PSI: Άνοιξαν διάπλατα οι δρόμοι αποζημίωσης από τις Τράπεζες ;;;;

omologa_0

Αρχές Μαρτίου 2014,  Δικαστήριο της Βιέννης εξέδωσε πρωτόδικη απόφαση με την οποία υποχρέωσε αυστριακή ιδιωτική τράπεζα να καταβάλει αποζημίωση ύψους περίπου 88.000 ευρώ σε πελάτη της, και συγκεκριμένα στον πρώην γενικό διευθυντή της αυστριακής Δημόσιας Εταιρείας Ενέργειας, Χανς Χάιντερ, διότι τον είχε συμβουλεύσει λανθασμένα στην αγορά ελληνικών ομολόγων. Διαβάστε ενδεικτικά το άρθρο του Νίκου Μανεσιώτη.

Τέλη Μαρτίου, η Ολομέλεια του ΣΤΕ εξέδωσε δυο αποφάσεις με τις οποίες απερρίφθησαν αιτήσεις ακυρώσεως κατά πράξεων που εξεδόθησαν σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου πρώτου (παρ.1-11) του ν.4050/2012 «Κανόνες τροποποιήσεως τίτλων, εκδόσεως ή εγγυήσεως του Ελληνικού Δημοσίου, με συμφωνία των Ομολογιούχων».

Συγκεκριμένα, η Ολομέλεια του ΣΤΕ με τις υπ. αριθμόν 1116 και 1117/2014απέρριψε όλους τους ισχυρισμούς των περίπου επτά χιλιάδων Ελλήνων και Γερμανών κατόχων ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου (φυσικών προσώπων, ΝΠΔΔ, ΝΠΙΔ, σωματείων, Εμπορικό και Βιομηχανικό Επιμελητήριο, Εθνικός Οργανισμός Φαρμάκων, ΕΔΟΕΑΠ, φαρμακευτικών εταιρειών, ΤΕΙ Καβάλας, κ.λπ.) που ζήταγαν να ακυρωθούν: 1) η υπ’ αριθμ. 5/24.2.2012 Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, 2) η από 24.2.2012 Πρόσκληση του Ελληνικού Δημοσίου, που εκδόθηκε από τον Ο.Δ.ΔΗ.Χ., 3) η από 9.3.2012 Πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος, 4) η υπ’ αριθμ. 10/9.3.2012 Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου και 5) η υπ’ αριθμ. 2/20964/0023Α/9.3.2012 απόφαση του Αναπληρωτή Υπουργού Οικονομικών, και τους επέβαλε τα δικαστικά έξοδα.

Προσωπικά, και για λόγους που θα εξηγήσω άλλη φορά, διαφωνώ κάθετα με τις αποφάσεις του ΣΤΕ αλλά δεν έχει σημασία. Σημασία έχει ότι οι αποφάσεις υπάρχουν και ότι σύμφωνα με νομικούς κύκλους, από μονές τους αλλά και σε συνδυασμό με την αυστριακή και άλλες αποφάσεις, ανοίγουν διάπλατα τους δρόμους αποζημίωσης από τις Τράπεζες, τόσο των ομολογιούχων -επενδυτων – αποταμιευτών, όσο και εκείνων που έλαβαν ομόλογα ως εξόφληση υποχρεώσεων του Ελληνικού Δημοσίου απέναντί τους (απολυμένοι πρώην υπάλληλοι Ολυμπιακής Αεροπορίας, εταιρείες του χώρου της υγείας).

Και αυτό επειδή θεωρούν ότι:

α) η αυστριακή απόφαση και το Ενωσιακό Χρηματοπιστωτικό Δίκαιο προσφέρουν νομολογία – μπούσουλα για τη μάχη των ομολογιούχων κατά τραπεζών στα Ελληνικά Δικαστήρια

β) το ΣτΕ διατύπωσε σημαντικές σκέψεις και ανάδειξε ζητήματα που θα έχουν ουσιώδη θετική επίδραση στην διεκδίκηση αποζημιώσεων των επενδυτών από τις τράπεζες που λειτούργησαν ως «πωλητές» των ομολόγων και «επενδυτικοί σύμβουλοι».

γ) οι τράπεζες, ως διαθέτες των προϊόντων αυτών, ενεργά -και σε πολλές περιπτώσεις επιθετικά- με συνοπτικές και όχι πάντοτε σύννομες διαδικασίες φρόντιζαν να πουλούν ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου στους πελάτες τους χρησιμοποιώντας την εξ ορισμού ειδική σχέση εμπιστοσύνης που ο κάθε καταθέτης έχει με την δική του τράπεζα συχνότατα παραβιάζοντας κάθε Εθνική και -κυρίως- Κοινοτική νομοθεσία και πρώτα απ όλα τις Κοινοτικές οδηγίες MIFID I & MIFID II.

δ) η ευθύνη των τραπεζών είναι πρόδηλη και δικαστικά αναγνωρισμένη στην περίπτωση της διάθεσης των ομολόγων Lehman Brothers. ( ενδεικτικά: Πολυμελές Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης, απόφαση 19932/2009 και η σχετική  Έγγραφη Σύσταση – Πόρισμα του συνήγορου του καταναλωτή)

Χρήσιμη βέβαια είναι και η απόφαση της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς που επέβαλε πρόστιμο 300.000 ευρώ στην CITIBANK INTERNATIONAL PLC για παράβαση των κανόνων συμπεριφοράς κατά την παροχή επενδυτικών συμβουλών αναφορικά με επενδυτικά προϊόντα που είχαν εκδοθεί από τον επενδυτικό οίκο Lehman Brothers. 

 

Πώς εφαρμόσθηκε το Πρόγραμμα Οικειοθελούς (sic) Ανταλλαγής Ομολόγων:



Ποιοι ήσαν κατά την Ανταλλαγή Ομολόγων οι «Ομολογιούχοι»;

Εδώ κρύβεται και «το κλειδί» για την ερμηνεία πολλών που συμβαίνουν έως και σήμερα, ιδιαίτερα με το Πρόγραμμα Ανακεφαλαιοποίησης των Τραπεζών μέσω του Ταμείου Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητος (T.X.Σ.), το οποίο «προικοδοτήθηκε» από τα Ευρωπαικά Κράτη από κοινού (αφού σε αυτά πλέον πέρασε η «κυριότητα» των Νέων Ελληνικών Ομολόγων) με 50 δισεκατομμύρια ευρώ, για την κάλυψη του Δείκτη Κεφαλαιακής Επαρκείας τους σε ανεκτά επίπεδα, κυρίως για τις ζημίες που υπέστησαν από το PSI.

Γιατί έγινε αυτό; Γιατί σύμφωνα με την Πρόσκληση και το Πληροφοριακό Δελτίο με ημερομηνία 24/02/2012 που εκδόθηκε και δημοσιεύθηκε από την Ελληνική Δημοκρατία, όπως προβλέπεται στην Σελίδα 2 με επικεφαλίδα «Ορισμοί», ομολογιούχοι δεν ήσαν οι «τελικοί αποδέκτες-φυσικοί κύριοι και κάτοχοι», αλλά οι «Φορείς του Συστήματος Παρακολούθησης Συναλλαγών επί Τίτλων με Λογιστική Μορφή (‘Αυλοι Τίτλοι)- ΣΠΑΤ» και ΜΟΝΟΝ οι «Φορείς του Αντίστοιχου Συστήματος Εκκαθάρισης Εκδότη θα δικαιούνται να υποβάλλουν Εντολές Συμμετοχής», δηλαδή μόνον οι Τράπεζες. (Σελ. 3 «Ομολογιούχοι»).

