαια τελειώσανε οι εκλογές τώρα, αλλά έπρεπε να έχουν έρθει πριν τις εκλογές. Θα μου πείτε «τι σε νοιάζει που είναι εκπρόθεσμες, αφού κλείσανε οι Τράπεζες και έχουμε capital controls».
    ….
    Η τέταρτη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου έχει και την άλλη μεγάλη επιτυχία της Κυβερνήσεώς σας, η αύξηση του ΦΠΑ στα ξενοδοχεία. Για να μην ξεχνιόμαστε. Η πέμπτη Πράξη Νομοθετικού Περιεχομένου έχει κ. Μάρδα την περίφημη ανάθεση με εξωφρενικές αμοιβές στους Συμβούλους, νομίζω του κ. Βαρουφάκη;

    http://asimakopoulou.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=1397:-12-&catid=54:2012-09-24-17-11-20&Itemid=101

  3. Σωρρηδόν φέρνει η κυβέρνηση Τσίπρα «άσχετες», προχειρογραμμένες και «ύποπτες» τροπολογίες

    Χρήστος Μπόκας 30/03/2017

    Σε κύρωση για τις σχέσεις ΕΕ-Μογγολίας φέρνουν αλλαγές στον υπαλληλικό κώδικα – Οι φορολογούμενοι και όχι ο εργολάβος θα πληρώνουν τυχόν ζημίες σε αυτοκινητόδρομο

    «Βιομηχανία» ρουσφετολογικών ρυθμίσεων ή πρωτοφανής νομοθετική προχειρότητα; Παρά τις κυβερνητικές και κοινοβουλευτικές δεσμεύσεις για πλήρη σεβασμό των κανόνων διαφανούς νομοθέτησης οι υπουργοί συνεχίζουν με αμείωτο ρυθμό να «βομβαρδίζουν» την Βουλή με τροπολογίες της τελευταίας στιγμής. Στο «παρά πέντε» της ψήφισης νομοσχεδίων ή στα «μαύρα μεσάνυχτα» περνούν σχεδόν «εν κρυπτώ» ακόμα και από τους δικούς τους βουλευτές, διατάξεις «αμφιβόλου ποιότητας» ή σε αρκετές περιπτώσεις για την εξυπηρέτηση «φίλων», «κολλητών» και «ημέτερων».

    Πρακτική που στοχεύει στον αιφνιδιασμό της εθνικής αντιπροσωπείας και της αντιπολίτευσης καθώς στις περισσότερες των περιπτώσεων ισχύει το ρητό «ουδέν λάθος αναγνωρίζεται μετά την αποχώρηση από το ταμείο».

    Είναι χαρακτηριστικό ότι σε ενσωμάτωση ευρωπαϊκής οδηγίας που ψηφίστηκε χθες από την Ολομέλεια προστέθηκαν συνολικά 18 τροπολογίες (16 υπουργικές – 2 βουλευτικές) με άσχετο αντικείμενο και ελλιπή τεκμηρίωση κοστολόγησης καθώς το Γενικό Λογιστήριο του Κράτους αναφέρει σε ορισμένες περιπτώσεις πως δεν παρασχέθηκαν τα απαραίτητα στοιχεία από τα αρμόδια υπουργεία. Μεταξύ άλλων, οι ρυθμίσεις προβλέπουν την μείωση των τελών ανάπτυξης και εκσυγχρονισμού των περιφερειακών αεροδρομίων, την δυνατότητα σύναψης ειδικών συμφωνιών «συμπαραγωγής και συνδιαφήμισης του ΕΟΤ, που δεν μπορούν εκ της φύσης και της ιδιαιτερότητάς τους να αποτελούν αντικείμενο διαγωνιστικών διαδικασιών», την καταβολή επιδόματος στον Συντονιστή της ΕΕΔΑ κ.α.

    Ρουσφέτι σε εργολάβους

    Επίσης, τροπολογία που κατατέθηκε στο παρά πέντε της ψήφισης του νομοσχεδίου μετακυλύει από τις εταιρείες διαχείρισης στους φορολογούμενους την ζημιογόνο χρήση του οδικού άξονα «Τρίπολη – Κόρινθος – Καλαμάτα»! Ειδικότερα, προβλέπει πως η λειτουργία του έργου το οποίο διαχειρίζεται η κοινοπραξία «Μορέας», θα επιδοτείται από το εθνικό σκέλος του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, το οποίο θα καλύπτει με χρήματα των ελλήνων φορολογούμενων τις ζημιές, εφόσον ο δρόμος δεν βγάζει τα έξοδά του ή δεν έχει κέρδος με βάση τον όγκο διελεύσεων των οχημάτων.