‘Αρα, κατά την διαδικασία αυτή, οι –ας τους ονομάσουμε εδώ– «Τελικοί Αποδέκτες», δηλαδή τα Φυσικά Πρόσωπα, οι Εργαζόμενοι της πρώην Ολυμπιακής Αεροπορίας, οι Εταιρείες του χώρου των Υπηρεσιών Υγείας,, τα Πανεπιστημιακά Ιδρύματα, ο ΟΕΚ, τα Ασφαλιστικά Ταμεία, η Εκκλησία της Ελλάδος κλπ, ΔΕΝ συμμετείχαν στην διαδικασία Ανταλλαγής, αλλά η συμμετοχή τους «διαπιστώθηκε» μέσω της αποστολής του σχετικού εντύπου (Θα ήταν ιδιαίτερα ενδιαφέρον να μπορούσαμε έστω και εκ των υστέρων να διαπιστώναμε την ακρίβεια της σχετικής διαδικασίας).

 

Οι Ευθύνες των Τραπεζών κατά την διάθεση των Ομολόγων

• Την επιλήψιμη περίοδο μετά τον Νοέμβριο του 2009 που οι Τράπεζες με δική τους απόφαση και ευθύνη (καθώς δεν τελούσαν σε υπηρεσιακή σχέση ιεραρχίας με τον Υπουργό Οικονομικών), ως Ανώνυμες Εταιρείες εισηγμένες σε Οργανωμένη Αγορά, εκ των Βασικών Διαπραγματευτών δε του Ελληνικού Δημοσίου Χρέους (“Primary Dealers” διέθεταν τα ομολόγα του Ελληνικού Δημοσίου στο «Αποταμιευτικό Κοινό», γνώριζαν πολύ καλά, καλύτερα μεταξύ ΟΛΩΝ, ακόμη και των Διεθνών Τραπεζικών Κολοσσών, ότι ο Εκδότης ΤΗΝ ΣΥΓΚΕΚΡΙΜΕΝΗ ΕΠΙΛΗΨΙΜΗ ΧΡΟΝΙΚΗ ΠΕΡΙΟΔΟ ήταν ΠΑΝΗΓΥΡΙΚΟΤΑΤΑ ΚΑΙ ΠΡΟΦΑΝΕΣΤΑΤΑ ΑΦΕΡΕΓΓΥΟΣ.

Την συγκεκριμένη περίοδο, το “GREEK SPREAD OVER THE GERMAN BUND” («GRKSPD”), ενώ έως τον Σεπτέμβριο του 2009 ήταν στις 115 μονάδες περίπου, (1,15%+G.B.) και η Διαβάθμιση των Ελληνικών Ομολόγων ήταν στο «ΑΑΑ», τον Ιανουάριο του 2011 είχε φτάσει στις 950 μονάδες βάσης (9,5%+) και η βαθμολόγηση των ομολόγων ήταν στο “CCC” ( “Selective Default”, ή «Επιλεκτική Χρεοκοπία»), ένα βήμα δηλαδή πριν την «Άτακτη Χρεοκοπία».

Επομένως, ενώ ο Κόσμος των Αγορών εσείετο και οι Πάντες Παγκοσμίως (“Sovereign Funds, Pension Funds”, «Private Equities», Κράτη Ολόκληρα), προσπαθούσαν να «ξεφορτώσουν» παντί τρόπω και μέσω, τα «Ελληνικά Ομόλογα, οι Τράπεζες, ως “Primary Dealers” του Ελληνικού Δημόσιου Χρέους, γνώριζαν, ΠΕΡΑΝ ΠΑΣΗΣ ΑΜΦΙΒΟΛΙΑΣ, τους Προφανείς και Απόλυτα Βέβαιους Κινδύνους Χρεοκοπίας του Εκδότη, δηλαδή της Ελληνικής Δημοκρατίας.

Καθ’ όλη την διάρκεια της δραματικής κατακρήμνισης των Ελληνικών Ομολόγων, κι ενώ παγκοσμίως, ήδη από το 2009, είχαν ήδη αρχίσει να προβαίνουν όλες οι Τράπεζες διεθνώς σε συστηματική ρευστοποίηση (από ένα σύνολο άνω των 150 δισεκατομμυρίων ευρώ που διακατείχαν κυρίως μεγάλες Γερμανικές Τράπεζες και ακολούθως Γαλλικές Τράπεζες έφθασαν στις παρυφές του PSI να έχουν μόνον περί τα 40 δισεκατομμύρια ευρώ), οι Ελληνικές Τράπεζες με προεξάρχουσα την Τράπεζα της Ελλάδος (κατά την διαχείριση του Κοινού Κεφαλαίου των ΝΠΔΔ) συνέχιζαν παραδόξως την επενδυτική τους προτίμηση προς τα ΟΕΔ, ενώ ήδη, από τον Δεκέμβριο του 2009, αυτά είχαν εισέλθει σε «επικίνδυνη ζώνη», “non-investment grade”.

Στην διαπίστωση αυτή προέβη και η Εποπτική Αρχή της Κύπρου (Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς Κύπρου), η οποία με ανακοίνωση-καταπέλτη στην επίσημη ιστοσελίδα της αποφαίνεται ότι από τον Δεκέμβριο του 2009, οπότε μεσολάβησε η τριπλή υποβάθμιση των Ελληνικών Ομολόγων, αυτά είχαν πλέον απολέσει την «επενδυτική τους διαβάθμιση», είχαν εισέλθει στην ζώνη «αυξημένου ρίσκου», ήσαν δε ήδη από τον Μάρτιο του 2010 «Ομόλογα ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ – JUNK».

Και παρ’ όλα αυτά, δέχθηκαν να διαθέσουν τα ΟΕΔ σε ανυποψίαστους πολίτες, παρά την προφανέστατη και βεβαία γνώση τους ότι η διάθεση των Ομολόγων που διέθεταν θα προκαλούσε ΜΕ ΒΕΒΑΙΟΤΗΤΑ ΖΗΜΙΑ, την οποία και τελικά προξένησαν, με τέτοιο τρόπο που οι «τελικοί δικαιούχοι» «εκόντες-άκοντες» επενδυτές, εγκλωβίστηκαν σε μια προδιαγεγραμμένη «περιουσιακή σφαγή».

Αλλά οι ευθύνες των Τραπεζών δεν εξαντλούνται μόνο σε αυτό το επίπεδο, δηλαδή στο γεγονός ότι αποδέχθηκαν την διάθεση ομολόγων με αυτά τα χαρακτηριστικά και παραβίασαν την υποχρέωση ενημέρωσης του επενδυτικού κοινού.

Για την ολοκλήρωση αυτής της διαδικασίας που ανέλαβαν, έπρεπε να ακολουθηθεί ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ μια σειρά ΤΥΠΟΠΟΙΗΜΕΝΩΝ και ΟΥΣΙΑΣΤΙΚΩΝ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΩΝ.

Ποιες όμως είναι αυτές οι διαδικασίες;

Κατ’ αρχήν, όταν τα προϊόντα συμπεριλαμβάνονται εν γένει στις «κινητές» αξίες, δηλ. ομόλογα, μετοχές, κλπ, είναι απαραίτητο να ενημερωθεί ο εν δυνάμει επενδυτής για τους κινδύνους που αυτά φέρουν, ΠΡΟ, φυσικά, της συμβάσεως που θα υπογράψει ο επενδυτής.

Εξ ού και τα σχετικά έγγραφα που απαιτούνται για την παροχή αυτών των υπηρεσιών φέρουν ΣΑΦΩΣ τον τίτλο «Εντυπα ΠΡΟΣΥΜΒΑΤΙΚΗΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗΣ», δηλαδή ΠΡΙΝ από την υπογραφή της συμβάσεως.

Κατά την υπογραφή της συμβάσεως αυτής, καλουμένης «ΣΥΜΒΑΣΕΩΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ», η οποία είναι αρκετά ογκώδης και σχεδόν συμπεριλαμβάνουσα όλη την κείμενη σχετική νομοθεσία του Ν.3606/2007, απαιτείται ο ειδικά εκπαιδευμένος –πιστοποιημένος κατόπιν εξετάσεων υπάλληλος– να συμπεριλάβει πληροφορίες για τον δυνάμει ενώπιόν του επενδυτή, που αφορούν σειρά πληροφοριών, συλλήβδην αποκαλούμενες «ΕΠΕΝΔΥΤΙΚΟ τρόπον τινά ΠΡΟΦΙΛ».

Αυτές έχουν ως σκοπό να διαγνώσουν με σαφήνεια το εάν ο δυνάμει επενδυτής, αντιλαμβάνεται με σαφήνεια και ευθαρσώς τους κινδύνους των υπηρεσιών που θα του παρασχεθούν, έχει σχετική γνώση και εμπειρία, έχει τα ανάλογα εισοδήματα, αποταμιεύσεις, κεφαλαιακά αποθέματα και κυρίως έχει δηλώσει με σαφήνεια την «Ανοχή Ρίσκου» (“Risk Tolerance”) που αυτός διαθέτει.

Επιπλέον, μετά την «αποϋλοποίηση» των μετοχών-ομολόγων που έγινε σχετικά προσφάτως, το 1999, είναι απαραίτητη για την νόμιμη κατοχή και άσκηση των επί των ενσωματωμένων στο χρεόγραφο δικαιωμάτων κυριότητος και επικαρπίας, «μεταγραφή» του αξιογράφου-χρεογράφου και ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ η ΠΡΟΓΕΝΕΣΤΕΡΗ εξατομικευμένη εγγραφή του στο «Σύστημα ‘Αυλων Τίτλων» (Σ.Α.Τ.) που τηρείται στην εταιρεία «ΕΧΑΕ» («Ελληνικά Χρηματιστήρια Ανώνυμος Εταιρεία») και η απόκτηση Αριθμού Μερίδος και Αριθμού Λογαριασμού Αξιών.

Αρα, συνοπτικά, για να αποκτήσει κάποιος την ιδιότητα του Επενδυτή, ώστε νομίμως να του παρασχεθούν Επενδυτικές Υπηρεσίες, από Τράπεζα ή ΑΕΠΕΥ, ΑΠΑΙΤΕΙΤΑΙ ΕΚ ΠΡΟΟΙΜΙΟΥ, ΠΡΙΝ του παρασχεθούν οι υπηρεσίες αυτές, να έχει αυτός υποβάλει ΕΓΓΡΑΦΗ ΑΙΤΗΣΗ απόκτησης Μερίδος στο Σ.Α.Τ. και να έχει ΥΠΟΓΡΑΨΕΙ την «Σύμβαση MIFID».

Θα έπρεπε λοιπόν να έχουν γίνει τα εξής 3 τινά, που αναφέραμε λεπτομερώς ανωτέρω:

1. Να έχει γίνει ΑΙΤΗΣΗ ΕΓΓΡΑΦΗΣ ΣΤΟ Σ.Α.Τ., με την οποία ταυτόχρονα να ΕΞΟΥΣΙΟΔΟΤΕΙΤΑΙ Η ΤΡΑΠΕΖΑ ΩΣ ΕΙΔΙΚΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΤΗΣ ΣΤΟ ΣΑΤ

2. Να έχει υπογραφεί η σύμβαση MIFID, και να παρασχεθεί ΠΛΗΡΗΣ ΠΡΟΣΥΜΒΑΤΙΚΗ ΠΛΗΡΟΦΟΡΗΣΗ

3. Να έχει υπογραφεί αίτηση του κάθε ενός από τους επενδυτές για την πίστωση στην επενδυτική του μερίδα του αντίστοιχου προς την αξίωσή του ομολόγου.

Και τι έκαναν στο μεταξύ οι Τράπεζες (με την έγκριση φυσικά και της ΤτΕ) στο μεταξύ;

1. Να συνδράμουν στο Ελληνικό Δημόσιο ώστε να προβεί σε «Διάθεση Πενταετών Ομολόγων στο ΑΠΟΤΑΜΙΕΥΤΙΚΟ Κοινό» (προσφέροντάς τους μάλιστα και το «γλύκισμα» της αφορολόγητης απόδοσης 6,10%) στις 26 Ιανουαρίου του 2010, ενώ ήδη η πορεία των spreads ακολουθούσε ξέφρενη ανοδική πορεία, ενώ γνώριζαν πάρα πολύ καλά, ότι η αντίστροφη μέτρηση είχε ήδη αρχίσει.

2. Να αποδεχθούν την πληρωμή τους με ΟΕΔ από το Ελληνικό Δημόσιο για εκχωρημένες σ’αυτές οφειλές του προς τις επιχειρήσεις του Κλάδου Υγείας, στην ονομαστική τους αξία, όταν δε ολοκληρώθηκε το PSI να απαρνηθούν την ζημία τους και να στραφούν με φορτικότητα εναντίον των εταιρειών για να πληρώσουν αυτές τα «σπασμένα», δηλαδή όλη τη ζημία που υπέστησαν οι Τράπεζες από το PSI των δικών τους ομολόγων, καθώς η παρούσα αξία των νέων Ομολόγων δεν έφθανε ούτε στο 30%..

3. Να αποδεχθούν την διάθεση του Ειδικού Ομολογιακού Δανείου προς εξόφληση των 2900 απολυμένων πρώην εργαζομένων στην Ολυμπιακή Αεροπορία, τον ΙΑΝΟΥΑΡΙΟ του 2011, ενώ ήδη τα ΟΕΔ είχαν μπει στην κατηγορία «JUNK” (986 μονάδες βάσης spread).

4. Ιδιαίτερα η ΤτΕ, ενώ η ίδια γνώριζε –λόγω της συμμετοχής της με απόλυτα πρωταγωνιστικό ρόλο στην Ανταλλαγή Ομολόγων– την δραματική τροπή που είχαν πάρει τα πράγματα, αντί να ερμηνεύσει κατά την ορθή ερμηνεία τον όρο «συντηρητική επένδυση διαθεσίμων Ασφαλιστικών Οργανισμών», και να αποστεί από οποιαδήποτε ενέργεια επενδύσεων σε ΟΕΔ και να προτιμήσει την τοποθέτηση σε ΕΓΕΔ που της επέτρεπε υπαλλακτικά ο Νόμος, τοποθέτησε ΕΚΟΝΤΩΝ ΑΚΟΝΤΩΝ των Διοικήσεων των Ασφαλιστικών Ταμείων σε ΟΕΔ με αποτέλεσμα την ασύλληπτη σε έκταση «φτωχοποίησή» τους. (Αλήθεια, θα ήταν πολύ χρήσιμο να ενημερωθούν οι Ελληνες Πολίτες Ασφαλισμένοι και συνταξιούχοι, και να μάθουν σε ποιες τιμές γίνονταν οι τοποθετήσεις αυτές, στην Ονομαστική Αξία ή στην Δευτερογενή Αγορά, όπου τουλάχιστον οι τιμές ήταν εξαιρετικά χαμηλές, ώστε να μετριασθεί η ζημία…).

5. Την ίδια χρονική περίοδο που οι Τράπεζες διέθεταν τα ήδη από τον Μάρτιο του 2010 κατά κοινή ομολογία «Ομόλογα ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ – JUNK» στο επενδυτικό κοινό, οι ίδιες είχαν ήδη κάνει τις προβλέψεις στις οικονομικές καταστάσεις τους για τις ζημίες τους από το PSI, για τις οποίες και ανακεφαλαιοποιήθηκαν.