    Το θέμα προκάλεσε την σφοδρή αντίδραση των κομμάτων της αντιπολίτευσης με τον κ. Νίκο Δένδια (ΝΔ) να μιλά για «ρουσφέτι» στους εργολάβους. Από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ ο κ. Χρήστος Μαντάς υποστήριξε ότι η κυβέρνηση εφαρμόζει τον ισχύοντα νόμο προκαλώντας ωστόσο απορίες καθώς αν υπάρχει νόμος για ποιο λόγο χρειάζεται η τροπολογία, ενώ ο κ. Γιώργος Αμυράς (Ποτάμι) ανταπάντησε: «Τι έγινε κ. Μαντά; Εσείς ως ΣΥΡΙΖΑ είχατε καταγγείλει στη σύμβαση παραχώρησης αυτή τη διάταξη ως χαριστική. Λέγατε φτιάχνουν τους δρόμους για να κερδίζει ο κάθε Μπόμπολας, κι όταν θα χάνουν λεφτά το δημόσιο κι οι φορολογούμενοι θα τσοντάρουν στον κ. Μπόμπολα κ. Μαντά;».

    Η συζήτηση ωστόσο επεκτάθηκε και στην γενικότερη πρακτική της κυβέρνησης να «βομβαρδίζει» το κοινοβούλιο με άσχετες και προβληματικές τροπολογίες με αποτέλεσμα η υφυπουργός Οικονομικών Κατερίνα Παπανάτσιου να πει πως «η μεγάλη πλειοψηφία αφορά ρυθμίσεις με θετικό κοινωνικό πρόσημο»!

    Παράλληλα, επιχείρησε να δείξει ότι η σημερινή κυβέρνηση δεν «παραβιάζει» τον ρυθμό κατάθεσης τροπολογιών των τελευταίων ετών λέγοντας ότι το 2015 κατατέθηκαν 130 τροπολογίες σε 24 νομοσχέδια, το 2016 ψηφίστηκαν 303 τροπολογίες σε 91 νομοσχέδια όταν το 2014 σε 48 νομοσχέδια κατατέθηκαν 267.

    Προχειρότητα

    Εκτός των παραπάνω, αρκετές τροπολογίες αποκαλύπτουν και την προχειρότητα με την οποία αντιμετωπίζουν ορισμένα υπουργεία το νομοθετικό έργο. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλές από τις ρυθμίσεις που καταφθάνουν το τελευταίο διάστημα στην Βουλή έρχονται να διορθώσουν πρόσφατα ψηφισμένους νόμους. Το «ρεκόρ» διορθώσεων κατέχει ο νόμος δια χειρός Γιώργου Καρτρούγκαλου για το νέο ασφαλιστικό σύστημα ενώ ακολουθούν οι νόμοι που εισηγήθηκε το υπουργείο Εσωτερικών και Διοικητικής Ανασυγκρότησης.

    Προκειμένου δε να κρύψουν την απαράμιλλη προχειρότητα σκαρφίζονται μεθόδους που ξεπερνούν τα όρια της νομοθετικής γραφικότητας. Για παράδειγμα θέτουν ως τίτλο «τροποποίηση διατάξεων» νόμου του 2007 προσθέτοντας στην συνέχεια και με «ψιλά» γράμματα «όπως αντικαταστάθηκαν (σ.σ. οι διατάξεις του 2007) με νόμο του 2016»!.