 

πηγές:

kyroslawoffices.grcapital.greurolegal.eu,  kurier.at, enet.grgreekmoney.gr κλπ

 

ΣΧΕΤΙΚΑ/ ΣΥΜΠΛΗΡΩΜΑΤΙΚΑ/ ΧΡΗΣΙΜΑ :

 

– Πάνω από 10 δισ. θα λάβουν οι τράπεζες από το ΤΧΣ

– Ευρωπαϊκή Σύμβαση Δικαιωμάτων του Ανθρώπου (ΕΣΔΑ)

Greek Bail-Out: 77% went into the Financial Sector

– ΟΙ ΕΓΧΩΡΙΕΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ ΑΠΟ ΠΡΑΔΟΣΙΑΚΟΙ ΤΟΚΟΓΛΥΦΟΙ ΕΞΕΛΙΣΟΝΤΑΙ ΣΕ ΜΗΧΑΝΙΣΜΟ ΔΙΑΛΥΣΗΣ, ΕΚΠΟΙΗΣΗΣ ΚΑΙ ΧΡΕΩΚΟΠΙΑΣ

Οι Δανειακές Συμβάσεις που συνήψε η Ελλάδα κατά την περίοδο 2010-2012 και η εφαρμογή του ενωσιακού δικαίου επ’ αυτών (The loan agreements signed by Greece during the period 2010 – 2012 and the application of the European Law)

Η ΟΔΗΓΙΑ 2004/39/ΕΚ ( MiFID ) – ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΕΝΝΟΜΕΣ ΣΥΝΕΠΕΙΕΣ

– PSI

– Τράπεζες

 

Στα σχόλια της ανάρτησης θα προστεθούν και οι μηνύσεις που έγιναν λόγω του PSI

7 comments on “PSI: Άνοιξαν διάπλατα οι δρόμοι αποζημίωσης από τις Τράπεζες ;;;;

  1. 20.03.2014

    Εκδικάστηκε στα δικαστήρια της Ευελπίδων η αγωγή του ΜΤΝ κατά της Τράπεζας της Ελλάδας για το PSI.

    Σε μια κατάμεστη αίθουσα αλλά και με συγκεντρωμένους απόστρατους έξω απ΄ αυτή έγινε η δίκη. Τα επιχειρήματα των αποστράτων ακλόνητα και η “άμυνα” των εναγομένων μάλλον αστεία. Υποστήριξαν στα σοβαρά ότι δεν ήταν υποχρεωμένοι να ενημερώσουν τους δικαιούχους του ΜΤΝ για τις επιπτώσεις του PSI, αλλά θα έπρεπε εκείνοι να ανζητήσουν ενημέρωση μέσω της ιστοσελίδας της Τράπεζας της Ελλάδας!!!

    Φυσιολογικά η κυβέρνηση θα βρεθεί αντιμέτωπη με μία ακόμη πολύ δύσκολη δικαστική απόφαση, αφού όσοι παρακολούθησαν την διαδικασία δεν μπορούν να φανταστούν μ΄ αυτά που ακούστηκαν ότι η αγωγή θα απορριφθεί.

    http://www.onalert.gr/stories/ekdikastike-i-agogi-gia-to-kourema-sto-mtn

    ΠΕΡΙΣΣΟΤΕΡΕΣ ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ ΕΔΩ:

    http://www.onalert.gr/stories/krematorio-asfalistikon-tameion-i-trapeza-tis-elladas

  2. – Αγωγή αποζημίωσης του ΕΔΟΕΑΠ κατά του Ελληνικού Δημοσίου για 71.235.247 ευρώ λόγω PSI

    Αγωγή αποζημίωσης του ΕΔΟΕΑΠ κατά του Ελληνικού Δημοσίου για 71.235.247 ευρώ λόγω PSI

    – Ευρωπαϊκό Δικαστήριο: Αποζημιώσεις για το PSI διεκδικούν από κοινού έλληνες και ιταλοί επενδυτές

    Αποζημιώσεις για το PSI διεκδικούν από κοινού έλληνες και ιταλοί επενδυτές

    [ Σχόλιο: Οι εν λόγω επενδυτές δεν συναίνεσαν στην απομείωση της αξίας των ομολόγων τους, αλλά μετείχαν αναγκαστικά στο PSI καθώς ήταν κάτοχοι ομολόγων ελληνικού δικαίου, οι όροι των οποίων τροποποιήθηκαν με τις ρήτρες συλλογικής δράσης.

    ΚΑΠΟΙΟΙ ΑΛΛΟΙ ΠΟΥ ΔΕΝ ΣΥΜΦΩΝΗΣΑΝ, ΔΕΝ ΚΟΥΡΕΥΤΗΚΑΝ ΚΑΙ ΠΗΡΑΝ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥΣ
    ενδεικτικά https://justiceforgreece.wordpress.com/2013/07/05/σήμερα-έσκασε-καινούργιο-ακούρευτο-ο/ και https://justiceforgreece.wordpress.com/2012/08/22/ομόλογο-οσε-190-εκ-ευρώ-λήξης-13-σεπτεμβρίο/ ]

    – ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ Α.Κί.Σ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΤΣ (ΕΝΩΠΙΟΝ ΣΤΡΑΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ)

    ΕΝΩΠΙΟΝ ΣΤΡΑΤΟΔΙΚΕΙΟΥ ΑΘΗΝΩΝ: ΜΗΝΥΤΗΡΙΑ ΑΝΑΦΟΡΑ Α.Κί.Σ ΓΙΑ ΤΗΝ ΥΠΟΘΕΣΗ ΤΟΥ ΜΤΣ !!

    – Μηνυτήρια αναφορά για την διαχείριση των αποθεματικών του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολούμενων (ΕΤΑΑ)

    Μηνυτήρια αναφορά για την διαχείριση των αποθεματικών του Ενιαίου Ταμείου Ανεξάρτητα Απασχολούμενων (ΕΤΑΑ)

  3. Ο,ΤΙ ΚΑΤΑΛΑΒΑ ΓΙΑ ΤΟ PSI

    Τετάρτη, 22 Φεβρουαρίου 2012

    http://eparistera.blogspot.gr/2012/02/psi.html, http://www.scribd.com/doc/82458635/Ο-ΤΙ-ΚΑΤΑΛΑΒΑ-ΓΙΑ-ΤΟ-PSI

    Τους τελευταίους κανα δυο μήνες όλο και συχνότερα διάφοροι σοβαροί και βλοσυροί τύποι βγαίνουν στις τηλεοράσεις και κουνώντας μου το δάχτυλο με ρωτάνε άγρια: «Λέγε, δε θέλεις να μειωθεί το χρέος της Ελλάδας κατά 100 δισεκατομμύρια ευρώ; Τόσα μας χαρίζουν με το PSI. Θέλεις να οδηγηθούμε στην πτώχευση και την καταστροφή; Θέλεις να γυρίσουμε στο ’50;».Με απειλητικά σηκωμένα τα φρύδια και το δάχτυλο λένε: «Μήπως δε θέλεις να πάρουμε το δάνειο των 130 διδεκατομμυρίων;» Και συνεχίζουν πονηρά: «Ή μήπως θέλεις να γυρίσουμε στη δραχμή και να αγοράσουν τα πάντα τζάμπα όσοι έβγαλαν τα χρήματά του έξω;»

    Αφού είναι σίγουρο πως εγώ δεν έχω φράγκο για να τα φέρω και να αγοράσω τη ΔΕΗ μήπως τελικά είμαι αφελής ή, ακόμη χειρότερα προδότης, που αρνούμαι να κάνω θυσίες για να σωθεί η πατρίδα; Άρχισα να νιώθω τύψεις και είπα να το ψάξω λίγο. Αν είναι να σωθεί η πατρίδα και να αποφύγει ο λαουτζίκος την πείνα και τον όλεθρο ας πάει και το παλιάμπελο. Αλλά, καλού κακού, λέω να το ψάξουμε πρώτα. Όντως θα μειωθεί το χρέος κατά 100 δισεκατομμύρια ευρώ;
    Στον επόμενο πίνακα βλέπουμε την εξέλιξη του δημοσίου χρέους από το 2009 και την πρόβλεψη για το 2012 όπως δίνονται στον προϋπολογισμό του 2012.