    Αλλάζει ξανά ο υπαλληλικός κώδικας

    Την συγκεκριμένη «λογική» ακολουθεί και νέα τροπολογία που κατατέθηκε χθες το βράδυ στην Βουλή, σε κύρωση που καθορίζει την εταιρική σχέση Ε.Ε. και της Μογγολίας και αναμένεται να ψηφιστεί σήμερα. Η νέα 17σέλιδη ρύθμιση με υπόνοιες εξυπηρέτησης και τακτοποίησης «των δικών μας παιδιών» αλλάζει εκ νέου βασικές αρχές του υπαλληλικού κώδικα για την επιλογή προϊσταμένων που ψηφίστηκε το 2016 από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

    Υπενθυμίζεται ότι πριν από λίγες εβδομάδες ο κ. Γιάννης Κουτσούκος (Δημ. Συμπαράταξη) με ερώτηση που κατέθεσε προς την κυρία Όλγα Γεροβασίλη κατήγγειλε πως «η κυβέρνηση γράφει στα παλαιότερα των υποδημάτων της, τις προβλέψεις του υπαλληλικού κώδικα για τις διαδικασίες, τα κριτήρια και τα όργανα επιλογής των προϊσταμένων προκειμένου να οικοδομήσει τους κομματικούς της μηχανισμούς στην απέλπιδα προσπάθειά της για παραμονή στην εξουσία»

    Με την νέα τροπολογία, προβλέπεται μεταξύ άλλων ότι για την επιλογή προϊσταμένων της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) επιλέγονται υπάλληλοι με τουλάχιστον 3ετή εμπειρία σε θέματα οικονομικής διαχείρισης ή με 2ετή αν δεν υπάρχουν αντί 5ετούς εμπειρίας που απαιτεί το ισχύον καθεστώς.

    Άλλη παράγραφος καταργεί τις διατάξεις που προέβλεπαν ότι για την επιλογή προϊστάμενου μετράται η προϋπηρεσία των αποσπασμένων υπαλλήλων που διανύθηκε στη Μόνιμη Ελληνική Αντιπροσωπεία της Ε.Ε. ή σε όργανά της ή σε διεθνείς οργανισμούς, σε Ανεξάρτητες Αρχές ή στο Σώμα Επιθεωρητών Δημόσιας Διοίκησης. Πηγές μάλιστα από την αντιπολίτευση αναγνωρίζουν «εκδικητικά» στοιχεία που στοχεύουν και στην παράκαμψη υπαλλήλων που στο παρελθόν είχαν αιρετή θέση (βουλευτές, δήμαρχοι, περιφερειάρχες) καθώς πλέον δεν θα λογίζεται εκείνη η θητεία στον υπολογισμό της προϋπηρεσίας.

    http://www.protothema.gr/politics/article/666893/sorridon-fernei-i-kuvernisi-ashetes-proheirogrammenes-kai-upoptes-tropologies/

  4. ΜΕ ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΠΕΡΑΣΑΝ ΣΤΗΝ ΤΤΕ ΤΑ ΤΑΜΕΙΑΚΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ

    ΦΕΚ A 41/2015:

    ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ

    Κατεπείγουσα ρύθμιση για τη μεταφορά ταμειακών διαθεσίμων των Φορέων Γενικής Κυβέρνησης προς επένδυση στην Τράπεζα της Ελλάδος.

    Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ
    ΤΗΣ ΕΛΛΗΝΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

    Έχοντας υπόψη:

    1. Την παράγραφο 1 του άρθρου 44 του Συντάγματος.

    2. Την έκτακτη περίπτωση εξαιρετικά επείγουσας και απρόβλεπτης ανάγκης για τη μεταφορά ταμειακών δι− αθεσίμων των Φορέων Γενικής Κυβέρνησης και των Οργανισμών Τοπικής Αυτοδιοίκησης α ́ και β ́ βαθμού προς επένδυση στην Τράπεζα της Ελλάδος.

    3. Τη σχετική πρόταση του Υπουργικού Συμβουλίου, αποφασίζουμε:

    Άρθρο Πρώτο

    Οι Φορείς της Γενικής Κυβέρνησης, όπως αυτοί προσδιορίζονται από το ισχύον «Μητρώο Φορέων Γενικής Κυβέρνησης» που τηρείται με ευθύνη της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής και οι Οργανισμοί Τοπικής Αυτοδιοίκησης α ́ και β ́ βαθμού, υποχρεούνται να καταθέτουν τα ταμειακά τους διαθέσιμα και να μεταφέρουν τα κεφάλαια προθεσμιακών τους καταθέσεων σε λογαριασμούς ταμειακής διαχείρισης που τηρούν στην Τράπεζα της Ελλάδος, κατά παρέκκλιση κάθε άλλης γενικής ή ειδικής διάταξης ή διαδικασίας. Από την υποχρέωση αυτή εξαιρούνται τα κεφάλαια που απαιτούνται για την κάλυψη των ταμειακών τους αναγκών για το επόμενο δεκαπενθήμερο, καθώς και τα κεφάλαια που έχουν κατατεθεί από τους ανωτέρω φορείς στο Ταμείο Παρακαταθηκών και Δανείων. Εξαιρούνται επίσης οι Δημόσιες Επιχειρήσεις κατά την έννοια της παραγράφου 5, οι Δημόσιοι Οργανισμοί κατά την έννοια της παραγράφου 6 του άρθρου 1 του Ν.3429/2005 (Α ́ 314) καθώς και οι Φορείς Κοινωνικής Ασφάλισης, οι οποίοι δύνανται να μεταφέρουν τα ως άνω αναφερόμενα κεφάλαια στην Τράπεζα της Ελλάδος για τον ίδιο σκοπό.

    Επί των κεφαλαίων που είναι κατατεθειμένα ή θα κατατεθούν στους ανωτέρω λογαριασμούς της Τράπεζας της Ελλάδος εφαρμόζονται οι διατάξεις της περίπτωσης ζ’ της παραγράφου 11 του άρθρου 15 του Ν. 2469/1997 (Α’ 38), όπως ισχύουν.

    Άρθρο Δεύτερο

    Η ισχύς της παρούσας, η οποία θα κυρωθεί νομοθετι− κά κατά το άρθρο 44 παράγραφος 1 του Συντάγματος, αρχίζει από 17.3.2015.

    Αθήνα, 20 Απριλίου 2015 Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΤΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ

    ΠΡΟΚΟΠΙΟΣ Β. ΠΑΥΛΟΠΟΥΛΟΣ

    Ο ΠΡΩΘΥΠΟΥΡΓΟΣ

    ΑΛΕΞΙΟΣ Π. ΤΣΙΠΡΑΣ

    ΤΑ ΜΕΛΗ ΤΟΥ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟΥ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟΥ

    ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΡΑΓΑΣΑΚΗΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΒΟΥΤΣΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΣΤΑΘΑΚΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΑΜΜΕΝΟΣ, ΑΡΙΣΤΕΙΔΗΣ − ΝΙΚΟΛΑΟΣ − ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΠΑΛΤΑΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΛΑΦΑΖΑΝΗΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΣ,
    ΓΙΑΝΗΣ ΒΑΡΟΥΦΑΚΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΣΚΟΥΡΛΕΤΗΣ,
    ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΚΟΥΡΟΥΜΠΛΗΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΠΑΠΠΑΣ,
    ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΦΛΑΜΠΟΥΡΑΡΗΣ, ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΝΙΚΟΛΟΥΔΗΣ, ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΚΑΤΡΟΥΓΚΑΛΟΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΝΟΥΣΗΣ,
    ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΠΟΥΛΟΥ, ΘΕΟΔΩΡΟΣ ΔΡΙΤΣΑΣ, ΕΛΕΝΑ ΚΟΥΝΤΟΥΡΑ, ΧΡΗΣΤΟΣ ΣΠΙΡΤΖΗΣ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΞΥΔΑΚΗΣ, ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΡΑΚΗΣ, ΙΩΑΝΝΗΣ ΤΣΙΡΩΝΗΣ, ΕΥΑΓΓΕΛΟΣ ΑΠΟΣΤΟΛΟΥ, ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΧΟΥΝΤΗΣ, ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ ΤΣΑΚΑΛΩΤΟΣ, ΟΛΓΑ− ΝΑΝΤΙΑ ΒΑΛΑΒΑΝΗ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΜΑΡΔΑΣ, ΘΕΑΝΩ ΦΩΤΙΟΥ, ΟΥΡΑΝΙΑ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΥ, ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΣΤΡΑΤΟΥΛΗΣ, ΑΝΔΡΕΑΣ ΞΑΝΘΟΣ

    η συνέχεια εδώ :

    ΜΕ ΠΡΑΞΗ ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΟΥ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΟΥ ΠΕΡΑΣΑΝ ΣΤΗΝ ΤΤΕ ΤΑ ΤΑΜΕΙΑΚΑ ΔΙΑΘΕΣΙΜΑ

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.