    ΠΙΝΑΚΑΣ 1

    HYPERLINK “http://www.minfin.gr/content-api/f/binaryChannel/minfin/datastore/d5/af/5e/d5af5e94ab4b082c523e8c0b34f750bf9892bf1b/application/pdf/EISHGHTIKH+2012.pdf”http://www.minfin.gr/content-api/f/binaryChannel/minfin/datastore/d5/af/5e/d5af5e94ab4b082c523e8c0b34f750bf9892bf1b/application/pdf/EISHGHTIKH+2012.pdf

    Στον πίνακα βλέπουμε την εκτίναξη του δημοσίου χρέους από 299,5 δισεκατομμύρια ευρώ το 2009 στα 374 δισεκατομμύρια το 2011. Και όλα αυτά στο όνομα, δήθεν, της αντιμετώπισης του προβλήματος υπερδανεισμού του ελληνικού δημοσίου.

    Μετά από τις παραπάνω εξελίξεις και μετά από δύο χρόνια επιθέσεων στην εργασία και το κοινωνικό κράτος προτείνεται η διαδικασία απομείωσης του ελληνικού δημοσίου χρέους που θα μας «σώσει», λένε, τελειωτικά. Ας δούμε το κέρδος που προβλέπει ο προϋπολογισμός από την παραπάνω διαδικασία στον επόμενο πίνακα.

    ΠΙΝΑΚΑΣ 2

    HYPERLINK “http://www.minfin.gr/content-api/f/binaryChannel/minfin/datastore/d5/af/5e/d5af5e94ab4b082c523e8c0b34f750bf9892bf1b/application/pdf/EISHGHTIKH+2012.pdf”http://www.minfin.gr/content-api/f/binaryChannel/minfin/datastore/d5/af/5e/d5af5e94ab4b082c523e8c0b34f750bf9892bf1b/application/pdf/EISHGHTIKH+2012.pdf
    Στον πίνακα βλέπουμε πως η προβλεπόμενη από τον προϋπολογισμό μείωση του δημοσίου χρέους λόγω του PSI ανέρχεται στα 95 δισεκατομμύρια ευρώ. Η πρόβλεψη αυτή έχει σαν επακόλουθο να προβλέπεται και αντίστοιχη μείωση των καταβαλλόμενων από το ελληνικό δημόσιο τόκων όπως δείχνει και το επόμενο διάγραμμα. Προβλέπεται δηλαδή μια μείωση των τόκων κατά 4 με 5 περίπου δισεκατομμύρια ευρώ ή 2 με 2,5% του ΑΕΠ.

    Διάγραμμα 1

    Click to access EISHGHTIKH+2012.pdf

    Παραβλέποντας το δεδομένο της πλήρους και γενικευμένης αστοχίας των προβλέψεων των κυβερνητικών και τροϊκανών τεχνοκρατών ας δεχτούμε το παραπάνω ως σωστή πρόβλεψη και ας δούμε από ποιους θα προέλθει αυτή η μείωση. Ποιοι δηλαδή είναι οι κάτοχοι των ελληνικών ομολόγων που προβλέπεται πως θα συμμετάσχουν στην εθελοντική απομείωση. Στο επόμενο διάγραμμα βλέπουμε τους κατόχους των ελληνικών ομολόγων από το Δεκέμβρη του 2007 ως το Μάρτη του 2011 όπως δίνονται από την έκθεση της τρόϊκας.

    Διάγραμμα 2

    HYPERLINK “http://www.protagon.gr/resources/toolip/doc/2011/10/20/20oct-fifth-review-compliance-report-all.pdf”http://www.protagon.gr/resources/toolip/doc/2011/10/20/20oct-fifth-review-compliance-report-all.pdf

    Τι μας δείχνει το προηγούμενο διάγραμμα; Μας αποκαλύπτει κάποια εξαιρετικά αποκαλυπτικά δεδομένα.

    1. Την αύξηση του δημοσίου χρέους που έχουμε ήδη επισημάνει.
    2. Από δω αρχίζουν τα όμορφα. Από το Σεπτέμβρη του 2009 αρχίζει μια μείωση της έκθεσης των ξένων τραπεζών στα ελληνικά ομόλογα ενώ ταυτόχρονα αρχίζει η αύξηση της έκθεσης των ελληνικών τραπεζών και των άλλων εγχώριων επενδυτών. (Για περισσότερα δες «Προετοιμάζοντας την (τυπική) χρεωκοπία. HYPERLINK “http://eparistera.blogspot.com/2011/06/blog-post_19.html”http://eparistera.blogspot.com/2011/06/blog-post_19.html).
    3. Μέχρι το τέλος του 2011 η έκθεση των ξένων τραπεζών στο ελληνικό δημόσιο χρέος είχε μειωθεί σημαντικά έχοντας περάσει ένα μεγάλο μέρος των ομολόγων που κατείχαν στην ΕΚΤ και στο μηχανισμό στήριξης. Είχαν δηλαδή πάρει τα χρήματα και φόρτωσαν τα ομόλογα στους ευρωπαϊκούς λαούς γνωρίζοντας πως δεν πρόκειται να αποπληρωθούν.
    Στα επόμενα δύο διαγράμματα βλέπουμε την κατοχή του χρέους των διαφόρων χωρών και την κατανομή του ανά χώρα το 2011 (διάγραμμα 5) και την κατοχή χρέους ανά χώρα από χώρες ή ομάδες χωρών (διάγραμμα 6). Στο διάγραμμα 5 βλέπουμε πως οι ομάδα των χωρών με την πιστοληπτική αξιολόγηση ΑΑΑ κατέχει πλέον ένα πολύ μικρό ποσοστό του ελληνικού δημοσίου χρέους μια και φρόντισε από το φθινόπωρο του 2009 να τα ξεφορτωθεί.

    Διάγραμμα 3

    http://www.stratfor.com/analysis/20111019-special-series-assessing-damage-european-banking-crisis?utm_source=freelist-

    Διάγραμμα 4

    http://www.stratfor.com/analysis/20111019-special-series-assessing-damage-european-banking-crisis?utm_source=freelist-f&utm_medium=email&utm_campaign=20111021&utm_term=freecontent&utm_content=readmore&elq=53ad19c9e5284d00bc1dee82568c3456

    Στον πίνακα 2 που ακολουθεί βλέπουμε τη σύνθεση του χρέους της κεντρικής διοίκησης. Το σύνολο της αξίας των ομολόγων του ελληνικού δημοσίου ανερχόταν, στο ποσό των 257 δισεκατομμυρίων ευρώ. Από αυτά ένα σημαντικό ομόλογα αξίας περίπου 50 δισεκατομμυρίων κατέχονταν από την ΕΚΤ η οποία τα είχε αγοράσει στο 70 με 80 % της ονομαστικής αξίας τους. Ομόλογα αξίας περίπου 6 δισεκατομμυρίων κατέχονταν από κεντρικές ευρωπαϊκές τράπεζες ενώ η Τράπεζα της Ελλάδος είχε στην κατοχή της ομόλογα αξίας 7 δισεκατομμυρίων ευρώ περίπου. Το σύνολο επομένως των ομολόγων που βρίσκονταν

    ΠΙΝΑΚΑΣ 3

    HYPERLINK “http://www.minfin.gr/content-api/f/binaryChannel/minfin/datastore/d5/af/5e/d5af5e94ab4b082c523e8c0b34f750bf9892bf1b/application/pdf/EISHGHTIKH+2012.pdf”http://www.minfin.gr/content-api/f/binaryChannel/minfin/datastore/d5/af/5e/d5af5e94ab4b082c523e8c0b34f750bf9892bf1b/application/pdf/EISHGHTIKH+2012.pdf

    Μετά από το σύνολο των παραπάνω μεταβολών τον Ιούλιο του 2011 η κατοχή τίτλων του ελληνικού δημοσίου ήταν αυτή που φαίνεται στον επόμενο πίνακα.

    ΠΙΝΑΚΑΣ 4

    HYPERLINK “http://www.researchonmoneyandfinance.org/wp-content/uploads/2011/11/Eurozone-Crisis-RMF-Report-3-Breaking-Up.pdf”http://www.researchonmoneyandfinance.org/wp-content/uploads/2011/11/Eurozone-Crisis-RMF-Report-3-Breaking-Up.pdf

    Έκτοτε έχουν εκταμιευτεί δύο ακόμη δόσεις από το μηχανισμό στήριξης οπότε και έχουν αλλάξει λίγο τα παραπάνω με την αύξηση κατά 15 δισεκατομμύρια ευρώ.

    Σήμερα η αξία των ομολόγων του ελληνικού δημοσίου που βρίσκονται στην κατοχή ιδιωτών είναι λίγο πάνω από 200 δισεκατομμύρια ευρώ. Οι ελληνικές τράπεζες κατέχουν ένα ομόλογα συνολικού ύψους 55 δισεκατομμυρίων ευρώ περίπου. Τα ελληνικά ασφαλιστικά ταμεία κατέχουν ομόλογα αξίας 25 με 30 δισεκατομμυρίων ευρώ. Οι ελληνικές ασφαλιστικές εταιρείες και τα αμοιβαία κεφάλαια ομόλογα συνολικής αξίας 44 δισεκατομμυρίων ευρώ. Η συνολική αξία των ομολόγων του ελληνικού δημοσίου, και υπόκεινται σε απομείωση της ονομαστικής αξίας τους, που βρίσκονται στην κατοχή ελληνικών τραπεζών, εταιρειών και ασφαλιστικών ταμείων, ανέρχεται χοντρικά στα 120 δισεκατομμύρια ευρώ.

    Στα παραπάνω συγκαταλέγονται πιθανά και τα ομόλογα που βρίσκονται στα χέρια των φαρμακευτικών εταιρειών που πληρώθηκαν με ομόλογα. Αυτό δε με στεναχωρεί φυσικά καθόλου. Η συνολική αξία των ομολόγων που κατέχονται από τις ευρωπαϊκές τράπεζες, από τις τράπεζες σε όλο τον υπόλοιπο κόσμο και τα διάφορα funds ανέρχεται στα 80 δισεκατομμύρια ευρώ περίπου. Αν κάνουμε μια σύγκριση με το 2009 θα δούμε πως ένας από τους στόχους των πολιτικών που εφαρμόστηκαν για το ελληνικό δημόσιο χρέος στέφθηκε με επιτυχία. Αναφέρομαι στη μετατροπή του ιδιωτικού χρέους σε δημόσιο μέσω του μηχανισμού στήριξης και η διάσωση των ευρωπαϊκών τραπεζών. Ενώ στο τέλος του 2009 το δημόσιο χρέος της Ελλάδας ανερχόταν στα 300 περίπου δισεκατομμύρια ευρώ το 70 με 80% περίπου αυτού βρισκόταν στην κατοχή ξένων και ιδιαίτερα ευρωπαϊκών τραπεζών και άλλων επενδυτών. Μέσα στη διετία 2010-2011 η έκθεση των ευρωπαίων κεφαλαιούχων στο ελληνικό χρέος μειώθηκε δραστικά με αντάλλαγμα την εκτίναξη του ελληνικού δανεισμού. Αυτό όμως ήταν κάτι που τους ήταν αδιάφορο. Τα θύματα που θα πλήρωναν είχαν βρεθεί. Ας δούμε τώρα πως κατανέμεται η κατοχή ομολόγων στις ελληνικές τράπεζες.

    ΠΙΝΑΚΑΣ 5

    HYPERLINK “http://www.guardian.co.uk/politics/reality-check-with-polly-curtis”http://www.guardian.co.uk/politics/reality-check-with-polly-curtis

    Στον πίνακα βλέπουμε πως μόνο η υπό κρατικό έλεγχο Αγροτική, Εθνική και Ταχυδρομικό Ταμιευτήριο κατέχουν ομόλογα αξίας 35 δισεκατομμυρίων ευρώ περίπου. Αν σε αυτά προσθέσουμε και τα 25 με 30 δισεκατομμύρια ευρώ των ομολόγων των ταμείων το συνολικό ποσό που με τον ένα ή τον άλλο τρόπο βρίσκονται στην κατοχή του δημοσίου ανέρχεται στα 55 με 60 δισεκατομμύρια. Αλλά ας δούμε τι συμβαίνει και με τις υπόλοιπες εμπορικές τράπεζες. Από το 2008 έχει αρχίσει από το ελληνικό κράτος η διαδικασία ενίσχυσης των τραπεζών με ρευστό και με εγγυήσεις. Η παραπάνω διαδικασία που όλο και εντείνεται είχε σαν αποτέλεσμα το ελληνικό δημόσιο να κατέχει ένα μεγάλο ποσοστό του μετοχικού κεφαλαίου των εμπορικών τραπεζών. Βεβαίως η ελληνική αστική πολιτική τάξη, ως γνήσιος υπηρέτης του κεφαλαίου και των τραπεζών, φροντίζει να παίρνει το ελληνικό δημόσιο μετοχές χωρίς δικαίωμα ψήφου ώστε η διοίκηση αλλά και η ιδιοκτησία των τραπεζών να παραμένει στα χέρια των χρεωκοπημένων και αποτυχημένων τραπεζιτών και του κεφαλαίου.

    Αυτό έγινε το 2009 οπότε και το ελληνικό δημόσιο έλαβε προνομιούχες μετοχές, που δεν έχουν ψήφο, αλλά και τώρα με την ψήφιση από τη βουλή του μνημονίου ΙΙ οπότε και αποφάσισαν οι μετοχές που θα πάρει το ελληνικό δημόσιο έναντι του ποσού των 30 δισεκατομμυρίων που θα χορηγήσει στις τράπεζες να είναι μεν κοινές αλλά χωρίς δικαίωμα ψήφου. Πόσα επομένως έχουν δοθεί συνολικά μέχρι σήμερα; Στον πίνακα που ακολουθεί μπορούμε να δούμε το σύνολο των κρατικών ενισχύσεων μέχρι και το τέλος του 2012 περίπου.

    ΠΙΝΑΚΑΣ 6

    ΜΕΤΡΗΤΑ
    ΟΜΟΛΟΓΑ ΤΟΥ ΕΔ
    ΔΑΝΕΙΑ ΜΕ ΕΓΓΥΗΣΗ ΤΟΥ ΕΔ
    Ν.3723/2008
    5
    8
    15
    Ν 3845/2010
    10

    15
    Ν3872/2010

    25
    ΕΙΔΙΚΗ ΡΥΘΜΙΣΗ ΤΟΥ ΥΠΟΙΚ ΑΠΡΙΛΗΣ 2011

    30
    ΝΕΟ ΜΝΗΜΟΝΙΟ
    30

    30
    ΣΥΝΟΛΟ
    45
    8
    115
    ΓΕΝΙΚΟ ΣΥΝΟΛΟ 168 ΔΙΣΕΚΑΤΟΜΜΥΡΙΑ ΕΥΡΩ

    Και όλος αυτός ο πακτωλός χρημάτων που δίνονται στις τράπεζες και φορτώνονται σαν δάνεια ή σαν εγγυήσεις στον ελληνικό λαό σε τι αντιστοιχούν; Σε 24 δισεκατομμύρια περίπου ίδια κεφάλαια ή σε χρηματιστηριακή αξία 1,5 με 2 δισεκατομμύρια ευρώ. (Για περισσότερα δες Για τις ελληνικές τράπεζες HYPERLINK “http://eparistera.blogspot.com/2011/12/blog-post_18.html”http://eparistera.blogspot.com/2011/12/blog-post_18.html).
    Δείτε στο επόμενο διάγραμμα τη συσσώρευση χρεών του ελληνικού δημοσίου για χάρη των τραπεζών

    Διάγραμμα 5

    Click to access EISHGHTIKH+2012.pdf

    Το συμπέρασμα επομένως είναι πως το σύνολο σχεδόν του ελληνικού τραπεζικού συστήματος ανήκει ουσιαστικά στο δημόσιο. Παραμένει στην ιδιοκτησία των τραπεζιτών με τη συμφωνία των υπηρετών τους πολιτικών. Στο ελληνικό δημόσιο επομένως, με τον ένα ή τον άλλο τρόπο, άτυπα ή τυπικά, ανήκει στο δημόσιο. Το κούρεμα επομένως γίνεται στην ουσία επί του ελληνικού χρέους που βρίσκεται στην κατοχή των ταμείων και των ελληνικών τραπεζών. Οι ελληνικές τράπεζες κατέχοντας ομόλογα αξίας 55 δισεκατομμυρίων ευρώ περίπου θα υποχρεωθούν σε μια απομείωση της ονομαστικής αξίας τους κατά 25 δισεκατομμύρια ευρώ. Σαν αντάλλαγμα το ελληνικό δημόσιο θα τους παραχωρήσει 30 δισεκατομμύρια από το νέο δάνειο των 130 δισεκατομμυρίων και το χρέος θα φορτωθεί στον ελληνικό λαό, δηλαδή στους Έλληνες εργαζόμενους με αποκλειστικό στόχο να μείνουν οι χρεοκοπημένες τράπεζες υπό τον έλεγχο των ιδιωτών κεφαλαιούχων.

    Τα ποσά που αναφέρθηκαν ως εδώ είναι εκτιμήσεις μια και οι κάτοχοι των ομολόγων δεν είναι γνωστοί. Οι παραπάνω αριθμοί βρίσκονται όμως κοντά στην πραγματικότητα όπως μας φανερώνει κι ο επόμενος πίνακας από τους Financial Times της 17ης Φεβρουαρίου του 2012. Στον πίνακα βλέπουμε τους κατόχους των ελληνικών ομολόγων, το ποσοστό του ΑΕΠ στο οποίο αντιστοιχούν και την αξία τους μετά το PSI.

    ΠΙΝΑΚΑΣ 7
    HYPERLINK “http://blogs.r.ftdata.co.uk/gavyndavies/files/2012/02/ftblog2192.gif”http://blogs.r.ftdata.co.uk/gavyndavies/files/2012/02/ftblog2192.gif

    Τι μπορούμε τώρα να συμπεράνουμε από τα παραπάνω;
    1. Από το φθινόπωρο του 2009 και πριν ακόμη εκδηλωθεί η ελληνική κρίση χρέους οι ευρωπαϊκές κυρίως τράπεζες άρχισαν να ξεφορτώνουν μαζικά τα ελληνικά ομόλογα. Την άνοιξη του 2009 οι ευρωπαϊκές τράπεζες κατείχαν ομόλογα του ελληνικού δημοσίου διπλάσιας περίπου αξίας από αυτά που κατείχαν οι ελληνικές τράπεζες.
    2. Το ίδιο ακριβώς συμβαίνει και με τους υπόλοιπους οργανισμούς που κατείχαν ελληνικά ομόλογα. Οι ξένοι κάτοχοι μειώνουν συνεχώς τη έκθεσή τους στα ελληνικά ομόλογα ενώ αντίθετα την αυξάνουν οι εγχώριοι οργανισμοί. Μεταξύ των οργανισμών αυτών συγκαταλέγονται τα ασφαλιστικά ταμεία και τα αμοιβαία κεφάλαια.
    3. Στο τέλος του 2011 η αξία των ελληνικών ομολόγων που κατείχαν οι ευρωπαϊκές τράπεζες ανερχόταν στα 50 δισεκατομμύρια ευρώ περίπου ενώ η συνολική αξία των ομολόγων που βρίσκονταν στην κατοχή ξένων επενδυτών ανερχόταν στα 70 με 80 δισεκατομμύρια ευρώ.
    4. Η συνολική αξία των ομολόγων που θα απομειωθούν κατά 50% ανέρχεται στα 200 δισεκατομμύρια ευρώ εκ των οποίων τα 120 δισεκατομμύρια βρίσκονται στην κατοχή ελληνικών τραπεζών και οργανισμών.
    5. Το PSI αφορά επομένως τις ελληνικές τράπεζες, τα ελληνικά ασφαλιστικά ταμεία και τα ελληνικά αμοιβαία κεφάλαια. Το πραγματικό επομένως κέρδος για το ελληνικό δημόσιο αφορά τα ομόλογα που βρίσκονται στην κατοχή των ξένων τραπεζών, εκτός και αν οι πανηγυρισμοί αφορούν το κούρεμα των ομολόγων που κατέχουν τα ταμεία.
    6. Αποτελεί πραγματική αλητεία ο ισχυρισμός πως το PSI θα μειώσει το δημόσιο χρέος κατά 100 εκατομμύρια ευρώ. Θα μειώσει το δημόσιο χρέος κατά 40 με 50 δισεκατομμύρια ευρώ (πίνακας 3) και αυτό στην καλύτερη περίπτωση που φυσικά δεν θα πραγματοποιηθεί. .
    7. Αν σωστά κατάλαβα πρέπει να είναι η μόνη περίπτωση κατά την οποία μια χώρα αυτοκουρεύεται. Τα ασφαλιστικά ταμεία είναι ο χαμένος στην υπόθεση του PSI κι αυτά ήσαν ο στόχος. Οι χρεοκοπημένες τράπεζες θα πάρουν 30 δισεκατομμύρια που θα χρεωθούν στους Έλληνες εργαζόμενους ώστε κι αυτός ήταν ένας άλλος στόχος. Με το σύνολο της διαδικασίας χειρισμού του ελληνικού δημοσίου χρέους αυτό μετατράπηκε από ιδιωτικό σε δημόσιο με κόστος την εκτίναξή του ενώ η αποπληρωμή του μεταφερόταν στους εργαζόμενους κυρίως. Οι μισθοί και οι συντάξεις θα πλήρωναν τα δάνεια και τις χρεοκοπημένες τράπεζες.
    Και τελειώνω με ένα ερώτημα: Πότε τα ασφαλιστικά Ταμεία αγόρασαν ελληνικά ομόλογα ευρισκόμενα σήμερα με ομόλογα αξίας 30 δισεκατομμυρίων; Αν «οι άλλοι εγχώριοι» του διαγράμματος 2 είναι τα ταμεία τότε μιλάμε για προσχεδιασμένο έγκλημα μια και η έκθεσή τους στο ελληνικό χρέος άρχισε να αυξάνεται δραματικά από το φθινόπωρο του 2009 και μετά. Ή μήπως, εκτός των ταμείων, αγόραζαν τα ομόλογα που ξεφορτώνονταν οι ευρωπαϊκές τράπεζες και τα αμοιβαία κεφάλαια των ελληνικών τραπεζών με στόχο το φόρτωμα της προσχεδιασμένης χασούρας στους πελάτες τους;

    Άρθρα που συνδέονται με το παρόν:
    Προετοιμάζοντας την (τυπική) χρεωκοπία.
    HYPERLINK “http://eparistera.blogspot.com/2011/06/blog-post_19.html”http://eparistera.blogspot.com/2011/06/blog-post_19.html
    Για τις ελληνικές τράπεζες
    HYPERLINK “http://eparistera.blogspot.com/2011/12/blog-post_18.html”http://eparistera.blogspot.com/2011/12/blog-post_18.html).

  4. Pingback: PSI: Άνοιξαν διάπλατα οι δρόμοι αποζημίωσης από τις Τράπεζες ;;;; | ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΚΟΚΚΙΝΟΣ-ΔΙΚΗΓΟΡΟΣ

  5. 23.07.2015

    Η πρώτη δικαίωση για μικροομολογιούχο του Δημοσίου που έπεσε θύμα του PSI ήρθε από το Ειρηνοδικείο της Αθήνας. Το δικαστήριο άναψε το πράσινο φως για αποζημίωση ύψους 13.875 ευρώ, την οποία καλείται να καταβάλει τράπεζα σε μικροομολογιούχο που είχε επενδύσει σε ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου τα οποία «κουρεύτηκαν».

    Η αγωγή της ανύπαντρης μητέρας δύο παιδιών, η οποία εργάζεται ως τραπεζική υπάλληλος, εκδικάστηκε στις 10 Φεβρουαρίου 2015. Στην προσφυγή της ανέφερε ότι «έχασε» 25.000 ευρώ που είχε επενδύσει σε ομόλογα του Ελληνικού Δημοσίου, τα οποία διεκδικεί από την Τράπεζα Πειραιώς, ως διάδοχο της Αγροτικής Τράπεζας.

    http://www.efsyn.gr/arthro/dikaiosi-gia-thyma-toy-psi

    Η ΠΡΩΤΗ ΑΠΟΦΑΣΗ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΟΥ ΠΟΥ ΔΙΚΑΙΩΝΕΙ ΤΟΥΣ ΟΜΟΛΟΓΙΟΥΧΟΥΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ ΚΑΤΑ ΤΩΝ ΤΡΑΠΕΖΩΝ ΕΙΝΑΙ ΓΕΓΟΝΟΣ !

    22 Ιούλ 2015/in Νέα /by Theodore Kirgialanis

    Στις 10/02/2015 εκδικάσθηκε η πρώτη αγωγή Ομολογιούχου Ελληνικού Δημοσίου – πελάτη του γραφείου μας «Κυριακόπουλος, Σκιαδιώτη & Συνεργάτες» (KYROS LAW OFFICES”, κατά Τράπεζας με αίτημα την καταβολή αποζημίωσης από το «κούρεμα» των Ομολόγων, το γνωστό «PSI» και εκδόθηκε ήδη η πρώτη απόφαση για το θέμα αυτό από τα Ελληνικά Πολιτικά Δικαστήρια των Αθηνών.
    Με ιδιαίτερη ικανοποίηση αλλά και συγκίνηση, ανακοινώνουμε στους πελάτες του γραφείου μας, αλλά και δι’ αυτών σε όλους τους Pλληνες οι οποίοι είτε ως φυσικά πρόσωπα, είτε ως απολυμένοι της Ολυμπιακής Αεροπορίας, είτε ως Εταιρείες – Πάροχοι Υγείας, είτε ακόμη ως Ασφαλιστικά Ταμεία & Νομικά Πρόσωπα Δημοσίου Δικαίου, υπέστησαν την άδικη καθ’ όλα περιουσιακή σφαγή από το περιβόητο PSI («κούρεμα ομολόγων»), ότι το Δικαστήριο ΔΙΚΑΙΩΣΕ τον πελάτη μας και καταδίκασε την αντίδικο Τράπεζα να του καταβάλλει αποζημίωση για την ζημία που υπέστη εξ αιτίας της αλλά και ηθική βλάβη για την ταλαιπωρία του.

    Αυτή είναι Η ΠΡΩΤΗ -ΧΩΡΙΣ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΠΟΦΑΣΗ – ΣΤΑΘΜΟΣ της Ελληνικής Δικαιοσύνης, που
    ΑΝΟΙΓΕΙ ΤΟΝ ΔΡΟΜΟ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΚΑΙΩΣΗ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΖΗΜΙΩΘΕΝΤΩΝ ΑΠΟ ΤΙΣ ΤΡΑΠΕΖΕΣ
    από την τόσο άδικη και αδιαφανή διαδικασία του PSI, με την οποία όχι μόνο καταστράφηκαν οι περιουσίες αποταμιευτών, εταιρειών που εξοφλήθηκαν με ομόλογα από το ελληνικό δημόσιο, Ασφ. Ταμείων κλπ αλλά οδηγήθηκε σε τεράστια ύφεση η Χώρα μας …..
    Η πρώτη αυτή απόφαση μας γεμίζει αισιοδοξία για την εξέλιξη και των υπόλοιπων πολλών υποθέσεών μας, ιδιαιτέρως μάλιστα διότι η συγκεκριμένη υπόθεση είχε αντικειμενικά υψηλότερο βαθμό δυσκολίας σε σχέση με τις άλλες υποθέσεις, αφού η πελάτις ήταν η ίδια τραπεζικό στέλεχος και η αντίδικος Τράπεζα διάδοχος της Τράπεζας από την οποία η Πελάτις μας τα απέκτησε αρχικά, που αμφισβήτησε ακόμη και την ευθύνη της από την διαδοχή !

    Θεωρούμε, την πρώτη αυτή απόφαση μια πολύ σημαντική νίκη των επιχειρημάτων μας και του δικαίου σε πολύ δύσκολες συγκυρίες.

    Συνεχίζουμε τις ακατάπαυστες προσπάθειές μας με ενισχυμένη δύναμη και αποφασιστικότητα για να δικαιώσουμε κάθε έναν από τους ανθρώπους, επιχειρήσεις και φορείς που μας εμπιστεύθηκαν τις ελπίδες τους για απόδοση δικαιοσύνης, με αίσθημα ευθύνης, σκληρή δουλειά και αποφασιστικότητα να φτάσουμε μέχρι το τέλος !
    Πιστεύουμε στη δύναμη των επιχειρημάτων μας, πιστεύουμε στο δίκαιο των αιτημάτων μας. Ευχαριστούμε όσους μας εμπιστεύονται.
    ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ……….
    Για την
    ΚYROS LAW OFFICES
    Γιάννης Κυριακόπουλος – Μαρία Σκιαδιώτη

    http://www.kyroslawoffices.gr/simantiki-anakinosi-proti-apofasi-ellinikou-dikastiriou-pou-dikeoni-tous-omologiouchous-ellinikou-dimosiou-kata-ton-trapezon-ine-gegonos/

  6. Προσφυγή Τράπεζας Κύπρου κατά της Ελλάδας για το €1.7 δις
    PUBLISHED ON 09/02/2017

    Αποτάθηκε σε διεθνές δικαστήριο για τις ζημιές που υπέστη από το κούρεμα των ελληνικών ομολόγων.

    Στην καταχώρηση προσφυγής εναντίον του ελληνικού δημοσίου λόγω του κουρέματος των ελληνικών ομολόγων το 2012 προχώρησε η Τράπεζα Κύπρου. Υπενθυμίζεται πως η “Τράπεζα Κύπρου” δέχθηκε τότε ζημιά ύψους €1.7 δισ.

    Η Τράπεζα Κύπρου έκρινε ότι έφτασε η κατάλληλη στιγμή να κινηθεί νομικά καθώς λήγει το χρονικό περιθώριο που είχε στη διάθεση της. Επομένως οι νομικοί σύμβουλοι της Τράπεζας αποφάσισαν όπως καταχωρήσουν προσφυγή στο International Centre for Settlement of Investment Disputes (ICSID) εναντίον της Ελληνικής Δημοκρατίας.

    H προσφυγή γίνεται στη βάση της διακρατικής συμφωνίας του 1992 μεταξύ Κύπρου και Ελλάδας που προνοεί την ίδια μεταχείριση Κυπρίων και Ελλαδιτών.

    Ιωάννης Μάζης: H Ελλάδα θα έχει τελειώσει μέχρι τις Γερμανικές εκλογές…

    https://tanea-diaspora.net/2017/02/09/προσφυγή-τράπεζας-κύπρου-κατά-της-ελλ/

Leave a comment

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.